V pražské zoo chovají zmenšeninu dinosaura Triceratopse

Jmenuje se ropušník velký, vypadá jako zmenšenina dinosaura Triceratopse, a Mexičané mu dokonce říkají „trito de la Virgen“ (tedy v překladu býček Panny Marie). Mládě tohoto opravdu zajímavého tvora můžete nově vidět v pražské zoo.
14.07.2015 14:50 |

Středoškolák našel kostru dinosaura a trumfl zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 milióny let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 06:20 |

Středoškolák z USA objevil kostru dinosaura a předčil zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 miliony let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 08:15 |

V pražské zoo se radují z nové gorilky

08.11.2011 18:30 |

V pražské zoo porodila další gorila, mládě odložila a nestará se o něj

Samice gorily nížinné Bikira vpodvečer v pražské zoo porodila své první mládě, oznámil v úterý ředitel zoo Miroslav Bobek. Pražské gorily patří k nejoblíbenějším zvířatům pražské zoo. Dosud v zoo odchovali tři gorilí potomky. Bikira se však zatím o potomka nestará a odložila ho a hrozí tak, že se ho bude muset ujmout dětský lékař.
08.11.2011 18:55 |

Zoo postaví nový pavilon goril, kvůli záplavám bude výš

Pražská zoo postaví nový pavilon goril, kvůli hrozícím záplavám bude stát v horní části zahrady. Novinářům to dnes řekl ředitel zoo Miroslav Bobek, který o tom jednal s pověřeným primátorem Tomášem Hudečkem (TOP 09). Stavba může vyjít na desítky milionů, zoo chce část peněz získat sbírkou. Celkové škody po povodni podle Bobka nejsou v zoo tak velké, jak se očekávalo. Prvotní odhady byly 160 milionů korun. Bobek nyní předpokládá, že nepřesáhnou 100 milionů korun. Příliš poničený není ani pavilon goril, zoo proto zvažuje, že své maskoty nebude stěhovat do zoo ve Dvoře Králové, ale nechá je v Praze.
07.06.2013 19:10 |

Osobnosti: Tomáš Hudeček (651 článků)

NEUVĚŘITELÉ: V pražské Botanické zahradě NAŠLI STOPU DINOSAURA!

Paleontolog Radek Mikuláš objevil v pražské Botanické zahradě stopu dinosaura. Jejíž odlitek se v sobotu v zahradě slavnostně představí veřejnosti.
22.04.2011 12:50 |

Zatopená pražská zoo otevře ve středu, zatím jen horní část

Částečně zatopená pražská zoo se znovu otevře už ve středu, přístupná ale bude pouze horní část zahrady, řekl ředitel zoo Miroslav Bobek s tím, že chce jednat o rozšíření protipovodňové ochrany u zoo. Gorily, kterým voda zatopila pavilon a kterých se dočasně ujme zoo ve Dvoře Králové, se mají stěhovat příští týden. Stěhování do jiných zoo možná čeká i další zvířata, jejich azyl přitom může trvat měsíce.
04.06.2013 16:30 |

Podívejte se na další hrůzostrašné obrázky ze zoo smrti! Tady umírají zvířata po desítkách!

O indonéské Surayaba Zoo jsme "už jednou psali":http://www.extra.cz/je-tohle-nejhorsi-zoo-na-svete-11-smutnych-fotek-z-mista-kde-nemaji-vubec-zadnou-uctu-ke-zviratum. Jde o "zoologickou zahradu":http://www.extra.cz/tema/zoo, která se honosí nepěkným označením "nejhorší zoo na světě". Někteří o ní mluví také jako o "zoo smrti".
05.04.2014 10:45 |

V pražské zoo by se mohly objevit pandy

Pražská zoo by se mohla přidat mezi několik málo vyvolených zahrad, které chovaly pandy velké. Složitá diplomatická jednání podle ředitele pražské zoo Miroslava Boba už začala, důležitá by ale byla výstavba nového pavilonu, která by v souhrnném nákladu vyšla až na 200 milionů korun a kterou musí schválit pražské zastupitelstvo. Přítomnost vzácných tvorů by ale zoo přinesla ještě vyšší návštěvnost, než dosud. Čína pandy jen zapůjčuje, šance na tento vstřícný krok se ale zvýšila společně se zlepšujícími se vztahy mezi Prahou a Pekingem.
23.11.2015 17:36 |

V pražské zoo se budou konat koncerty na obnovu po povodních

Pražská zoo chystá sérii prázdninových koncertů v areálu zahrady, výtěžek půjde na obnovu zoo po červnové povodni a stavbu nového pavilonu goril. Návštěvníci si mohou přijít poslechnout například skupinu Hradišťan nebo Spirituál Kvintet. Sdělil to dnes mluvčí zoo Michal Šťastný. Zoo zatím na obnovu vybrala 15,4 milionu korun.
23.07.2013 16:50 |

Lanová dráha v Zoo Praha svezla za 35 let pravidelného provozu již sedm milionů cestujících

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) a Zoo Praha dnes přivítaly jubilejního cestujícího na lanové dráze v pražské zoo s pořadovým číslem 7 000 000. U příležitosti blížícího se 35. výročí lanovky DPP dále připravil na místě program pro děti. Zároveň v tento den DPP předal finanční dar na podporu zvířat. Po dohodě DPP s pražskou zoo (v době uzávěry hlavní cesty spojující dolní a horní část zoo) bude navíc lanovka jezdit pro návštěvníky zdarma.
13.06.2016 21:45 |

"Malý Menšík", producent Kocourek: Proč ho Menšík pomlouval?

Producent a bývalá dětská hvězda Michal Kocourek si ve svých deseti letech zahrál zmenšeninu Menšíka v komedii Což takhle dát si špenát. Jak vzpomíná na natáčení a proč ho Menšík pomlouval?
18.03.2012 13:50 |

Osobnosti: Michal Kocourek (10 článků)

Penzista našel v zahradní skalce kus dinosaura

Brit John Ruggles, zaměstnanec plynáren na odpočinku, nevěřil vlastním očím, když ve skalce našel zbytky 135 miliónů let starého dinosaura. Zahradník našel fosilii již před devíti lety, když přestavoval skalku. Říká, že si "zvláštního kamene" všiml, ale říkal si, že je to jen zvláštně tvarovaný balvan. Nakonec se rozhodl použít ho jako dekoraci ve skleníku.
02.03.2010 18:05 |

OBJEV: Našli zkamenělého dinosaura. Předchůdce ptáků

V Evropě byl nalezen unikátní kousek zkameněliny. Jde o dinosaura, který má tak trochu něco navíc. Konkrétně špičatý hrb na zádech.
10.09.2010 21:35 |

Ve Francii se draží desetimetrová kostra dinosaura za více než 30 miliónů korun

Kostra Allosaura, který byl předchůdcem známého Tyrannosaura Rexe, se bude v úterý prodávat v aukční síni Sotheby’s v Paříži. Podle odhadů se masivní kostra dinosaura, která měří na délku přes deset metrů, vyšplhá vysoko nad 30 miliónů korun.
05.10.2010 17:10 |

SENZACE! Vědec objevil STOPU DINOSAURA z východních Čech

Více než dvě stě milionů let starou stopu dinosaura objevil v horninách odborník Radek Mikuláš z Geologického ústavu Akademie věd.
31.03.2011 14:25 |

Podívejte se na nejmenšího dinosaura na světě

Britští vědci Darren Naish a Steve Sweetman z univerzity v Portsmouthu se postarali o zajímavý objev z dávné historie, když se jim podle nalezených kostí podařilo vytvořit pravděpodobnou podobu údajně nejmenšího dinosaura na světě pojmenovaného dosud spíše pracovně Ashdown Maniraptoran. Tento živočich měl být zhruba 40 centimetrů dlouhý a 30 centimetrů vysoký.
16.06.2011 09:10 |

Vědci objevili dalšího dinosaura, který rodil živá mláďata

Plesiosaur, obří mořský plaz, žijící před přibližně 80 milióny let podle nejnovější studie zveřejněné v časopisu Science rodil živá mláďata. Dosud se přitom vědci domnívali, že se mláďata tohoto dinosaura líhla z vajíček, která samička nakladla do písku na břehu oceánu.
13.08.2011 13:00 |

V Arkansasu našli stopy po dinosaurech

Vědci z Arkansaské univerzity objevili na soukromém pozemku v Arkansasu dobře zachované zkamenělé stopy dinosaura. Jsou staré 120 milionů let a je mezi nimi také otisk páru nohou masožravého druhu tříprstého dinosaura.
06.10.2011 13:30 |