Velitel ISS natočil ve vesmíru hit Davida Bowieho

Ve stavu beztíže zazpíval velitel posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) Chris Hadfield známou píseň britského hudebníka Davida Bowieho „Space Oddity“ (Zvláštnost vesmíru). Pětiminutový klip je údajně prvním hudebním videem, které bylo natočené ve vesmíru. Kanaďan se populární melodií loučí s ISS, kterou po pětiměsíčním pobytu opustí v úterý krátce po půlnoci SELČ.
13.05.2013 17:15 |

Osobnosti: David Bowie (204 článků)

HIT INTERNETU: Tohle je historicky první hudební klip z vesmíru. Podívejte se!

Ve stavu beztíže zazpíval velitel posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) Chris Hadfield známou píseň britského hudebníka Davida Bowieho "Space Oddity". Pětiminutový klip, údajně první hudební video pořízené ve vesmíru, vidělo od té doby na serveru YouTube víc než milion lidí. Kanaďan se populární melodií loučí s ISS, kterou po pětiměsíčním pobytu opustí v úterý krátce po půlnoci.
13.05.2013 21:10 |

Osobnosti: David Bowie (204 článků)

Justin Bieber není příliš originální, chce natočit klip ve vesmíru stejně jako velitel ISS

Svět bude mít další videoklip z vesmíru. Do kosmu se chce vydat idol teenagerů a kanadská popová hvězda Justin Bieber. Jenže jeho nápad není úplně originální. Miláčkem celého světa se stal velitel Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) Chris Hadfield, který ve stavu bez tíže v polovině května natočil pětiminutový klip!
07.06.2013 07:05 |

Osobnosti: Justin Bieber (1382 článků)

Čeští školáci si vyzkoušeli volání do vesmíru. Odpovídal jim Ital z ISS

České vysoké učení technické (ČVUT) hostilo v pondělí unikátní akci. V jeho budově na Karlově náměstí proběhla první česká videokonference se členem posádky Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). V rámci akce Voláme do vesmíru, která byla určena především středoškolákům a jejich učitelům, mohli Češi pět minut zpovídat Paola Nespoliho. Jediného zástupce Evropské unie, který v současnosti působí na palubě ISS.
04.12.2017 18:45 |

Lady GaGa si nechala vytetovat velkou hlavu Davida Bowieho: Víme kam!

Zpěvačka Lady GaGa má po víkendu nové tetování. Na levém boku má dvacet centimetrů měřící podobiznu Davida Bowieho. Kolegu, který zemřel na následky rakoviny jater letos v lednu, poctí osobně v pondělí 15. února na předávání cen Grammy. Devětadvacetiletá Američanka má na těle grafiku z Bowieho alba Aladdin Sane z roku 1973.
16.02.2016 15:05 |

Poslední album Davida Bowieho ožije na Instagramu. Bude z něj seriál

Blackstar, poslední album nedávno zesnulého zpěváka Davida Bowieho, se objeví na Instagramu v 16dílné minisérii nazvané "Unbound". Bude se jednat o "vizuální interpretaci" hudby, jak uvedli autoři projektu. Carolynn Cecilia a Nikki Borges získali loni přístup k albu ještě před jeho vydáním a ztvární ho dle svých slov "bez jakýchkoli limitů či podmínek ze strany Bowieho". Díly nemají lineární příběh a hlavním cílem je ukázat divákům obrazy, které vyvolává hudba, texty a výtvarné návrhy alba Blackstar. Série má premiéru 25. února a další díl bude zveřejněn vždy v pondělí, úterý, čtvrtek a pátek.
25.02.2016 16:40 |

Osobnosti: David Bowie (204 článků)

Posádka ISS se vrátila na Zemi i s malými tvory z vesmíru!

Trojice členů posádky ISS, Rus Surajev, Američan Wiseman a Němec Gerst, se v pondělí vrátila po téměř šestiměsíční práci ve vesmíru na Zemi. Spolu s posádkou se vrátila i "kosmická generace" octomilek, které se vylíhly ve vesmíru v rámci experimentu.
10.11.2014 13:50 |

Bowieho kytarista a producent Gerry Leonard pro Novinky: Byla to mistrovská lekce rock'n'rollu

Úmrtí zpěváka Davida Bowieho silně zasáhlo i irského kytaristu a producenta Gerryho Leonarda, který s ním hrál na deskách Heathen, Reality a The Next Day. Hrál i na poslední Bowieho šňůře Reality, při které měl zpěvák problémy se srdcem a kvůli operaci musela být předčasně ukončena. V pondělí odpovídal na otázky Novinek.
11.01.2016 12:40 |

Osobnosti: David Bowie (204 článků) , Gerry Day (1 článek) , Gerry Day (1 článek)

Bowieho smrt prudce zvedla prodej jeho hudby

Zájem o poslední album britské hudební legendy Davida Bowieho od pondělního oznámení jeho smrti prudce vzrostl, více se stahují také jeho největší hity. Některá média se pozastavují i nad přetrvávajícími záhadami kolem Bowieho smrti.
13.01.2016 09:00 |

Osobnosti: David Bowie (204 článků)

Smrt jako umělecké dílo i kšeft. Bowieho poslední deska jde na dračku

Zájem o poslední album britské hudební legendy Davida Bowieho od pondělního oznámení jeho smrti prudce vzrostl, více se stahují také jeho největší hity. To podle komentátorů svědčí o ohromné přitažlivosti tohoto hudebníka jakožto průkopníka popové kultury a hudebního byznysu. Komentáře se pozastavují i nad přetrvávajícími záhadami kolem Bowieho smrti.
13.01.2016 16:25 |

Osobnosti: David Bowie (204 článků)

Fanoušci Bowieho dostanou dárek: Na pultech se objeví dosud nevydané album

Producenti chystají do prodeje dosud nevydané album zesnulého zpěváka Davida Bowieho ze 70. let s názvem The Gouster. Album sestávající ze sedmi písní bude součástí kolekce nahrávek z let 1974 až 1976, oznámil Bowieho dlouholetý producent Tony Visconti.
23.07.2016 09:25 |

Život ve vesmíru? Ruští kosmonauti našli na ISS plankton

Na vnějším plášti Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) byl nalezen plankton. Podle šéfa ruské orbitální mise ISS se tam dostal vzdušnými proudy ze Země.
26.08.2014 07:55 |

Nad Českem poletí vesmírná stanice, bude viditelná okem. Odkud ji pozorovat?

Přelet Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) bude ve čtvrtek večer pozorovatelný pouhým okem jen z části České republiky. Na jihozápadě tomu zabrání vysoká oblačnost. O něco lepší předpověď mají meteorologové pro páteční večer, kdy by měla být ISS také viditelná. Na ISS je v současnosti americký astronaut s vazbami na Česko Andrew Feustel, který vzal do vesmíru postavičku Krtka z Milerových pohádek. Astronomové k přeletu připravili akci pro děti.
24.05.2018 07:55 |

Osobnosti: Andrew Feustel (4 články)

Na ISS volal Benedikt XVI. Byl to vůbec první telefonát papeže do vesmíru...

Posádka Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) a raketoplánu Endeavour, který u orbitálního komplexu kotví, dnes absolvovala telefonický rozhovor s Benediktem XVI. Ten se tak podle agentury DPA stal prvním papežem, který telefonoval do vesmíru.
21.05.2011 18:00 |

Osobnosti: Benedikt XVI. (215 článků)

Kosmonauti vystoupili do vesmíru, oprava ISS se podařila

Dva ruští kosmonauti vystoupili ve čtvrtek z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) do volného vesmíru.
17.02.2012 07:05 |

Astronauti z ISS ukončili výstup do volného vesmíru

Astronauti Sunita Williamsová a Akihiko Hošide dnes podruhé vystoupili z Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) do volného vesmíru. Po pěti hodinách vně komplexu se jim podařilo nainstalovat novou hlavní elektrickou rozvodnou jednotku. Americko-japonská dvojice původně měla zařízení vyměnit při svém předchozím výstupu 30. srpna, kvůli problematickým šroubům se ale práce nezdařila.
05.09.2012 20:45 |

Poprvé v historii: Olympijská pochodeň zamířila do vesmíru, předali si ji tam ve volném prostoru ruští kosmonauti

V sobotu odpoledne zažilo lidstvo své historické poprvé, olympijskou pochodeň si předali ve volném vesmíru dva ruští kosmonauti Oleg Kotov a Sergej Rjazanskij, kteří jsou nyní na "mezinárodní vesmírné stanici (ISS)":http://www.extra.cz/tema/iss.
11.11.2013 09:36 |

Český židovský magazín se dostane do vesmíru: Na ISS ho přiveze astronaut Andrew Feustel

Americký astronaut Andrew Feustel i při své třetí cestě do vesmíru, na niž se vydá 21. března, s sebou vezme předmět spojený s Českou republikou. Tentokrát s ním poletí na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) kopie dvou obrázků z časopisu Vedem, který vydávali chlapci v židovském ghettu vytvořeném nacisty za druhé světové války v Terezíně. Informoval o tom portál Houstonia.
22.02.2018 07:30 |

Osobnosti: Andrew Feustel (4 články)

Rekordních 877 dnů strávil ve vesmíru ruský kosmonaut Padalka

Novým držitelem světového rekordu v délce pobytu ve vesmíru je ruský kosmonaut Gennadij Padalka, velitel Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). V úterý to oznámil mluvčí ruské agentury Roskosmos.
30.06.2015 19:16 |

Obrazem: Návrat hrdinů. Američan Kelly a Rus Kornijenko jsou po roce ve vesmíru opět na Zemi

Podívejte se na přistání návratové kabiny vesmírné lodi Sojuz v kazašské stepi. Náklad měla velmi vzácný - posádku účastnící se projektu Year in Space. Scott Kelly a Michail Kornijenko zkoumali vliv dlouhodobého pobytu ve vesmíru na lidský organismus. Má to být jeden z kroků budoucí mise na Mars. V "kapsli" byl ještě velitel Sojuzu, Sergej Volkov, ten strávil na ISS půl roku.
02.03.2016 10:35 |