Vědci našli na Galapágách bizarní tvory. Žijí v temnotě

Týmu průzkumníků se podařilo nedaleko Ekvádoru zachytit na kameru podmořské tvory, kteří žijí v drsných podmínkách v blízkosti zemských průduchů.
18.06.2015 11:51 |

Na Galapágách objevili vědci nový druh obří želvy. Pojmenovali ji podle správce parku

Američtí vědci objevili nový druh obří želvy. Na Galapágách tak už jde o patnáctý druh. Existenci živočicha s kupolovitým tvarem krunýře potvrdili díky genetickým testům.
23.10.2015 12:00 |

Filmové premiéry - V temnotě, Svatba mezi citróny, Raubíř Ralf, Twilight sága: Rozbřesk - 2. část

Film polské režisérky Agnieszky Hollandové V temnotě byl loni nominován na Oscara za nejlepší cizojazyčný film. V dánské romantické komedii Svatba mezi citróny hraje bývalý agent 007 Pierce Brosnan. Raubíř Ralf je padouch ve videohře z osmdesátých let, který celá desetiletí strávil ve stínu populárního zachránce Felixe, a teď má svůj film. Počtvrté a naposledy přichází do kin fenomén jménem Twilight sága, tentokrát s podtitulem Rozbřesk – 2. část.
15.11.2012 10:41 |

Osobnosti: Pierce Brosnan (114 článků) , Agnieszka Holland (53 článků)

Film V temnotě přivedl na světlo pamětnici

Jen krůček dělil loni film V temnotě polské režisérky Agnieszky Hollandové od získání Oscara. Mezi nominovanými patřil k favoritům nejen tématem holocaustu, ale především mimořádně přesvědčivým, filmařsky brilantním vyprávěním skutečného příběhu, při jehož sledování tuhne krev v žilách. Na čemž jeho oscarová „prohra“ s íránským filmem Rozchod Nadera a Simin nic nemění.
15.11.2012 13:10 |

Osobnosti: Agnieszka Holland (53 článků)

Neuvěřitelně bizarní mořské tvory našli australští biologové

Doposud nespatřená zvířata objevili australští vědci v hlubinách pod Velkým korálovým útesem.
16.07.2010 09:25 |

Vědci chtějí na Galapágách oživit mrtvé druhy

Vědci chtějí oživit obří želvy na rajských Galapážských ostrovech vzdálených asi 1000 kilometrů od ekvádorských břehů, ačkoliv se již myslelo, že tyto druhy navždy vymizely. Napsala to agentura AFP.
09.07.2013 14:55 |

Poslední jedinec vzácné želvy sloní na Galapágách asi bude otcem

Poslední známý jedinec vzácného druhu želvy sloní žijící v ekvádorském souostroví Galapágy v Tichém oceánu se asi stane otcem. Hlídači našli v hnízdě želvího starého mládence nevylíhnutá vejce. Napsala to agentura Reuters. Devadesátiletý želví samec, kterého lidé nazývají Lonesome George (Osamělý Jiří), je údajně posledním exemplářem poddruhu želv sloních z galapážského ostrova Pinta.
22.07.2009 17:00 |

ZÁHADA: Vědci našli pod ledem podivné tvory! Živí se kamením

Skupina přírodovědců se provrtala téměř kilometr pod ledovec na Antarktidě a na dně světa objevila živé organismy, kteří se živí kamením a nepotřebují kyslík.
13.02.2013 11:55 |

Vegani opravdu žijí déle!

Vědci z Harvardovy univerzity dávají opět zapravdu všem veganům, kteří tvrdí, že konzumace rostlinných bílkovin je pro člověka lepší životní cestou než strava založená na živočišných bílkovinách. Jedinci přijímající aminokyseliny z rostlinných zdrojů žijí déle a méně trpí chorobami srdce a cév. A čím více rostlinných bílkovin denně sní, tím jsou zdravější a žijí déle. Naopak čím více člověk denně pozře živočišných bílkovin, tím naopak žije kratší dobu a riziko chorob a náhlého úmrtí je vyšší.
04.08.2016 19:05 |

Apokalypsa na Štědrý večer? K Zemi míří obří asteroid!

Vědci věří, že asteroid označovaný jako 2003 SD220 je ještě mohutnější, než se původně předpokládalo. Část totiž zůstala skryta v temnotě a nenadálá velikost by mohla lidstvu způsobit pořádné problémy.
16.12.2015 11:40 |

Koupání mezi tuleni a draky

Poslední kusy nedotčené přírody najdete v Jižní Americe v Ekvádoru a na Galapágách.
07.07.2009 09:10 |

Na Galapágách uhynul Osamělý George

Osamělý George, jak se nazývá poslední známý jedinec vzácného poddruhu želvy sloní žijící na ekvádorském souostroví Galapágy v Tichém oceánu, v neděli z dosud neznámých příčin uhynul. Jeho věk byl pravděpodobně kolem sta let. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na zdroje Galapážského národního parku.
25.06.2012 09:20 |

Zemřel »Osamělý George« (†100): Poslední želvák sloní na světě...

Na Galapágách, ekvádorském souostroví v Tichém oceánu, uhynula snad nejslavnější želva světa. Stoletému želvákovi, který obýval ostrov Pinta, se ne nadarmo říkalo Osamělý George – byl totiž úplně posledním známým zástupcem svého druhu, tedy želvy sloní, na světě!
26.06.2012 12:10 |

Výbuch sopky na exotických Galapágách: Hrozba pro unikátní leguány

V souostroví Galapágy vybuchla sopka Wolf a opět to je ohnivá podívaná. Sopka však ohrožuje populaci unikátních leguánů.
26.05.2015 08:05 |

Výbuch sopky na Galapágách může ohrozit vzácné leguány

Na ostrově Isabela v souostroví Galapágy v pondělí po 33 letech vybuchla sopka. Ostrov sice není obydlený, ale žije na ně jediná kolonie růžových leguánů na světě. Tu by mohla erupce ohrozit.
26.05.2015 18:16 |

Tohle jsou podle turistů nejkrásnějšími ostrovy světa. Souhlasíte?!

Americký časopis Travel and Leisure se rozhodl zjistit, které ostrovy světa jsou nejkrásnější podle těch, kdo je navštívili. Sami čtenáři tohoto magazínu rozhodli o tom, že nejsenzačnější dovolenou může člověk prožít na Galapágách. Kvůli přírodním krásám i komfortu pro turisty. V první desítce jsou však také Santorini a Malta.
17.07.2015 11:00 |

První 'zelené' letiště na světě: Mezi letadly se tam prohánějí leguáni

Architekti na Galapágách byli před nedávnem postaveni před zásadní problém. Jakým způsobem zakomponovat nové letiště v Baltře, vybudované na pozůstatcích americké základny, a nenarušit přitom zdejší unikátní ekosystém. Vzniklo tak první ekologické letiště na světě.
23.07.2015 10:06 |

Herec Kiefer Sutherland: Věřím, že přiletí mimozemšťané

Herec Kiefer Sutherland (44) se zařadil k hollywoodským hvězdám, které věří, že mimo naši planetu žijí vyspělé civilizace. A považuje vizi mnohých náboženství, že lidé jsou jedinými inteligentními tvory ve vesmíru, za velmi arogantní. Mimozemšťany přitom hledá pokaždé, když vzhlédne k nebi a kouká na hvězdy.
03.10.2011 15:45 |

Osobnosti: Kiefer Sutherland (32 článků)

Jak vidí Česko cizinci? Tady se usmívá jen ten, kdo v tramvaji nešlápl do kaluže zvratek!

Dost často se stává, že se setkáváme s negativní reakcí na náš vzhled, chování nebo kulturu. Cizinci nás vůbec nešetří a dívají se na nás často s nepochopením, nebo dokonce odporem. V čem jsme tedy jiní než ostatní národy? Veronika Dostálová přináší krutý pohled na ty nejhorší české extrémy. Ano, mnozí Češi už žijí jinak a umí se chovat. Klasik by ale řekl, že pořád čas od času narazíme na tvory, kteří neznají příbor a nevědí, co je to spropitné.
12.08.2015 21:36 |

Bizarní penis odhalil nový druh makaka

Čínští vědci potvrdili, že svět má nový druh primáta. Ten byl dosud považován za příslušníka druhu Macaca assamensis (makak asámský). Ovšem jedince druhu Macaca leucogenys (makak bělolící) prozradí bizarní pohlavní orgán samců. Penis tohoto druhu je totiž naprosto odlišný od pyje makaka asámského. Nový druh primáta žije v jihovýchodním Tibetu.
15.04.2015 10:05 |