Vědci objevili pravěkého škorpióna. Dostal jméno po trojské válečné lodi

Vědci objevili mořského škorpióna, který žil před 467 miliony lety a na délku měřil 6 stop (asi 1,8 metrů). Na první pohled vypadá jako monstrum z řeckých mýtů. Nově objevený tvor dostal jméno Pentecopterus decorahensis po trojské lodi.
01.09.2015 09:05 |

VIDEO Vzpomínka na Higuitu. Maročan vystřihl škorpióna

Hamza Budlal předvedl kop škorpiona v marocké lize
08.12.2010 21:55 |

VIDEO: Kop škorpiona! Fotbalová frajeřinka skončila krásným gólem

Tak tenhle gól stojí za to vidět. V korejské lize se trefil Kolumbijec Mauricio Molina způsobem, kterému se ve světě říká „kop škorpiona“!
23.07.2012 11:00 |

Čeští vědci objevili v Antarktidě část kostry pravěkého ještěra

Čeští paleontologové objevili v Antarktidě část kostry druhohorního mořského ještěra - plesiosaura, která je stará zhruba 75 milionů let. Jako první také popsali několik nových druhů zkamenělých živočichů a rostlin, například nejstarší fosilní krytosemenné rostliny z Antarktidy. K nejcennějším nálezům patří kostry fosilních spongií - živočišných hub. Vědci z České geologické služby nasbírali v rámci mnohaletého výzkumu několik tisíc vzorků, které uložili do svých depozitářů.
19.09.2014 12:35 |

OBJEV: Našel stopy obřího pravěkého škorpiona

Vědec Martin Whyte z Univerzity v Sheffieldu našel při procházce na východě Skotska stopy dvoumetrového šestinohého členovce.
21.04.2010 07:50 |

Posádka americké válečné lodi: Je to jako být v plovoucím vězení

Posádka křižníku Shiloh je naprosto demoralizovaná, nálada na válečné lodi operující v Pacifiku je na bodě mrazu. Jeden z námořníků svou službu dokonce přirovnal k vězení, další uvedl, že myslel i na sebevraždu, o situaci informovaly noviny Navy Times, kterým se podařilo získat informace od samotných vojáků. Svědectví z lodi mohla být publikována pod zákonem o svobodě získávání informací.
12.10.2017 22:50 |

Čeští vědci objevili v Antarktidě část kostry pravěkého ještěra

Čeští paleontologové objevili v Antarktidě část kostry druhohorního mořského ještěra - plesiosaura, která je stará zhruba 75 miliónů let. Jako první také popsali několik nových druhů zkamenělých živočichů a rostlin, například nejstarší fosilní krytosemenné rostliny z Antarktidy.
19.09.2014 12:45 |

Homosexuálové jásají: Izrael zavede občanky, kde můžou být dva otcové či dvě matky

Izrael vyšel vstříc rodinám dvou homosexuálních partnerů a především jejich dětem. Identifikační průkazy a dokumenty budou nově také ve dvou dalších variantách, v nichž nebude uvedeno „jméno otce, jméno matky“, ale „jméno otce, jméno otce“ či „jméno matky, jméno matky“. Děti rodičů, kteří mají stejné pohlaví, dosud dostávaly dokumenty, v nichž byla druhá matka uvedena v kolonce jméno otce či druhý otec v kolonce jméno matky.
21.11.2014 18:00 |

Institut plánování a rozvoje zve na výstavu Trojská kotlina

Vernisáž výstavy Obnova soužití s řekou, o minulosti, současnosti a budoucnosti Trojské kotliny, se bude konat ve středu 1. 6. od 17.30 hodin na náplavce u Trojské lávky.
30.05.2016 11:25 |

Který z filmů o Trojské válce je lepší? Troja nebo Helena Trojská?

Dnes se mezi sebou utkají 2 filmy pojednávající o Trojské válce, která vznikla kvůli nejkrásnější ženě světa Heleně, a znamenala zkázu celé Tróji! Který z těchto filmů je podle vás lepší?
18.11.2016 17:10 |

Voják je sexy: Válečné hrdinství zvyšuje atraktivitu mužů!

Muži nepříliš atraktivní v obličeji si mohou výrazně polepšit v očích žen tím, že odejdou do války a vrátí se jako hrdinové. Sice je to veliké riziko, ale účinek je stoprocentní. Tvrdí to britští vědci, kteří zjistili, že válečné hrdinství je evolučně stále tak silně zakotveno v našich genech, že má navrch před všemi hrdinstvími jiného typu. Na druhou stranu je bojovnost tak silně maskulizována, že ženám válečné hrdinství na kráse naopak výrazně ubírá.
16.03.2015 17:05 |

Indický pavouk dostal jméno podle Harryho Pottera. Připomíná „Moudrý klobouk“

Indičtí vědci objevili nový druh pavouka, který díky svému atypickému vzhledu dostal doslova kouzelné jméno: Eriovixia gryffindori neboli eriovixia nebelvír. Jedná se tak o zcela prvního živočicha, který dostal jméno podle slavné knižní ságy britské autorky J. K. Rowlingové.
13.12.2016 20:15 |

Osobnosti: Harry Potter (1210 článků)

Velení válečné lodi poprvé převzala žena

Sarah Westová se dnes stala první ženou, která velí válečné lodi britského vojenského námořnictva. Převzala velení nad fregatou Portland kotvící v přístavu Rosyth ve Skotsku.
22.05.2012 14:30 |

První ženskou velitelku válečné lodi sesadili: Spustila se s podřízeným!

Byla první ženskou velitelkou královské válečné lodi. Sarah West (42). V květnu roku 2012 převzala fregatu HMS Portland. Službu na ní milovala, jenže z jejího postu ji sesadili. Kvůli údajné aférce s podřízeným důstojníkem!
10.12.2014 13:14 |

Archeologové objevili 500 let starý vrak lodi z výpravy Vasca da Gamy

Námořní archeologové zřejmě objevili nejstarší vrak lodi z věku zámořských objevů. Jde o vrak lodi Esmeralda, která byla v roce 1502 součástí druhé výpravy objevitele Vasca da Gamy do Indie.
18.03.2016 14:35 |

V Německu našli lebku neznámého tvora, který mohl být napůl ještěrem i savcem

Vědci z Německa, Slovenska a USA objevili při vykopávkách v Durynsku zkamenělou lebku neznámého pravěkého ještěra. Fosilie měří asi šestkrát pět centimetrů a mohla patřit zvířeti 50 až 70 centimetrů vysokému. Podle badatelů může nález představovat „chybějící článek“, spojující pradávné ještěry a savce.
29.07.2009 05:45 |

Unikátní objev: Čeští vědci našli část kostry pravěkého ještěra

20.09.2014 12:55 |

Alžběta II. navštívila Kanadu, projela se na válečné lodi

Britská královna Alžběta II. zahájila návštěvu Kanady prohlídkou flotily lodí pobřežní stráže a válečných lodí v Halifaxu v provincii Nové Skotsko.
30.06.2010 10:50 |

Osobnosti: Alžběta II (224 článků)

Nás veterány bolí, co teď slyšíme! Jsme Slované. Plukovník Skácel o Rusku, Zdeně Mašínové, konci války a propagandě

70 LET OD KONCE 2. SVĚTOVÉ VÁLKY Co bylo pozitivní, chceme jen zadupat. „Současnost válečné veterány bolí!“ vzkazuje plukovník Pavel Skácel, vedoucí projektu Péče o válečné veterány, účastník misí OSN v bývalé Jugoslávii a Kurdistánu. V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz Skácel popsal i to, že u hrobů obětí nejsme schopni válečné veterány ani slušně přivítat. Ruku jim přijeli podat Rusové. „Měli bychom si vzpomenout na to, že jsme Slované a těmi zůstaneme,“ říká plukovník v záloze.
29.04.2015 10:51 |

Čeští vědci objevili novou sloučeninu, nazvali ji bambusuril

Vědci z brněnské Masarykovy univerzity objevili zcela novou sloučeninu, která může najít široké uplatnění ve zdravotnictví, farmaceutickém i potravinářském průmyslu. Sloučeninu, která v přírodě dosud neexistovala, umějí vědci připravit i ve větším množství. Masarykova univerzita podala žádost o její patentovou ochranu.
11.03.2010 11:50 |