Začátek nové chemie? Vědci přiměli bakterii, aby vázala křemík

Pro autory vědeckofantastické literatury není křemíkový život ničím novým. Ať už se podíváme na slavný Star Trek , nebo nahlédneme do románů a povídek bezpočtu spisovatelů, tvory založenými na tomto prvku se to v nich jen hemží. Proč zrovna křemík?
29.11.2016 17:45 |

VŠCHT: Jak důležitá je chemie pro náš život? Odpověď dá 30. ročník letní školy

„Nechte se inspirovat nejnovějšími vědeckými poznatky v různých oborech chemie a užijte si přátelskou atmosféru, která zde panuje již 30 let.“ Těmito slovy zahájil profesor Zdeněk Bělohlav, prorektor pro pedagogiku VŠCHT Praha, jubilejní ročník Letní školy pro středoškolské pedagogy a studenty středních škol. V Ballingově sále Národní technické knihovny mu naslouchalo téměř 300 účastníků z celé republiky, které čeká třídenní program na téma Chemie pro život.
24.08.2016 17:15 |

Vědci objevili bakterii způsobující rakovinu tlustého střeva

Angličtí vědci nalezli bakterii, která způsobuje rakovinu střeva. Jde o revoluční objev. Potlačením její přítomnosti ve střevech lze totiž snížit riziko vzniku rakoviny až o 40 procent.
25.08.2009 10:55 |

Konec třídění?! Vědci objevili bakterii, která rozkládá PET lahve

Japonští vědci objevili bakterii, která si umí poradit s něčím, co jinak zůstává ve volné přírodě beze změny tisíc let. Zmíněný prokaryotický organismus dokáže doslova požírat PET lahve. Umí narušit strukturu polyetylentereftalátu a tuto organickou molekulu rozložit na jednodušší látky, které pak metabolizuje.
16.03.2016 07:05 |

Elektroniku půjde tisknout. Objev nahradí křemík

Díky novému stříbrnému inkoustu chtějí vědci ze společnosti Xerox podmínky nahradit stávající křemíkové obvody. Mohli by tak tisknout chytré oblečení.
20.11.2009 10:00 |

5. Tajemství kosmetického průmyslu: Příroda není bezpečnější

Kupujete biokosmetiku v dobré víře, že je k vaší pleti ohleduplnější? Bojíte se a snažíte se vyvarovat „chemie“? Je to trochu složitější. Jen malé vyjasnění pro začátek: Všechno je chemie. Podobně jako je všechno fyzika. I ...
13.06.2013 18:40 |

Češi přiměli rakovinu k „sebevraždě“: Nový lék chtějí vědci testovat na lidech

Vědci z výzkumného centra BIOCEV ve Vestci u Prahy pokročili v zápolení s rakovinou. Vyvinuli látku, která dovede přimět rakovinné buňky, aby se samy zneškodnily, informoval  iDnes.cz s tím, že přípravek by mohl být už letos testován na lidech.
17.01.2017 21:30 |

SMRT PŘIŠLA Z HAMBURKU, tvrdí vědci o PRŮJMOVÉ BAKTERII!

Nebezpečná nákaza enterohemoragickou střevní bakterií E.coli, která zabila již nejméně 19 lidí, se mohla rozšířit z Hamburku. Informuje o tom v sobotu agentura AFP.
04.06.2011 18:20 |

Smrtící bakterie EHEC pochází z Egypta, zjistili evropští vědci

AKTUALIZOVÁNO. Evropský úřad pro bezpečnost potravin (EFSA) dnes potvrdil, že za nákazou střevní bakterií EHEC v Evropě nejspíš stojí semena pískavice z Egypta. Podle EFSA nelze vyloučit, že nebezpečnou bakterií, které podlehlo v poslední době zhruba 50 lidí, bylo kontaminováno hned několik dodávek semen z let 2009 až 2011.
05.07.2011 12:25 |

Vědci našli v kávovaru 67 bakterií, které způsobují vážná onemocnění

Také se ráno neobejdete bez šálku kávy z vašeho domácího kávovaru? Za nic na světě byste ho nevyměnili? Pak dávejte pozor, je totiž semeništěm až 67 druhů bakterií, které mohou způsobit závažná onemocnění včetně zánětu močových cest.
05.01.2016 20:40 |

Vousy hipstera mají více bakterií než záchodové prkénko!

Mikrobiologové z Nového Mexika loni na jaře přišli se zprávou, že plnovous tolik oblíbený mezi hipstery či slavnými a všemi módou posedlými muži je semeništěm bakterií. V průměrném plnovousu je jich prý více než na záchodovém prkně veřejné toalety. Britští vědci teď ale přišli s tím, že je to vlastně dobře. Mnohé druhy totiž produkují látky podobné antibiotikům a eliminují jiné nebezpečné druhy. Svého „chlebodárce“ tak chrání před chorobami.
22.01.2016 18:05 |

Čeští vědci podali rekordní počet patentů, za Evropou ale zaostávají

Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV) zaznamenal loni rekordní počet patentových přihlášek. Čeští vědci přišli pro 984 registrací. Nejvíce patentů zaznamenaly obory organické chemie, skladování, lékařství a dopravy. Podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) však čeští vědci zaostávají za ostatními státy Evropy.
08.04.2014 19:20 |

Ženy ve vědě si vzájemně nepomáhají. Za své postavení si mohou samy, říká profesorka chemie

"Myslím si, že je na naší zodpovědnosti, když se dostaneme do vyšší řídicí funkce, postarat se o to, aby i jiná schopná žena měla před sebou nějakou perspektivu," říká profesorka organické chemie Jitka Moravcová. Podle ní je na samotných ženách-vědkyních, aby si získaly místo mezi muži. Jak moc je pro české vědkyně těžké udržet se v oboru? Jak je možné, že si velká část žen myslí, že rodina ničí kariéru? Přečtěte si rozhovor s Jitkou Moravcovou.
01.05.2016 06:35 |

Svaly a klouby bez bolesti

Organický křemík, výtažek z vrby, harpagofytu, kadidlovníku, kurkumy, glukosamin, chondroitin sulfát či éterické oleje mohou být při zevním použití pomocníky pro ztuhlé, unavené či bolavé svaly a klouby....
10.12.2010 02:55 |

Nejčastější příčiny přetrvávajících problémů s vlasy

Přibývající počet problémů s vlasy byl podnětem k tomu, abychom vytvořili dnešní článek. Možná i vy máte roztřepené konečky, trápíte se pro padání vlasů nebo vás naopak štve, že vaše vlasy připomínají zplihlou hřívu. Sejít se může i několik problémů s vlasy. Mezi ty nejčastější patří lupy, padání vlasů, třepení či lámání konečků nebo zvýšená produkce mastných žláz, která je důvodem k tomu, že vaše vlasy i pouhý den po umytí vypadají, jako byste si hlavu nemyli minimálně 14 dní. Příčiny problémů s vlasy, které možná máte i vy Říká se, že vlasy jsou naší vizitkou. Především pak u žen jsou na úpravu vlasů a jejich vzhled kladen poměrně vysoké nároky. Jenže jak se bránit přírodě, která je viníkem toho, že máte ramena posetá lupy a  v hřebenu vám při každém česání končí několik set zlámaných vlasových vláken? Proč máte problémy s vlasy? Důvodů pro vznik problémů s vlasy je hned několik. My si společně v dnešním článku odhalíme ty nejčastější. Když budete vědět, kvůli čemu vznikají vaše neduhy spojené s hřívou, kterou nosíte na hlavě, možná se vám podaří jim zabránit. Hormony Hormony jsou viníkem celé řady neduhů, které se dějí s naším tělem. Problémy s vlasy se tak mohou objevit nejen v období menstruace, ale i během těhotenství nebo právě po porodu, kdy je to s hormony jako na houpačce. Po porodu drtivou většinu žen potrápí padání vlasů a to ve velké míře, zpravidla se padání vlasů upraví půl roku po porodu – někdy dříve, někdy déle. Vitamíny a minerály Konkrétně pak jejich nedostatek může za to, že se zvyšuje počet problémů s vlasy a to u žen a dívek všech věkových kategorií. To nejjednodušší, co můžete udělat, je pořídit si doplňky výživy a svému tělu tak dodat vše, co potřebuje. Zaměřte se především na křemík, vápník, hořčík... Čtěte více Příspěvek Nejčastější příčiny přetrvávajících problémů s vlasy pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.04.2017 04:50 |

Babské rady: Jak na hnojení bez chemie?

Stejně jako člověk občas schroupe jablko či zapije tabletku z lékárny, aby do těla dostal vitaminy a minerální látky, potřebují je i kytičky či zelenina. Na řadu pak přichází hnojení. Přípravků je tolik, že ani nevíte, který vybrat. Většinou jde ale o chemická hnojiva. Inspirujte se radami našich babiček, jak hnojit bez chemie.
03.08.2012 12:00 |

ŠÍLENÉ: Studenti chemie museli u zkoušky popsat výrobu pervitinu!

Studenti chemického oboru z anglické Univerzity v Yorku nevěřili svým očím, když si přečetli jednu z otázek u zkoušky z organické chemie. Ta jim totiž ukládala, aby popsali výrobu pervitinu – chemicky odborně metylamfetaminu – tak, jak to mohli vidět v seriálu Perníkový táta.
20.01.2015 16:01 |

4 tipy, jak uvařit marmeládu bez hromady cukru a chemie

Zavařování je zase v módě. Není divu. Domácí džemy a marmelády vynikají úžasnou chutí. Navíc víte, co jste do nich dali. Takže například angreštový džem je opravdu a jen z angreštu, ne z půlky z nahnilých jablek. A vzhledem k absenci chemie je i mnohem zdravější. Jak ale na to, aby domácí výtvory chutnaly jako od babičky? Je to snadnější, než si myslíte!
18.07.2016 06:20 |

Ministerstva si oddechla. Vláda jim uvolnila MILIARDU

Vláda uvolnila stovky milionů korun, které ministerstvům vázala.
24.11.2010 14:10 |