Záběry NASA odhalily ve sluneční soustavě záhadné trojúhelníky

Kde jinde hledat UFO, než přímo ve vesmíru? Nadšenci tak bedlivě sledují snímky vládní agentury NASA a snaží se nalézt stopy mimozemských civilizací. Koncem prosince jim opět svitla naděje. Ze dvou trojúhelníků složený objekt ve sluneční soustavě, který zachytil teleskop vesmírné sondy HI2, ale stejně tak může znamenat něco úplně jiného.
20.01.2012 13:55 |

NASA chce hledat mimozemský život ve sluneční soustavě

Vědci americké vesmírné agentury NASA zvažují 28 robotických misí, jejichž cílem bude hledání mimozemského života ve sluneční soustavě.
29.04.2010 13:20 |

Ve sluneční soustavě se objevilo vesmírné těleso, letí extrémně rychle

Astronomové vůbec poprvé zaznamenali ve sluneční soustavě vesmírné těleso, které podle všeho přiletělo z mezihvězdného prostoru a náš systém zase opouští. Informoval o tom americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
28.10.2017 11:30 |

NESKUTEČNÉ! Sonda Voyager 1 možná opustila sluneční soustavu

Lidstvo pokračuje v dobývání vesmíru. Sonda Voyager 1 totiž jako první lidský objekt opustila sluneční soustavu. Tvrdí to alespoň vědci, kteří data z Voyageru zkoumají. NASA je zatím opatrná a tvrdí, že je stále ve sluneční soustavě.
20.03.2013 21:20 |

Převratný objev! NASA našla ve Sluneční soustavě nový měsíc

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) oznámil objev nového, čtrnáctého měsíce planety Neptun. Jedná se o nejmenší z měsíců této planety nacházející se na okraji sluneční soustavy, který měří v průměru pouhých 19 kilometrů.
16.07.2013 09:00 |

Jsme v ohrožení? K naší soustavě se blíží hvězda, která zapříčiní lavinu komet!

K naší sluneční soustavě se blíží cizí hvězda, která spustí vlnu komet. I když se může zdát, že se jedná o opravdu velkou vzdálenost, není to až tak pravda. Je snad naše sluneční soustava v ohrožení?
29.12.2016 20:05 |

Hubbleův teleskop má 25 let, NASA zveřejnila jeho nejpůsobivější snímky

Americká vesmírná agentura NASA zveřejnila 25 nejlepších snímků, které pořídil Hubbleův teleskop. Ten byl vypuštěn před 25 lety, přesně 24. dubna 1990, a od té doby pořídil množství záběrů jak objektů Zemi relativně blízkých, například planet ve Sluneční soustavě, tak záběry vesmíru vzdáleného až 13 miliard světelných let.
22.04.2015 17:21 |

ČEPS pokračuje ve výběru dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě

V souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na jejímž základě má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady, vyhlásila ČEPS, a.s., v říjnu 2012 výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro rok 2013.
06.09.2013 16:35 |

06.09.2013 16:50 |

Společnost ČEPS pokračuje ve výběrovém řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě

V souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na jejímž základě má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady, vyhlásila ČEPS, a.s., v březnu 2014 výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro roky 2014 a 2015.
05.06.2014 17:10 |

NASA zveřejnila unikátní záběry: Takhle vypadá odvrácená strana měsíce

Unikátní záběry odvrácené strany Měsíce na pozadí se Zemí ukázala na svém webu NASA. Pořídila je speciální kamera na palubě amerického satelitu DSCOVR, který kolem naší planety obíhá ve vzdálenosti 1,6 milionu kilometrů a jeho hlavním úkolem je sledovat sluneční větry v reálném čase.
07.08.2015 09:51 |

NASA zveřejnila působivé záběry polární záře v rozlišení 4K

Americký úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil záběry polární záře tak, jak je může vidět jen pár lidí, a to konkrétně astronautů přítomných na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Úřad podobná videa zveřejňuje poměrně pravidelně, tentokrát se však jedná o jednu premiéru – záběry jsou totiž dostupné v ultravysokém 4K rozlišení.
21.04.2016 05:25 |

NASA vysílá živě z vesmíru: Sledujte unikátní záběry planety Země

Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) živě vysílá záběry Země z Mezinárodní vesmírné stanice. Podívejte se na unikátní záběry!
26.10.2016 12:10 |

Výjimečná sluneční erupce může narušit pozemní komunikace, udává NASA

Vesmírná observatoř amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) zjistila neobvyklou sluneční erupci, která by dnes mohla narušit činnost satelitů a pozemní komunikace i elektrické sítě. S odvoláním na americké představitele to uvedla agentura AFP.
08.06.2011 11:00 |

NASA zachytila obrovskou sluneční erupci! Tyto snímky vám vezmou dech

Slunce nám jednou zase "ukázalo svoji sílu":http://www.extra.cz/jak-nas-vidi-slunce-pod-uv-paprsky-vsichni-vypadate-jako-cernosi-a-pihatci-neverite v podání obrovské sluneční erupce, kterou zachytila NASA.
03.09.2014 15:46 |

NASA má vážné problémy: Vesmírný teleskop Kepler nelze zaměřit na cíl

Vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) je ochromen technickou poruchou, která by mohla vést až k předčasnému ukončení jeho pátrací mise po obyvatelných planetách mimo sluneční soustavu. Závadu vykazuje nepostradatelný mechanismus, který slouží k nasměrování teleskopu na cíl, oznámil podle světových agentur šéf vědeckého týmu NASA John Grunsfeld.
16.05.2013 10:40 |

NASA možná objevila vodu na měsíci Jupitera. Podle vědců je tam oceán

Pod ledovou krustou na Jupiterově měsíci Europa je asi voda. Záběry pořízené díky Hubbleovu teleskopu odhalily možné vodní gejzíry, informoval dnes americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
26.09.2016 22:35 |

Nová planeta v naší sluneční soustavě? Vědci možná učinili velký objev

Dvojice amerických vědců se domnívá, že našla novou, devátou planetu naší sluneční soustavy. Kolem Slunce prý těleso obíhá ve vzdálenosti dvacetkrát větší než Neptun, dosavadní oficiálně poslední planeta soustavy. Konstantin Batygin a Mike Brown z Kalifornského technologického institutu dnes oznámili, že mají indicie o existenci vesmírného tělesa, které má zhruba desetinásobek hmotnosti naší Země a je 500krát těžší než Pluto. Své poznatky zveřejnili v odborném časopise Astronomical Journal.
21.01.2016 00:20 |

Osobnosti: Mike Brown (1 článek)

Planeta Devět může vyvolat smrtící tanec planet v Sluneční soustavě

Astronomové z Warwicku ve své studii o Planetě Devět uvádějí, že nedávno objevený masivní svět má strašlivou moc zničit Sluneční soustavu. Podle hypotetických modelů by mohla planeta svou rotací a gravitací vychýlit ostatní planety z jejich drah případně je nasměrovat přímo do Slunce.
08.09.2016 11:05 |

Kolem Země prolétl první asteroid pocházející z jiné hvězdné soustavy, než je Sluneční

Astronomové z Harvardovy univerzity poprvé objevili ve Sluneční soustavě těleso typu asteroid či kometa, které nepochází právě z ní samotné. Je to tedy mezihvězdný cestující, který se přiblížil k Zemi a proletěl v uctivé vzdálenosti kolem ní ohromnou rychlostí 91 540 kilometrů za hodinu.
30.10.2017 13:30 |