Článek

Vlašské ořechy: Sbírejte, sušte, zavařujte a hlavně jezte! Jsou velmi zdravé!

 
Období vlašských ořechů je tady. Pokud máte na zahradě nebo v okolí ořešák, popadněte rukavice a sklízejte. Cena za kilo vlašských ořechů se už teď někde vyšplhala téměř k pěti stovkám a na Vánoce to určitě lepší nebude. Komu se nelení, ten jednoznačně ušetří.
02.11.2015 09:40 |

podobné články

Podobné články

Jak uchovat vlašské ořechy

 
Vlašské ořechy jsou v českých domácnostech velmi oblíbenou a často používanou surovinou. Ať do cukroví či nedělení buchtu ke kávě nebo jen zobání na chuť. Navíc jsou velmi zdravé a bohaté na vitamíny skupiny B, dále pak C a E včetně minerálních látek: hořčík, železo, mangan, vápník, draslík a zinek. Vzpomenout musíme také omega-3 mastné kyseliny. Mimo jmenovaných vitamínů, minerálů mají výborný vliv na lidskou psychiku, udržují zdravé nehty, vlasy a pleť. Snižují krevní tlak a slouží také jako prevence kardiovaskulárních onemocnění. Vlašské ořechy mají navíc antioxidační a protizánětlivé účinky. Blýsknout se mohou i pozitivním vlivem na trávení. Jejich pravidelným zařazováním do jídelníčku zlepšíme činnost mozku, paměť a soustředěnost, včetně prevence Alzheimerovy choroby. Důvodů, proč mít po ruce vlašské ořechy je bezesporu nespočet, ale jak je správně uchovávat? Způsoby uchovávání vlašských ořechů Způsobů jak uchovávat tedy uskladňovat vlašské ořechy existuje více. Mohou se skladovat podobně, jako jablíčka, sušit, zamrazit, zavařit, naložit do medu. My si dnes popíšeme nejběžnější způsob jejich uchovávání – sušení vlašských ořechů. Uchovávání vlašských ořechů Pro uchovávání vlašských ořechů vybíráme jen proschlé, nepoškozené ořechy bez zápachu či náznaku plísně. K dlouhodobému uskladňování je ideální ponechat ořechy ve skořápce, jež působí jako ochranná bariéra, které pomáhá regulovat vlhkost a teplotu. Také nevpustí dovnitř takové množství kyslíku, aby ořech začal žluknout. Ani skořápka nemusí být ještě dostatečnou zárukou. Projděte všechny ořechy, zda jsou opravdu neporušené, protože uvnitř plesnivějících ořechů vznikají toxické látky a nejsou vhodné ke konzumaci. Nasbírané ořechy vložíme do síta či přepravné bedýnky tak, aby tvořily jednolitou vrstvu. Pro sušení je vhodné suché a teplé prostředí, klíčové je, aby byly ořechy na čerstvém ovzduší – ideálně průvan či vítr. Mohou se sušit však také u kamen, topení či trouby – vysýchají přibližně 6 týdnů. Potom ořechy zkontrolujeme a uložíme do rašlových pytlů, a ty zavěsíme na tmavé, suché a... Čtěte více Příspěvek Jak uchovat vlašské ořechy pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
25.04.2016 02:55 |

podobné články

Důvody proč do stravy zařadit semínka a oříšky

 
Semínka a ořechy by měly být nedílnou součástí jídelníčku každého z nás. Pokud se tyto dvě složky ve vaší stravě nevyskytují, tak věřte, že svému tělu vědomě škodíte. Semínka a ořechy totiž mají na naše zdraví pozitivní vliv. Spousta lidí odmítá pravidelně konzumovat semínka a ořechy a toto své jednání si odůvodňují tvrzením, že přece nejsou ptáci, aby museli zobat semínka nebo chroupat oříšky. Jestliže i vy zastáváte podobný názor je dnešní článek určený právě pro vás. Prostřednictvím následujících řádků vás seznámíme hned s několika důvody, proč semínka a ořechy zařadit do stravy. Proč jíst semínka a ořechy Jestliže i vy patříte mezi odpůrce semínek a ořechů a vědomě je tak do svého jídelníčku nezařazujete, po přečtení dnešního článku na tyto pochutiny změníte názor. Už to nebudeme zdržovat zbytečným okřáváním a rovnou se podíváme na důvody, pro které stojí za to zařadit semínka a ořechy do vaší stravy. Kvalitní a různorodý obsah Ořechy a semínka jsou stále oblíbenější především pro jejich různorodý a vysoce kvalitní obsah. Obsahují vysoké množství bílkovin, zdravé tuky, minerály a samozřejmě i vitamíny. Zmínit musíme i obsah veškerých esenciálních aminokyselin. Ořechy a semínka rovněž obsahují zinek, který je důležitý pro správné fungování imunitního systému. Jak často jíst ořechy a semínka? Odborníky doporučovaná denní dávka semínek a ořechů je zhruba 1 hrst. Navíc je dokázáno, že pravidelná konzumace semínek a ořechů pozitivně ovlivňuje riziko vzniku různorodých metabolických chorob. Co si dopřávat? Ořechů a semínek je na současném trhu pestré množství as rozhodně tak je z čeho vybírat. Samozřejmě je nemusíte konzumovat všechny, ale doporučuje se je střídat. A na čem si tedy můžete pochutnat? Ořechy: arašídy vlašské ořechy mandle pistácie makadamové ořechy kešu para ořechy pekanové oříšky lískové ořechy Semínka: konopná semínka dýňová semínka sezamová semínka lněná semínka chia semínka maková semínka   Příspěvek Důvody proč do stravy zařadit semínka a oříšky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.06.2017 06:40 |

podobné články

V kuchyni i koupelně: 5 tipů, kde všude využít vlašské ořechy

 
Vlašské ořechy, plody ořešáku královského, patří mezi nejstarší konzumované potraviny vůbec. A to nejen proto, že jde o plody obzvlášť chutné, jsou navíc i velmi zdravé. Oceníte je v kuchyni, koupelně a vaše zdraví vám za jejich konzumaci poděkuje. Tedy pakliže na ně nemáte alergii.
12.10.2015 08:36 |

podobné články

Vědci zjistili, že vlašské ořechy snižují riziko vzniku rakoviny prsu

 
Vlašské ořechy se zřejmě zařadí na seznam potravin, které pomáhají snížit riziko vzniku rakoviny prsu. O novém poznatku amerických vědců informovala agentura Reuters.
22.04.2009 15:09 |

podobné články

Dejte si dneska vlašské ořechy. Je to superlék!

 
Vlašské ořechy zřejmě představují superlék na choroby srdce a cév
10.05.2013 11:00 |

podobné články

Vánoční cukroví letos podraží! Můžou za to drahé ořechy i kokos

 
Vánoční cukroví se letos řádně prodraží. Hlavně to, ve kterém jsou obsaženy ořechy a to jak vlašské, tak lískové. Ořechy se totiž neurodily. Navíc stoupla i cena kokosu a to vlivem přírodní katastrofy na Filipínách. Letošní Vánoce tedy budou hodně drahé!
22.11.2013 06:32 |

podobné články

Vědci: Pánové, jezte vlašské ořechy, vaše spermie budou zdravější

 
Kvůli civilizačním chorobám přibývá mužů s nekvalitními nebo málo pohyblivými spermiemi. Pánové, pokud tedy chcete udělat něco pro jejich zdraví, jezte denně dvě hrsti vlašských ořechů.
17.08.2012 11:30 |

podobné články

Ovocné müsli s ořechy

 
Snídáte? Máte ráda sladké a zároveň se chcete dobře najíst? Přichystejte pro sebe a pro manžela, přítele či sestru a rodiče například ovocné müsli s ořechy, které ráno zvládnete za čtvrthodinku. Potřeby: 4 vlašské ořechy 5 lískových ořechů 6 ...
30.04.2010 09:05 |

podobné články

4 tipy jak připravit zdravé snídaně

 
Máte rádi zdravé snídaně? V tom případě jste tady správně! My totiž víme, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne a že jej rozhodně není radno podceňovat. A když už snídat, tak nejen chutně, ale vydatně a zdravě. Jenže jak na to?! Připravit si zdravou snídani, která vás nejen zasytí, ale zároveň vám zachutná a především vás nastartuje do nového dne, není tak složité, jak si možná myslíte. V dnešním článku vám poradíme, jak na to. Připravte si zdravé snídaně snadno a rychle Co si představíte pod pojmem zdravé snídaně? Podle nás je to chutné jídlo, které prospívá našemu zdraví, dodá našemu tělu potřebné živiny a přitom jej zbytečně nezatíží. Tip první: ovoce po ránu v neomezeném množství Ovoce je známé tím, že obsahuje cukr. Proto se nedoporučuje ke konzumaci v odpoledních hodinách, kdežto po ránu si jej můžete dopřát prakticky neomezené množství. Právě proto je ovoce ideální volbou právě na snídani, protože vám dodá cukr potřebný pro nastartování organismu a dodání energie. Ovoce si můžete dát samotné, skvělé je jako přísada do vloček, kaší nebo müssli. Tip druhý: zelenina je trefa do černého Největší výhodou zeleniny je skutečnost, že neobsahuje žádné kalorie. Co to pro vás znamená? Že jí můžete jíst neomezené množství kdykoli během dne. Na snídani je zelenina ideální volbou, opět jí můžete jíst syrovou zkrátka jen tak, můžete si ji dát jako přílohu k pečivu. Tip třetí: ovesné kaše všeho druhu Zkusili jste někdy ovesnou kaši? Ne? V tom případě nevíte, o co se připravujte!I ovesnou kaši zařazujeme mezi zdravé snídaně, proto se jich určitě nemusíte bát. Ovesnou kaši si můžete dochutit a oživit čímkoli dle vlastní chuti. Nabízí se například ovoce, lžička medu nebo třeba rozinky. Tip čtvrtý: a co třeba smoothie? Mezi naše tipy na zdravé snídaně rozhodně musíme zařadit i smoothie, která jsou na... Čtěte více Příspěvek 4 tipy jak připravit zdravé snídaně pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.09.2017 08:45 |

podobné články

Užitečné tipy pro zdravé spaní

 
Zdravé spaní je pro každého z nás velice důležité. Uvědomte si, že spánkem strávíte třetinu vašeho života a jen kvalitní spaní vám dokáže zajistit dostatek energie a psychické i fyzické pohody. Pokud se dobře nevyspíte, probudíte se do nového dne bez nálady, budete rozmrzelí a protivní, což se negativně projeví jak v osobním, tak i kariérním životě. Chcete-li si dopřát skutečně zdravé spaní, pak byste měli vědět, jak tohoto stavu docílit. Důležitost spánku rozhodně není radno podcenit. Mnoho lidí svůj spánek šidí, nespí tolik hodin, kolik jejich tělo potřebuje nebo naopak spí v prostředí, které na jejich spánek negativně působí nebo jej dokonce ruší. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů pro zdravé spaní, které byste si určitě neměli nechat ujít! Užitečné tipy pro zdravé spaní, aneb jak se vyspat dorůžova? Možná patříte k lidem, kteří se rádi vyspí a rádi si dopřejí dostatek hodin klidného a ničím nerušeného spánku. Jenže i přes veškerou snahu se vám ne vždy podaří spát celou noc, často se budíte, ráno se probouzíte vyšťavení a bez elánu do jakýchkoli aktivit. A to je špatně! Proto jsme pro vás připravili několik tipů pro zdravé spaní, po kterém nehrozí, že byste se ráno probudili bez úsměvu od ucha k uchu! Tip první: opravdu kvalitní matrace Možná vám to bude znít jako klišé, ale kvalitní matrace je pro zdravý spánek naprostý základ. V současné době můžete vybírat ze skutečně pestrého množství výrobků, mezi nimiž si každý dokáže najít to pravé ořechové. Velice oblíbené jsou matrace z paměťové pěny, které jsou známé pro svou schopnost dokonale se přizpůsobit lidskému tělu. Další alternativou jsou matrace z líné pěny vyrobené ze směsi PUR a HR pěny, které disponují perfektní tepelnou roztažností, která působí proti vzniku proleženin. Jistotou, u které nemůžete sáhnout vedle, jsou zdravotní matrace, které jsou sice drahé, ale... Čtěte více Příspěvek Užitečné tipy pro zdravé spaní pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.08.2016 05:00 |

podobné články

Jezte zdravě – pstruh na másle

 
O rybách se tvrdí, že by měly být nedílnou součástí našeho jídelníčku především pro jejich příznivé účinky na naše zdraví. Je pravda, že ryby patří mezi výborné zdroje kvalitních bílkovin, jsou bohaté na jód, obsahují vitamíny D a B2 a mimo jiné i minerální látky v podobě vápníku, fosforu, železa či zinku. I přes tuto skutečnost se ale u nás ryby netěší takové popularitě, jakou by si zasloužily a většina lidí se jim i přes jejich pozitivní vliv na naše zdraví stále vyhýbá. Škoda. Jestliže i ve vaše jídelníčku ryby chybí, pak je ten nejvyšší čas to napravit. V dnešním článku si představíme chutný recept, který je nejen obsahově vysoce kvalitní, ale zároveň i chuťově výborný. Pstruh na másle zaručeně nadchne i vaše chuťové buňky a donutí vás litovat skutečnosti, že jste si tuhle dobrotu nepřipravili už dávno! Pstruh na másle – recept Chutný recept na pečené pstruhy na másle a bylinkách je vhodný nejen pro ty z vás, kteří se rozhodli stravovat zdravě, ale i pro ty, kteří si rádi smlsnou na dobré rybě! Potřebujete: 2 pstruhy 2 citrony 70 g másla brambory dle uvážení 4 větvičky rozmarýnu sůl 150 ml bílého vína olivový olej dle uvážení Postup: Začněte tím, že si oloupejte a nakrájíte brambory, které necháte v klidu vařit, zatímco svou pozornost budete věnovat přípravě pstruhů. Až se vám budou brambory vařit, vykuchejte si pstruhy, které důkladně omyjte a potom dobře osušte. Do kůže ryb udělejte z obou stran několik drobných zářezů. V misce si smíchejte lístečky rozmarýnu, mletý pepř a olivový olej. Citrony oloupejte a nakrájejte na tenké plátky. Do zářezů poté naneste ochucený olej. Břišní dutinu pstruhů osolte a vyplňte plátky citronů a másla. Poté můžete dát ryby péct do předehřáté trouby na 200°C. Příspěvek Jezte zdravě – pstruh na másle pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.06.2016 04:10 |

podobné články

Houby rostou, takže sušte, duste, zavařujte: Přinášíme vám 10 tipů na zpracování hub!

 
Češi prostě houbaření milují! Letošní rok jim s počasím navíc přeje a tak se z lesa lovci hub vrací s plnými košíky. Víte však, jak se svými úlovky naložit? Přinášíme vám deset rad, co dělat s hříbky, klouzky i holubinkami…
02.08.2016 10:05 |

podobné články

POZOR! Tyto žluklé ořechy a meruňky s živými brouky nekupujte! Ohrozí vaše zdraví

 
Obchodní řetězec Kaufland prodával v Náchodě zdravotně závadné sušené meruňky. Zkažené vlašské ořechy pak našla inspekce v prodejně Globusu v Pardubicích.
07.12.2013 14:00 |

podobné články

Černý bez: Zázračný všelék!

 
Černý bez je zdánlivě obyčejný keř, o kterém ale málokdo tuší, že má téměř zázračné účinky. Čaj z jeho květů pomáhá při nachlazení, snižuje horečku a umí ulevit od bolestí zubů i hlavy. Takže sbírejte a sušte! Aha! vám poradí jak.
11.06.2016 12:00 |

podobné články

Natrhejte si zdraví rovnou z keře: Z černého bezu je skvělý čaj i sirup

 
Zdá se být obyčejným keřem, ale ve skutečnosti je všelékem! Řeč je o černém bezu, který pomáhá při nachlazení, snižuje horečku a umí ulevit i od bolestí zubů a hlavy. Tak sbírejte a sušte! Poradíme vám jak na to!
15.06.2016 08:10 |

podobné články

Nezapomínejte na blahodárné ořechy! Jak je ošetřit, aby vydržely až do příští sezóny?

 
Ořechy jsou pro naše zdraví velmi prospěšné, často na jejich přísun ale zapomínáme. Když už je chceme do svého jídelníčku zařadit, často zjistíme, že tahle blahodárná pochoutka nepatří mezi nejlevnější. Proto je užitečné uskladnit s rozmyslem a nálažitou péčí vlastní úrodu! Jak to udělat, aby ořechy vydržely až do příští sezony?
28.09.2017 08:15 |

podobné články

Ořechy vám sníží cholesterol, zabrání rakovině i chřipce

 
Jsou nejen chutné, ale i zdravé. Především ty vlašské, které jsou doslova plné prospěšných antioxidantů. Zdraví prospěšné jsou ale i ostatní druhy.
19.01.2012 12:35 |

podobné články

Skvělé recepty na zdravé snídaně

 
Zdravé snídaně jsou nejlepším začátkem nového dne. Odborníci se shodují na tom, že snídaně je nejdůležitějším jídlem a rozhodně není na místě ji vědomě vynechávat nebo se na tomto jídle šidit. Ba naopak byste si měli dát záležet, aby vaše snídaně byla nejen zdravá, ale i vydatná a chuťově vynikající. Pod pojmem zdravá snídaně si každý z nás představí něco jiného. Někdo si vybaví spoustu ovoce, jiný zase ovesnou kaši se lžičkou medu, jiný cereální pečivo a k tomu třeba cottage. Možností a variací na zdravé snídaně je přitom mnohem, mnohem, mnohem více. I my vám v dnešním článku přinášíme zajímavou inspiraci! Tipy na zdravé snídaně Nebudeme vám zde vypisovat důvody, proč je snídaně tak důležitá a proč byste na ni neměli zapomínat. Pakliže patříte k lidem, kteří první jídlo dne vynechávají nebo mu nepřikládají takovou váhu, jakou by si zasloužilo, pak pro vás může být dnešní článek nejen inspirací, ale i motivací k tomu, proč svůj postoj ke snídani změnit. Podívejte se na následující videa, ve kterých najdete tipy na zdravé snídaně, které nejen dobře vypadají, ale dodají vám potřebnou energii a ke všemu skvěle chutnají. Tak se pojďte inspirovat!   Příspěvek Skvělé recepty na zdravé snídaně pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.09.2017 20:30 |

podobné články

Vlašské ořechy jsou všude: Víme, jak je snadno zavařit!

 
Sezona vlašských ořechů je tady. Pokud máte na zahradě nebo někde v dosahu ořešák, neváhejte a utíkejte si nasbírat tyto nejen chutné, ale i zdravé plody podzimu! Jejich pravidelná konzumace pozitivně působí na negativní psychické stavy a pomáhá v boji s únavou.
07.11.2016 08:15 |

podobné články