Vědci hlásí průlom: Do dvou let vyléčíme rakovinu!

Britští vědci tento týden oznámili, že objevili Achilleovu patu rakoviny. Ta je zrádná především kvůli své vlastní podstatě – mutacím. Nádorové buňky vznikají jako zhoubná mutace, jenže mutují často i nadále, takže unikají pozornosti i těch nejúčinnějších léků. A právě to nová metoda řeší. Jedná se o imunoterapii, která dokáže odhalit všechny nádorové buňky bez ohledu na to, jak moc se mění mutacemi.
08.03.2016 07:05 |

Průlom v lékařství! Vědci vypěstovali v laboratoři lidskou ledvinu!

Australští vědci vypěstovali první ledvinu z kmenových buněk. Tento průlom by měl zrychlit vývoj léků na ledviny a během let by uměle vzniklé orgány mohly lékařům umožnit napravovat poškozené ledviny bez transplantace.
17.12.2013 07:05 |

Martucci: Nejdřív vyléčíme Ivetina játra, ledviny a pak dluhy...

Iveta Bartošová (45) zatloukla zřejmě poslední hřebík do rakve své pěvecké kariéry, kterou vlastní psychickou labilitou pohřbívá už několik let.
29.06.2011 12:15 |

Osobnosti: Iveta Bartošová (6654 článků)

Vědci našli "alkohol budoucnosti", vystřízlivět bude možné za několik minut

Britští vědci hlásí průlom. Náhražka etanolu, lidově známého jako alkohol, by mohla způsobovat stav uvolnění a relaxace stejně jako sám etanol. Měla by ovšem velké výhody, které by umožňovaly vystřízlivět okamžitě po pozření speciální tablety či netrpět nepříjemnou ranní kocovinou.
28.12.2009 12:15 |

Vědci: Víme, co způsobuje roztroušenou sklerózu!

Britští vědci hlásí průlom v léčbě roztroušené sklerózy! Podařilo se jim totiž najít důvod, který zánětlivé onemocnění centrálního nervového systému způsobuje, čímž se otevřou nové cesty k vývoji potřebných léků.
25.04.2017 12:05 |

Spánek rozhozený létem a dovolenou

Rytmus spánku a bdění by měl být co nejpravidelnější. Jak si vyléčíme pásmovou nemoc, neboli "jet lag"?
07.08.2009 06:40 |

Průlom: Čest práci! Šéf komunistů Filip promluvil na mítinku ČSSD

Letošní oslavy Svátku práce přinesly zásadní průlom na levé straně politického spektra. Předseda KSČM poprvé od roku 1989 promluvil na mítinku sociální demokracie. Vojtěch Filip pohovořil na sociálnědemokratické oslavě 1. máje v Chomutově.
01.05.2012 13:20 |

Osobnosti: Vojtěch Filip (910 článků)

Průlom: Čest práci! Šéf komunistů Filip promluvil na mítinku ČSSD

01.05.2012 13:40 |

Osobnosti: Vojtěch Filip (910 článků)

PRŮLOM! Nokia představí první mobil se systémem Android

To je opravdu průlom. Společnost Nokia hodlá tento měsíc představit levný chytrý mobilní telefon, který využívá verzi operačního systému Android od společnosti Google.
11.02.2014 06:35 |

Průlom v eutanazii: Smrtící injekce i pro děti! Belgie je první zemí světa

V belgickém parlamentu včera prošel návrh na eutanazii smrtelně nemocných dětí! Jedná se o průlom, v žádné jiné zemi světa není eutanazie věkově neomezená. Belgičané tak mohou být první. Čekají jen na králův podpis. Ten by podle odhadů měl přijít.
14.02.2014 09:25 |

Nálezy dalších objektů! Podle australského premiéra je to PRŮLOM v pátrání

Snímky z čínského satelitu, které by mohly ukazovat trosky zmizelého malajsijského boeingu, zvyšují naději na průlom v pátrání. Podle agentury Reuters to dnes řekl australský premiér Tony Abbott.
23.03.2014 10:55 |

Ani další jednání kontaktní skupiny v Minsku průlom nepřineslo

Ani dvanáctihodinové intenzivní debaty diplomatů v noci na dnešek v běloruském Minsku nepřinesly průlom do jednání o ukončení ozbrojené konfrontace na východě Ukrajiny. Zasedání takzvané kontaktní skupiny podle běloruských médií přineslo dílčí úspěchy, hlavní problémy ale zůstávají otevřené.
04.08.2015 11:46 |

Žena (†54) slavila průlom v léčbě rakoviny: V dovolenkovém ráji se upila k smrti!

Na Santorini odjela Valerie Jones  se svým manželem, aby oslavila průlom v léčbě rakoviny prsu. Dovolená na pohádkovém ostrově však skončila tragédií. Čtyřiapadesátiletá žena to totiž na ostrově roztočila tak drsně, že se upila k smrti!
18.10.2017 06:10 |

Osobnosti: Valerie Jones (2 články)

Průlom v jednání o brexitu, první fáze rozhovorů se uzavírá

V jednání o brexitu nastal průlom . V pátek brzy ráno se britská premiérka Theresa Mayová v Bruselu setkala s předsedou Evropské komise Jeanem-Claudem Junckerem a společně uzavřeli první fázi vyjednávání. Výsledek ocenili rovněž Irové.
08.12.2017 09:10 |

Osobnosti: Theresa Mayová (89 článků)

Vědci už jsou krok od vynalezení čtečky lidských myšlenek

Umění číst myšlenky už nebude patřit jen do říše sci-fi filmů, ale již brzy se může stát realitou. Vědci objevili způsob, jak překládat lidské myšlenky do řeči. Již dříve bylo možné transformovat pomocí senzorů připevněných k povrchu mozku ty nejzákladnější signály do podoby řeči, ale nyní jde o průlom, kdy se mají myšlenky převést s více než 90procentní přesností.
09.09.2010 19:35 |

Medicínská senzace: Vědci poprvé vytvořili buňky z klonovaných lidských embryí!

Blíží se doba, kdy vědci naklonují dokonalého člověka? Podle amerických biologů ano! Na konto si totiž připsali obrovský průlom: Poprvé úspěšně vyprodukovali kmenové buňky z klonovaných lidských embryí!
18.05.2013 05:05 |

Šokující objev: Vědci našli gen gayů!

Budou nové genetické objevy z Chicaga znamenat průlom v přijímání homosexuality těmi, kdo ji považují za volbu, kterou lze změnit? Nebo snad povedou k prenatálním genetickým testům, aby se matky vyhnuly homosexuálním synům? Těžko říct. Zřejmě nikoli. Jedno je však jisté, illinoiští vědci mají důkaz, že je mužská homosexualita podmíněna z velké části biologicky a v žádném případě není volbou jedince.
18.02.2014 09:05 |

Vědci naučí počítače, jak rozpoznávat emoce z výrazu tváře

Máte pocit, že se sami v sobě nevyznáte a nevíte, co právě cítíte? V budoucnu by vám s tím mohla pomoct chytrá aplikace. Američtí vědci přišli na způsob, jak naučit počítače rozpoznat 21 různých emocí podle výrazu v obličeji. Agentura AFP upozorňuje, že jde o průlom na poli kognitivní analýzy.
02.04.2014 12:30 |

Vědci vyrobili umělou krev

Na Wisconsinské univerzitě se vědci dlouhodobě zabývají studiem kmenových buněk. Před pár dny oznámili zásadní průlom, který by mohl do budoucna výrazně ovlivnit nejenom způsoby, jakým získáváme krev pro lékařské účely, ale také léčbu celé řady závažných onemocnění.
17.07.2014 21:00 |

Už si dají i řidiči... Vědci vyrobili nealkoholické pivo s chutí toho alkoholického

Průlom ve výrobě nealkoholických piv vytvořili vědci ze španělského Valladolidu. Dokázali vyvinout unikátní metodu extrakce aroma z alkoholických piv a takto separovanou vůni a chuť ležáků přidat do nealkoholických piv. Výsledkem je pivo vhodné pro řidiče, které zaujme plnou chutí typickou pro dvanáctku.
10.11.2014 12:00 |