Ve vesmíru je život? Vědci objevili živé organismy, které nejspíš nejsou ze Země!

Okamžik, který se zapíše do historie, nebo jen další planý poplach? Britští vědci jásají. Ve vesmíru totiž našli záhadné objekty, které jsou podle nich důkazem existence organického života ve vesmíru!
22.09.2013 07:40 |

Nastartovalo rozvoj života globální zalednění?

Dějiny pozemského života můžeme rozdělit na dvě části. V té první, která začala krátce po zformování naší planety, vznikly jednoduché organismy a vyvinuly se na úroveň dnešních bakterií. Tyto organismy a jejich ekosystémy na Zemi dominovaly nejméně tři miliardy let. Pravda, už relativně brzo se patrně vyvinuly větší a komplexnější, eukaryotické organismy na úrovni dnešních prvoků. Ty ale převážily a začaly se explozivně rozvíjet až celkem nedávno – před nějakými šesti až sedmi stovkami milionů let. Tím byla předznamenána epocha zjevného života, doba, ve které se vyvinuly mnohobuněční živočichové i rostliny a ve které žijeme dodnes. Proč si ale komplexní formy života dávaly tak na čas?
07.09.2017 16:10 |

Nově nalezené organismy by mohly usnadnit praní

Vědci objevili v Grónsku zvláštní dosud neznámé organismy, které by prý mohly změnit náš životní styl.
05.08.2010 21:55 |

Takto vypadá MIMOZEMŠŤAN! Vědci tvrdí, že našli život ve vesmíru!

Vědci věří, že objevili mimozemský život! Do vesmíru totiž vyslali balón, na kterém po jeho návratu na Zemi objevili něco, co rozhodně nečekali...
20.09.2013 12:25 |

Život v oblacích. Mohou mimozemské organismy obývat atmosféry plynných planet a hvězd?

Mimozemský život si obvykle představujeme na povrchu, případně mělce pod povrchem, cizích planet. Autoři sci-fi a badatelé v oboru astrobiologie si však už dávno uvědomili, že pevný povrch nemusí být pro živé organismy žádnou hranicí.
06.12.2016 20:35 |

Vědci zkoumali pohlavní život gekonů ve vesmíru. Všechna zvířata uhynula

Ruští vědci zkoumali pohlavní život gekonů ve stavu beztíže. Jejich výzkum však zcela ztroskotal, neboť všechna zvířata při návratu z vesmíru uhynula. Cestu do vesmíru přežily pouze octomilky, které se ještě před návratem stihly rozmnožit.
01.09.2014 19:40 |

Na lidské kůži objevili vědci nejstarší bakterie světa! Jsou jim 4 miliardy let

Vědci vůbec poprvé objevili na lidské pokožce prastaré mikroorganismy, které jsou považovány za možná nejstarší linii života na Zemi. V pondělí o tom informovala Řezenská univerzita v Německu, jejíž odborníci tyto jednobuněčné organismy zvané archea, konkrétně kmen Thaumarchaeota, na lidském těle zjistili.
10.12.2013 07:05 |

Je libo whisky z vesmíru?

Do vesmíru už lidstvo vyslalo pěkných pár věcí – spoustu šrotu, několik důmyslných udělátek, větší i menší organismy a dokonce i pár příslušníků vlastního rodu, kteří se po prvních nesmělých pokusech stabilně usadili na oběžné dráze naší planety. Přinejmenším ještě několik let se budou střídat na Mezinárodní vesmírné stanice. Na palubu zásobovacích lodí se vejde všelicos, a tak občas není nouze o zajímavé experimenty. V rámci jednoho z nich se do vesmíru podívala i skotská whisky.
23.09.2015 19:56 |

Spát musejí všechny živé organismy na Zemi včetně rostlin

O významu spánku v životě člověka bylo napsáno mnoho. Faktem totiž je, že je největším z pilířů lidského zdraví. A to jednoduše proto, že spánek je evoluční princip a spát musejí všechny organismy. Vyplývá to z nových výzkumů v Kalifornii. Podle tamních odborníků totiž jistou formu spánku musejí prodělávat i tvorové, kteří nemají nervovou soustavu, tedy i primitivní živočichové a rostliny.
29.09.2017 20:30 |

Skrývají se před námi celé říše neznámých organismů. Strom života se rozrostl

Laikové dělí organismy na zvířata, rostliny a houby. Kdekdo z čtenářů možná slyšel o tom, že chaluhy nejsou tak úplně rostliny a spolu s takzvanými "hnědými řasami" tvoří zcela odlišnou větev stromu života. Mnohobuněčné organismy ovšem i tak tvoří jen pomyslnou třešničku na vrcholu pozemské biodiverzity. Základní dělení na hlavní skupiny musíme hledat daleko hlouběji, mezi jednobuněčnými mikroorganismy.
28.04.2016 21:00 |

Před miliardami let vznikla na Zemi zárodečná polévka bílkovin, z nichž se vytvořil život

Před miliardami let byly oceány i sladkovodní jezera zárodečnou polévkou plnou bílkovin. Z nich pak vznikly první živé organismy a nastartovala se evoluce živé přírody, jak ji známe dnes. Vědci z Georgie přitom prokázali, že vznik prvních peptidů, z nichž se skládají dlouhé řetězce bílkovinných molekul, byl poměrně snadný. Vodní systémy v té době obsahovaly dost látek, z nichž mohly peptidy vzniknout. A to díky procesům, k nimž dochází na Zemi dodnes, avšak v té době byly intenzivnější.
13.09.2017 12:30 |

Život na Zemi je vlastně infekcí z Marsu

O vzniku života na Zemi bylo napsáno několik teorií. Nalézt mezi nimi tu nejpravděpodobnější či přímo pravdivou ale není snadné vzhledem k tomu, že život na naší planetě vznikl už před miliardami roků. Nejnovější teorie rozšiřuje jednu starší o panspermii, tedy příchodu života na Zem s nějakým nosičem, který na planetu přilétl z vnějšího vesmíru. Radikální hypotéza hovoří v podstatě o tom, že jsme všichni potomky Marťanů. A první živé organismy na Zem dolétly s horninou z Marsu.
28.01.2017 13:30 |

Tip na knihu: Jak se dělá evoluce. Labyrintem evoluční biologie

Poznatek, že život na Zemi má své dějiny, že organismy se postupně vyvíjejí a že jim můžeme porozumět pomocí znalosti jejich historie, je jedním z pilířů moderní vědy. Jak ale tohle všechno víme? Jak se dá zkoumat historie života ztracená v hluboké minulosti, z níž se zachovaly kromě pár zkamenělin právě jen ty současné organismy?
01.03.2017 12:40 |

Vědci odhalili pravou příčinu vleklých zdravotních problémů. Týká se to právě vás

Nejen na tomto portále jste se dočetli mnohé o nutnosti detoxikace organismu a jejím účinku na lidské zdraví. Vědci však nyní prokázali to, co již dlouho tušili. Až 50 % naší denní energie spotřebují ke svému životu přemnožené nežádoucí organismy, které prospívají uvnitř nás. Máte na něco alergii? Hned onemocníte? Nemáte dlouhodobě dobrou náladu? Vědci doporučují preventivní odčervení organismu.
25.06.2015 15:00 |

Vědci z CERN našli další stopu toho, kam zmizela antihmota

Vědci v Evropské organizaci pro jaderný výzkum (CERN) v Ženevě odhalili další část skládačky, která má vysvětlit, proč antihmota ve vesmíru očividně chybí. Objevili prozatím čtvrtou známou subatomární částici, která při rozpadu upřednostňuje hmotu před antihmotou. Dosavadní teorie předpokládá, že po velkém třesku vzniklo stejné množství hmoty a antihmoty, dnes ale vesmíru dominuje hmota.
24.04.2013 20:15 |

Justin Bieber poletí do vesmíru, za letenku dal miliony

Idol teenagerů Justin Bieber se připojí k hvězdám jako Leonardo DiCaprio nebo Ashton Kutcher, kteří si zaplatili letenku do vesmíru se společností Virgin Galactic. Na svém twitterovém účtu to oznámil majitel kosmické cestovky Richard Branson. Další články k tématu: Turistická vesmírná loď SpaceShipTwo poprvé zažehla raketové motory Letenku za miliony korun si koupilo už 500 zájemců o let do vesmíru Pamela z kultovního seriálu Dallas poletí do vesmíru
07.06.2013 12:50 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (436 článků) , Richard Branson (93 článků) , Justin Bieber (1345 článků)

Necítíte se v současném počasí dobře? Vědci nacházejí odpovědi. Týká se to právě vás

Nejen na tomto portále jste se dočetli mnohé o nutnosti detoxikace organismu a jejím účinku na lidské zdraví. Vědci však nyní prokázali to, co již dlouho tušili. Až 50% naší denní energie spotřebují ke svému životu přemnožené nežádoucí organismy, jenž přežívají uvnitř nás. Máte na něco alergii? Hned onemocníte? Nemáte dlouhodobě dobrou náladu? Vědci doporučují preventivní odčervení organismu.
22.07.2015 09:05 |

Čeští spotřebitelé jsou prý pokusnými králíky a americká vláda si mne ruce. Konspirátoři odhalují děsivé hrozby zmutovaných potravin

I když ne každý je zastáncem různých konspiračních teorií, jedna z nich, kterou mnozí do této kategorie řadí, se stává i otevřeným politickým tématem. Jde o geneticky modifikované organismy, takzvané organismy označované zkratkou GMO. Podle jedněch to je totiž spása hladovějícího lidstva, podle druhých ekologická pohroma, jejíž důsledky zatím ani nedokážeme dohlédnout.
24.05.2014 07:30 |

Mohou organismy na cizích planetách 'sklízet' kosmické záření?

Zadožábrý plž Elysia chlorotica zapojuje do vlastního těla části zelených řas a většinu energie získává ze slunce. Parazitičtí korýši rodu Sacculina se v dospělosti mění na husté podhoubí prorůstající a ovládající hostitele. Hlenkovité organismy se po jednobuněčném stadiu svého života spojují dohromady v makroskopické plodnice, nebo pohyblivé "slimáky".
18.10.2016 17:25 |

V myších útrobách je pěkně živo: Střevní prvok chrání před nebezpečnými infekcemi

Cizorodé organismy v našem těle máme pořád tendenci brát jako nebezpečné vetřelce, kteří, pokud jim dáme šanci, způsobí nebezpečnou infekci. Moderní biologické a medicínské poznatky ale pomalu otáčejí tento tradiční pohled o sto osmdesát stupňů. Bakterie, prvoci a další organismy žijící uvnitř nebo na povrchu našich těl nemusí být zdaleka vždy parazity nebo patogeny.
24.10.2016 17:40 |