Více než stoletá hádanka vyřešena. Vědci našli autora 'Piltdownského člověka'

Ospalé městečko Piltdown v jihovýchodní Anglii by asi nikdy nevstoupilo do historie, kdyby se v jeho okolí roku 1912 neuskutečnil epochální paleontologický objev. Amatérský archeolog Charles Dawson a paleontolog Arthur Smith Woodward tehdy s velkou pompou oznámili nález fosilního člověka, dlouho hledaného "chybějícího článku" mezi člověkem a opicí.
23.08.2016 17:50 |

Osobnosti: Arthur Smith (1 článek) , Arthur Smith (1 článek)

Záhada Hidenburgu vyřešena po 76 letech: Vědci zjistila, že výbuch vzducholodi způsobila statická elektřina

Záhada katastrofy nacistické vzducholodi, která se zřítila 6. května 1937, byla 76 let po neštěstí vyřešena! Vědci tvrdí, že Hindenburg vletěl do bouřky s blesky, které způsobily jeho nabití statickou elektřinou, která dohromady s únikem vodíku způsobila explozi.
04.03.2013 19:10 |

NEJVĚTŠÍ VĚDECKÝ PODVOD 20. století

Schůze londýnské geologické společnosti na sklonku roku 1912 vstoupila do dějin. Nadšený amatérský archeolog Charles Dawson a jeho přítel Arthur Woodward z Britského muzea tam představili svůj epochální nález: piltdownského člověka
03.05.2010 23:25 |

Tajuplná hádanka na Facebooku! Agáta: S*ru na žirafu! Já jsem chytrá

Novým hitem na sociálních sítích je tajemná hádanka. Kdo ji neuhodne, musí si na tři dny změnit svůj profilový obrázek na žirafu.
03.11.2013 15:55 |

HÁDANKA: Najdete všechny královny Alžběty II.? Nemáte šanci!

Tato hádanka je tak trochu zapeklitá. Už jste hledali pandy, bramboru, roboty a kdoví co ještě. Teď je to ale hodně těžké. Musíte najít portréty královny Alžběty a je jich rovnou 90! Zvládnete to?
17.05.2016 17:40 |

Zemanova hádanka: Prezidentská volba má svého favorita a já to nejsem

Miloš Zeman se nepovažuje za favorita prezidentské volby. To ovšem předpokládá, že za favorita považuje někoho jiného. Hlava státu ani její mluvčí Jiří Ovčáček ale žádné jméno nesdělila. Hádanka prezidenta Zemana však stojí za rozlousknutí.
16.03.2017 21:10 |

Osobnosti: Miloš Zeman (17465 článků)

HÁDANKA: Najdete hrací kostku s číslem 7? Podaří se to jen 10 procentům lidí!

Na internetu se objevila hádanka, která vám nedá spát. Mezi kostkami musíte najít jednu s číslem 7. Ta ale ve skutečnosti vůbec neexistuje, takže musíte by hodně pozorní. Podaří se vám to?
01.04.2017 07:35 |

Zátah na politiky: Načas si dal načas, než se zjevil. Pak se zastal své "ženy" Nagyové!

Hádanka vyřešena. Český premiér, který po vypuknutí čistky na úřadu vlády a dalších institucí zmizel, se náhle objevil. Jenže národu ani on nedal žádné vysvětlení, co se děje. Mezitím už světová média řeší to, jak moc naše země musí být prolezlá korupcí. To, že se premiér po vypuknutí skandálu téměř 12 hodin schovával jako malý kluk, jim k tomu dává další důvod.
13.06.2013 17:15 |

Stoletá Britka požádala k narozeninám o striptéra

Zaměstnanci domova důchodců v anglickém Wythallu jsou zvyklí, že k významným životním jubileím plní svým svěřencům přání bez ohledu na to, co si přejí. Stoletá Clare Ormiston je ale šokovala. Nechtěla obří dort či přítomnost starosty, ale požadovala mladého urostlého striptéra.
05.10.2011 13:25 |

Nejudržovanější stoletá žena světa se každý den líčí

Stáří není důvod k tomu přestat o sebe pečovat - tento sympatický přístup razí stoletá Britka Marion Williamsová z Bristolu. Navzdory svému věku se každý den líčí, fouká si vlasy a dává si bedlivý pozor na to, aby si neoblékla něco nevzhledného.
14.02.2012 18:25 |

Čech chtěl okrást Němku, stoletá babička ho zahnala na útěk

V Německém v regionu Horní Franky na severovýchodě Bavorska se Čech vloupal do domku důchodkyně, které je úctyhodných 99 let. Téměř stoletá Němka ho však přistihla a s pomocníkem ho zahnala na útěk.
31.08.2012 09:55 |

Téměř stoletá Němka zahnala na útěk Čecha, který ji chtěl okrást

Téměř stoletá Němka zahnala na útěk šestatřicetiletého Čecha, který se tento týden vloupal do jejího domu v regionu Horní Franky na severovýchodě Bavorska. Lup nechal na místě a brzy poté ho dopadla policie, informoval server wochenblatt.de.
31.08.2012 10:20 |

Téměř stoletá Němka zahnala na útěk Čecha, který ji chtěl okrást

03.09.2012 20:40 |

Královéhradecko zasáhla stoletá voda. Podkrkonošské obce odřízla povodeň

Horské a podhorské oblasti Královéhradeckého kraje v povodí Labe zasáhla během uplynulé noci stoletá povodeň. Velká voda zasáhla především Hostinné a Rudník a zaplavila silnice mezi Svobodou nad Úpou, Janskými Lázněmi, Pecí pod Sněžkou a také mezi Hostinným a Dvorem Králové nad Labem.
02.06.2013 21:25 |

Stoletá modelka v prestižním vydání Vogue. Z domu nevyjdu bez podpatků a make-upu, říká

Na stránkách stoletého britského módního časopisu Vogue se objevila vůbec poprvé modelka, která zažila jeho začátky. Stoletá dáma je velkou milovnicí módy a donedávna byla mediálně naprosto neznámá. Po kampani pro jistý obchodní řetězec se jí ale podařilo dostat do povědomí v módní branži, a to nejen díky svému šarmu, ale hlavně věku. Časopis Vogue se tak zařadil k dalším titulům, které přerušily éru vyhublých mladých modelek a soustředí se na skutečné ženy.
05.05.2016 09:05 |

Senzační objev vědců v Africe. Našli kosti člověka staré 300 tisíc let

Vědci v Maroku našli fosilie člověka (Homo sapiens) staré 300 tisíc let. Jsou tak o 100 tisíc let starší než dosud známé nejstarší kosti člověka rozumného. O senzačním objevu mezinárodního týmu vědců informuje ve svém nejnovějším vydání časopis Nature.
07.06.2017 22:05 |

Dýka v Tutanchamonově hrobce: Materiál pochází z vesmíru, zjistili vědci

Když v roce 1922 objevil britský archeolog Howard Carter Tutanchamonovu hrobku, našel tam i dýku ze železa. V době, kdy zemřel mladý faraon, však bylo železo v Egyptě vzácné a netěžilo se. Záhada je nyní konečně vyřešena. Vědci zjistili, že drahocenný kov, který za více než tři tisíce let nezrezivěl, pochází z vesmíru.
02.06.2016 19:45 |

Osobnosti: Howard Carter (6 článků)

Vědci nalezli »vypínač« v mozku

Vědci z Univerzity George Washingtona zřejmě objevili vypínač mozku. Stimulací specifické oblasti v řídícím nervovém centru lze člověka zcela zbavit vědomí. Ale možná také přivést k životu z kómatu. Při pokusech s epileptickými pacienty se jim podařilo člověka zcela vypnout. Když vědci systém opět „nahodili“, pacientka si nic nepamatovala.
10.07.2014 08:10 |

Osobnosti: George Washington (16 článků)

Vědci: Rakovina trápila lidi už před 2 miliony let!

Rakovina není vyloženě moderní nemoc, je na světě od »úsvitu věků«. První důkazy o tom zveřejnili vědci z Witwatersrandské university v JAR, kteří našli zárodky rakoviny ve zkamenělinách předchůdců člověka – homininů. Fragment chodidla, který dostali vědci k výzkumu, byl starý 1,7 milionu let, úlomek z páteře skoro dva miliony roků!
08.08.2016 08:15 |

Přehradou Mlýnice se valí tisíciletá voda: Vydrží hráz?

AKTUALIZUJEME: Povodně děsí obyvatele na severu ČR. V Libereckém kraji se vymykají kontrole především přehrady Fojtka a Mlýnice. Přes hráz nádrže Fojtka přetéká více než stoletá voda, přes hráz Mlýnice dokonce více než tisíciletá voda!
07.08.2010 14:00 |