Vědci našli obří černou díru: Je velká jako 17 miliard Sluncí!

Američtí astronomové nalezli na odlehlém místě vesmíru jeden z největších kosmických objektů. O nálezu informoval ve svém posledním vydání časopis Nature. Gigantická černá díra má objem 17 miliard Sluncí a je jen o málo menší než zatím největší zjištěná černá díra s objemem 21 miliard Sluncí.
06.04.2016 22:00 |

PRACHY sem, ETIKA ven! Vymahači vydělávají na pohledávkách, na které NEMAJÍ NÁROK!

Zatraceně, jak ty miliony vydělat? Rozjet byznys, schramstnout prachy, pořádně se napakovat… Jeden hledá díru na trhu, druhý díru v zákoně, další někomu udělá rovnou díru do hlavy. Vymahači jsou chytřejší: Odhalili díru v našem vzdělání. Nepřispívejte jim zbytečně do kasiček!
01.08.2011 13:30 |

Na Slunci se objevila největší skvrna za poslední čtvrt století

Největší skvrnu za posledních 24 let odhalili na Slunci vědci z Amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA). Skvrna odborně nazývaná AR 12192 je veliká jako planeta Jupiter a způsobila na Slunci mohutné magnetické erupce, napsal server The Weather Network.
26.10.2014 19:20 |

Muž ze Zlína nechal psa v autě na přímém slunci a šel obíhat úřady

Zvíře v autě zaparkovaném na slunci je obrázek, který se každý rok naskytne mnoha českým policistům. Ne jinak na tom byli strážníci ze Zlína ve středu odpoledne. Ve voze zaparkovaném na slunci našli postaršího psa, kterého tam nechal 56letý muž, který "si potřeboval něco vyřídit".
20.07.2017 15:05 |

Uprostřed naší galaxie je podivná černá díra

Japonští astronomové objevili podivnou černou díru nacházející se uprostřed naší galaxie zvané Mléčná dráha. Ačkoli už v minulosti byly uprostřed ní popsány ohromně rozměrné černé díry mající hmotnost miliard sluncí, tahle je svým způsobem výjimečná.
12.09.2017 18:30 |

Zdeněk Pohlreich by »čuměl«: Tahle zmrzlina se ani po 12 hodinách na slunci NEROZTAJE!

„Je zdravá a odpovídá všem kritériím pro výrobu potravin,“ tvrdí americký obchodní řetězec Walmart o zmrzlině, která ani po dvanácti hodinách na slunci neroztaje. Pokud by nanuk nenechal na slunci v zahradě syn Christie Watsonové z USA, zřejmě by to doteď nikdo netušil. Ale zmrzlinový sendvič i po dvanácti hodinách na sluneční výhni drží svůj tvar.
31.07.2014 13:30 |

Osobnosti: Zdeněk Pohlreich (457 článků) , Al Christie (1 článek)

Vědci obrátili. Pobyt na poledním slunci je zdravý

Vědci zcela změnili názor na opalování. Zatímco dříve po desetiletí tvrdili, že je opalování se na poledním slunci zdraví škodlivé, dnes si myslí opak.
23.12.2010 00:30 |

„Šokovaní lidé měli slzy v očích.“ Starobylý kostel na Maltě má ve stropě obří díru

Maltské úřady vyšetřují příčinu propadnutí stropu jednoho z nejstarších kostelů ostrova. Ze stropu kostela v Rabatu vypadlo zdivo i trámy dolů na mramorovou podlahu. Nikomu se nic nestalo, ale jak napsal místní tisk, lidé, kteří ráno spoušť a obří díru ve stropě objevili, byli v šoku.
23.08.2017 16:30 |

Astronomové objevili galaxii zářící jako 300 bilionů sluncí

Vědcům se podařilo objevit nejjasnější galaxii, která září jako 300 bilionů sluncí. Galaxie je od naší planety vzdálena přes 12 miliard světelných let a v jejím středu se, tak jako je tomu i v Mléčné dráze, nachází černá díra.
22.05.2015 16:51 |

Sněmovna schválila vydání dluhopisů za 153 miliard, pokryjí schodek rozpočtu

Poslanci schválila vydání dluhopisů za 153 miliard korun na krytí letošního schodku státního rozpočtu. Schválený schodek má být 163 miliard korun. Navíc sněmovna schválila vydání dodatečných dluhopisů za 14 miliard korun na krytí schodku loňského rozpočtu. Ten měl být 38 miliard, nakonec vzrostl na 192 miliard.
05.02.2010 13:15 |

Obří erupce na Slunci okem družice

Družice IRIS amerického Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku (NASA) pořídila ohromující záběry erupce koronální hmoty na Slunci. Jde o první nahrávku tohoto druhu, jakou satelit vytvořil.
02.06.2014 10:50 |

Na Slunci se objevila obří skvrna, je desetkrát větší než Země!

Jen před několika dny objevili astronomové z observatoře NASA největší skvrnu na Slunci za poslední desítky let. V průměru má asi 125 tisíc kilometrů, což je desetkrát více než je průměr Země.
26.10.2014 16:20 |

V nabouraném pendolinu našli i druhou černou skříňku

Ve vlaku Pendolino, které se minulý týden u Studénky srazil s kamionem, našli odborníci i druhou černou skříňku. Podle té první byla nárazová rychlost 142 kilometrů v hodině. To, zda rychlost snížil pomocí rychlobrzdy strojvůdce, by mělo ukázat právě dnes nalezené záznamové zařízení. Dnes se konala také takzvaná komisionální prohlídka, která jako příčinu srážky vyloučila technický stav vlaku. V nejbližších dnech by do Česka měli přijet zástupci italského výrobce, aby se rozhodlo o tom, zda je pendlino ještě možné opravit, či je zcela na odpis.
29.07.2015 17:20 |

Trapas zpěvačky Elis: Ukázala díru v rozkroku

Ups, tak tohle se moc nepovedlo. Zpěvačka Elis (22) neboli Eliška Mrázová si už nějakou dobu dává do těla, a konečně díky tomu trochu zhubla. Na veřejnost proto vyrazila v sexy modelu, ve kterém odhalila své nohy. Nepohlídala si ale silonky, takže všem přítomným ukázala obří díru…
26.05.2017 15:10 |

Osobnosti: Eliška Mrázová (9 článků)

Vědci objevili díru v kosmu

Evropský Hershelův teleskop udělal nečekaný objev. Ve vesmíru nalezl díru. Jev pomohl lépe vysvětlit "dětství" velmi mladých hvězd.
14.05.2010 01:10 |

Mozek feťáků požírá sám sebe

Nejen díru v nose mají těžcí uživatelé kokainu, ale také díru v mozku. Doslova tak platí rčení, kokain mu sežral mozek. Vědci z USA totiž prokázali, že po požití většího množství kokainu se buňky mozku začnou samy požírat. Nervové propojení řídne a mentalita člověka je nenávratně poškozena po zbytek života.
20.01.2016 14:05 |

Zkáza letounu AirAsia, na jehož palubě zahynulo 162 lidí: Potápěči vytáhli druhou černou skříňku!

Potápěči vytáhli z moře druhou černou skříňku letadla AirAsia, které se zřítilo před více než dvěma týdny v Jávském moři se 162 lidmi na palubě. Záznamník pro nahrávání komunikace v pilotní kabině byl nalezen nedaleko místa, kde potápěči v pondělí vyzvedli černou skříňku nahrávající letové údaje.
13.01.2015 09:16 |

NATO pozvalo Černou Horu k jednání o vstupu do Aliance

Ministři zahraničí zemí Severoatlantické aliance jednomyslně vyzvali Černou Horu k jednání o vstupu do této organizace. Tato balkánská země by se tak měla stát 29. členem Aliance. Podle generálního tajemníka NATO Jense Stoltenberga čeká ovšem Černou Horu ještě mnoho práce nejen v obranné oblasti, ale také při realizaci politických reforem. Rusko pohrozilo zrušením společných projektů s touto balkánskou zemí a posilováním vlastní obranyschopnosti.
02.12.2015 12:16 |

Pracovnici opavského pracoviště ÚZSVM svépomocí zlikvidovali černou skládku

Opavské pracoviště Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM)vlastními silami zlikvidovalo černou skládku, kterou zjistilo při pravidelných kontrolách pozemků. Jednalo se o černou skládku na pozemku v katastrálním území Vávrovice.
19.09.2017 17:10 |

Zkáza letu 4U9525: Našli druhou černou skříňku!

První odhalila, co se dělo v kokpitu, druhá má ukázat technické údaje o letu. Vyšetřovatelé havárie letadla společnosti Germanwings, který se zřítil ve Francii, konečně našli jeho druhou černou skříňku.
02.04.2015 16:10 |