Vědci se pokusí provrtat ke kráteru, který vyhubil dinosaury

Dinosauři kralovali našemu světu po většinu druhohor. Skoro 200 milionů let pevně drželi ve svých pařátech prakticky všechny hlavní role v suchozemských ekosystémech. Před 65 miliony let se však stalo cosi nevídaného.
24.03.2016 18:30 |

Wonderbook: Putování s dinosaury je interaktivní cesta s pravěkými ještěry vaším obývákem

Prehistoričtí ještěři z dokumentárního seriálu BBC Putování s dinosaury již před lety dobyli televizní obrazovky i u nás a momentálně je můžeme spatřit i v kinech v aktuálním 3D dobrodružství. Pokud se však s těmito dinosaury chcete setkat opravdu tváří v tvář, nakrmit je nebo s nimi komunikovat, budete potřebovat novou hru pro PlayStation 3, kouzelnou knihu Wonderbook a pohybový ovladač Move.
02.02.2014 08:45 |

Vědecký objev: Dinosaury vyhubily blechy?

Teorie pádu meteoritu, který vyhubil největší tvory naší planety, nemusí být až tak jednoznačná.
04.10.2015 12:05 |

Vědci navrtají italskou sopku, mohou způsobit obří zemětřesení

Italští vědci přišli s velmi ambiciózním, ale zřejmě docela riskantním plánem. Hodlají se provrtat asi čtyři kilometry do nitra aktivního vulkánu ve snaze ochránit tak nedaleké město Neapol. Jiní experti však odvážlivce varovali, že jejich počínání může zapříčinit erupci magmatu či dokonce obří zemětřesení.
22.09.2010 12:20 |

Jablunkov: Rodina z domu u kráteru byla evakuována!

Stavební společnost Subterra v úterý večer evakuovala rodinu, která bydlela nejblíže kráteru u tunelu, který po závalu vznikl v Mostech u Jablunkova na Frýdecko-Místecku.
18.11.2009 14:50 |

Záhadný obří kráter na Sibiři zblízka

Poté, co se před pár dny objevily zprávy o záhadném desítky metrů širokém kráteru na sibiřském poloostrově Jamal, na místo před několika dny dorazil tým vědců, který měl díru v zemi zkoumat. Výzkumníci pořídili podrobnější záběry kráteru a odebrali potřebné vzorky, napsala v sobotu agentura Reuters.
21.07.2014 05:50 |

Švédský turista nepřežil pád do kráteru aktivní sopky Mount Batur

Záchranáři se snaží vyprostit z kráteru tělo 25letého muže. Zásah ale komplikuje špatné počasí.
31.03.2010 17:30 |

V Turkmenistánu je brána do pekla!

Když v roce 1971 v obřím kráteru u turkmenského městečka Darvaza uprostřed pouště začal žhnout oheň, padali zdejší obyvatelé, většinou vyznavači koránu, tváří k zemi a prosili Alláha o smilování. Brzy poté kráteru začali říkat »vstup do džehany« – muslimského pekla. Oheň tam hoří dosud a není v lidských silách ho uhasit.
20.06.2010 05:10 |

Šest Italů vlezlo na protest do kráteru Vesuvu. Hrozí jim smrt

Šesti bývalých pracovníků organizace starající se o turistické stezky na Vesuvu vlezlo v pondělí do kráteru této italské sopky. Protestují tak proti ztrátě zaměstnání.
23.04.2012 19:35 |

VIDEO Z PEKLA: Kamarádi vlezli do soptícího vulkánu!

Neskutečnou odvahu předvedl americký podnikatel a sběratel neobvyklých zážitků Sam Cossman, když se vydal do kráteru nejnebezpečnější sopky na světě, kráteru Marum východně od Austrálie.
08.09.2014 13:05 |

Detailní pohled na lávové jezero v kráteru sopky

Působivý pohled na lávové jezero v kráteru sopky Nyiragongo v Demokratické republice Kongo nabídl filmař Bradley Ambrose. Na vrchol této aktivní sopky se vydal jako doprovod japonských vědců.
26.02.2016 18:25 |

Silné foto: Chlapci skáčou do kráteru po raketě. Syrské příměří však má problémy

Kolem rozbombardované syrské město, tihle chlapci si však ani přes válečné hrůzy nezapomněli hrát. A rozpustile skáčou do vody. Jen ten „bazén“ je nějaký divný... Vyrostl v kráteru po raketě. V Sýrii panuje křehké příměří, není však bez problémů. Lidé na části území trpí hlady, tolik potřebnou humanitární pomoc však komplikují zablokované silnice.
15.09.2016 20:50 |

Filmové premiéry: Putování s dinosaury a Frajeři ve Vegas

Jen dva filmy se tento týden odvažují vstoupit do souboje s předvánočními nákupy: Putování s dinosaury je přesně ten film, na který se hodí poslat tátu nebo dědu s dětmi a mít chvilku klidu na cokoliv. Dalším adeptem je komedie Frajeři ve Vegas, v níž září čtyři herecké legendy: Robert De Niro, Michael Douglas, Morgan Freeman a Kevin Kline.
19.12.2013 07:07 |

Osobnosti: Michael Douglas (413 článků) , Morgan Freeman (79 článků) , Robert De Niro (66 článků) , Kevin Kline (4 články) , Morgan Freeman (47 článků) , Robert Douglas (2 články) , Robert Douglas (2 články) , Robert Kline (2 články)

Neuznávám dinosaury a politiku loupeživých baronů, tvrdí Vít Bárta

Trojka pražské kandidátky Věcí veřejných podnikatel Vít Bárta chce ušetřit až 200 miliard. V politice chce odstranit letité dinosaury. Kritizoval VZP i její časopis Pohoda pojištěnce.
07.05.2010 10:00 |

Osobnosti: Vít Bárta (2821 článků)

Australský miliardář chce vlastní Jurský park s opravdovými dinosaury

Známý australský obchodník Clive Palmer má podle deníku Sunshine Coast v plánu vystavět vlastní Jurský park. A rozhodně nemá jít o nějaký park plný strojů, je totiž v kontaktu s genetickými inženýry ve snaze oživit dávno vymřelé dinosaury.
02.08.2012 19:10 |

Primal Carnage vrací dinosaury do boje proti lidem

Poněvadž byla Primal Rage, společně s Clay Fighter a několika dalšími, již konvenčními, jedna z nemnoha bojovek, které mě kdy dokázaly oslovit, nemůže se nikdo divit, že ve mně název hry Primal Carnage vzbuzuje okamžitou asociaci. A ještě ke všemu je Primal Carnage rovněž titul s dinosaury, i když se samozřejmě nejedná o bojovku, nýbrž o multiplayerovou akci, v níž...
30.10.2012 11:20 |

JEDINEČNÉ VIDEO: Podívejte se na dinosaury z beznadějně vyprodaného představení

V Praze začal svátek pro všechny milovníky dinosaurů. O2 Arena totiž hostí velkolepou show Putování s dinosaury, navrženou podle stejnojmenného televizního seriálu.
14.02.2013 19:50 |

Putování s dinosaury ve 3D

Navzdory filmům, které se odehrávají v čase adventním a k vánočním kouzlům a poezii se hrdě hlásí, lze letos za filmové dárky pro celou rodinu považovat díla docela jiná. Po premiéře druhé části trilogie o hobitovi s podtitulem Šmakova dračí poušť má již ve čtvrtek premiéru animované Putování s dinosaury, které má ambice potěšit všechny milovníky pravěkých obyvatel Země - a ty malé především.
19.12.2013 15:52 |

Nová DVD: Putování s dinosaury, Jake a piráti ze Země Nezemě: Jake vs Hook konečné zúčtování a Rozkoš

Tento týden vychází film Rozkoš režisérky Jitky Rudolfové o posedlosti v mnoha podobách. Pro děti i dospělé je Putování s dinosaury a dětem je určena i série příběhů pod společným názvem Jake a piráti ze Země Nezemě: Jake vs Hook konečné zúčtování.
22.04.2014 15:35 |

Osobnosti: Jitka Rudolfová (10 článků)

Babišovo hnutí označuje české europoslance za „otahané partajní dinosaury“

Hnutí ANO miliardáře a ministra financí Andreje Babiše vstupuje do předvolebního boje s animovaným spotem, v němž jsou stávající čeští europoslanci nazýváni „otahanými partajními dinosaury“, kteří prý nehájili zájmy České republiky. Na spot upozornil server Novinky.cz.
30.04.2014 08:25 |