Vědci můžou geneticky upravit embrya. USA: Děti „na objednávku“ dělat nebudeme

Vědci jednou budou moci geneticky upravovat lidi. Národní akademie medicíny v USA rozhodla, že je to z etického hlediska v pořádku. Bude to ale možné jen za účelem, aby se nerodily děti s genetickými chorobami nebo postiženími. Dříve bylo něco podobného nemyslitelné.
15.02.2017 20:00 |

Britští vědci v roli Frankensteina: Budou upravovat lidská embrya

Britští vědci dostali povolení geneticky upravovat lidská embrya, zatím ale jen zkušebně, nesmějí je nechat vyrůst. Oznámil to dnes britský úřad pro fertilizaci a embryologii HFEA (Human Fertilisation and Embryology Authority).
02.02.2016 10:15 |

Je to tady! Klonováním se poprvé podařilo získat lidská embrya

Budoucnost dvojníků je tady! Vědci totiž učinili významný krok v klonování lidských buněk, naklonovali embrya v raném stádiu. Ty použili k získání kmenových buněk.Vědci z amerického Oregonu postupovali stejnou metodou jako při klonování ovce Dolly.
16.05.2013 08:10 |

Čína vysází lány geneticky upravené kukuřice a bavlny. Lidé se bojí o zdraví

Čína se rozhodla, že osází obrovská území geneticky modifikovanými plodinami. Doposud se Peking ke GMO (geneticky modifikované organismy) stavěl zdrženlivě. Oznámení přichází poté, co Čína v únoru oznámila dohodu o převzetí švýcarské biotechnologické firmy Syngenta za astronomickou sumu 42,8 miliard dolarů (zhruba 1 bilion Kč).
15.04.2016 15:40 |

Vědci rozluštili genetický kód klíšťat: Konec borelióze a encefalitidě?

Vědci rozluštili genetický kód klíšťat a otevřeli možnost účinnější prevence a léčby chorob, které přenášejí. Výsledky výzkumu vědců z americké Purdueovy univerzity zveřejnil v úterý odborný časopis Nature Communications. Studie identifikovala víc než 24 000 genů.
10.02.2016 11:15 |

Lékaři vyměnili embrya

V Londýně se pacienti nestačí divit, dvě lidská selhání během krátké doby. Britští lékaři vyměnili embrya. A hned dvakrát!
16.06.2009 05:20 |

Němečtí lékaři smí testovat embrya na genetické poruchy

Němečtí lékaři mohou při umělém oplodnění zjistit, zda embrya nemají genetické poruchy, a vložit do dělohy pouze ta zdravá, rozhodl tak soud v Lipsku, podle kterého podobné testy nejsou v rozporu s německými zákony na ochranu lidských embryí.
20.07.2010 10:15 |

V Británii se narodil chlapec z embrya zmraženého po dvacet let

Britští experti na asistovanou reprodukci vytvořili nový světový rekord, když se jim podařilo přivést na svět chlapce z embrya, které bylo hluboce zmraženo po dvacet roků. Dosud nejdéle zmraženým a poté využitím embryem bylo to, které v kapalném dusíku čekalo třináct let.
10.10.2010 16:25 |

Sofia Vergara zuří. Bývalý snoubenec si chce nechat zmrazená embrya

Herečka Sofia Vergara (42) a její bývalý snoubenec Nick Loeb (39) jsou na nože. Herečce vadí, že její expartner chce po rozchodu použít jejich zmrazená embrya. Loeb prohlásil, že mají právo na život.
30.04.2015 14:51 |

Osobnosti: Sofia Vergara (62 článků)

Modelka, jež si vybrala pohlaví embrya při oplodnění, porodila

Modelka Chrissy Teigenová (30) měla problémy s otěhotněním. S manželem, zpěvákem Johnem Legendem (37), se tak rozhodli pro umělé oplodnění. A rovnou zvolili i možnost výběru pohlaví embrya. Minulý týden se jim tak narodila očekávaná dcera, která dostala neobvyklé jméno.
18.04.2016 11:35 |

Osobnosti: John Legend (21 článků)

Skandál na brněnské klinice: Ženám zaměnili embrya!

Na brněnské klinice Reprofit vyměnili embrya dvěma ženám, které šly na umělé oplodnění. Přišlo se na to při kontrolním vyšetření. Oba páry, kterých se záměna týká, jsou ze zahraničí. Reprofit spadá do investičního fondu Hartenberg, který dotuje ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš.
04.01.2017 08:30 |

Osobnosti: Andrej Babiš (8045 článků)

Modelka si chce opět vybrat pohlaví embrya. Přála by si chlapce

Modelka Chrissy Teigenová (31) se víc než svou krásou proslavila tím, jak si vybrala pohlaví embrya, které následně odnosila. Loni v dubnu tak porodila dceru Lulu. Teď s manželem touží po chlapečkovi, tak si chce nechat do dělohy zavést embryo mužského pohlaví.
12.10.2015 13:00 |

Osobnosti: Tereza Pergnerová (383 článků)

KOMUNISTÉ si vzájemně voní!

Evoluční psychologové a genetikové vědí, že lidskou přitažlivost ze všech smyslů řídí nejvýrazněji čich. Dva jedinci, kteří se silně přitahují, si vzájemně nesmírně voní. To proto, že mají odlišné geny a můžou spolu zplodit zdravé děti. Američtí vědci však zjistili ještě něco jinak velmi zajímavého. Ačkoli geneticky můžou být dva sobě vonící lidé velmi odlišní, politicky jsou si naopak blízcí. Experimentální výzkum totiž prokázal, že nám člověku voní jedinci (i zcela neznámí), kteří mají podobné politické názory.
18.09.2014 18:00 |

Narodila se první geneticky modifikovaná miminka. Vědci ale tuší problém

Věda už je natolik vyspělá, že se dějí zázraky. Nejenže nás pomalu, ale jistě v mnoha případech nahrazují roboti, uměle se vytváří i nové životy. A na světě jsou teď údajně první geneticky modifikované děti.
17.11.2013 12:56 |

Američáné stvořili třicítku geneticky upravených dětí

Tři desítky geneticky modifikovaných dětí stvořily Američané. Děti se narodily v experimentu Institutu reprodukční medicíny a vědy v New Jeresey.
03.07.2012 11:55 |

Omylem snědli geneticky modifikovanou ovci s PRŮHLEDNOU kůží

Francouzští vědci geneticky upravili ovci tak, aby měla průhlednou fluoreskující kůži. Použili gen z medúzy, který produkuje bílkovinu GFP způsobující fluorescenci u žahavců. Jehně zvané Rubis mělo být usmrceno a jeho ostatky zlikvidovány kremací. Jenže místo toho pochybením zaměstnanců výzkumného ústavu skončilo na talíři nic netušících strávníků.
25.06.2015 19:05 |

Budete plešatí? Nový genetický test to odhalí už po narození

O tom, jestli bude muž v padesáti chodit s holou hlavou, nebo mít stále bujnou kštici, je z velké části rozhodnuto už při početí dítěte. Genetika ovlivňuje plešatost výrazněji než vlivy prostředí a strava. Nový genetický test, který vyvíjejí vědci z Británie, přitom dokáže velmi rychle odpovědět na otázku, zda bude muž v dospělosti bez vlasů. Geny rozhodující o této vlastnosti se přitom kódují na ženském pohlavním chromozómu X, který muži dostávají od matky.
21.02.2017 09:30 |

Na světě jsou zřejmě první geneticky modifikované děti!

Ta zpráva se šíří internetem jako lavina a začínají ji přejímat i seriózní zpravodajské portály. Jsou mezi námi geneticky modifikované děti?
16.11.2013 17:11 |

Vědci z Brna objevili způsob, jak zbavit přírodu jedů

Vědcům z brněnské Masarykovy univerzity se podařilo geneticky upravit bílkovinu tak, že je nyní účinně schopna zlikvidovat toxické látky, jimiž lidé zamořují přírodu. Studie o novém objevu byla publikována v americkém vydání odborného časopisu Nature Chemical Biology.
09.09.2009 10:05 |

Genetický muž porodil zdravá dvojčata! (VIDEO)

Hayley Haynes se narodila s mužskou sadou pohlavních chromozómů XY. Přesto od narození vypadala jako holčička a také se tak vyvíjela. Když jí bylo devatenáct, lékaři jí oznámili, že je geneticky mužem, protože trpí syndromem testikulární feminizace a nemá dělohu. Zhroutil se jí svět. Myslela, že nebude moct mít děti. Na Štědrý den však porodila zdravá dvojčata.
03.02.2015 16:00 |