Článek

Vědci mají jasno: Sezení zabíjí! Bez pohybu není života!

 
Nová doba přinesla sedavý styl života, který lidi ohrožuje na zdraví. Mnoho zaměstnanců sedí dlouhé hodiny za přepážkami či za počítači, aniž mají možnost se protáhnout a pořádně prokrvit. A nejen to! Řada z nás pak prosedí další hodiny v autě, večery tráví u televizí, takže jediný pohyb, který za den mají, je cesta do práce a za nákupy.
01.01.2016 12:00 |

podobné články

Podobné články

Jak vykompenzovat dlouhé sezení u počítače?

 
Dlouhé sezení u počítače – ať už z osobních nebo pracovních důvodů – může mít za následky bolesti zad, očí i hlavy, nemluvě o riziku vzniku nadváhy. V dnešní době se rozmáhá sféra sedavých zaměstnání, jejichž součástí je několikahodinová práce s počítačem, mimo to většina lidí tráví spoustu času u tohoto přístroje i po práci. Ačkoli si to možná neuvědomujete, vaše tělo dlouhým sezením u počítače trpí a vy si tak zaděláváte na celou řadu zdravotních obtíží. Nezáleží na tom, zda s počítačem nebo notebookem pracujete každý den v práci nebo si k němu na pár hodin zalezete odpoledne ve svém volném čase. Čas strávený u počítače byste vašemu tělu měli vhodně vynahradit. Proto jsme pro vás připravili dnešní článek, ve kterém vám poradíme, jak vykompenzovat dlouhé sezení u počítače. Pár tipů, kterými lze vykompenzovat dlouhé sezení u počítače Věděli jste, že dospělý člověk by měl pohybem strávit minimálně půl hodiny denně? Možná pro vás bude nepříjemným překvapením i fakt, že více jak třetina dospělých lidí nemá tolik pohybu, kolik by potřebovali, což má za následek i dřívější úmrtí! Naopak pravidelným pohybem můžete snížit riziko vzniku demence, infarktu nebo mrtvice! 1 hodina pohybu dokáže vykompenzovat 8 hodin sezení u počítače. Jestliže například jen v práci strávíte 8 hodin s pohledem zabořeným do monitoru, pak byste si odpoledne měli najít čas a hodinu se hýbat. Běhání Vyrazíte-li ve volném čase běhat, uděláte pro své zdraví prospěšnou věc. Běh je jedním z mála sportů, kterým se můžete věnovat v každém věku, v jakoukoli denní či noční hodinu a za jakéhokoli počasí. Běhat rovněž můžete všude, což vám dává pocit volnosti. Plavání Dalším sportem, který je skvělý pro muže i ženy všech věkových kategorií, je plavání. To nezatěžuje vaše klouby, ale během několika temp v bazénu zapojíte všechny svaly na těle. Jóga Jóga... Čtěte více Příspěvek Jak vykompenzovat dlouhé sezení u počítače? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.09.2016 05:40 |

podobné články

Zůstaňte raději vždy v pohybu. Příliš mnoho sezení vyvolává úzkosti, varují vědci

 
Sedavé zaměstnání a absence pohybu ve volnu má rozsáhlé zdravotní dopady a dokonce může vyvolávat úzkostné stavy, jak zjistili vědci. Odborníci zkoumali, jak aktivita s nízkou spotřebou energie (tedy sezení) souvisí s emotivním rozpoložením. A jejich závěry by se neměly brát na lehkou váhu. 
29.06.2015 14:01 |

podobné články

Sedavý způsob života zabíjí více než kouření, varují francouzští vědci

 
Evropané příliš neholdují pohybu a dlouhé hodiny vysedávají u televize nebo počítače. Přes varování zdravotníků je tento trend zvláště znepokojivý u mladých lidí, kteří díky tomu ujdou za den jen 2000 kroků. Přitom optimálně by mě člověk ujít alespoň 10.000 kroků denně. Ve svých důsledcích je sezení nebezpečnější než kouření.
01.07.2014 09:15 |

podobné články

Marečku, podejte mi pero! v praxi: Při chůzi jsou lidé tvořivější než při sezení!

 
Pavel Vondruška jako pracovník odbytu Svátek ve filmu Marečku, podejte mi pero! musí začít chodit po třídě, aby byl schopen odříkat naučenou látku. Ačkoli tato vlastnost postavy Svátka má být zdrojem humoru, je vlastně jen odrazem skutečnosti, že mozek skutečně lépe pracuje při chůzi než při sezení. Potvrdili to kalifornští vědci s tím, že lidé mají kreativnější nápady, když pochodují.
02.05.2014 07:50 |

podobné články

Osobnosti: Pavel Vondruška (39 článků)

I muži potřebují oporu

 
Úžasný vynález podprsenky dovolil ženám vymanit se z korzetu, který stahoval hrudník a užívat si volnosti pohybu. Mimo jiné umožnil, aby ženy začaly sportovat. Dobrá podprsenka je základem dámského šatníku a pro sport je nezbytná. Muži mají podobné problémy, kdy choulostivá část jejich těla při běžném pohybu nepřekáží, ale dlouhodobé sezení, nebo běh může působit nepříjemně. Navíc tato část pánského těla je citlivá na změny okolní teploty.
25.05.2012 07:20 |

podobné články

Šokující zjištění vědců: Sezení je stejně škodlivé jako kouření!

 
Trávíte většinu dne vsedě? Pak dávejte dobrý pozor! Vědci přišli s překvapivým zjištěním. Sezení váš může zabít. Ve velké míře je totiž stejně nebezpečné jako kouření.
04.05.2014 07:50 |

podobné články

Jak se zbavit bolesti páteře

 
Známe to všichni, kteří pracujeme osm a více hodin u počítače. Ztuhlá šíje, bolesti v křížích, v horším případě i těžší stádia jako jsou problémy s ploténkou nebo seknutí. To nikomu na radosti ze života nepřidá. Je však nutné si uvědomit, že tělo nám právě bolestí dává signál, že něco není v pořádku. Něco děláme špatně a v případě celodenního sezení, ale i při manuální práci zaměřené na jeden konkrétní pohyb, je příčina jasná. O tělo se musíme více starat, jinak skončíme v nemocnici. Opakuje se to pořád dokola všude. Pohyb, pohyb a ještě jednou pohyb. Bez něj to nepůjde. Čím je tělo starší, tím více se budou problémy s páteří projevovat. Zde skutečně bez pravidelného pohybu nevydržíte. Nemusíte sportovat profesionálně, docela stačí každodenní rychlá chůze nebo procházka v kombinaci s oblíbenými cviky asi třikrát týdně. Pokud máte rádi jógu, je to skvělý způsob, jak si procvičit páteř a uklidnit mysl po hektickém dni. Pomáhá také pilates nebo plavání, zde však dávejte pozor, abyste neplavali s hlavou nad hladinou – tento způsob plavání páteř spíše zatěžuje. Dobrý je kraul, prsa s výdechem pod hladinou či plavání na znak. Páteři rozhodně pomůže i pravidelný běh, vždyť jde prakticky o nejpřirozenější pohyb pro člověka. Tělo si také můžete jít protáhnout do posilovny, sestavte si sérii vhodnou právě pro vás s profesionálním trenérem. Dopřejte své páteři relaxaci – medová masáž nebo čokoládová masáž ji uvolní Další velmi dobrou radou je nevynechat pravidelné masáže. Dejte si jen pozor, abyste se svěřili do rukou skutečným odborníkům. Dobře provedená masáž nejen uvolní ztuhlé svalstvo podél páteře a na šíji, ale zkušený fyzioterapeut může postupně vyřešit i závažnější zdravotní potíže. Dejte si záležet na výběru správného fyzioterapeuta! Skvělou možností zejména pro ty, kteří žijí v hlavním městě, je masážní a kosmetický salon Praha s názvem Aeditus, který... Čtěte více Příspěvek Jak se zbavit bolesti páteře pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.09.2017 20:30 |

podobné články

Zákazy kouření to nekončí. Příště si možná posvítí na muže, kteří špatně sedí v metru. Neděláme si legraci

 
Velmi netradiční omezení čeká na muže v Madridu. Jak píše server Extra.cz, muži mají utrum s oblíbenou polohou sezení ve veřejné dopravě. Pokud totiž při sezení mají příliš roztažené nohy, zabírají tím prý příliš místa a napadají osobní prostor těch, kteří sedí vedle nich. Budou tedy muset mít zřejmě nohy pěkně u sebe.
10.06.2017 17:55 |

podobné články

Jak chůze prospívá lidskému zdraví?

 
Chůze je pro člověka nejpřirozenějším způsobem pohybu, a proto se není čemu divit, že má na naše zdraví pozitivní vliv. Odborníci se shodují na tom, že dospělému člověku stačí 30 minut svižné chůze denně. Navíc tato fyzická aktivita vůbec nic nestojí a nenutí vás investovat peníze do výbavy či speciálního oblečení. Nepatříte-li mezi sportovní nadšence, ale i přesto byste rádi pro své zdraví něco udělali, pak si přečtěte náš dnešní článek zaměřený na to, jak chůze prospívá našemu zdraví. Společně se podíváme, jaký vliv má tento jednoduchý, leč efektivní pohyb na vaší fyzickou i psychickou stránku. 3 důkazy, že chůze prospívá vašemu zdraví I chozením se dá zhubnout Jen málokdo je upřímně spokojen se svou postavou. Toho trápí faldíky na břiše, toho zase silnější stehna a ten se pro změnu stydí za celulitidu na zadečku. Možná ani vy neberete svou postavu takovou, jaká je a chtěli byste přebytečná kila uložená na vašem těle navíc shodit. Nejste-li zrovna nadšenci pro několikahodinové cvičení v posilovně a sahání si až na dno svých sil, pak sami sobě naordinujte půl hodinky rychlejší chůze denně. Svižným tempem se projděte uličkami města, vydejte se na procházku parkem nebo vyrazte do lesa. Pravidelným pohybem dojde ke zlepšení vašeho metabolismu a zároveň i lepší reakci vašeho těla na inzulin, díky kterému se zlepší spalování tuků. Chůze jako zdravotní prevence Ačkoli si možná říkáte, že chození je tak obyčejný pohyb, kterým svému zdraví rozhodně přilepšit nemůžete, není to pravda. I v tomto případě mají odborníci jasno a shodují se na tom, že procházka ve svižnějším tempu výrazně napomáhá ke snižování cholesterolu a krevního tlaku, což má za následek snížení rizika vzniku mozkové příhody. Mimo jiné při tomto pohybu dochází k přirozenému posílení kosti, což je účinná prevence proti rozvinutí osteoporózy. Jako třešničku na dortu zmíníme posílení kloubů. Lepší myšlení i pocit ze... Čtěte více Příspěvek Jak chůze prospívá lidskému zdraví? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.10.2016 06:30 |

podobné články

České děti bojují s obezitou. Tady je pět rad, jak je motivovat k pohybu

 
V Evropské unii přibývá ročně přibližně 85 tisíc obézních dětí a Česko není výjimkou. Kromě nevyvážené stravy děti tloustnou kvůli nedostatku pohybu. Roli v tom hrají i rodiče, kteří ale sami mnohdy aktivní nejsou. Blesk.cz přináší pět rad, jak donutit vaše potomky k pohybu.
26.09.2015 06:30 |

podobné články

Proč a jak vám pomůže pravidelný pohyb?

 
Pravidelný pohyb by měl být nedílnou součástí života každého z nás, bez ohledu na pohlaví nebo věkovou skupinu. Bohužel stále větší procento lidí od jakékoli fyzické aktivity upouští, protože jsou zlenivělí a zhýčkaní současnou dobou – drtivá většina lidí má auto, kterým se všude dopraví, místo schodů používáme eskalátory nebo výtahy a velkou část volného času prosedíme za počítačem nebo před televizí. Dříve byl pravidelný pohyb jakousi samozřejmostí. Nejen v přírodě, ale i v uličkách města jsme mohli vídat běžce, lidé pracovali na polích, obstarávali svůj pozemek, trávili s dětmi čas na čerstvém vzduchu. Pod pravidelným pohybem si nemusíte nutně představit pouze cvičení a mučení sebe sama v posilovně, je to jakákoli aktivita, při které rozhýbete tělo. Pravidelný pohyb je radost, nikoli nutnost Budete-li k pravidelnému pohybu přistupovat jako k povinnosti, která vás nebaví a naopak vás nudí, nikdy se pro něj dostatečně nenadchnete. My vás nechceme nutit do několika hodin týdně strávených za dveřmi fitness centra, nebudeme po vás chtít pořízení permanentky do bazénu ani vás nezlákáme k vytvoření domácí posilovny. Místo toho vám řekneme, proč je pro vás a vaše zdraví pravidelný pohyb důležitý a proč byste jej ze svého života neměli vynechávat. V čem vám pravidelný pohyb pomůže? Pravidelná fyzická aktivita, ať už bude jakákoli, má na vaše zdraví výrazný a především pozitivní vliv. Mezi největší kladné stránky a výhody pravidelného pohybu patří následující: spalování nadbytečné energie stimulace krevního oběhu posilování srdce čištění plic prokrvení pokožky zvýšení pružnosti šlach vyplavování endorfinů neboli hormonů štěstí podpoření lymfatického systému Budete se cítit lépe Začnete-li se pravidelně hýbat, nejenže tak zvýšíte svou fyzickou kondici, ale navíc můžete i zhubnout – a to je určitě velkým lákadlem pro mnohé z vás. Nečekejte překotné výsledky do několika dní, zvláště v případě, pokud jste až do dnešního dne zaujímali roli pecivála a pohyb... Čtěte více Příspěvek Proč a jak vám pomůže pravidelný pohyb? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.02.2017 09:25 |

podobné články

Rumburská sestra smrt: Věděla, že zabíjí draslíkem! Podezříval ji další lékař

 
Policie má jasno. Věra M. (50), sestra z rumburské nemocnice vraždila! Pacientce s rakovinou píchla přímo do žíly obří dávku draslíku. Koktejl smrti ženě zastavil srdce. Do případu se vložil lékař, který osudný den sloužil. Podle něj sestra věděla, že zabíjí. Zároveň podkryl podivné vztahy na pracovišti.
22.08.2014 15:00 |

podobné články

Přípravy vánočního koncertu Dary Rolins v plném proudu…

 
11.11. a 12.11.2009  SaSaZu Prague . Vystoupí: Dara Rolins a hosté (Tina, Matěj Ruppert, Tonya Graves, Dan Bárta, Marta  Jandová, Wich, Paľo Habera…) Otevření klubu: 20:00 (začátek koncertu ve 21:00) Kategorie vstupného: -    stání / 690czk -    sezení / 990czk -    sezení u podia / 1400czk -    VIP galerie / 1400czk Uvádí ED Production ve spolupráci s Pink Dot: www.dararolins.cz www.ticketpro.cz www.sasazu.com Vánoční dvojkoncert Dary [...]
03.11.2009 10:15 |

podobné články

Osobnosti: Pink (320 článků) , Dan Bárta (207 článků) , Dara Rolins (2109 článků) , Tonya Graves (86 článků)

Adrenalinové sezení – to je hobby budoucnosti

 
Na první pohled to vypadá dost divně. Co může být na sezení adrenalinového? Stačí se jen vybavit správnou židlí a uvidíte!
20.02.2011 00:55 |

podobné články

Zdvořilý vrah spolupracuje s psychiatry. Na den útoků prý čekal s hrůzou

 
Norský atentátník Anders Behring Breivik spolupracuje s psychiatry, které mu poskytl soud. Ve středu s dvojicí expertů absolvoval první sezení a chce v nich pokračovat, řekl Breivikův obhájce Geir Lippestad podle norské televize NRK. Podle Lippestada jsou naplánována další čtyři až pět sezení.
11.08.2011 14:05 |

podobné články

Osobnosti: Anders Breivik (291 článků)

Na jaké židli sedíte v práci? Dlouhé sezení vám zavaří se zády, uspíší i smrt

 
Sedíte v práci? Podle nejnovější studie vám hrozí větší riziko kardiovaskulárních chorob. Zhruba polovinu všech kancelářských pracovníků pak postihují problémy se zády. Firmy si to začínají uvědomovat a podle oslovených odborníků stále více investují do ergonomického nábytku, který minimalizuje špatné dopady na sezení. Čím dál tím více také firmy nakupují již použitý kancelářský nábytek.
01.10.2016 07:20 |

podobné články

Podle zakřivení kancelářské sponky psycholog pozná, jaká jste osobnost

 
Ukaž mi, jak umíš zkřivit kancelářskou sponku, a já ti řeknu, jaký jsi člověk. Tak nějak začíná své sezení uznávaný psychiatr Mario Gmür ze Švýcarska. Svým klientům při sezení dával na hraní sponky. Výsledky jejich manuální práce pak vztáhl k jejich osobnostnímu profilu a všiml si, že lidé stejných rysů a vlastností deformují sponku stejným stylem.
01.12.2016 09:00 |

podobné články

Čím méně jíme, tím déle žijeme? Vědci mají konečně jasno

 
O blahodárném účinku omezení příjmu na lidské zdraví se mluví už delší dobu. Potvrdila to řada studií, jenže kolem jejich výsledků panovaly určité nejasnosti a s jistotou potvrdit, že snížení množství potravy ovlivňuje dlouhověkost, dlouho nikdo nedokázal. Vypadá to však, že to konečně v tom začíná být jasno. Ačkoli ještě musí upřesnit některé detaily, vědci potvrdili, že omezení příjmu člověku skutečně prospívá.
18.02.2017 17:35 |

podobné články

Půl roku se zákonem o zadávání veřejných zakázek – jasno nebo skoro jasno?

 
Asociace pro veřejné zakázky (AVZ) uspořádala dne 15. června v Praze 7. ročník odborné konference nazvané „Půl roku se zákonem o zadávání veřejných zakázek – jasno nebo skoro jasno?“. Konference se konala pod záštitou Karly Šlechtové, ministryně pro místní rozvoj. Konference se zúčastnilo bezmála 150 zástupců z řad odborné veřejnosti.
20.06.2017 15:35 |

podobné články