Vědci našli spermie staré 50 milionů let. Patří příbuzným žížal

Mezinárodní vědecký tým objevil na Antarktidě ve zkamenělém kokonu opaskovce spermie staré 50 milionů let. V žebříčku nejstarších dochovaných semen tak nahradili spermie chvostoskoka, které jsou staré "jen" 40 milionů let.
19.07.2015 18:51 |

Uprostřed silnice leželo 30 klubíček žížal, nikdo neví proč

Zaměstnanci státního parku Eisenhower v Texasu mají zamotanou hlavu. Nedávno totiž na jedné ze silnic v parku našli zhruba 30 klubíček žížal, uvedla agentura Reuters. A nedokážou s jistotou říct, co tam dělaly.
08.06.2015 09:41 |

Výjev jako z Bible: Z nebe spadly tisíce živých žížal!

Deště ryb a žab už meteorologové a biologové popsali a potvrdili na mnoha místech světa. Vzdušný vír vyzvedne živočichy z povrchu zemského či z hladiny vod a vynese do výšky, chvíli je nese, a pak na jiném místě, kde vztlak poleví, spadnou jako déšť. Pro člověka to může být dost bizarní zážitek. Ovšem biologům i meteorologům teď zamotal hlavu déšť tisíců žížal. Ne proto, že by se nemohly dostat do nebe – vztlak vynese i obří letadla – ale že jsou to organismy žijící hluboko v zemi.
20.04.2015 15:05 |

Ben Affleck má zázračné spermie, tvrdí jeho manželka Jennifer Garner

Ben Affleck (40) má prý zázračné spermie. A děsí se jich jeho manželka Jennifer Garner (40). Ta už mu porodila tři děti, přičemž otěhotněla ihned poté, co se o to s manželem pokusili. Hollywoodský herec by možná chtěl mít další děti, ona už by si se třemi potomky vystačila, obává se však, že Benovy zázračné spermie opět neomylně zasáhnou její vajíčko.
27.09.2012 22:15 |

Osobnosti: Ben Affleck (196 článků) , Jennifer Garner (80 článků)

Proč mají octomilky větší spermie než sloni?

Myslíte si, že čím větší zvíře, tím má větší spermie? Chyba lávky, platí tu naopak nepřímá úměra. A navíc, ne všechny spermie mají tvar pulce.
26.11.2015 17:35 |

Velrybí spermie dokážou zadržet dech na 90 minut! Vědci odhalili jejich tajemství

Zatímco lidé dokážou zadržet dech maximálně na 19 minut, velrybí spermie to dokážou na více než čtyřikrát delší dobu. Vědci nyní objevili jejich tajemství!
15.06.2013 11:45 |

Konec chlapů?! Vědci vypěstovali spermie ve zkumavce!

Vědci z Francie oznámili, že se jim podařilo vypěstovat první zralé spermie in vitro – tedy v laboratorních podmínkách bez použití živého organismu. Hovoří tak o průlomu, který by mohl jednou zajistit produkci spermií těm mužům, kteří jsou neplodní nebo po léčené rakovině varlat. Skeptikové ale dodávají, že k cíli vede ještě mnohaletá cesta a že je navíc nejistá.
22.09.2015 21:00 |

Konec mužů? Vědci vytvořili embryo bez spermie!

Někteří muži se rodí zcela bez schopnosti produkovat spermie. Jiní o tuto schopnost přijdou kvůli nemoci či vlivem nepříznivých podmínek prostředí. Mnozí přesto touží po potomcích vlastních genů. Jim může pomoci nový objev, který provedli vědci z Číny. Dokázali přeměnit somatickou buňku ve spermii. Oplodnit jí vajíčko a úspěšně přivést na svět životaschopné potomky.
01.03.2016 11:05 |

Vědci vytvořili matematický vzorec dokonalé spermie

To, s jakým úspěchem a jak účinně spermie putuje ženskými pohlavními cestami až k vajíčku, ovlivňuje řada faktorů. Britští vědci se ale zkusili podívat na problematiku očima matematiků a vytvořili vzorec pro dokonalou spermii. Proč? Má to pomoci párům, které mají problémy s početím potomka.
05.01.2017 18:30 |

Britští vědci vytvořili spermie z kmenových buněk

Neplodným mužům svitla naděje z laboratoře britských vědců. Těm se totiž podařilo jako prvním na světě vypěstovat spermie z kmenových buněk. Není to ale začátek konce „užitečnosti“ mužů?
09.07.2009 07:15 |

Naděje pro neplodné! Spermie lze pěstovat

Vědci prokázali, že v laboratoři mohou vyrůstat zcela zdravé savčí spermie. "Jde o malý, ale velmi důležitý krok v léčbě mužské neplodnosti," uvádí japonská studie.
28.03.2011 00:25 |

Jakým stylem plavou spermie? Vědci zmapovali jejich pohyb

Biologové použili zcela novou mapovací metodu na to, aby zjistili víc o podivném způsobu, jímž se pohybují spermie.
03.10.2012 00:05 |

Továrna na život? Vědci sestrojili plně funkční spermii, oplodnila vajíčko

Novou naději mají teď podle vědců neplodní muži. V Číně se totiž poprvé podařilo uměle vytvořit spermie myších samců, z nichž se narodili zdraví jedinci. Do budoucna by se k přeměně na funkční spermie mohly používat i buňky z lidské kůže. Informovala agentura AP.
02.03.2016 18:05 |

New York vyplatí šest milionů příbuzným černocha, který zemřel při policejním zásahu

Město New York zaplatí odškodné rodině černocha Ericha Garnera, který loni zahynul při kontroverzním policejním zásahu. Město příbuzným zaplatí asi 5,9 milionu dolarů (zhruba 146 milionů korun).
14.07.2015 10:06 |

Pánové, máte kvalitní spermie? Neváhejte a prodejte je. Obdarujete "chudší" a vyděláte si

"Počít dítě":http://www.extra.cz/tema/tehotenstvi přirozenou cestou je pro stále větší množství párů problém. To, že se životnost a mrštnost spermií s věkem i počtem vykouřených cigaret a vypitých panáků rapidně snižují, není nic objevného. Naštěstí tu máme takové vymoženosti, jako jsou spermobanky, které jsou schopné uchovat spermie v použitelném stavu až po dobu 300 let. Toho se dá využít nejen pro uchování vlastního genetického materiálu dotyčných reprodukce schopných samců, ale také zajistit oplodnění osamělým ženám.
08.01.2014 20:25 |

Češi v ohrožení: Zdravé spermie má pouhá polovina českých mužů

S alarmující zprávou přišli čeští lékaři, muži v Česku začínají být neplodní! Až jedna čtvrtina párů se potýká s neplodností. A kvalitní spermie vlastní pouhá polovina mužů do 37 let.
21.08.2014 07:55 |

Lékaři jsou zděšeni. Zdravé spermie má jen necelá polovina českých mužů

V Česku se potýká s neplodností až čtvrtina párů a podle posledních výzkumů má u nás i v celé Evropě plně zdravé a funkční spermie jen necelá polovina (asi 48 procent) mužů ve věku do 37 let.
24.08.2014 21:05 |

Při úplňku hrozí infarkty i nespavost, tvrdí vědci

Včely se nejvíce rojí při úplňku a v novém měsíci. Ve stejné době roste aktivita žížal i agresivita zvířat. Podle německého listu Die Welt však stále nové a nové výzkumy exaktně potvrzují zkušenost, že věrný průvodce Země působí také na člověka a že jeho vliv nelze spojovat jen s náměsíčností.
18.07.2009 07:15 |

V Norsku z nebe pršely tisíce žížal. Zřejmě za to mohla bouřka

Na rozsáhlém území na jihu Norska z nebe zřejmě padaly žížaly. Místní jich na až metr hlubokém sněhu objevili tisíce. Vědci jsou pole BBC přesvědčeni, že za podivný výjev může vítr v kombinaci s následnou vzduchovou bublinou.
20.04.2015 19:56 |

Pánové, spočítejte si své spermie

Máte problémy s početím? Nevěšte hlavu. Brzy si budete moci své spermie spočítat i doma.
09.04.2010 08:45 |