Z laboratoře v Louisianě unikla nebezpečná bakterie

V americkém státě Louisiana vyšetřují případ úniku nebezpečné bakterie z laboratoří, které podléhají přísným bezpečnostním opatřením. Z výzkumného pracoviště se dostala ven Burkholderia pseudomallei, která se přirozeně vyskytuje v tropických oblastech Asie a proti níž pracoviště vyvíjí vakcínu.
02.03.2015 15:11 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Nebezpečná látka unikla v kladenské nemocnici, zasahovali tam hasiči

Hasiči museli evakuovat část kladenské nemocnice. Dostali hlášení, že tam unikla velmi nebezpečná látka.
27.06.2012 11:50 |

USA se vypořádávají s ničivými následky hurikánu Isaac. Vzal život 5 lidem

Počet obětí hurikánu Isaac ve Spojených státech vzrostl na pět. Policisté dnes v Louisianě objevili těla tří pohřešovaných lidí. Záchranáři v Louisianě odčerpávají vodu ze zaplavených oblastí a distribuční společnosti se snaží obnovit dodávky elektřiny, bez proudu ale stále zůstává přes 800.000 lidí. Do státu dnes dorazil republikánský kandidát na prezidenta Mitt Romney, v pondělí se Louisianu chystá navštívit i prezident Barack Obama.
31.08.2012 20:55 |

Osobnosti: Barack Obama (2392 článků) , Mitt Romney (63 článků)

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |

Současná smrtící bakterie je nejjedovatějším typem E.coli

Bakterie, která způsobila střevní onemocnění v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E.coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci oslovení agenturou Reuters tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým "lepidlem".
03.06.2011 13:25 |

Odborníci jsou zděšeni: Vražedná bakterie lepí střeva

Bakterie, která způsobila epidemii střevního onemocnění především v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E. coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým »lepidlem«, které jí umožňuje dobře se uchytit v lidských střevech. V Německu panuje zděšení, nemocnicím rychle dochází zásoby krve.
04.06.2011 07:15 |

Nebezpečný zvrat u EHEC: Muž nakazil manželku

Nebezpečný zvrat v případě smrtící bakterie EHEC nastal v Německu. Byl zřejmě zaznamenán první případ přenosu bakterie z člověka na člověka. Varování před konzumací syrové zeleniny, které vydaly už dříve německé úřady v souvislosti s infekcí,  platí i nadále. "To nejhorší máme za sebou,“ snažil se ale uklidnit v úterý své spoluobčany německý ministr zdravotnictví Daniel Bahr. Počet nových případů infekce, kterou způsobuje zmutovaná smrtící bakterie EHEC, v zemi prý výrazně klesá.
09.06.2011 05:45 |

Nová verze smrtící bakterie EHEC na Slovensku

Smrtelná bakterie EHEC už možná mutuje. Na Slovensku leží ve vážném stavu mladík (25), který je nakažen bakterií E.coli. Kmen zákeřné bakterie, je ale odlišný od toho, který jen v Německu připravil o život 29 lidí.  Slovenské úřady se obávají rozšíření nákazy v zemi.
09.06.2011 20:40 |

Dívce sežrala bakterie všechny končetiny. Nevzdává se a bojuje dál

Bakterie požírající maso málem vzala život 24leté Aimee Copelandové ze Spojených států. Vše přitom spustila nehoda na podomácku vyrobené adrenalinové atrakci známé jako zip-line. Do těla se dívce dostala bakterie požírající maso a postupně ji připravila o všechny končetiny. Dívka se nyní objevila v televizní show a ukázala, jak hrdinně svůj drsný úděl nese.
13.09.2012 16:50 |

Jak na bakterie v kuchyni

Proč nemáme krájet maso na stejném prkénku jako zeleninu? Proč je lepší nechat nádobí oschnout, než ho vysušit utěrkou? Záměr těchto rad je jasný, udržet hygienicky čistou a zdravou domácnost. Jak se můžete bránit nežádoucím breberkám v kuchyni? Kuchyň je místnost s nejvyšším rizikem bujení bakterií v důsledku nedodržování hygienických návyků. Správnou hygienu bychom neměli podceňovat. Mohli bychom ohrozit mnoha nepříjemnými onemocněními jak sebe, tak i své děti, u nichž bývá průběh těchto nemocí závažnější. Důležitá je čistá pracovní plocha Jedním z častých bakteriálních onemocnění, se kterým se můžeme v kuchyni setkat, je salmonelóza. Pochází nejčastěji z vajec, syrového masa či mléčných výrobků. Mezi hlavní příznaky patří akutní průjem, bolesti břicha a časté zvracení. Dalším podobným bakteriálním onemocněním je kampylobakter. Bakterie tohoto typu se vyskytují v syrovém mase, drůbeži, v nepasterovaném mléce a ve vodě. Následkem je opět akutní průjem, křeče v břiše, ale i bolesti hlavy a horečka. Šíření bakterií v kuchyni vzniká především fyzickým kontaktem, kdy dochází ke křížení potravin. Děje se tak jak v důsledku kontaminace z našich rukou, kdy si je neumyjeme při kontaktu s různými druhy potravin, tak i v důsledku kontaminace z pracovní plochy, na které připravujeme různé druhy potravin bez toho, abychom plochu průběžně omývali. Pokud tedy krájíme maso a pak se chystáme krájet zeleninu, měli bychom si vždy mezitím umýt ruce i pracovní plochu. Čistá pracovní plocha je velice důležitá, ale bohužel často opomíjená. Měli bychom správně využívat více pracovních prkének. Na jednom krájet pouze maso a na druhém zeleninu a vše ostatní. Pokud se ovšem rozhodneme využívat pouze jedno prkénko na veškeré potraviny, pak je důležité zvolit správný materiál, ze kterého bude prkénko vyrobeno. Mnoho domácností dnes stále využívá klasická dřevěná prkénka. Tento materiál však není moc vhodný. Na prkénku se mohou vlivem užívání objevit rýhy či třísky, ve kterých se... Čtěte více Příspěvek Jak na bakterie v kuchyni pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
18.02.2015 17:45 |

Zkažená voda v Praze: Otrávila ji bakterie, kterou známe z Egypta. Co způsobuje?

Pražskou část Dejvice ochromila koliformní bakterie, známá jako Escherichia coli. Pronikla do vodovodního řadu, 150 lidí mělo zdravotní problémy, dva zůstali v nemocnici a 32 tisíc bude minimálně tři dny bez pitné vody. Kde se tahle bakterie bere?
26.05.2015 11:55 |

Ruský vědec tvrdí, že našel elixír věčného mládí. Má jím být 3,5 milionu let stará bakterie

Ruští vědci tvrdí, že našli elixír věčného mládí. Tajemství, které provází celé generace, odkryli pomocí 3,5 miliónů staré baktérie Bacillus F nalezené před šesti lety na Sibiři. "Zvládnu mnohem více práce a za poslední dva roky jsem nebyl ani jednou nemocný," přiblížil vedoucí výzkumného týmu, který si nechal do těla vpravit DNA získané z této pravěké bakterie.
05.10.2015 08:40 |

Už i v Česku je vážné podezření na výskyt obávané fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa

ÚKZÚZ informuje o vážném podezření na výskyt fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa na území České republiky. Bakterie napadá široké spektrum hostitelských rostlin, zejména ovocných a okrasných rostlin a révy vinné, přičemž působí velmi významné hospodářské škody. Jedná se v současnosti o nejzávažnější rostlinolékařský problém v Evropě.
30.03.2017 13:40 |

Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský: Podezření z výskytu bakterie Xylella fastidiosa se nepotvrdilo

Ukončené podrobné testování prováděné také v zahraničí nepotvrdilo u žádného ze vzorků rostlin podezření na výskyt fytokaranténní bakterie Xylella fastidiosa. V tuto chvíli můžeme území ČR považovat za prosté výskytu této nebezpečné bakterie.
28.06.2017 11:15 |

POZOR!: Míří k nám záhadná bakterie

Ze severu Německa na jih se šíří nebezpečná střevní bakterie EHEC, která se projevuje krvavými průjmy a může způsobit smrt.
25.05.2011 12:05 |

Stojí za smrtící bakterií Fukušima nebo výbuch islandské sopky?

Odborníci stále tápou a v ruce zatím nemají jediný důkaz o tom, odkud se nebezpečná bakterie EHEC, která má na svědomí už 18 lidských životů, vzala. Otevírá se tak obrovský prostor pro dohady o zdroji bakterie, která produkuje v těle člověka toxin napadající ledviny. Je snad na vině radioaktivní spad z japonské jaderné elektrárny Fukušima? Nebo nedávný výbuch islandské sopky?
03.06.2011 11:30 |

Odborník: Klaus vypouští jen hypotézy. Bakterie E.coli je nebezpečná

Bakterie E.coli, která způsobuje krvácivý průjem, je podle vakcinologického experta pouze lokální nebezpečí. Zároveň prý ale nejde jen o mediální humbuk, jak tvrdí prezident Václav Klaus.
03.06.2011 21:15 |

Osobnosti: Václav Klaus (8844 článků)

Lidé v Týně nad Vltavou mají v teplé vodě nebezpečnou bakterii

Již podruhé v krátké době se na jihu Čech objevila ve vodě nebezpečná bakterie Legionella pneumophila, která může způsobit zápal plic. Tentokrát ji vodohospodáři objevili v teplé vodě ve výměníkové stanici v Týně nad Vltavou. Bakterie se podle všeho nachází v bytech ve vodovodních bateriích. V pondělí o tom informoval ředitel českobudějovické krajské hygienické stanice Zdeněk Velikovský.
02.07.2012 15:55 |