Vědci z Oxfordu: Riziko rakoviny roste s výškou!

Existuje mnoho žen, které chtějí být vyšší. Podle nejnovějších poznatků v oblasti výzkumu rakoviny bylo zjištěno, že čím je člověk vyšší, tím se výrazně zvyšuje riziko vzniku rakoviny. Vědci z elitní britské Oxfordské univerzity analyzovali zdravotní záznamy u přibližně 1,3 milionu žen a přišli s tím, že existuje vztah mezi výškou a rizikem rakoviny hlavně u ženského pohlaví.
25.07.2011 05:05 |

Velikost není všechno. S výškou podle všeho roste riziko rakoviny

Vysocí lidé to mají v životě jednodušší. Výzkumy opakovaně dokázaly, že dosahují v průměru vyššího vzdělání, jsou sebevědomější, úspěšnější, spokojenější, méně stresovaní a vydělávají víc peněz než jejich kolegové s průměrnou či podprůměrnou výškou. Nicméně, jak už to tak bývá, nic není zadarmo. Již z dřívějších studií vyplynulo, že mohou být náchylnější k některým chorobám. Rozsáhlý, v odborném tisku dosud nepublikovaný, švédský výzkum nyní ukázal, že vysocí lidé mají výrazně vyšší riziko, že se u nich za jejich života rozvine některý druh rakoviny.
25.10.2015 19:01 |

Hamburgery poškozují krvinky a zvyšují riziko rakoviny

Konzumace pokrmů z rychlého občerstvení decimuje nejen postavu, ale škodí také zdraví srdce a cév a zvyšuje riziko rakoviny. Vědci z Walesu ale přišli na to, proč tomu tak je. Potraviny jako hamburgery či smažené kuře totiž obsahují škodlivé látky, jejichž vlivem se v kostní dřeni tvoří poškozené červené krvinky. Nedostatek čerstvé a syrové stravy a chybějící antioxidanty zvyšují riziko rakoviny i u jiných typů buněk.
13.09.2016 17:05 |

Muž v převleku Otce Vánoc vykradl obchod v Oxfordu přímo na Štědrý den

Zloděj z anglického Oxfordu dobře ví, že nejméně nápadným oblečením v době Vánoce je převlek Otce Vánoc neboli Santy Clause. A tak se do červeného pláště a bílého plnovousu namaskoval a vyrazil si přímo na Štědrý den přilepšit do butiku Next v centru Oxfordu.
30.12.2013 13:30 |

Jídlo z fastfoodu zvýší riziko rakoviny už po dvou týdnech!

Konzumace tzv. Západní stravy, jíž se rozumí americký jídelníček plný pokrmů z rychlých občerstvení – hamburgery, hranolky, pizza a pečené uzeniny – je tak škodlivý pro lidské zdraví, že zvyšuje riziko rakoviny tlustého střeva už po dvou týdnech. Prokázali to američtí onkologové. Zkoumali osoby, které se s tímto druhem pokrmů setkaly poprvé v životě. Když se tak dotyční jedinci stravovali pouhé dva týdny, bylo u nich prokázáno zvýšené riziko rakoviny tlustého střeva.
30.04.2015 19:05 |

Čím vyšší člověk, tím větší riziko rakoviny

Vyšší lidé berou větší platy, rychleji povyšují v zaměstnání a mají také větší úspěch při shánění partnerů. Jenže. Mají také mnohem vyšší riziko rakoviny. Třeba u rakoviny kůže je riziko s každými deseti centimetry navíc o třicet procent vyšší. U muže vysokého metr devadesát může být téměř o sto procent vyšší než u muže vysokého metr šedesát.
05.10.2015 20:00 |

Bílé víno může zvýšit riziko rakoviny kůže

Vinařům neudělá radost zpráva vědců z prestižní Brownovy univerzity týkající se rakoviny kůže. Podle nich totiž konzumace alkoholu zvyšuje riziko tohoto onemocnění a vůbec nejhorším nápojem je právě bílé víno. Riziko rakoviny kůže zvyšuje o třináct procent jediná sklenička denně.
10.12.2016 15:30 |

Ženy ohrožuje přemíra nočního světla, tvrdí vědci. Zvyšuje riziko rakoviny prsu

Nová studie Harvardovy univerzity odhalila další faktor, který u žen zvyšuje riziko rakoviny prsu. Je jím velké množství venkovního světla v noci. Podle výzkumníků se riziko zvyšuje jednoduše tím, že osoba v podobné oblasti dlouhodobě žije. Světelným smogem je ohrožena většina žen žijících ve větších městech, píše web televize CNN.
23.08.2017 06:30 |

Aspirin snižuje riziko rakoviny! Vědci přinesli první důkaz!

Pravidelné užívání aspirinu snižuje riziko rakoviny až o 60%. Britští vědci objevili důkazy preventivního účinku.
31.10.2011 14:30 |

Máme špatnou zprávu pro dlouhány: Jsou náchylnější k rakovině!

Je to zatím první větší výzkum svého druhu, ale pokud se studie švédského Karolinska institutu nemýlí, tak riziko vzniku rakoviny roste s výškou člověka.
17.10.2015 12:15 |

Vědci zjistili, že vlašské ořechy snižují riziko vzniku rakoviny prsu

Vlašské ořechy se zřejmě zařadí na seznam potravin, které pomáhají snížit riziko vzniku rakoviny prsu. O novém poznatku amerických vědců informovala agentura Reuters.
22.04.2009 15:09 |

HPV zvyšuje riziko rakoviny úst dvaadvacetkrát, většina lidí ale virus zničí

Většina lidí má natolik silnou imunitu, že dokáže virus HPV zničit. Imunitní systém se s ním vypořádá. Ale u řady jedinců, zvláště při psychickém oslabení, virus proniká do buněk a může vyvolat rakovinu. Všech sliznic, vedle vagíny a konečníku také v ústech. Vědci z New Yorku potvrdili, že u osob, které mají lidským papilomavirem infikována i ústa, je riziko rakoviny úst dvaadvacetkrát vyšší.
26.01.2016 09:05 |

Pozor na bílé víno: Každá sklenička zvyšuje riziko rakoviny, tvrdí vědci

Že má pití červeného vína značně pozitivní zdravotní účinky, je známá věc, kterou již popsalo několik studií. Nejnovější studie z tohoto týdne navíc našla další důvod, proč byste měli pít červené víno, a ne bílé. Bílé víno totiž mírně zvyšuje riziko rakoviny kůže.
09.12.2016 19:30 |

Bakterie v ústech zvyšují riziko rakoviny

Řádná a pravidelná ústní hygiena není důležitá jen kvůli snížení kazivosti zubů a zánětlivosti dásní, ale také jako prevence rakoviny. Vědci z New Yorku prokázali, že určité druhy bakterií v ústech a především jejich koncentrace v ústní dutině, zvyšují riziko některých typů nádorového onemocnění – zvláště slinivky, jícnu a tlustého střeva.
11.04.2017 16:30 |

Barvy na vlasy zvyšují riziko rakoviny prsu

Barvy na vlasy, trvalá a narovnávače vlnitých vlasů jsou směsi mnoha chemických látek, které pokožkou pronikají do lidského těla. Bohužel tam narušují hormonální systém a imunitu a zvyšují riziko rakoviny prsu. Tvrdí to vědci z New Jersey, podle nichž se ženy používající výše zmíněné přípravky zbytečně ohrožují na zdraví a životě.
28.06.2017 17:30 |

Denní užívání ibuprofenu už po týdnu zvýší riziko infarktu o polovinu

Kanadští vědci varují před užíváním nesteroidních protizánětlivých léků, jimiž lidé tlumí bolest. Léky ibuprofen, celecoxib, diclofenac, naproxen a rofecoxib zvyšují riziko infarktu, pokud je lidé užívají v maximální dávce alespoň týden. A riziko je vyšší po týdnu až o osmapadesát procent. Zvlášť nebezpečné je užívat ibuprofen třikrát denně po dobu jednoho týdne. Riziko se zvýší o polovinu.
17.05.2017 11:30 |

Vědci objevili nový gen, který slibuje pokrok při léčbě rakoviny vaječníků

Vědci z Velké Británie objevili u myší gen, který – pokud je poškozen - potenciálně zvyšuje riziko vzniku rakoviny vaječníků. Pokud by gen fungoval podobně i u lidí, bylo by podle vědců v budoucnu možné provádět u žen nová vyšetření. Na svých stránkách o tom informovala BBC.
05.09.2013 13:10 |

Pozor na nízkotučné mléko, varují vědci. Zvyšuje riziko Parkinsona

U lidí holdujících nízkotučnému mléku je výrazně vyšší riziko vzniku Parkinsonovy nemoci oproti těm, kteří konzumují mléko tučné. Riziko u nízkotučného mléka stoupá až o 39 procent, zjistili vědci z Harvardovy univerzity. Problematická může být také konzumace mražených jogurtů a sorbetů.
11.06.2017 06:10 |

Metoda "pokus-omyl": Vědci chtějí léčit rakovinu jinak. Malárií

Zřejmě omylem udělali vědci velký krok kupředu v léčbě zákeřné rakoviny. Pomoci by měla malárie. Bílkoviny této tropické nemoci mohou pomoci v léčbě až 90 procent všech typů rakoviny. Původně chtěli přitom vědci "jen" ochránit těhotné ženy před infekční nemocí, kterou kolem rovníku přenáší komáři. Napsal to britský deník Independent.
15.10.2015 07:40 |

Václav Havel bude ode dneška mít lavičku i v Británii. Na univerzitě v Oxfordu

V Oxfordu si dnes takzvaným Sametovým dnem připomenou 25. výročí událostí ze 17. listopadu 1989. Součástí vzpomínkových akcí bude i slavnostní odhalení další z Laviček Václava Havla v univerzitním parku, kterého se zúčastní i místopředseda české vlády Pavel Bělobrádek a ministr kultury Daniel Herman.
06.11.2014 06:50 |