Vesmírný rekordman se bude moci vrátit na oběžnou dráhu

Ruský kosmonaut Gennadij Padalka možná dostane šanci překonat vysněnou hranici 1000 dnů ve vesmíru. Osmapadesátiletý Padalka, který se vrátil 12. září z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS), k tomu dostal díky úspěšně probíhající rehabilitaci povolení od lékařů. Vesmírný rekordman se dosud vydal mimo Zemi pětkrát a na oběžné dráze strávil celkem 878 dní
25.09.2015 10:06 |

Vysloužilý sovětský vesmírný modul se vydražil za milion eur!

Vysloužilý sovětský vesmírný modul, který v 70. letech vykonal dvě cesty na oběžnou dráhu, se dnes při aukci v Bruselu vydražil za milion eur (27,4 milionu korun). Prodal se tak "pod cenou", neboť odhady byly vyšší.
07.05.2014 20:55 |

Na oběžnou dráhu Země odstartuje další družice. Přinese nová data o životním prostředí

Už v úterý 23. června, v brzkých ranních hodinách odstartuje do kosmu v pořadí druhá z pěti plánovaných družic vyvíjených v programu EU Copernicus. Na Zemi bude posílat bezplatně další data o životním prostředí. Na oběžnou dráhu Země bude vypuštěna z kosmodromu Kourou ve Francouzské Guyaně 23. června ve 3:52 SELČ.
20.06.2015 20:07 |

Na oběžnou dráhu bude létat vesmírné taxi, sveze i turisty

Americká společnost Boeing, která v úterý získala kontrakt NASA na zajištění přepravy posádek do vesmíru, hodlá na oběžnou dráhu dopravovat i vesmírné turisty. Smlouva s NASA v hodnotě 4,2 miliardy dolarů to prý umožňuje.
18.09.2014 06:55 |

Mila Kunis šílí ze svého snoubence: Je posedlý... Víme čím!

Herečka Mila Kunis se rozhodně nechystá na oběžnou dráhu Země, kam se chce vydat její snoubenec a otec jejího potomka Ashton Kutcher. Hollywoodský hezoun je doslova posedlý vesmírem a pobytem v prostoru, kde už na lidskou hmotnost nepůsobí gravitace. Šestatřicetiletý herec bude jedním z prvních, kdo na oběžnou dráhu vyletí se společností Virgin Galactic.
09.02.2015 12:05 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (431 článků) , Mila Kunis (222 článků)

Sonda Juno to dokázala! Dostala se na oběžnou dráhu Jupiteru

Sonda Jupiter úspěšně završila svou pětiletou cestu k planetě Jupiter. Projekt stál na tom, zda se jí podaří na první pokus vstoupit na oběžnou dráhu největší planety Sluneční soustavy, kde bude zkoumat její nitro. Kdyby se jí to nepodařilo, roky příprav a 1,1 miliardy dolarů (26,8 miliardy korun) by vyšly vniveč.
05.07.2016 09:50 |

Zemi pronásleduje asteroid. Vetřel se na její oběžnou dráhu

Je to hra kočky s myší. Mnohem větší Zemi se ale daří podivnému asteroidu, který se vecpal na její oběžnou dráhu, unikat.
11.04.2011 00:25 |

Japonsko úspěšně vypustilo na oběžnou dráhu družici

Japonsko dnes vypustilo na oběžnou dráhu špionážní družici, už druhou v letošním roce. Podle agentury AFP jde o součást posilování obrany japonského území tváří v tvář severokorejské hrozbě. Satelity ale mají za úkol rovněž monitorovat oblast kvůli přírodním katastrofám.
12.12.2011 08:45 |

Vesmírná pohřební cesta. Raketa vynesla ostatky 300 lidí na oběžnou dráhu

Raketa Falcon 9 americké společnosti Space Exploration Technologies (SpaceX) vynesla na oběžnou dráhu nejen vesmírnou loď Dragon, ale také ostatky asi 300 lidí. V úterý o tom informoval server Space.com, podle kterého se tak do vesmíru dostaly například ostatky astronauta z programu Mercury Gordona Coopera nebo herce Jamese Doohana, který hrál Scottyho v seriálu Star Trek.
23.05.2012 08:25 |

Osobnosti: James Doohan (1 článek)

Nafukovací panna ve vesmíru: Prodejce erotických hraček ji vypustil na oběžnou dráhu Země!

Pokud se na oběžnou dráhu Země tento týden podívali mimozemské civilizace, krom hromad nepořádku a satelitů je přivítala také nafukovací panna. Vypustila ji tam americká společnost CNV provozující internetové obchody s erotickými hračkami. Latexovou figurínu určenou k souloži připevnila k balónu naplněnému heliem.
31.12.2013 10:30 |

Zpěvačku Brightmanovou vynesou na oběžnou dráhu, stráví tam deset dní

Britská zpěvačka Sarah Brightmanová by se měla v září podívat na oběžnou dráhu jako vesmírná turistka. Ve středu začne její výcvik v Hvězdném městečku u Moskvy. Za let před dvěma lety zaplatila odhadem více než 50 milionů dolarů (asi miliardu korun podle tehdejšího kurzu).
12.01.2015 18:07 |

Velká radost v NASA: Sonda Juno se dostala na oběžnou dráhu Jupitera

Sonda Juno americké vesmírné agentury NASA dnes ráno SELČ vstoupila na oběžnou dráhu kolem Jupiteru, čímž úspěšně završila pětiletou cestu k největší planetě Sluneční soustavy. Cílem projektu za 1,1 miliardy dolarů (26,8 miliardy Kč) je průzkum nitra tohoto obřího plynného tělesa.
05.07.2016 07:15 |

Čína vyšle na běžnou dráhu kolem Měsíce návratovou družici

Čína umístí na oběžnou dráhu kolem Měsíce svou družici, která se má později vrátit na Zemi. Satelit bude vyslán do konce letošního roku.
11.08.2014 14:30 |

Soukromá raketa Dragon úspěšně přistála na Zemi

Americká společnost Exploration Technologies (SpaceX) ve středu jako první soukromá firma na světě dopravila na oběžnou dráhu a zpět vlastními silami vesmírný modul.
09.12.2010 11:50 |

Vesmírný transport ruské a indonéské družice skončil havárií se ztrátou 3,2 mld

Let nosné rakety Proton-M, která měla vynést z kazašského kosmodromu Bajkonur na oběžnou dráhu dvě spojovací družice, ruskou a indonéskou, skončil v noci na dnešek SELČ havárií kvůli potížím s motory. Oznámila to ruská média s odvoláním na kosmickou agenturu Roskosmos.
07.08.2012 09:55 |

DĚSIVÉ VIDEO: Ruská vesmírná raketa explodovala krátce po startu!

Ruská raketa bez posádky havarovala krátce po startu z kosmodromu Bajkonur. Vesmírný stroj Proton-M měl na oběžnou dráhu vynést tři navigační družice, místo toho se však zřítil do kazašské pustiny.
02.07.2013 06:50 |

K ISS letí nákladní loď Cygnus společnosti Orbital Sciences

Z vesmírného střediska NASA Wallops ve Virginii úspěšně odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital Sciences. Na oběžnou dráhu ji vynesla nosná raketa této firmy Antares. Ke stanici by nová zásobovací loď měla přiletět v neděli 22. září. Jde o druhý "vesmírný kamion" vyslaný na orbitu soukromou společností.
18.09.2013 20:10 |

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

NASA mění dráhu ISS. Bojí se srážky s vesmírným smetím

NASA se rozhodla zvýšit oběžnou dráhu Mezinárodní vesmírné stanice ISS asi o jeden a půl kilometru. Jde o preventivní opatření.
18.07.2009 08:50 |

Amerického astronauta, který se zranil na kole, nahradí vesmírný rekordman

Amerického astronauta Tima Kopru, který kvůli zlomenině pánve nebude moci letět na plánovanou misi do vesmíru, nahradí jeho kolega Steve Bowen. Ten se jako první astronaut v historii zúčastní dvou po sobě následujících misí. Zároveň je mužem, který byl do posádky zařazen nejkratší dobu před odletem.
24.01.2011 10:45 |