Vědci řeší záhadu. Co zabilo devět plejtváků u Aljašky?

Ve vodách u Aljašky bylo v posledních týdnech objeveno devět mrtvých plejtváků myšok, kteří patří mezi ohrožené druhy. Vědci se snaží zjistit, co velryby zabilo, protože nenesou žádné známky zranění.
21.06.2015 13:06 |

Do Baltu se zatoulala dvojice plejtváků, experti mluví o senzaci

Do Baltského moře se zatoulala dvojice plejtváků dlouhoploutvých, neboli keporkaků. Odborníci hovoří podle agentury DPA o senzaci, neboť pozorování dvou keporkaků na jednom místě v Baltu doposud nebylo zaznamenáno.
09.07.2014 07:20 |

Záhadný oranžový sliz zaplavil aljašskou vesnici

Neonově oranžový povlak se objevil na vodě v jezerech, kalužích, ale i v sudech s dešťovou vodou v malé eskymácké osadě na severozápadě Aljašky. Vědci z kontinentálních Spojených států i z Anchorage, hlavního města Aljašky, zatím zkoumají, z čeho je vlastně neonově oranžový sliz složen. Objevil se náhle minulý týden po dešti ve vesnici a jejím okolí.
09.08.2011 08:30 |

Čeští vědci varují: Lososi z Aljašky mohou na člověka přenést tasemnici

Čeští parazitologové objevili v lososech z Aljašky druh tasemnice, který se může přenášet i na člověka. Dosud věci tento druh parazita zaznamenali jen v tichomořském pobřeží Asie. Nákaza může hrozit v případě snědení nedostatečně tepelně upraveného masa.
16.01.2017 18:45 |

Záhadu betlémské hvězdy astronomové marně řeší už 400 let

Už 400 let astronomové marně řeší záhadu betlémské hvězdy, která podle pověsti přivedla mudrce z východu k jesličkám s narozeným Ježíškem.
20.12.2011 18:50 |

NASA řeší záhadu na Marsu: Kde se tam ten kámen vzal?

Houstone, máme problém! Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) řeší záhadu neznámého kamene, který se objevil na snímcích, jež minulý týden z Marsu poslalo robotické vozítko Opportunity.
25.01.2014 07:20 |

Osobnosti: Houston (1 článek)

Dvě silná zemětřesení u Aljašky. Tsunami zatím nehrozí

Dvě zemětřesení o síle 6,4 a 6,1 stupně na Richterově škále zasáhla oblast Andreanovových ostrovů jihozápadně od Aljašky.
08.10.2010 07:35 |

Pobřeží Aljašky bičuje prudká bouře

Na severozápadní pobřeží Aljašky dorazila silná bouřka. Prudký vítr odtrhává střechy domů a vesnice zaplavují přívaly vody, informovala ve čtvrtek agentura Reuters.
10.11.2011 06:10 |

TROSEČNÍK! V ledovém moři u Aljašky přežil 24 hodin v bedýnce!

Ztroskotat v ledových mořích kolem Aljašky většinou znamená jistou smrt. Pokud u sebe zrovna nemáte plastovou bedýnku! Právě ta zachránila život mladému rybáři Ryanu Harrisovi (19)! Celých 24 hodin se v ní plavil po širém moři, jehož teplota se v těchto dnech pohybuje jen lehce nad nulou...
15.09.2012 05:15 |

Češi jsou bez sebe: Bývalá guvernérka Aljašky volá po invazi do ČR!

Zpráva o tom, že někdejší guvernérka Aljašky Sarah Palin (49) chce napadnout Českou republiku, pobouřil naše sociální sítě.
23.04.2013 15:10 |

Osobnosti: Sarah Palin (11 článků)

Letectvo zachytilo u Aljašky dva ruské bombardéry schopné nést jaderné zbraně

Americká a kanadská vojenská letadla zachytila u Aljašky šest ruských stíhacích strojů. S odvoláním na zdroj z amerického ministerstva obrany o tom dnes informovala agentura AFP. Ta rovněž uvedla, že mezi nimi byly dva bombardéry Tupolev 95 schopné nést jaderné zbraně.
20.09.2014 06:55 |

Rusko a USA nechávají obyvatele Čukotky a Aljašky cestovat bez víz

Spojené státy a Rusko zavedly bezvízový režim pro domorodé obyvatele Aljašky a Čukotky, kteří kvůli tomu mohou navštívit své příbuzné, žijící na opačné straně hranice.
25.07.2015 12:55 |

Amerika se chvěje děsem! Co zatím stojí?

Americký stát Oregon řeší záhadu, která v tamní společnosti vyvolala opravdu pozdvižení. Nikdo neví, kdo záhadu vytvořil. Jisté je, že v Česku by tento čin takové pobouření nevyvolal…
02.08.2015 12:15 |

Senát schválil kvóty pro lov velryb

Senát upravil kvóty pro lov velryb. Například plejtváků myšoků se podle nich bude muset lovit méně.
06.04.2011 18:00 |

Je libo pivo s příchutí varlat plejtváků? Zajeďte si na Island

Islandský minipivovar Stedji nabízí speciál s příchutí varlat plejtváka myšok, který vyrobil k příležitosti tradičních oslav zimy. Ochránci přírody z toho příliš velkou radost nemají.
14.01.2015 10:12 |

Vědci objevili na Aljašce nový druh dinosaura s kachním zobákem

Nejnovější archeologické výzkumy z oblasti Aljašky podporují teorii o tom, že některé druhy dinosaurů byly schopné přežívat i v mnohem chladnějším klimatu, než se vědci domnívali. Právě na Aljašce byl objeven nový druh Hadrosaura (kachnozubého dinosaura), který žil v tomto nehostinném a chladném podnebí před 69 milióny lety.
23.09.2015 14:20 |

Apokalyptické tornádo zabilo v americkém Joplinu devadesát lidí

Řádění tornád na americkém Středozápadě zabilo o víkendu přes devět desítek lidí, další byli zraněni. Jen v nejhůře postiženém městě Joplin ve státu Missouri zahynulo podle agentury Reuters 89 osob. Počet mrtvých se podle místních činitelů může ještě zvýšit.
23.05.2011 13:50 |

Nadlidi řešili záhadu gumového medvídka! Na Slovensku letěla na poslance židle

V české sněmovně bylo při čtvrtečních proslovech nečekaně veselo. Nadlidi totiž tentokrát řešili záhadu okousaného gumového medvídka, kterého si někdo "odložil" na pultíku pro projevy! Jenže majitel se k němu nehlásil. Jak to dopadlo? Rozpačitě. Podobně, jako slovenské hlasování o odvolání premiéra Fica. Tam totiž na hlavách poslanců málem přistála židle!
14.02.2014 06:05 |

Záhada bermudského trojúhelníku: Co stojí za zmizením lodí a letadel? Vědci přišli s novou teorií!

Bermudský trojúhelník je už mnoho let obrovskou záhadou. Mizí tam letadla a lodě a vše bez logického vysvětlení. Každý, kdo může, se mu velkým obloukem vyhýbá. Teď ale vědci přišli s něčím, co by mohlo tuto záhadu rozluštit. Vyřeší se tajemství bermudského trojúhelníku? Nebo jde jen o spekulaci?
15.03.2016 10:00 |

Dinousaří embrya se vyvíjí neskutečně pomalu, zjistili vědci

Proč vyhynuli dinosauři? S nejnovější teorií přišli vědci z Floridské univerzity. Rozlousknout tajemnou záhadu jim pomohl studie unikátního nálezu dvou zkamenělých dinosauřích embryí. Jejich závěry by podle deníku italského deníku La Repubblica mohl definitivně přispět k vyřešení záhadného zmizení dinosaurů před 65 miliony lety.
28.04.2017 21:40 |