Zemi mine v sobotu večer asteroid. Nebude o moc dál než Měsíc

Jen jednou za deset let proletí kolem Země v takové blízkosti asteroid podobný tomu, který mine naši planetu v sobotu kolem šesté hodiny odpoledne. Vědci ho objevili teprve nedávno, a tak není zcela jasné, jak velký vlastně je. Může to být až 600 metrů v průměru a vesmírné těleso může mít dokonce i vlastní měsíc. Zemi mine o půl milionu kilometrů.
30.10.2015 17:00 |

Astronomové uklidňují veřejnost: Nově objevený asteroid mine naši planetu

Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost dnes takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.
18.10.2013 18:55 |

K Zemi se blíží asteroid! 1,2 milionu kilometrů je dost blízko, říkají astronomové

Kolem Země proletí asteroid o průměru asi půl kilometru. Ačkoli těleso nazvané 2004 BL86 naši planetu mine v bezpečné vzdálenosti zhruba 1,2 milionu kilometrů, což je zhruba třikrát delší vzdálenost, než jaká dělí Zemi a Měsíc, mluví astronomové o blízkém průletu.
26.01.2015 07:21 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

Asteroid poletí okolo Země v těsné blízkosti: Hrozí srážka?

Příští týden mine Zemi v naprosto těsné blízkosti asteroid neboli takzvaná blízkozemní planetka označená astronomy jako 2012 DA14. Proletí 13x blíž, než je oběžná dráha Měsíce. Lidé ji uvidí pouhým okem. Hrozí srážka s naší planetou?
08.02.2013 19:15 |

K Zemi se řítí asteroid, jeho dráha je velmi nejistá

Kolem Země počátkem března proletí asteroid s velmi nejistou trajektorií. Podle amerických vědců planetu z astronomického pohledu těsně mine v menší vzdálenosti než satelity na geostacionární dráze, ale možná nakonec půjde až o několik milionů kilometrů. V každém případě prý nyní srážka nehrozí, ta však není zcela vyloučena při dalším průletu tohoto asteroidu v září 2017, ačkoli riziko střetu je jedna ku 250 milionům.
06.02.2016 11:50 |

Asteroid těsně minul Zemi: Byl blíže než Měsíc!

Asteroid o průměru asi třiceti metrů se dnes večer přiblížil k Zemi víc než Měsíc. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uvedl, že minul naši planetu okolo 22:00 SEČ.
06.03.2014 08:10 |

Blíží se konec světa? Na Halloween se k Zemi řítí obří asteroid!

NASA vydala závažné prohlášení. Podle něho nás o letošním Halloweenu těsně mine obří asteroid.
21.10.2015 18:50 |

Na Štědrý den proletí kolem Země velký asteroid. Hrozí katastrofa?!

Autoři konspiračních teorií a náboženští fanatikové milující katastrofické scénáře mají další datum konce světa – 24. prosince 2015. Na Štědrý den totiž Zemi mine velký asteroid. Evropská kosmická agentura však vylučuje, že by představoval jakékoli riziko pro planetu. Konspirátoři ale tvrdí, že průlet způsobí vychýlení zemské osy, zemětřesení a výbuchy sopek.
21.12.2015 10:05 |

Na Halloweena proletí kolem Země asteroid. Fanatikové věří, že nás zničí

Poslední říjnový den, kdy si anglofonní země budou užívat svátek duchů a přízraků známý jako Halloween, proletí kolem Země 2,5 kilometrů široký asteroid. Podle NASA však planetu mine v uctivé vzdálenosti větší, než je mezi ní a Měsícem. Patrný bude teleskopem a nesplní předpovědi náboženských fanatiků, kteří věří, že do naší planety udeří.
22.10.2015 10:00 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

Čtyřsetmetrový asteroid proletí kolem Země blíže než Měsíc

Čtyřsetmetrový asteroid, který se blíží k Zemi, proletí v noci na středu 9. listopadu kolem Země blíže, než je od ní Měsíc. Observatoř na jihočeské hoře Kleti, která se specializuje na pozorování planetek a komet, ho sleduje a podílela se na upřesnění jeho dráhy, uvedl její pracovník Miloš Tichý.
02.11.2011 18:25 |

Asteroid bude Zemi blíž než Měsíc!

Asteroid o průměru 400 metrů proletí v noci na středu v těsné blízkosti Země. V okamžiku největšího přiblížení, ve středu v 00:28 SEČ, bude k naší planetě blíž než Měsíc, a umožní tak astronomům sledovat jej podobným způsobem, jako by to dokázala vesmírná sonda.
08.11.2011 09:05 |

Asteroid "Pitbull" se dostane k Zemi blíže než Měsíc! Už v noci

V neděli se kolem Země prožene Asteroid 2014 RC přezdívaný Pitbull. Bude to její nejtěsnější průlet kolem naší planety - bude blíže než měsíc - podle propočtů to bude 40 tisíc kilometrů.
06.09.2014 19:30 |

Kolem Země proletěl asteroid blíže, než je Měsíc. NASA o něm do poslední chvíle netušila

Rádi věříme sebevědomým astronomům v jejich předpovědích, že planetě Zemi nehrozí ve viditelné budoucnosti srážka s větším asteroidem. Jenže v neděli prolétl kolem naší planety obří asteroid ve vzdálenosti bližší, než obíhá Měsíc, a NASA o něm do poslední chvíle netušila. Teprve den před průletem její pracovníci obří kus skály odhalili. Je to důkazem, že na srážku s tímto vesmírným tělesem se lidstvo nemůže připravit.
05.09.2016 17:05 |

Zemi prý těsně minul asteroid, byl jen 60.000 kilometrů daleko!

Asteroid o průměru asi 11 metrů dnes relativně těsně minul Zemi. Vědci planetku poprvé zaznamenali ve středu. Zemi se nejvíce přiblížila včera v 17:00 SEČ, kdy od ní byla asi 60.000 kilometrů daleko, tedy asi pětkrát blíže než Měsíc, napsal zpravodajský server BBC. Podle vědců šlo o jednu z nejmenších kdy zaznamenaných vzdáleností vesmírného tělesa od Země, důvody k obavám prý ale nebyly.
28.01.2012 08:45 |

Kolem Země brzy proletí velký asteroid, nebezpečí prý nehrozí

Koncem května se k Zemi přiblíží velký asteroid. Těleso dlouhé asi 2,7 kilometru ale podle serveru space.com naši planetu neohrozí. Zachová od ní odstup asi 5,8 milionu kilometrů, takže bude patnáctkrát dál než Měsíc. I když se lidstvo planetky 1998 QE2 nemusí obávat, pro vědce bude toto setkání mimořádně vzrušující.
20.05.2013 12:20 |

Asteroid proletí v blízkosti Země. Bude blíž než měsíc či satelity

Na pouhých 28 000 kilometrů se přiblíží k Zemi planetka 2012 DA14. Asteroid prolétne kolem Země 15.února. Bude nejen uvnitř oběžné dráhy Měsíce, ale dostane se níže, než létají geostacionární satelity. Dnes sdělila Česká astronomická společnost. Lidé budou mít podle ní možnost těleso spatřit malými dalekohledy.
07.02.2013 15:35 |

Blíží se konec světa? Za měsíc má asteroid narazit do Země a všechny nás zabít!

Příští měsíc čeká naši planetu zkáza. Do Země narazí obrovský asteroid a vznikne tak série apokalyptických tsunami. Máme se tedy bát? Tvrdí to ruský astronom a NASA prý lže.
27.01.2017 11:00 |