Vědci vyvinuli test určující biologický věk

Jednoduchý krevní test postačí, aby bylo možno určit, jak rychle dotyčná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci a jaká jsou případná rizika během tohoto zákroku. Podle vědců z King's College v Londýně může test, který vyvinuli, také pomoci dopředu určit, komu hrozí větší nebezpečí, že onemocní Alzheimerovou chorobou, i když se u něho zatím neobjevují žádné příznaky. Toto předvídání Alzheimera je zatím poněkud kontroverzní, neboť možná odchylka je stále ještě spíše vysoká. Píše o tom italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 10:45 |

Biologický věk dokáže určit jednoduchý krevní test. Pomůže i při transplantacích

Jediná kapka krve by měla brzy pomoci odhalit biologický věk osob. Vědci z londýnské King's College přišli s jednoduchým testem, pomocí něhož je možné zjistit, jak rychle daná osoba stárne, jaký je biologický věk orgánů určených k transplantaci či jaká jsou v případě transplantace rizika. Do budoucna by také možná mohl test pomoci odhalit, kdo má vyšší předpoklady k Alzheimerově chorobě, píše italský deník Corriere della Sera.
26.09.2015 13:40 |

Test: Jaký je váš skutečný věk?

Říká se, že každý je starý tak, jak se cítí. Rodný list je ale neúprosný. Váš biologický věk vůbec nemusí odpovídat tomu skutečnému. Tělo každého člověka stárne jinak. Udělejte si bleskový test a zjistěte, jaký je váš reálný biologický věk!
01.07.2011 06:20 |

Jaký je váš biologický věk? Test odhalí rychlost stárnutí

Vědci vyvinuli speciální test, který odhalí rychlost stárnutí. V budoucnu by tak lékaři mohli včas předcházet mnoha onemocněním.
08.07.2015 07:00 |

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Klíšťat se už bát nemusíme

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Nová vakcína už dokázala vytvořit protilátky u myší a psů. Na vývoji přípravku se podíleli odborníci z Olomouce, Brna a Prahy a firma Bioveta z Ivanovic na Hané. Vědci budou následně připravovat látku pro použití u lidí, což ale bude trvat ještě roky.
17.06.2014 17:30 |

Biologické hodiny tikají jinak než kalendářní věk. Někdo je starý ve 40 letech, jiný až v 80

Známky stárnutí se na lidech začínají projevovat většinou už od 26 let. Z jedné pětiny za to mohou geny, za zbytek může zdravotní stav a životní prostřední. Biologický věk se tak od toho reálného může lišit klidně o dvacet třicet let. Podle studie mezinárodního týmu vědců publikovaná na stránkách Proceedings of the National Academy of Sciences není výjimkou, když někteří lidé za jeden kalendářní rok zestárnou i tři biologické roky. Platí to ale i naopak, kdo žije aktivně, biologicky stárne pomaleji.
02.08.2015 18:00 |

Na co myslí váš pes? Vědci vyvinuli překladač zvířecí řeči

Vědci ze švédské laboratoře vyvinuli dorozumívací zařízení pro pejskaře.
28.01.2014 17:35 |

Na co myslí váš pes? Vědci vyvinuli překladač zvířecí řeči

Vědci ze švédské laboratoře vyvinuli dorozumívací zařízení pro pejskaře.
28.01.2014 17:35 |

Vědci vyvinuli online detektor lží: Kecy najde i ve 140znakových tweetech!

Zvěsti, pomluvy a dohady se v době sociálních sítí šíří světem neuvěřitelnou rychlostí. Na lži byste si však měli začít dávat pozor, protože vědci z Univerzity Shefield vyvinuli online detektor lží, který dokáže nepravdu rozeznat v textu o 140 znacích.
21.02.2014 16:15 |

SENZACE! Čeští vědci vyzráli na BORELIÓZU, vyvinuli očkování

Čeští vědci vyvinuli vakcínu proti borelióze. Účinná ochrana před touto chorobou přenášenou klíšťaty dosud chybí. Nová vakcína už dokázala vytvořit protilátky u myší a psů.
17.06.2014 16:25 |

V Brně vyvinuli převratný test na rakovinu prostaty. Firmy nemají zájem

Když loni v prosinci vědci z Mendelovy univerzity v Brně představili převratnou novinku, domácí test na rakovinu prostaty, věřili, že jejich nápad bude do dvou let běžně k dispozici v lékárnách. Jenže soukromé firmy nemají o vynález, který nemá ve světě obdoby, zájem.
07.04.2015 20:06 |

Lze zpomalit stárnutí? Vědci si lámou hlavu nad tajemstvím lidského těla

Vědci z Dukeovy univerzity zkoumají rozdíly mezi biologickým věkem a věkem, který tzv. papírovým (tj. ten, který máme uveden v rodném listu). Asi tisíc dobrovolníků se zúčastnilo jejich experimentu, který si klade za cíl odhalit tajemství dlouhověkosti. Vědci také hledají odpověď na otázku, zda lze zpomalit běh biologického času. Zatím se jim podařilo zjistit, že právě biologický čas je u každé části těla jiný.
05.09.2015 12:46 |

Nizozemští vědci přišli se záchranou pro řidiče: Vymysleli asfalt, který se opraví sám!

Spása pro majitele aut a i pro auta samotná je zde. "Nizozemští vědci":http://www.extra.cz/tema/vedci vyvinuli nový speciální porézní asfalt, který se dokáže sám opravit a už nikdy nebudou hrozit obrovské výtluky na silnici, zejména po zimě.
29.10.2013 09:20 |

Růžičková kapusta, která chutná jako steak? Vědci už to umí!

Řada lidí závislých na nezdravých pokrmech z rychlého občerstvení není schopná změnit svůj jídelníček, protože po vložení zdravějších jídel do úst se jim začne navalovat. Jim by mohl pomoci nový přístroj Taste Buddy, který vyvinuli britští vědci. Zatím dokáže prototyp změnit reakce jazyka tak, aby vnímal sladkou či slanou chuť. Vědci ale tvrdí, že zanedlouho bude umět v ústech vyvolat radikálnější záměny. A tak když se v nich objeví kupříkladu dušená mrkev, člověk bude mít díky přístroji pocit, že jí čokoládu.
18.10.2016 11:05 |

Důchodový věk - V jakém věku se chodí do důchodu v Evropských zemích?

Věk odchodu do důchodu je v členských státech EU stále věcí národní. Evropská unie tedy věk pro odchod důchodu nijak nenařizuje, ani neomezuje členské státy. Důchodový věk je tedy rozdílný, aktuálně se nejčastěji pohybuje v rozmezí od 60 do 65 let.
17.02.2010 18:40 |

TEST: Kolik vám je ve skutečnosti?

Cítíte se o deset let mladší, nebo naopak starší? Můžete mít pravdu. Biologický věk totiž bezpodmínečně nemusí souviset s datem narození.
12.11.2009 05:10 |

Biologický otec Madonniny Mercy vydělává na soudní bitvu

Madonna je v těchto dnech v Malawi, kde zahájila výstavbu dívčí školy a ukazuje adoptovaným dětem Davidovi a Mercy jejich domovinu. To James Kambewa, biologický otec pětileté Mercy, je v Jihoafrické republice a tvrdě pracuje, aby si vydělal dostatek peněz. Chce se totiž s popovou královnu soudit a svou dceru získat zpět do vlastní péče.
09.04.2010 21:10 |

Osobnosti: Madonna (950 článků) , David James (14 článků) , David James (13 článků) , Mercy James (17 článků)

Beroun: Ve městě přibudou nádoby na biologický odpad

Technické služby Beroun zakoupí v rámci Operačního programu životního prostředí přes dva tisíce kusů nádob pro separaci biologicky rozložitelného komunálního odpadu. Na nákup získaly dotaci ze Středočeského kraje.
05.04.2011 19:50 |

Biologický otec o případu utýrané Lucinky (†5): Ukrývali ji v mrazáku!

Další šokující informace k případu utýrané Lucinky (†5) z Bratislavy prozradil biologický otec nebohé holčičky Milan (41). Podle jeho svědectví, měl otčím Juraj Hroták (32) s matkou Alexandrou (42) ukrývat tělo mrtvé holčičky v mrazáku!
29.09.2012 17:30 |