Vědci se podařil významný objev: Ve vyschlém jezeře v Austrálii objevil vzácný meteorit

Britský vědec Phil Bland měl velké štěstí. V bahně vysušeného australského jezera Eyre objevil vzácný meteorit starý zhruba čtyři a půl miliardy let, navíc se mu to povedlo jen několik dní před tím, než by prudké deště zahladily jakékoli stopy. Informoval o tom zpravodajský server The Times.
10.01.2016 11:50 |

Osobnosti: Phil Phil (75 článků)

V Polsku se našel vzácný meteorit o váze 300 kilogramů

Polští geologové našli největší meteorit, jaký byl dosud kdy nalezen ve východní Evropě. Váží 300 kilogramů a vědci věří, že tento vzácný objev přinese nové poznatky o složení vnitřní vrstvy zemské kůry. Informovali o tom v úterý podle agentury AFP polští odborníci.
01.11.2012 07:40 |

Češi objevili vzácný meteorit z vnitřní části sluneční soustavy

Českým astronomům se podařilo vypočítat dráhu letu vzácného meteoritu a zjistili tak místo jeho dopadu. Spolu s britskými a australskými kolegy nalezli jeho tři úlomky v jihozápadní Austrálii. Meteorit, jehož úlomky dopadly na naši planetu v roce 2007, nazvali Bunbura Roskhole (černá perla).
06.05.2009 17:05 |

Další jasně zářící meteorit vlétl do zemské atmosféry

V pátek prolétl nad Severní Amerikou velký jasně zářící meteorit. Vidět byl v úctyhodných 13 státech a dvou kanadských provinciích. Meteorit byl větší velikosti než obvykle a byl jasnější než Venuše.
23.03.2013 17:00 |

Parašutistu těsně minul padající meteorit

Norskému parašutistovi Andersovi Helstrupovi se povedlo při seskoku natočit neuvěřitelný okamžik, kdy těsně kolem něj ve vzduchu proletěl padající meteorit. Podle odborníků je to poprvé v historii, kdy se meteorit podařilo zachytit ve fázi letu zvané dark flight (temný let), uvedl server The New York Daily News.
04.04.2014 16:10 |

Neuvěřitelné video: Parašutistu při seskoku málem zabil METEORIT! VIDEO

Poprvé na světě natočili padající meteorit na video! Parašutistu při seskoku z letadla málem trefil, odborníci se shodují, že jde skutečně o meteorit.
04.04.2014 17:05 |

Záhada na Mladoboleslavsku: Před Matěje (17) spadl meteorit!

Meteorit, či obyčejný kámen? Na mladoboleslavskou hvězdárnu se obrátil Matěj Rejfek (17) z Ledců, kterému prý v neděli 17. července spadl před cestu meteorit!
29.07.2016 05:20 |

Čechům se podařil unikátní výpočet a objev meteoritu. Je starý jako sluneční soustava

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít na jisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 14:25 |

Meteorit starší než Země našli v australském suchém jezeře

Z bahna australského vysušeného jezera Eyre vyhrabal britský vědec Phil Bland meteorit starý zhruba 4,5 miliardy let. A nemohl to načasovat lépe. Jen několik dní poté prudké deště smazaly jakékoli stopy po jeho přítomnosti.
11.01.2016 15:35 |

Osobnosti: Phil Phil (75 článků)

Obří meteorit těsně minul Zemi: Vědci si ho všimli jen 24 hodin před průletem!

V neděli Zemi jen těsně minul meteorit velký jako desetipatrová budova. Letěl rychlostí 16 kilometrů za sekundu a vědci ho zaznamenali pouhých 24 hodin před tím, než proletěl okolo Země.
10.01.2017 11:00 |

Záhadný jev ve vyschlém jezeře: Putující kameny!

Jsou dny, kdy na světlé ploše jezera zvaného Racetrack Playa není vidět ani živáčka. A přece se tam něco pohybuje. Balvany.
13.09.2009 05:15 |

Kdo hýbe kameny v kalifornské poušti

A máme tu další záhadu, jitřící fantazii nejenom konspiračních teoretiků. Ve vyschlém jezeře v kalifornském Údolí smrti najdete kameny, kterým se přezdívá „plachtící“, protože za sebou nechávají stopy, jako by je nějaká neviditelná síla tlačila krajinou.
29.08.2014 17:40 |

Na nebi nad Lotyšskem se v noci objevil meteorit. Byl velký a zářil zeleně

Na nebi nad Lotyšskem se v noci na dnešek objevil meteorit, jehož pád podle očitých svědků doprovázelo jasně zelené světlo a silný hluk.
22.02.2013 11:20 |

U Perthu spadl do oceánu meteorit, na nebi zanechal impozantní záři

Koncem minulého týdne spadl do oceánu v blízkosti australského Perthu meteorit. Při západu slunce vytvořil na nebi dlouhou zářící stopu, jejíž pozůstatky byly k vidění i druhý den, jedná se tedy o velmi vzácný úkaz.
08.07.2012 15:15 |

Meteorit zanechal na nebi u Perthu za sebou impozantní záři

08.07.2012 16:05 |

Meteorit zanechal na nebi u Perthu impozantní záři

08.07.2012 18:05 |

V jezeře našla policie auta potopená desítky let: Uvnitř bylo šest kostlivců!

Policisté v Oklahomě testovali nový sonar a čistě náhodou nalezli v jezeře Foss dvě potopená auta. Když je vytáhli, zjistili, že v jezeře mohly ležet až 40 let. Když zrezivělé vozy policisté otevřeli, čekal je uvnitř hrozivý nález. Na sedačkách sedělo šest kostlivců!
18.09.2013 16:35 |

Poklad na zlatém jezeře: 16letá plavkyně našla v jezeře cenné cihly!

I takové nevinné letní koupání se může změnit v napínavý zážitek plný obohacení. Své o tom ví teprve šestnáctiletá dívka, která se koupala v jezeře poblíž německého Schönau am Königssee. Když se potopila pod hladinu, oslepily ji zlaté cihly.
12.08.2015 17:35 |

Unikátní úspěch českých astronomů. Díky jejich výpočtu našli meteorit starý 4,5 miliardy let

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít najisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 15:10 |

V australském dole našli extrémně vzácný růžový diamant

Extrémně vzácný růžový diamant o váze 12,76 karátu objevil v Austrálii těžařský gigant Rio Tinto. Drahý kámen je v současné době obrušován a leštěn v Perthu, kde bude později pravděpodobně i prodán.
24.02.2012 10:50 |