Ziskové inflaci, která pramení z nárůstu marží a zisků firem na úkor zákazníků, se daří díky narativům, jimiž jsou spotřebitelé přesvědčováni, aby zaplatili více. V tuzemsku je takovým příběhem zdůvodňujícím zdražování válka na Ukrajině. „Ukazuje se, že český zákazník těm narativům až příliš podléhá. Zvýšená poptávka nakonec ceny vyšponuje více, než by bylo nutné,“ říká pro ParlamentníListy.cz Petr Dufek, hlavní ekonom Banky Creditas. „Firmy testovaly, co zákazník snese, nechtěly být se zdražováním v poslední řadě, což inflační proces urychlovalo,“ vysvětluje Miroslav Novák, analytik společnosti AKCENTA CZ.
Osobnosti:
Petr Novák
(208
článků)
,
Petr Novák
(10
článků)
,
Petr Novák
(208
článků)
,
Petr Novák
(202
článků)
,
Petr Novák
(202
článků)
,
Petr Novák
(202
článků)
,
Petr Novák
(202
článků)