Vědci vyvinuli test určující biologický věk

Jednoduchý krevní test postačí, aby bylo možno určit, jak rychle dotyčná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci a jaká jsou případná rizika během tohoto zákroku. Podle vědců z King's College v Londýně může test, který vyvinuli, také pomoci dopředu určit, komu hrozí větší nebezpečí, že onemocní Alzheimerovou chorobou, i když se u něho zatím neobjevují žádné příznaky. Toto předvídání Alzheimera je zatím poněkud kontroverzní, neboť možná odchylka je stále ještě spíše vysoká. Píše o tom italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 10:45 |

Biologický věk dokáže určit jednoduchý krevní test. Pomůže i při transplantacích

Jediná kapka krve by měla brzy pomoci odhalit biologický věk osob. Vědci z londýnské King's College přišli s jednoduchým testem, pomocí něhož je možné zjistit, jak rychle daná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci či jaká jsou v případě transplantace rizika. Do budoucna by také možná mohl test pomoci odhalit, kdo má vyšší předpoklady k Alzheimerově chorobě, píše italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 13:40 |

Test: Jaký je váš skutečný věk?

Říká se, že každý je starý tak, jak se cítí. Rodný list je ale neúprosný. Váš biologický věk vůbec nemusí odpovídat tomu skutečnému. Tělo každého člověka stárne jinak. Udělejte si bleskový test a zjistěte, jaký je váš reálný biologický věk!
01.07.2011 06:20 |

Jaký je váš biologický věk? Test odhalí rychlost stárnutí

Vědci vyvinuli speciální test, který odhalí rychlost stárnutí. V budoucnu by tak lékaři mohli včas předcházet mnoha onemocněním.
08.07.2015 07:00 |

OTESTUJTE SE! Jak staré je doopravdy vaše tělo?

Říká se, že každý je tak starý, jak se cítí. Rodný list je ale neúprosný a roky přibývají. Ovšem biologický věk vůbec nemusí odpovídat tomu skutečnému. Tělo každého člověka stárne jinak. Záleží na tom, jak se stravujete, jestli se pohybujete, jakou máte práci a jestli na vás dopadá stres. Udělejte si test a zjistěte, jaký je váš reálný biologický věk!
14.02.2017 05:05 |

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Klíšťat se už bát nemusíme

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Nová vakcína už dokázala vytvořit protilátky u myší a psů. Na vývoji přípravku se podíleli odborníci z Olomouce, Brna a Prahy a firma Bioveta z Ivanovic na Hané. Vědci budou následně připravovat látku pro použití u lidí, což ale bude trvat ještě roky.
17.06.2014 17:30 |

Biologické hodiny tikají jinak než kalendářní věk. Někdo je starý ve 40 letech, jiný až v 80

Známky stárnutí se na lidech začínají projevovat většinou už od 26 let. Z jedné pětiny za to mohou geny, za zbytek může zdravotní stav a životní prostřední. Biologický věk se tak od toho reálného může lišit klidně o dvacet třicet let. Podle studie mezinárodního týmu vědců publikovaná na stránkách Proceedings of the National Academy of Sciences není výjimkou, když někteří lidé za jeden kalendářní rok zestárnou i tři biologické roky. Platí to ale i naopak, kdo žije aktivně, biologicky stárne pomaleji.
02.08.2015 18:00 |

Na co myslí váš pes? Vědci vyvinuli překladač zvířecí řeči

Vědci ze švédské laboratoře vyvinuli dorozumívací zařízení pro pejskaře.
28.01.2014 17:35 |

Na co myslí váš pes? Vědci vyvinuli překladač zvířecí řeči

Vědci ze švédské laboratoře vyvinuli dorozumívací zařízení pro pejskaře.
28.01.2014 17:35 |

Vědci vyvinuli online detektor lží: Kecy najde i ve 140znakových tweetech!

Zvěsti, pomluvy a dohady se v době sociálních sítí šíří světem neuvěřitelnou rychlostí. Na lži byste si však měli začít dávat pozor, protože vědci z Univerzity Shefield vyvinuli online detektor lží, který dokáže nepravdu rozeznat v textu o 140 znacích.
21.02.2014 16:15 |

SENZACE! Čeští vědci vyzráli na BORELIÓZU, vyvinuli očkování

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Účinná ochrana před touto chorobou přenášenou klíšťaty dosud chybí. Nová vakcína už dokázala vytvořit protilátky u myší a psů.
17.06.2014 16:25 |

Vybitý mobil oživíte vlastní močí: Vědci vyvinuli nabíječku do nepohody

Přístroj, který přeměňuje lidskou moč na elektrickou energii, vyvinuli britští vědci. Jejich vynález je schopen dodávat tolik elektřiny, že nabije mobilní telefon. Oznámila to britská BBC.
20.06.2017 19:40 |

V Brně vyvinuli převratný test na rakovinu prostaty. Firmy nemají zájem

Když loni v prosinci vědci z Mendelovy univerzity v Brně představili převratnou novinku, domácí test na rakovinu prostaty, věřili, že jejich nápad bude do dvou let běžně k dispozici v lékárnách. Jenže soukromé firmy nemají o vynález, který nemá ve světě obdoby, zájem.
07.04.2015 20:06 |

Vědci vyvinuli lepidlo na vnitřní zranění a fraktury, které je podobné slizu plžů

Sliz plzáka hnědého patří mezi ty nejmukóznější sekrety v říši živočichů. Je tak slizký a lepivý, že se tomuto plži vyhne většina predátorů. A inspiroval vědce pátrající po lepidlu, kterým by bylo možné řešit vnitřní zranění orgánů, tkání a kostí. Vyvinuli speciální gel, který je tuhý jako chrupavka a spojí k sobě roztrženou tkáň.
03.08.2017 16:30 |

Vědci z Univerzity Karlovy vyvinuli volební model, který denně počítá aktuální preference

Výsledky průzkumů volebních preferencí se liší kvůli rozdílům v metodách a počtu respondentů. Průzkumy zároveň probíhají řadu dní a jsou zveřejňovány se zpožděním, takže neodrážejí nejnovější události. Oba tyto problémy řeší nový agregátor volebních modelů KdoVyhrajeVolby.cz, který vyvinuli výzkumníci z Fakulty sociálních věd UK. Agregátor shromažďuje informace o všech dostupných průzkumech a váží jejich výsledky stářím a kvalitou průzkumu. Navíc také sbírá data z kurzů sázkových kanceláří, které reagují na zásadní události okamžitě, protože na tom závisí jejich podnikání. Výsledky modelu jsou aktualizované každý den.
27.08.2017 07:35 |

Lze zpomalit stárnutí? Vědci si lámou hlavu nad tajemstvím lidského těla

Vědci z Dukeovy univerzity zkoumají rozdíly mezi biologickým věkem a věkem, který tzv. papírovým (tj. ten, který máme uveden v rodném listu). Asi tisíc dobrovolníků se zúčastnilo jejich experimentu, který si klade za cíl odhalit tajemství dlouhověkosti. Vědci také hledají odpověď na otázku, zda lze zpomalit běh biologického času. Zatím se jim podařilo zjistit, že právě biologický čas je u každé části těla jiný.
05.09.2015 12:46 |

Nizozemští vědci přišli se záchranou pro řidiče: Vymysleli asfalt, který se opraví sám!

Spása pro majitele aut a i pro auta samotná je zde. "Nizozemští vědci":http://www.extra.cz/tema/vedci vyvinuli nový speciální porézní asfalt, který se dokáže sám opravit a už nikdy nebudou hrozit obrovské výtluky na silnici, zejména po zimě.
29.10.2013 09:20 |

Růžičková kapusta, která chutná jako steak? Vědci už to umí!

Řada lidí závislých na nezdravých pokrmech z rychlého občerstvení není schopná změnit svůj jídelníček, protože po vložení zdravějších jídel do úst se jim začne navalovat. Jim by mohl pomoci nový přístroj Taste Buddy, který vyvinuli britští vědci. Zatím dokáže prototyp změnit reakce jazyka tak, aby vnímal sladkou či slanou chuť. Vědci ale tvrdí, že zanedlouho bude umět v ústech vyvolat radikálnější záměny. A tak když se v nich objeví kupříkladu dušená mrkev, člověk bude mít díky přístroji pocit, že jí čokoládu.
18.10.2016 11:05 |

Vědci stvořili umělou dělohu. Na jehňatech testují, jak pomůže nedonošeným dětem

Vědci ve Spojených státech amerických vyvinuli mimotělní podpůrné zařízení, které svou funkcí nahrazuje dělohu a placentu, což by mohlo výrazně zvýšit šanci na přežití dětí narozených dlouho před termínem. Vědci zařízení úspěšně testovali na plodech jehňat, uvedla agentura Reuters.
26.04.2017 18:25 |

Důchodový věk - V jakém věku se chodí do důchodu v Evropských zemích?

Věk odchodu do důchodu je v členských státech EU stále věcí národní. Evropská unie tedy věk pro odchod důchodu nijak nenařizuje, ani neomezuje členské státy. Důchodový věk je tedy rozdílný, aktuálně se nejčastěji pohybuje v rozmezí od 60 do 65 let.
17.02.2010 18:40 |