Vědci potvrdili Einsteinovu předpověď. Odhalí víc o vzniku vesmíru?

Američtí vědci poprvé zachytili gravitační vlny, jejichž existenci předpověděl Einstein. Objev přináší nové poznatky o kosmu.
11.02.2016 17:10 |

Temná hmota neexistuje, vědci přepisují Einsteinovu teorii

Největším géniem dvacátého století byl bezesporu Albert Einstein. Ačkoli mnoho z jeho teorií předběhlo poznání tehdejších fyziků, v něčem se přeci jen mýlil i on sám. Třeba ve své teorii o gravitaci, která předpokládá existenci tzv. temné hmoty. Ta byla ale popsána pouze hypoteticky a nikdy nebyla její přítomnost ve vesmíru dokázána. Podle nizozemských vědců ale nic takového zřejmě vůbec neexistuje a Einsteinova teorie o gravitaci musí být přepsána. Gravitace totiž není základní silou vesmíru ale výsledkem neuspořádanosti.
22.12.2016 13:00 |

Osobnosti: Albert Einstein (56 článků)

Vědci pomocí obří neutronové hvězdy potvrdili teorii relativity

Mezinárodní tým vědců objevil nejhmotnější neutronovou hvězdu, pomocí níž podrobil zkoušce Einsteinovu teorii relativity v doposud nejextrémnějších podmínkách. Výsledek potvrdil, že Einstein měl pravdu, zjistil podle agentury DPA tým pod vedením Johna Antoniadise z Institutu Maxe Plancka pro radioastronomii v německém Bonnu. Závěry svého výzkumu dnes vědci zveřejnili v americkém odborném magazínu Science.
26.04.2013 08:10 |

Češi ve vesmírném experimentu dokazují teorii relativity

Čeští vědci se podílejí na vesmírném výzkumu dokazujícím Einsteinovu teorii relativity. Kromě toho Češi vyvíjejí také zařízení používaná na družicích k výzkumu vesmíru.
29.09.2010 11:15 |

Konečně to potvrdili i vědci: Práce škodí! Hlavně po čtyřicítce musíte úplně změnit životní styl

To, co všichni tak nějak intuitivně cítíme, konečně potvrdili vědci. Ano, je to tak. Práce škodí! Zjednodušeně řečeno, čím víc nám je let, tím méně bychom měli pracovat. Aspoň to tvrdí australští vědci!
29.07.2016 18:45 |

Ve vesmíru je život? Vědci objevili živé organismy, které nejspíš nejsou ze Země!

Okamžik, který se zapíše do historie, nebo jen další planý poplach? Britští vědci jásají. Ve vesmíru totiž našli záhadné objekty, které jsou podle nich důkazem existence organického života ve vesmíru!
22.09.2013 07:40 |

Vědci zkoumali pohlavní život gekonů ve vesmíru. Všechna zvířata uhynula

Ruští vědci zkoumali pohlavní život gekonů ve stavu beztíže. Jejich výzkum však zcela ztroskotal, neboť všechna zvířata při návratu z vesmíru uhynula. Cestu do vesmíru přežily pouze octomilky, které se ještě před návratem stihly rozmnožit.
01.09.2014 19:40 |

Justin Bieber poletí do vesmíru, za letenku dal miliony

Idol teenagerů Justin Bieber se připojí k hvězdám jako Leonardo DiCaprio nebo Ashton Kutcher, kteří si zaplatili letenku do vesmíru se společností Virgin Galactic. Na svém twitterovém účtu to oznámil majitel kosmické cestovky Richard Branson. Další články k tématu: Turistická vesmírná loď SpaceShipTwo poprvé zažehla raketové motory Letenku za miliony korun si koupilo už 500 zájemců o let do vesmíru Pamela z kultovního seriálu Dallas poletí do vesmíru
07.06.2013 12:50 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (431 článků) , Richard Branson (86 článků) , Justin Bieber (1287 článků)

Gravitační vlny: Průlomový objev, který předpověděl Einstein

Jde o jeden z vůbec největších vědeckých průlomů. Američtí vědci poprvé zachytili gravitační vlny, jejich existenci předpovídal před takřka sto lety Albert Einstein. Objev otevírá dveře do nové dimenze výzkumu vesmíru, především černých děr a neutronových hvězd. Možná nám také prozradí víc o samotném vzniku vesmíru.
11.02.2016 21:50 |

Osobnosti: Albert Einstein (56 článků)

Roztroušená skleróza a její příznaky

Roztroušená skleróza – zkráceně RS – je nervové onemocnění postihující centrální nervový systém, jehož průběh je naprosto nepředvídatelný a mnohdy trvá poměrně dlouhou dobu, než lékaři RS u pacienta odhalí. Ke vzniku roztroušené sklerózy dochází nejčastěji u mladých lidí a to ve věku od 20 do 40 let a až do dnešního dne se odborníkům nepodařilo přijít na pravou příčinu vzniku tohoto nepříjemného onemocnění. Cílem roztroušené sklerózy je bílá hmota mozku, ve které probíhají nervové vzruchy postupující ze smyslů až ke svalům. Při tomto onemocnění dochází k porušování a následnému rozpadu myelinové pochvy, jejímž úkolem je izolovat nervová vlákna. Proč roztroušená skleróza vzniká? Odborníci RS označují jako autoimunitní onemocnění, při kterém imunitní systém napadá vlastní orgány a tkáně. Odborníci se shodují na několika faktorech, které se podepisují na vzniku roztroušené sklerózy: infekční onemocnění velká fyzická námaha podchlazení duševní stres dědičná indispozice Jaké jsou příznaky roztroušené sklerózy? Toto nervové onemocnění je nejen těžko rozpoznatelné, ale navíc i nevyzpytatelné ve svých příznacích, neboť se u každého pacienta mohou objevovat s odlišnou intenzitou. Kromě toho některé příznaky RS mohou být i projevy jiného onemocnění, což je další důvod, proč její diagnostika mnohdy trvá i několik let. Nejčastější příznaky roztroušené sklerózy: závratě dvojité vidění deprese zastřené vidění únava bolest oka pocit mravenčení zvýšené svalové napětí sexuální dysfunkce potíže s koordinací kognitivní dysfunkce emocionální změny poruchy řeči Jen zkušený lékař dokáže odhadnout, zda výše zmíněné příznaky skutečně poukazují na roztroušenou sklerózu, či zda se jedná o projev jiné nemoci. Jak se RS vyšetřuje? Vzhledem k tomu, že RS není úplně jednoduché rozpoznat, je potřeba vyloučit veškeré ostatní onemocnění, což je běh na dlouhou trať. Pacient podstoupí magnetickou rezonanci i vyšetření mozkomíšního moku. Příspěvek Roztroušená skleróza a její příznaky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.07.2016 16:45 |

V nejchladnějším známém místě ve vesmíru je minus 272 stupňů

Astronomové potvrdili domněnku, že nejchladnějším místem ve vesmíru je mlhovina Bumerang. Panuje tam teplota minus 272 stupňů, což je jen stupeň nad absolutní nulou, kdy zamrznou všechny atomy. Podle britského deníku The Daily Telegraph to oznámili vědci z observatoře ALMA v Chile.
03.11.2013 15:56 |

Náš vesmír prý není jediný. Vědcům to řeklo záření staré 13 miliard let

Náš vesmír není jediný. Ve snímcích reliktního záření z počátků vesmíru vědci údajně našli důkaz interakce našeho vesmíru s jinými vesmíry. Podle studie, uveřejněné v novém vydání časopisu Astrophysical Journal, jsou anomálie v reliktním záření důkazem existence alternativních vesmírů.
30.10.2015 21:50 |

Tajemství vesmíru odhalí pražské planetárium

Co je to vlastně vesmír a co všechno se v tomto nekonečném prostoru skrývá, odhalí návštěvníkům planetária v pražské Stromovce pořad Tajemný vesmír.
29.11.2010 11:30 |

Vědci vytvořili umělou kometu. Našli tak důkazy o původu života ve vesmíru

Francouzští vědci ve spolupráci s německými kolegy patrně přinesli nové důkazy o tom, že život na Zemi pochází z vesmíru. Vytvořili umělou kometu v podmínkách, které panují v kosmu, a po několika dnech zjistili, že se na ní vytvořily základní organické látky, z nichž může vzniknout DNA. S odvoláním na francouzský výzkumný ústav CNRS o tom dnes informovala agentura AFP.
13.03.2012 07:37 |

Vědci z CERN našli další stopu toho, kam zmizela antihmota

Vědci v Evropské organizaci pro jaderný výzkum (CERN) v Ženevě odhalili další část skládačky, která má vysvětlit, proč antihmota ve vesmíru očividně chybí. Objevili prozatím čtvrtou známou subatomární částici, která při rozpadu upřednostňuje hmotu před antihmotou. Dosavadní teorie předpokládá, že po velkém třesku vzniklo stejné množství hmoty a antihmoty, dnes ale vesmíru dominuje hmota.
24.04.2013 20:15 |

Vědci zkoumají TAJEMNOU TEMNOU ENERGII! Prý způsobuje rozpínání vesmíru

Barevné snímky stovek milionů galaxií chtějí během pěti let pořídit vědci zapojení do programu pátrání po stopách temné energie. Odborníci předpokládají, že tato tajemná síla je odpovědná za neustále se zrychlující rozpínání vesmíru.
20.09.2013 08:00 |

Takto vypadá MIMOZEMŠŤAN! Vědci tvrdí, že našli život ve vesmíru!

Vědci věří, že objevili mimozemský život! Do vesmíru totiž vyslali balón, na kterém po jeho návratu na Zemi objevili něco, co rozhodně nečekali...
20.09.2013 12:25 |

Mimozemšťany uvítá na Měsíci i čeština. Vědci vyšlou do vesmíru Wikipedii

Pokud zástupci mimozemských civilizací někdy dorazí na Měsíc, najdou tam „informační kapsli“ plnou poznatků o Zemi i lidstvu. Některé z nich budou velmi pravděpodobně psány českým jazykem. Němečtí vědci totiž nabídli internetové encyklopedii Wikipedia, že spolu s vozítkem vyšlou do vesmíru i 20gigabitový datový disk s jejími články. Těch se ale do zařízení vejde jen omezené množství. Uživatelé z celého světa teď musí vybrat, které (a ve kterém jazyce) to budou.
30.04.2016 20:05 |

Dýka v Tutanchamonově hrobce: Materiál pochází z vesmíru, zjistili vědci

Když v roce 1922 objevil britský archeolog Howard Carter Tutanchamonovu hrobku, našel tam i dýku ze železa. V době, kdy zemřel mladý faraon, však bylo železo v Egyptě vzácné a netěžilo se. Záhada je nyní konečně vyřešena. Vědci zjistili, že drahocenný kov, který za více než tři tisíce let nezrezivěl, pochází z vesmíru.
02.06.2016 19:45 |