Začalo šesté vymírání druhů na Zemi a jako první zmizí lidé! Můžeme to ještě zastavit?

Studie Stanfordské univerzity varuje, že lidé jsou zodpovědní za vymírání tolika druhů, že nyní Země čelí šesté vlně vymírání druhů! A další na řadě bychom měli být právě my.
21.06.2015 12:02 |

Šesté masové vymírání druhů probíhá v plném proudu

Vědci z kalifornského Stanfordu ve spolupráci s kolegy z Mexico City přinesli další nezvratné důkazy o tom, že šesté masové vymírání druhů na planetě Zemi je v plném proudu. Zatímco v minulosti byly spouštěči těchto druhových apokalyps vždy vlivy vnějšího vesmíru či geologické pochody na planetě, tentokrát je původcem člověk a to svou činností. Přemnožením a svou nenasytností způsobí celkový kolaps ekosystému, který ho bude nakonec stát život.
16.07.2017 16:30 |

Lidé způsobují masové vymírání živočichů. Větší než by způsobila katastrofa!

V geologických dějinách planety Země dochází opakovaně k momentům, kdy dojde k masovému a náhlému vymírání druhů. Tento jev bývá na předělu dvou významných geologických období a většinou po něm následuje výrazná proměna v morfologii a fyziologii života. Podle vědců z Tennessee se o to další masové vymírání postaral člověk. Právě začalo a způsobuje ho naše civilizace.
03.08.2016 16:05 |

Nastává šesté masové vymírání druhů v historii Země

Planeta Země od svého vzniku neustále prochází evolucí neboli vývojem. Součástí této evoluce je také vývoj života na ní včetně toho lidského. Během milionů let, kdy Zemi obývají živé organismy, nastalo pět období, během nichž došlo k náhlému a masovému vymírání druhů. Podle vědců jsme právě svědky toho dalšího, už šestého. Pro existenci samotného člověka to může mít fatální následky a může dopadnout jako dinosauři. Do padesáti či sta let by mohlo dojít k masovému úhynu rostlin a živočichů a kolapsu ekosystému.
16.12.2016 14:00 |

Magazín Nature tvrdí: Lidstvo vyvolalo šesté vymírání druhů

Za poslední půl miliardy let došlo na planetě Zemi k několika katastrofickým změnám klimatu a životního prostředí, po němž následovalo masové vymírání druhů. Celkem bylo prokázáno díky paleontologickým vykopávkám pět takových etap. Ta šestá nastává právě nyní. A příčinou není ani meteorit, ani výbuch supervulkánu. Je jí činnost lidské civilizace.
07.06.2017 16:30 |

Napomohla produktivita oceánů velkému permskému vymírání?

Katastrofa, která zahubila dinosaury a dala zrod éře savců, byla proti němu ještě relativně mírnou událostí. Řeč je o velkém permském vymírání, které před 250 miliony let zabilo většinu tehdejších druhů – téměř 95 procent všech mořských druhů dochovaných ve fosilním záznamu a bezmála tři čtvrtiny druhů suchozemských obratlovců. Sled příčin je zatím nejistý. Ve hře je sopečná činnost, změna klimatu i možný dopad komety či meteoritu.
24.08.2015 19:06 |

Změna klimatu přinese i vlnu vymírání

Pod záštitou Univerzity v Connecticutu vyšla komplexní studie, naznačující, jak pomalá a nedostatečná je dosavadní klimatická politika světových vlád. Studie pojednává o vymírání – nikoli však historickém, nýbrž o vymírání, která čeká oteplující se planetu.
13.05.2015 21:44 |

S divokými včelami to v Evropě vypadá bledě. Zmizí úplně?

Divoké včely možná už brzy úplně zmizí z Evropy, ohroženo je na evropském území až 60 procent z dvou tisíc druhů divokých včel. Na tragický stav včelstva upozorňuje nová studie Evropského červeného seznamu včel, kterou ve středu představilo ekologické hnutí Duha. Velký podíl na vymírání včel má pěstování plodin určených pro výrobu biopaliv jako je řepka, slunečnice nebo soja. Problém se týká i Česka.
22.04.2015 18:40 |

Masové vymírání před 250 miliony let způsobily sopky na Sibiři

Nejznámějším vymíráním druhů je z konce druhohorní Křídy před šestašedesáti miliony let. Příčina masového mizení živočichů a rostlin, během něhož zanikla celá skupina dinosaurů, je připisována srážce Země s obřím asteroidem. Ale vůbec k největšímu vymírání v dějinách naší planety došlo před 252 miliony let na přelomu prvohorního Permu a druhohorního Triasu. A příčinou byla extrémní činnost sopek na území dnešní Sibiře.
07.10.2017 18:30 |

Za vymírání čmeláků a včel můžou pesticidy z řepky

Neonikotinoidové pesticidy používané především k ošetřování řepkových monokultur jsou viníkem vymírání čmeláků a včel. Potvrdily to výzkumy z Oxfordu s tím, že pokud nemáme přijít o nejvýznamnější opylovače v přírodě, bez nichž můžeme umřít hlady, musí zemědělci tyto pesticidy okamžitě přestat používat.
18.08.2016 19:05 |

Největší žralok v dějinách podlehl "utajenému" vymírání

Dvacet metrů, šedesát tun a stovky jako břitva ostrých dvaceticentimetrových zubů.  Carcharocles megalodon , největší žralok v dějinách, jako by vypadl z noční můry tvůrců filmu  Čelisti . Dnešní krále dravých paryb, žraloky bílé, si mohl dávat k svačině. Nežil přitom nijak dávno. Podle zkamenělých zubů se oceány proháněl ještě před několika málo miliony let. Z jakého důvodu ale vymřel? Skupina evropských a amerických vědců nedávno přinesla pádné vysvětlení. Na hranici třetihor a čtvrtohor se podle nich odehrálo dosud neznámé hromadné vymírání, kterému kromě obřích žraloků podlehla i řada dalších specializovaných mořských obratlovců.
13.09.2017 15:05 |

Proč jsou náboženství odsouzena k vymírání?

Když lidé žili krátce a intenzivně, morálka v jejich prvních náboženstvích nebyla tak podstatná. Tu vymyslela teprve elita bohatých, která se začala rozmáhat několik století před Kristem. Snažila se morálkou strašit chudé, kteří žili krátce, ale intenzivně, a měli spoustu potomků. Představovali tak hrozbu, kterou bylo potřeba omezit. Jenže dnes jsou v zemích původních náboženství jako křesťanství, judaismus, islám, buddhismus apod. poměrně bohatí i ti nejchudší. A tak jsou tato náboženství odsouzena k vymírání.
11.05.2016 17:05 |

Robejšek (Realisté): Migrace prý pomáhá proti vymíraní Evropy

Na idnes jsem si přečetl zprávu o tom, že Německo řeší problém vymírání díky migrantům. Tuto argumentaci skutečně německá oficiální místa používají. A v pozadí má strašit tvrzení, že když ubyde obyvatel, tak ubyde i blahobytu.
08.07.2017 11:15 |

Překvapivý vítěz posledního hromadného vymírání

Planeta Země zažila během své historie nejméně pět velkých hromadných vymírání. To poslední přitom nastalo, přinejmenším z geologického hlediska, docela nedávno – před pouhými 66 miliony let. Jeho nejvýraznějším průvodním jevem bylo vymření dinosaurů. Kompletně ale vymizeli také velcí mořští plazi, pterosauři a řada dalších skupin organismů.
24.07.2017 18:05 |

Největší tučňáci planety do konce století zmizí

Změna klimatu podle odborníků vede k masovému vymírání druhů. Jedním z těch, kteří lidskou činností vyvolané změny na planetě nepřežijí, jsou největší nelétaví vodní ptáci. Tučňáci císařští podle nových propočtů a sledování současných populací do konce století poklesnou na jediné procento současného stavu. To znamená de facto vymření. Tak malá populace nebude dlouhodobě životaschopná.
16.06.2017 09:30 |

Stříbrnský (TOP 09): Osobní prosba zastupitele. Za tuto atmosféru si můžeme sami

Atmosféra v příbramském zastupitelstvu není dobrá. To je jedna z mála věcí, na které se shodnou snad všichni zastupitelé. Můžeme pátrat po historických kořenech tohoto stavu, můžeme vést široké diskuze o politické kultuře, demokracii a svobodě slova, anebo se můžeme lidsky zamyslet sami nad sebou. První co zjistíme je, že si za to jako zastupitelé můžeme sami.
25.05.2015 08:41 |

Ze sedmi druhů chovaných supů ZOO Zlín poprvé v jednom roce rozmnožila pět

Zlínská zoo v letošním roce dosáhla v chovu supů opravdu výjimečného úspěchu. Ze sedmi druhů chovaných supů zoo poprvé v historii v jednom roce úspěšně rozmnožila hned pět druhů. Za největší úspěch se považuje první mládě supa himálajského i opětovný odchov supa mrchožravého a hnědého. Cenná jsou však také dvě mláďata supa Rüppellova a čtyři mláďata supa bělohlavého, doposud nejpočetnější odchov tohoto druhu supa v zoo.
13.08.2017 08:50 |

Apokalyptická předpověď: Planetu Zemi ovládnou hlodavci velicí jako krávy

Evoluce probíhá neustále, ačkoli se může z pohledu života lidského jedince zdát, že se docela zastavila. Co však z této perspektivy není možné přehlédnout, je vymírání jedněch druhů a přemnožení některých člověkem zavlečených. Těmi velmi úspěšnými jsou rychle se množící a velmi přizpůsobiví hlodavci. Jim podle zoologů patří budoucnost planety. Jednou po ní budou běhat hlodavci velicí jako krávy.
07.02.2014 08:00 |

Největší mýty o striích

Nejen mezi ženami kolují o striích nejrůznější domněnky, které se ne vždy zakládají na pravdě. Možná se i vy držíte nejrůznějších tvrzení a považujete je za pravdivé. Proto jsme se rozhodli vytvořit dnešní článek, ve kterém se společně podíváme na nejčastější mýty o striích. Po jeho přečtení už budete mít jasno, co je pravda a co ne! Nejčastější mýty o striích Trápí jen ženy, štíhlí lidi je neznají a pokud se člověku podaří zhubnout, jako mávnutím kouzelného proutku zmizí – tak tohle jsou jedny z nejčastějších domněnek, které se strií týkají a které jsou naprosto hloupé a lživé. A které jsou ty další? Nemůžu mít strie, protože jsem hubená Za tuhle myšlenku mohou reklamy a média, která nám dennodenně předhazují štíhlé ženy bez jediné vady na kráse, které mají pevné tělo a na něm ani centimetr povolené kůže. Není se čemu divit, že v nás evokují pocit, že strie trápí jen ženy při těle. Pravda je takové, že o striích ví své nejen boubelky, ale i ženy kost a kůže. Strie totiž nevznikají vlivem váhy, ale mohou za ně hormony. A s těmi se potýkáme všichni, hubení i silnější. Pokud budu strie mazat drahým krémem, zmizí samy Hodně žen a dívek žije v přesvědčení, že pokud si na strie koupí předražené krémy, které viděly v reklamě a budou se jimi pravidelně mazat, pak tyhle drobné jizvičky na kůži zmizí. Jenže to je chyba lávky! Ano, sice se na strie prodávají krémy, které mohou strie zesvětlit, ale pravda je taková, že jakmile se vám jednou na těle udělají, už se jich nikdy nezbavíte. Je to smutné, ale bohužel je to tak. Stačí si chránit břicho, strie nikde jinde nevznikají Tak tuhle větu mohl z úst vypustit pouze ten, kdo žádné strie nemá. Protože ten, kdo je má, může s jistotou potvrdit,... Čtěte více Příspěvek Největší mýty o striích pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.04.2017 04:50 |

Austrálii ještě nedávno ovládaly krůty větší než klokani

V současném klimatu masového vymírání druhů objevují paleontologové nové druhy velkých ptáků, kteří obývali Austrálii. Krom pštrosů emu či kasuárů žili na tomto kontinentě také další obří příslušníci ptačí třídy. Nebyli sice gigantičtí jako novozélandští moa, ale na dnešní poměry naháněli i tak hrůzu. Ještě před dvanácti tisíci let totiž Austrálii ovládali obří krocani větší než klokani.
22.06.2017 10:40 |