Záhadný čtverec u Slunce: Skrývá NASA vesmírnou loď?!

Co to je? A jak je možné, že »tomu« nevadí teplota skoro 6000 °C?! Po zveřejnění snímků z NASA si lidé po celém světě lámou hlavy nad záhadným černým čtvercem, který se v pondělí objevil u Slunce.
05.05.2016 15:55 |

O krok blíž k Marsu! NASA vyzkouší novou loď pro vesmírnou cestu

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uskuteční 4. prosince první zkušební let nové vesmírné lodi Orion, která by jednou měla dopravovat astronauty na Měsíc a na Mars. Zkušební let bude bez lidské posádky. "Půjde o první krok na naší cestě na Mars," prohlásil před novináři William Hill z vedení NASA.
07.11.2014 08:20 |

Osobnosti: William Hill (5 článků) , William Hill (5 článků)

Černý čtverec Londýnu vládne. Je revoluční století navzdory

Štědrá retrospektiva ruského malíře Kazimira Maleviče vystavuje ikonický černý čtverec na bílém pozadí hned dvakrát a dokazuje, že i v těžkých časech lze dělat živé umění plné pozitivní energie.
25.09.2014 15:50 |

Osobnosti: Kazimir Malevič (1 článek)

Nová móda pro vaše mazlíky: Psi teď nosí čtverec!

Ostříhejte ho na čtverec! Takové přání mají nyní páníčci ve psích kadeřnictvích.
27.04.2015 05:15 |

Raketa se 3,6 tuny jídla vyrazila k vesmírné stanici. Nikdo ji nepilotuje

Z mysu Canaveral odstartovala raketa Atlas V, která veze zásoby na Mezinárodní vesmírnou stanici. Na palubě nepilotované zásobovací lodi Cygnus, kterou raketa nese, je asi 3,6 tuny jídla, vybavení i vědeckých pomůcek pro americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) včetně 3D tiskárny, uvedla agentura AP. Na vesmírnou stanici se zásobovací loď dostane v sobotu.
23.03.2016 07:10 |

Šílenství kolem snímku NASA: Záhadný objekt u Slunce!

Spoustu otázek nyní vzbudily snímky, jakých Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) běžně zveřejňuje spousty. Sondy STEREO monitorující Slunce poslaly několik fotografií, na kterých není něco v pořádku. Něco tam přebývá, načež to vzápětí zase chybí!
22.11.2016 05:10 |

Mareš šokuje: Koupí si asi vesmírnou loď!

Moderátor Leoš Mareš (33) neustále pracuje! Jeho pracovní tempo a nasazení přímo šokují jeho moderátorskou kolegyni Adelu Banášovou! Podle ní si asi moderátor plánuje koupit vesmírnou loď!
12.08.2009 11:00 |

Osobnosti: Leoš Mareš (2851 článků) , Adela Banášová (429 článků)

Návrat na planetu Zemi: NASA zveřejnila video z přistání rakety

Videí se startem raket do vesmírů je spousta, NASA ale nedávno zveřejnila klip, který ukazuje, jak se přistává z vesmíru na zem. NASA na projektu spolupracuje s americkou soukromou vesmírnou společností SpaceX vizionáře a miliardáře Elona Muska (44).
28.05.2016 19:30 |

Osobnosti: Elon Musk (31 článků)

NASA: Gigantická kolize vrhne Slunce na jiné místo

Astronomové amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) předpověděli scénář gigantické kolize naší galaxie se sousední velkou mlhovinou v souhvězdí Andromedy, k níž má dojít za čtyři miliardy let. Nevyhnutelná srážka podle čtvrteční zprávy NASA vrhne Slunce na jiné místo Mléčné dráhy. Dobrou zprávou ale je, že Zemi samu kolize nezničí.
01.06.2012 10:50 |

Čína chce vybudovat vlastní stálou vesmírnou stanici. Už v roce 2018

Čínská vláda chce zemi změnit v kosmickou velmoc. Kolem roku 2018 plánuje na oběžnou dráhu vypustit svou první stálou vesmírnou stanici. Čtyři roky poté z ní chce udělat i trvale obydlenou, věří, že nahradí Mezinárodní vesmírnou stanici, jejíž životnost končí v roce 2024.
21.04.2016 11:45 |

NASA řeší záhadu! Před vozítkem na Marsu se objevil záhadný kámen!

NASA se baví malou záhadou. Při porovnání snímků z vozítka Opportunity, které bádá na Marsu, se na jednom místě objevil záhadný kámen, který tam původně nebyl.
24.01.2014 14:55 |

Rus, Američanka a Francouz dorazili na vesmírnou stanici. Budou tu půl roku

Dvě hodiny a 42 minut po spojení kosmické lodi Sojuz MS-03 s Mezinárodní vesmírnou stanicí ISS tříčlenná posádka prošla přechodovou komorou a dostala se do útrob stanice. Informovala o tom v neděli americká vesmírná agentura NASA.
20.11.2016 08:30 |

Japonci vyslali k ISS loď se zásobami. Nahradí výpadek za SpaceX

Japonská nákladní loď H-II Kunotori 5 (HTV 5) odstartovala na Mezinárodní vesmírnou stanici. Veze asi 4,5 tun zásob a náhradních dílů. Nákladní loď měla odstartovat už na začátku tohoto týdne, ale lety byl dvakrát odložen.
19.08.2015 16:41 |

Problémy na vesmírné stanici ISS: Došlo na ruční manévry

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala vesmírná loď Sojuz TMA-19M s tříčlennou mezinárodní posádkou. Po necelých sedmi hodinách se loď spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS), manévr se ale uskutečnil se zpožděním a byl řízen ručně. Sojuz se spojil s přistávacím modulem ISS s desetiminutovým zpožděním. Podle televizních záběrů se loď k přistávacímu uzlu několikrát přiblížila, ale spojení se neuskutečnilo. Kosmonauti proto museli vypnout režim automatického přiblížení a manévr řídili ručně.
15.12.2015 19:40 |

Nová vesmírná absolvovala úspěšně první let: Měla by dopravit lidi na Měsíc i Mars

Nová vesmírná loď Orion amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) dnes úspěšně provedla svůj první testovací let. Jak NASA průběžně informovala na svém webu, zdárně proběhly všechny naplánované operace a modul se bezpečně snesl na padácích do vln Tichého oceánu. Přistání vysílala v přímém přenosu TV NASA.
05.12.2014 13:55 |

Rusové dostali pod kontrolu vesmírnou loď Progress

Rusové navázali kontakt s vesmírnou lodí Progress, která se v pátek při parkování u stanice ISS vymkla kontrole. Informuje o tom televize Rossia 24.
02.07.2010 20:10 |

Rus a dva Američané odletěli v raketě z Bajkonuru. Míří na Mezinárodní vesmírnou stanici

Z kosmodromu v kazašském Bajkonuru dnes odstartovala ruská kosmická loď Sojuz MS-06, která přepravuje na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) tříčlennou posádku. Tvoří ji ruský kosmonaut Alexandr Misurkin a američtí astronauti Mark Vande Hei a Joseph Acabá.
12.09.2017 23:50 |

Osobnosti: Mark Joseph (2 články)

Mám důkaz, že NASA kryje existenci UFO, tvrdí Švýcar

O víkendu na internet nahrál jeden uživatel video záhadného objektu v těsné blízkosti Slunce, které pořídila solární sonda. Snímek okamžitě rozvířil debaty o existenci mimozemských civilizací. Jako podivnou shodou okolností navíc den po zpozorování objektu NASA nahlásila poruchu sondy. Zmíněný uživatel to neváhal označit za jasný důkaz, že NASA něco kryje.
12.05.2012 13:20 |

NASA vyšle do vesmíru loď se slunečním pohonem

Předběžně za pět let by chtěla NASA vyslat k asteroidu loď se slunečním pohonem.  Projekt za 1,25 miliardy dolarů (31,6 miliardy korun) má otestovat možnosti potřebné pro vyslání lidské posádky do hlubokého vesmíru nebo pro ochranu země před asteroidy.
27.03.2015 12:51 |

Na obloze se objevil záhadný ČERNÝ KRUH! Vědci nevědí, co to je

V anglickém městě Warwickshire se na obloze objevil záhadný černý kruh. Záhadný proto, že nikdo netuší, co to je, a odkud se tam vzal.
17.04.2014 19:45 |