V Ottovce jsou bakterie!

Třetí nejznámější pramen v luhačovických lázních – Ottovka – je na suchu. Objevily se v něm bakterie, a proto ho experti doporučili uzavřít.
22.06.2016 12:00 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Odborníci jsou zděšeni: Vražedná bakterie lepí střeva

Bakterie, která způsobila epidemii střevního onemocnění především v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E. coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým »lepidlem«, které jí umožňuje dobře se uchytit v lidských střevech. V Německu panuje zděšení, nemocnicím rychle dochází zásoby krve.
04.06.2011 07:15 |

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |

Současná smrtící bakterie je nejjedovatějším typem E.coli

Bakterie, která způsobila střevní onemocnění v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E.coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci oslovení agenturou Reuters tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým "lepidlem".
03.06.2011 13:25 |

Nebezpečný zvrat u EHEC: Muž nakazil manželku

Nebezpečný zvrat v případě smrtící bakterie EHEC nastal v Německu. Byl zřejmě zaznamenán první případ přenosu bakterie z člověka na člověka. Varování před konzumací syrové zeleniny, které vydaly už dříve německé úřady v souvislosti s infekcí,  platí i nadále. "To nejhorší máme za sebou,“ snažil se ale uklidnit v úterý své spoluobčany německý ministr zdravotnictví Daniel Bahr. Počet nových případů infekce, kterou způsobuje zmutovaná smrtící bakterie EHEC, v zemi prý výrazně klesá.
09.06.2011 05:45 |

Nová verze smrtící bakterie EHEC na Slovensku

Smrtelná bakterie EHEC už možná mutuje. Na Slovensku leží ve vážném stavu mladík (25), který je nakažen bakterií E.coli. Kmen zákeřné bakterie, je ale odlišný od toho, který jen v Německu připravil o život 29 lidí.  Slovenské úřady se obávají rozšíření nákazy v zemi.
09.06.2011 20:40 |

Dívce sežrala bakterie všechny končetiny. Nevzdává se a bojuje dál

Bakterie požírající maso málem vzala život 24leté Aimee Copelandové ze Spojených států. Vše přitom spustila nehoda na podomácku vyrobené adrenalinové atrakci známé jako zip-line. Do těla se dívce dostala bakterie požírající maso a postupně ji připravila o všechny končetiny. Dívka se nyní objevila v televizní show a ukázala, jak hrdinně svůj drsný úděl nese.
13.09.2012 16:50 |

Jak na bakterie v kuchyni

Proč nemáme krájet maso na stejném prkénku jako zeleninu? Proč je lepší nechat nádobí oschnout, než ho vysušit utěrkou? Záměr těchto rad je jasný, udržet hygienicky čistou a zdravou domácnost. Jak se můžete bránit nežádoucím breberkám v kuchyni? Kuchyň je místnost s nejvyšším rizikem bujení bakterií v důsledku nedodržování hygienických návyků. Správnou hygienu bychom neměli podceňovat. Mohli bychom ohrozit mnoha nepříjemnými onemocněními jak sebe, tak i své děti, u nichž bývá průběh těchto nemocí závažnější. Důležitá je čistá pracovní plocha Jedním z častých bakteriálních onemocnění, se kterým se můžeme v kuchyni setkat, je salmonelóza. Pochází nejčastěji z vajec, syrového masa či mléčných výrobků. Mezi hlavní příznaky patří akutní průjem, bolesti břicha a časté zvracení. Dalším podobným bakteriálním onemocněním je kampylobakter. Bakterie tohoto typu se vyskytují v syrovém mase, drůbeži, v nepasterovaném mléce a ve vodě. Následkem je opět akutní průjem, křeče v břiše, ale i bolesti hlavy a horečka. Šíření bakterií v kuchyni vzniká především fyzickým kontaktem, kdy dochází ke křížení potravin. Děje se tak jak v důsledku kontaminace z našich rukou, kdy si je neumyjeme při kontaktu s různými druhy potravin, tak i v důsledku kontaminace z pracovní plochy, na které připravujeme různé druhy potravin bez toho, abychom plochu průběžně omývali. Pokud tedy krájíme maso a pak se chystáme krájet zeleninu, měli bychom si vždy mezitím umýt ruce i pracovní plochu. Čistá pracovní plocha je velice důležitá, ale bohužel často opomíjená. Měli bychom správně využívat více pracovních prkének. Na jednom krájet pouze maso a na druhém zeleninu a vše ostatní. Pokud se ovšem rozhodneme využívat pouze jedno prkénko na veškeré potraviny, pak je důležité zvolit správný materiál, ze kterého bude prkénko vyrobeno. Mnoho domácností dnes stále využívá klasická dřevěná prkénka. Tento materiál však není moc vhodný. Na prkénku se mohou vlivem užívání objevit rýhy či třísky, ve kterých se... Čtěte více Příspěvek Jak na bakterie v kuchyni pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
18.02.2015 17:45 |

Zkažená voda v Praze: Otrávila ji bakterie, kterou známe z Egypta. Co způsobuje?

Pražskou část Dejvice ochromila koliformní bakterie, známá jako Escherichia coli. Pronikla do vodovodního řadu, 150 lidí mělo zdravotní problémy, dva zůstali v nemocnici a 32 tisíc bude minimálně tři dny bez pitné vody. Kde se tahle bakterie bere?
26.05.2015 11:55 |

Ruský vědec tvrdí, že našel elixír věčného mládí. Má jím být 3,5 milionu let stará bakterie

Ruští vědci tvrdí, že našli elixír věčného mládí. Tajemství, které provází celé generace, odkryli pomocí 3,5 miliónů staré baktérie Bacillus F nalezené před šesti lety na Sibiři. "Zvládnu mnohem více práce a za poslední dva roky jsem nebyl ani jednou nemocný," přiblížil vedoucí výzkumného týmu, který si nechal do těla vpravit DNA získané z této pravěké bakterie.
05.10.2015 08:40 |

Panika EHEC v Česku: Obchody stahují okurky

Smrtící nákaza se šíří Evropou. Zabila nejméně pět lidí, stovky lidí jsou nakaženy. Seznam nebezpečných potravin byl nyní rozšířen o okurky z Nizozemí. Riziková jsou také rajčata a salát. Bakterie EHEC se na zeleninu dostala přes přírodní hnojivo, hnůj a močůvku. Ohroženější jsou proto biopotraviny. V Česku bakterie zatím zjištěna nebyla, přesto tuzemské obchody španělské okurky začaly stahovat.
27.05.2011 14:25 |

Zánět slepého střeva v těhotenství

Zánět slepého střeva je poměrně častým onemocněním, které když se léčí včas, je prakticky bezproblémové. V době těhotenství jsou na sebe ženy velmi opatrné a přejí si celé těhotenství zvládnout bez komplikací. Jednou z komplikací může být zánět slepého střeva. Jak probíhá léčba se dočtete v našem článku. Co je to slepé střevo? Slepé střevo je nespecifický zánět červovitého výběžku, který může vyústit až do života ohrožujícího stavu. Zánět slepého střeva může vzniknout v jakémkoliv věku. Ovšem nejčastější skupinou, která je ohrožena, jsou lidé od 5 – 30 let. Slepé střevo je malý orgán, který je součástí tlustého střeva a nachází se v pravé dolní části břicha. Problém pak nastává pokud se ucpe, buď stolicí nebo parazity, či velkými zbytky potravin, peckou nebo oříšky. Co způsobuje slepé střevo? Slepé střevo nemá pro trávení žádný význam a je spíše místem pro vznik zánětů a bolestí. V případě, když dojde k jeho poškození projevuje se bolestmi v pravém podbřišku. Ucpané střevo se zapálí a začnou se v něm usazovat bakterie. Infekce se ze slepého střeva může rozšířit, když slepé střevo praskne a bakterie se rozšíří do celé dutiny břišní. Projevy slepého střeva Projevy zánětu slepého střeva jsou různé, například u dětí je velmi těžké popsat projevy, jelikož děti je neumějí popsat a pojmenovat co je přesně bolí. Také při vyšetření v těhotenství může dojít k záměně projevů. výrazné bolesti břicha – pupek nebo pravá dolní část břicha, horečka, nechutenství, ztráta chuti k jídlu, nefouknuté břicho, průjem. Slepé střevo v těhotenství Zánět slepého střeva naštěstí není v těhotenství častou záležitostí a těhotenství nijak nezvyšuje riziko zánětu slepého střeva. Důležité je rychlé řešení, pokud se projeví, že se jedná o zánět slepého střeva je neodkladně podstoupit chirurgický zákrok. Zánět slepého střeva na začátku těhotenství Pokud dojde k zánětu slepého střeva na začátku těhotenství bolest... Čtěte více Příspěvek Zánět slepého střeva v těhotenství pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
21.01.2016 15:05 |

Pitná voda v Dejvicích dnes nepoteče, stále jsou v ní bakterie

Voda v pražských Dejvicích ani dnes není pitná. Podle předběžných výsledků jsou koliformní bakterie stále v pěti z 19 vzorků vody odebraných v pondělí. Pět pozitivních bude dál testováno, výsledky mají podle informace na webu pražské hygienické stanice být známé odpoledne. Kvůli špatné vodě muselo vyhledat lékaře 130 lidí, 77 pacientů od soboty zavolalo kvůli střevním potížím sanitku, uvedla mluvčí pražské záchranné služby Jiřina Ernestová.
27.05.2015 10:20 |

Mýty a tabu – vaginální mykóza

Vaginální mykóza potrápila už mnoho žen a většinou nejen jednou. Toto nepříjemné onemocnění, za které se ženy většinou stydí, se rádo vrací. Předně je potřeba si vysvětlit o co vůbec jde. Je to onemocnění způsobeno houbovitými mikroorganismy. Projevuje se pálením, svěděním, výtoky a zarudnutím rodidel. Jeden z mýtů kolem tohoto onemocnění je, že jsou tímto problémem postiženy ženy s nedostačující hygienou. To jsou skutečně nesmysly a nevěřte tomu! Protože mnohdy naopak přemíra hygieny naruší poševní prostředí, což je ráj pro nezbedné baktérie. Příčin, proč ženy onemocnění je nespočet a mnohdy se nedají vůbec vypátrat. Existuje celé množství příčin Zvýšený příjem cukrů, stres, antikoncepce, po léčbě antibiotiky, nový sexuální partner, chlorovaná voda na koupališti a mnoho dalších. V případě, že nejste „single“ ale máte partnera, je vhodné, aby se léčili vždy oba partneři. V jiném případě se vám problémy mohou opakovaně vracet, protože muž nemá vůbec žádné problémy, přitom může být přenašečem. Nejčastějším typem mykózy také zvané kandidóza stojí Candida albicans. Kvasinková infekce potrápí přibližně 75% žen a větší polovině se tyto problémy pravidelně vracejí. V takovém případě je vhodné zavčasu vše konzultovat s gynekologem, protože hrozí, že nemoc přeroste do chronického stádia. Bakterie, které způsobují poševní kandidózu, žijí v pochvě společně s běžně se vyskytujícími bakteriemi. Společně tvoří součást normálního poševního prostředí a nečiní žádné problémy. Jen do chvíle než dojde k jejich přemnožení a tak naruší vaginální rovnováhu a vzniká nepříjemná mykóza. Jak se bránit mykóze? Bránit se tomuto onemocnění je naštěstí v dnešní době už možné. Existují roztoky k výplachům, poševní gely, bylinky (přeslička), desinfekční koupele a mnoho dalších. Minimalizovat tyto problémy pomáhají i česnekové tablety. Je známo, že česnek má antibakteriální vlastnosti. Příspěvek Mýty a tabu – vaginální mykóza pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.06.2015 09:06 |

JSOU TO OKURKY! Němci potvrdili nález nebezpečné bakterie E.coli

Němečtí hygienici potvrdili výskyt nebezpečné bakterie E.coli na okurkách. Zbytky kontaminovaných okurek nalezli v popelnici rodiny z Magdeburku, která se nemocí nakazila, informuje ve čtvrtek server deníku Die Welt.
09.06.2011 09:00 |

Chcete lepší párky? Někteří do nich používají hovínka miminek! Párky jsou pak zdravější!

Jeden "španělský":http://www.extra.cz/tema/spanelsko tým se rozhodl, že vytvoří zdravější "párky":http://www.extra.cz/tema/parky. Jak? Jednoduše, pomocí probiotické "bakterie":http://www.extra.cz/tema/bakterie, která se ovšem nachází v něčem, co by lidé raději do úst nebrali.
21.02.2014 23:00 |

Děsivá GALERIE: Takto klíčí bakterie na našich mobilech!

Myslíte si, že veřejný záchod je prolezlý bakteriemi. Ano. Ale daleko hůř je na tom váš mobil. Ten má osmnáctkrát víc bakterií než splachovadlo na veřejném záchodku na Smíchovském nádraží v Praze. Studenti z anglické univerzity v Surrey zveřejnili děsivé fotky, jak jsou bakterie na našem mobilu rozlezlé!
17.01.2015 09:51 |

Nebezpečná bakterie v Praze: Hygienici varují před vodou v Letňanech

V pražských Letňanech objevili pražští hygienici ve vodovodním potrubí velké množství bakterie legionelly. V Příborské ulici se jednalo dokonce o desetinásobek. Podle Českého rozhlasu jsou během středy naplánované i odběry teplé vody z okolních domů. Lidé by si s ní neměli omývat obličej a hlavu.
26.01.2016 22:10 |