Vesmír dnes nabízí nádhernou nebeskou podívanou

Nad obzorem se setkávají Venuše a Jupiter s Měsícem, což slibuje opravdu mimořádný zážitek, viditelný i pouhým okem.
19.06.2015 18:01 |

Český fotbal vyprovodil za nebeskou lajnu legendu Ladislava Nováka: Sbohem, kapitáne!

Český fotbal vyprovodil v obřadní síni strašnického krematoria v Praze za nebeskou lajnu Ladislava Nováka (†79). Legendární kapitán vicemistrů světa z Chile 1962 zemřel minulé pondělí po pětiletém boji s těžkou nemocí.
29.03.2011 12:15 |

Prima ZOOM: Nejlepší sobotní podívaná

Přírodní vesmír s původním názvem Cosmos patří mezi nejlepší přírodní dokumenty poslední doby. Neuvěřitelnou vizuální podívanou a křehkou krásu nabízí také druhá novinka světových mikrosvětů. Oba seriálové skvosty v 16 dílech ukazují nám známou blízkou přírodu i celosvětové unikáty flóry a fauny. Přírodní vesmír i mikrosvěty rozhodně stojí za vaši pozornost.
30.07.2014 10:00 |

Recenze: Jak funguje vesmír a co o něm (ne)víme? Clarkova kniha to vysvětlí i laikům

Je všude kolem nás a přitom o něm stále moc nevíme. Vesmír je obestřen tajemstvími, která přesahují naši prozatímní hranici poznání. Zažité se mění lusknutím prstu a těžko říct, kdy a jestli vůbec principy vesmíru zcela odhalíme. Chcete-li se o kosmu dozvědět více, pak si přečtěte knihu Neznámý vesmír v 10 kapitolách.
19.05.2017 12:05 |

Vědci CERNU: Vesmír měl dávno zaniknout

Experimenty Evropské organizace pro jaderný výzkum dokazují, jak málo toho stále víme o kvantové fyzice a makrokosmu. Studované mechanismy totiž nevysvětlují, proč vesmír neničí sám sebe a celý systém nekolabuje. Teorie o stejném poměru hmoty a antihmoty na počátku vzniku vesmíru se jeví jako nesmyslné. Kdyby tomu tak bylo, vesmír by dávno neexistoval.
26.10.2017 11:30 |

Lidé z celého světa sledovali nejdelší zatmění Měsíce v 21. století

Páté nejdelší úplné zatmění Měsíce v tomto století, které bylo k vidění v noci na dnešek SELČ, mohl pozorovat téměř každý kromě obyvatel Severní Ameriky. Zejména v Asii zabarvil popel z aktivní chilské sopky nebeskou podívanou do krvavě rudé, napsala dnes agentura AP.
16.06.2011 09:05 |

Modrý úplněk na fotkách: Magický měsíc uhranul čtenáře Blesk.cz i fotografy z různých koutů Země

Magický modrý měsíc vyšel na oblohu z pátku na sobotu a lidé vyrazili s foťáky do ulic, aby si tento jedinečný útvar zvěčnili. Nejen čtenáři Blesk.cz, ale lidé z různých koutů planety zuřivě fotili tuhle nebeskou podívanou. A tady jsou výsledky.
01.08.2015 13:15 |

Jaká nebeská divadla nás čekají v novém roce? Nebe rozzářil novoroční SUPERÚPLNĚK!

Nemohli jste spát? Měli jste pocit, že není tma a je nepřirozené světlo? Česko zažilo neobvyklou nebeskou podívanou, oblohu ozářil superměsíc. Z nebe shlížel už při odpalování novoročních ohňostrojů a svítil ještě včera před sedmou ranní na cestu do práce. A jak na Nový rok, tak po celý rok. Letos nás čekají i další netradiční astronomické jevy.
03.01.2018 12:15 |

Prima ZOOM: Čarodějnice a paralelní vesmír

Začneme v Anglii sedmnáctého století. Na smrt jsou posílány tisíce nevinných žen. Král Jakub je přesvědčen, že jsou čarodějnice… Ale což teprve takový paralelní vesmír? Je to snad nejkontroverznější myšlenka, kterou současná věda nabízí. Existuje nekonečno realit, a jak se tam dostat? Pokud skutečně žijeme v paralelním vesmíru, tak tato zvláštní cesta je teprve na samém začátku.
18.03.2014 15:05 |

Celý vesmír na dosah ruky! Recenze No Man's Sky

Lidstvo fascinoval vesmír od doby, kdy si uvědomilo, že nás obklopuje. Originální videohra No Man’s Sky vám umožní ho prozkoumat. Nabízí 18 trilionů planet k objevení a zmapování. To vše na cestě do středu vesmíru, kde se nachází odpověď na všechny existenciální otázky. Máte kuráž a dostatek času i trpělivosti se tam vydat?
22.08.2016 09:25 |

Co bylo před vznikem našeho vesmíru? Údajně jiný vesmír

Ptát se na to, co bylo před tím, než vznikl náš vesmír a tím pádem i vlastní čas a prostor, nedává moc smysl. Vědci dnes ale tvrdí, že i taková otázka má své opodstatnění a jsou přesvědčeni, že na ni umí odpovědět.
24.11.2010 01:10 |

Jak vznikl vesmír? To budoucí astronomové těžko zjistí

Pokud budou ve vesmíru 100krát starším než dnes existovat inteligentní rasy, už jim teorie Velkého třesku nic neřekne. Díky Velkému třesku vznikl podle soudobých poznatků celý vesmír. Budoucí astronomové ale na takovou hypotézu jen velmi těžko přijdou.
18.04.2011 00:20 |

Plyšák Karel se pochlubil svalnatými jedničkami a svlékl i svou nádhernou policajtku

Pohledný a dnes i pořádně svalnatý účastník reality show Big Brother Karel Plyšák Frýd se svléká docela často a kolikrát i bez požádání. Tentokrát ale jeho pózování pro fotografku Báru Tichou mělo příchuť romantiky. Kája se totiž nechal zvěčnit i se svou nádhernou přítelkyní , policistkou Alenkou. Podívejte se do fotogalerie, jak to zaláskované dvojičce sluší!
13.02.2013 20:00 |

Osobnosti: Karel Frýd (26 článků)

Dnešní večer bude magický: Nastává superúplněk!

Milovníci astronomie, ale nejen oni, buďte dnes večer ve střehu! Měsíc totiž bude nejblíže k Zemi od roku 1948, a nastane tak superúplněk! Podle meteorologů bude nebe bez mráčku, a tak se můžeme těšit na nádhernou podívanou.
14.11.2016 05:50 |

Lidstvo má do 200 let kolonizovat vesmír, jinak nepřežije

Známý fyzik Stephen Hawking tvrdí, že by lidstvo mělo do 200 let kolonizovat blízký vesmír. Jinak lidská rasa vyhyne.
10.08.2010 13:05 |

Osobnosti: Stephen Hawking (75 článků)

NASA: Vesmír se bude nekonečně zvětšovat

Nám známý vesmír se bude rozpínat donekonečna. Uvedli to vědci NASA, kteří se odvolávají na skutečnosti zjištěné díky Hubbleovu vesmírnému teleskopu.
24.08.2010 00:35 |

Čas a vesmír by mohl skončit do 3,7 miliardy let

Existuje padesátiprocentní šance, že vesmír a s ním i čas zanikne do 3,7 miliardy let. Tvrdí to nový model kosmu, který představili američtí fyzici.
04.10.2010 00:20 |

Tajemství vesmíru odhalí pražské planetárium

Co je to vlastně vesmír a co všechno se v tomto nekonečném prostoru skrývá, odhalí návštěvníkům planetária v pražské Stromovce pořad Tajemný vesmír.
29.11.2010 11:30 |

Strategie Endless Space připomíná videem své vydání

Jestli je vesmír nekonečný, na tom se ještě vědci neshodli. Rozhodně je ale velký. Název vesmírné strategie od Amplitude Studios tedy není přesný, ale je fakt, že nazvat hru „Velký vesmír“ by bylo poněkud laciné a nenaznačovalo by to nekonečné ambice, kterým tvůrcům rozhodně nelze upírat. Endless Space si totiž nebere servítky a pokouší se realizovat velké množství...
14.12.2010 19:50 |

Osobnosti: Jan Kohout (183 článků)

Vesmír narazil do jiného. A to nejméně 4x, tvrdí vědci

Náš vesmír není jediný. Kolem údajně existují i jiné světy. Britští astrofyzici uvedli, že nalezli důkazy toho, které svědčí o srážkách našeho kosmu s dalším.
17.12.2010 00:35 |