Vědci CERNU: Vesmír měl dávno zaniknout

Experimenty Evropské organizace pro jaderný výzkum dokazují, jak málo toho stále víme o kvantové fyzice a makrokosmu. Studované mechanismy totiž nevysvětlují, proč vesmír neničí sám sebe a celý systém nekolabuje. Teorie o stejném poměru hmoty a antihmoty na počátku vzniku vesmíru se jeví jako nesmyslné. Kdyby tomu tak bylo, vesmír by dávno neexistoval.
26.10.2017 11:30 |

Sheldon z Teorie velkého třesku by žasl: Urychlovač v CERNu zastavila lasička

To by bylo těžké sousto i pro Sheldona Coopera z seriálu Teorie velkého třesku. Jeho oblíbený hadronový urychlovač částic ve švýcarském Cernu je od pátku vyřazen z provozu. Na svědomí ho má lasička, která vnikla do vysokonapěťového transformátoru a způsobila tak zkrat. Zaplatila za to ale životem, informovala BBC.
30.04.2016 16:15 |

Osobnosti: Sheldon Cooper (17 článků)

Oldřich Rambousek: Nebylo by lepší nechat ČSSD zaniknout?

Nebylo by lepší nechat ČSSD zaniknout? Vždyť Hamáček je vlastně Sobotka, kterému narostly černé vlasy.
19.02.2018 18:25 |

Recenze: Jak funguje vesmír a co o něm (ne)víme? Clarkova kniha to vysvětlí i laikům

Je všude kolem nás a přitom o něm stále moc nevíme. Vesmír je obestřen tajemstvími, která přesahují naši prozatímní hranici poznání. Zažité se mění lusknutím prstu a těžko říct, kdy a jestli vůbec principy vesmíru zcela odhalíme. Chcete-li se o kosmu dozvědět více, pak si přečtěte knihu Neznámý vesmír v 10 kapitolách.
19.05.2017 12:05 |

V urychlovači částic CERNu plánují vědci "malý" velký třesk

Velký třesk podruhé. V úterý ho chtějí vědci rozpoutat v ženevském urychlovači částic.
29.03.2010 21:40 |

Vědci z CERNu žádají nový a větší urychlovač částic

Vědci, kteří pracují s velkým částicovým urychlovačem (LHC) poblíž Ženevy, požadují ještě větší a modernější urychlovač. Doufají, že nové zařízení by mohlo být uvedeno do provozu mezi roky 2020 a 2025, informuje v pondělí portál televize MSNBC.
26.07.2010 18:10 |

Vědci z CERNu našli novou subatomární částici, může jít o Higgsův boson

AKTUALIZOVÁNO. Vědci z Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) objevili novou subatomární částici. Podle agentury Reuters by to mohl být Higgsův boson, tedy částice, která by podle vědců měla vysvětlovat, jak získaly ostatní částice hmotnost.
04.07.2012 08:20 |

Pozorovali jsme božskou částici, hlásí vědci z CERNu

Fyzici ve švýcarském výzkumném středisku CERN našli částici, kterou pokládají za Higgsův boson. Boson by měl vysvětlit, proč hmotnost spolu s gravitací dává tělesům tíhu.
04.07.2012 11:05 |

NASA: Vesmír se bude nekonečně zvětšovat

Nám známý vesmír se bude rozpínat donekonečna. Uvedli to vědci NASA, kteří se odvolávají na skutečnosti zjištěné díky Hubbleovu vesmírnému teleskopu.
24.08.2010 00:35 |

Co bylo před vznikem našeho vesmíru? Údajně jiný vesmír

Ptát se na to, co bylo před tím, než vznikl náš vesmír a tím pádem i vlastní čas a prostor, nedává moc smysl. Vědci dnes ale tvrdí, že i taková otázka má své opodstatnění a jsou přesvědčeni, že na ni umí odpovědět.
24.11.2010 01:10 |

Strategie Endless Space připomíná videem své vydání

Jestli je vesmír nekonečný, na tom se ještě vědci neshodli. Rozhodně je ale velký. Název vesmírné strategie od Amplitude Studios tedy není přesný, ale je fakt, že nazvat hru „Velký vesmír“ by bylo poněkud laciné a nenaznačovalo by to nekonečné ambice, kterým tvůrcům rozhodně nelze upírat. Endless Space si totiž nebere servítky a pokouší se realizovat velké množství...
14.12.2010 19:50 |

Osobnosti: Jan Kohout (183 článků)

Vesmír narazil do jiného. A to nejméně 4x, tvrdí vědci

Náš vesmír není jediný. Kolem údajně existují i jiné světy. Britští astrofyzici uvedli, že nalezli důkazy toho, které svědčí o srážkách našeho kosmu s dalším.
17.12.2010 00:35 |

Žijeme v hologramu? Fyzikové věří, že náš vesmír by mohl být pouhou projekcí jiného vesmíru

"Vesmír":http://www.extra.cz/bude-se-lidstvo-stehovat-vedci-z-nasa-nasli-planetu-ktera-je-dvojcetem-zeme-da-se-na-ni-ale-zit je hologram a vše, co vidíte – včetně tohoto článku a elektronického zařízení, na kterém si ho právě čtete – je pouhou projekcí. Alespoň podle kontroverzního modelu, který v roce 1997 navrhl argentinský teoretický fyzik Juan Maldacena.
18.12.2013 07:46 |

VIDEO 13 miliard let v pár minutách. Jak se vyvíjel vesmír?

Vědci vytvořili v rámci pětiletého výzkumu počítačovou simulaci, která detailně ukazuje, jak se vyvíjel vesmír.
14.05.2014 08:05 |

VIDEO 13 miliard let v pár minutách. Jak se vyvíjel vesmír?

14.05.2014 08:05 |

Dlouhá a pomalá smrt. Vědci už vědí, kdy zanikne vesmír

Čeká nás temná a studená budoucnost. Tedy přesněji řečeno to čeká vesmír. Astrofyzici poprvé spočítali rychlost, s jakou vyhasíná, a odhadli tak dobu jeho úplného zániku.
11.08.2015 19:00 |

Náš vesmír prý není jediný. Vědcům to řeklo záření staré 13 miliard let

Náš vesmír není jediný. Ve snímcích reliktního záření z počátků vesmíru vědci údajně našli důkaz interakce našeho vesmíru s jinými vesmíry. Podle studie, uveřejněné v novém vydání časopisu Astrophysical Journal, jsou anomálie v reliktním záření důkazem existence alternativních vesmírů.
30.10.2015 21:50 |

Vesmír je plný zaniklých mimozemských civilizací, tvrdí vědci

Pravděpodobnost, že je Země ve vesmíru jedinou živou planetou a lidstvo jedinou civilizací, je naprosto mizivá. Asi jedna ku deseti miliardám biliónů. Jenže podle nové teorie astrofyziků ze státu Washington je sice vesmír plný jiných civilizací, ale ty vymřely. Proto nás nemůžou kontaktovat. Lidstvo však čeká dost možná stejný osud. Totální zánik.
05.05.2016 18:05 |

V obřím urychlovači částic CERNu plánují největší srážku historie

Vědci chtějí v evropském urychlovači částic navodit podmínky, jaké byly při velkém třesku.
23.03.2010 16:25 |

Poslechněte si zvuk božské částice. Fyzici odhalili, jak zní

Vědci ve švýcarském CERNU, kteří pracují na LHC urychlovači, vytvořili zvuk takzvané božské částice. Tu zatím nikdo neviděl, avšak její objevení je pro fyziky velmi důležité.
24.06.2010 01:20 |