V Německu spadl půltunový meteorit, místo dopadu vypočítali Češi

Velmi jasný meteorit ozářil v neděli 6. března noční oblohu nad Rakouskem, Bavorskem a jihozápadem Čech. Bolid o hmotnosti 600 kilogramů a velikosti v průměru kolem 70 cm byl kdysi částí asteroidu. Díky výpočtům českých astronomů se podařila určit přesně jeho dráha, první úlomky byly nalezeny v Německu, oznámil ve čtvrtek Astronomický ústav AV ČR.
17.03.2016 12:45 |

Záhada na Mladoboleslavsku: Před Matěje (17) spadl meteorit!

Meteorit, či obyčejný kámen? Na mladoboleslavskou hvězdárnu se obrátil Matěj Rejfek (17) z Ledců, kterému prý v neděli 17. července spadl před cestu meteorit!
29.07.2016 05:20 |

Obrovský meteorit uchvátil Irsko

VIDEO: Meteorit velký jako osobní auto prolétl ve středu večer nad Irskem. Podle odborníků spadl někde ve vnitrozemí. Místo dopadu se najít ale dosud nepodařilo. Skeptici tvrdí, že mohlo jít pouze o raketu. Podívejte se!
05.02.2010 11:35 |

Češi objevili vzácný meteorit z vnitřní části sluneční soustavy

Českým astronomům se podařilo vypočítat dráhu letu vzácného meteoritu a zjistili tak místo jeho dopadu. Spolu s britskými a australskými kolegy nalezli jeho tři úlomky v jihozápadní Austrálii. Meteorit, jehož úlomky dopadly na naši planetu v roce 2007, nazvali Bunbura Roskhole (černá perla).
06.05.2009 17:05 |

Češi vypočítali ideální střední výšku hladiny oceánů - W0

Čeští vědci vypočítali ideální střední výšku hladiny světových oceánů, konstantu W0, kterou lze využít nejen v geodézii, ale i v letectví a astronomii. Od této konstanty by se například mohla měřit nadmořská výška jednotně na celém světě, což předtím nebylo možné.
22.11.2011 10:55 |

Další jasně zářící meteorit vlétl do zemské atmosféry

V pátek prolétl nad Severní Amerikou velký jasně zářící meteorit. Vidět byl v úctyhodných 13 státech a dvou kanadských provinciích. Meteorit byl větší velikosti než obvykle a byl jasnější než Venuše.
23.03.2013 17:00 |

Parašutistu těsně minul padající meteorit

Norskému parašutistovi Andersovi Helstrupovi se povedlo při seskoku natočit neuvěřitelný okamžik, kdy těsně kolem něj ve vzduchu proletěl padající meteorit. Podle odborníků je to poprvé v historii, kdy se meteorit podařilo zachytit ve fázi letu zvané dark flight (temný let), uvedl server The New York Daily News.
04.04.2014 16:10 |

Neuvěřitelné video: Parašutistu při seskoku málem zabil METEORIT! VIDEO

Poprvé na světě natočili padající meteorit na video! Parašutistu při seskoku z letadla málem trefil, odborníci se shodují, že jde skutečně o meteorit.
04.04.2014 17:05 |

Meteorit spadl do Ostravy, zničil stůl na pingpong. KDY DALŠÍ?

V Ostravě spadl meteorit. Tajemná vesmírná tělesa hrozí i jinde.
09.07.2009 18:50 |

Na Evropu spadl meteorit. Lotyši si vystřelili z celého světa

Meteorit údajně spadl v neděli večer v okolí lotyšského města Valmiera. Šlo ale jen o žert jednoho z mobilních operátorů.
26.10.2009 09:40 |

U Perthu spadl do oceánu meteorit, na nebi zanechal impozantní záři

Koncem minulého týdne spadl do oceánu v blízkosti australského Perthu meteorit. Při západu slunce vytvořil na nebi dlouhou zářící stopu, jejíž pozůstatky byly k vidění i druhý den, jedná se tedy o velmi vzácný úkaz.
08.07.2012 15:15 |

Kdy nastane konec světa: Vědci vypočítali datum apokalypsy!

21.12.2012 si ti, kteří už měli nachystané dárky na Vánoce, oddechli. Konec světa nepřišel. Země však vyhráno nemá. Vědci vypočítali datum, kdy z naší planety zmizí veškerý život.
06.07.2013 05:55 |

Děsivé proroctví: Vědci vypočítali, že KONEC SVĚTA má nastat už 22. února 2014!

Z toho proroctví mrazí. Podle Vikingů má už za 100 dní nastat konec světa. Vědci vypočítali, že ho stanovili na 22. února příštího roku po třech měsících kruté zimy. co se má podle severské legendy přesně stát?
15.11.2013 15:51 |

OBJEV: Dinosaury nevyhubil meteorit. Obývali Zemi i po jeho dopadu

Dinosauři žili skoro milion let na Zemi i po dopadu meteoritu, který je měl vyhubit. Jak je to možné? A co je nakonec zabilo, když ne kámen z vesmíru?
01.02.2011 00:30 |

Obří kráter v Lotyšsku: Meteorit nebo podvod?

Záhadný ohnivý předmět, který v neděli údajně spadl na území severního Lotyšska, nebyl žádný meteorit.
26.10.2009 17:30 |

VIDEO: V Utahu spadl meteorit. Noc změnil na den

Meteorit zachytily průmyslové kamery města Utah ve Spojených státech.
20.11.2009 11:50 |

VIDEO: Meteorit spadl do zubní ordinace

Lékaři v malé ordinaci v americkém státě Virginie se nestačili divit, když jim střechou proletěl meteorit.
21.01.2010 20:30 |

Meteorit zanechal na nebi u Perthu za sebou impozantní záři

08.07.2012 16:05 |

Meteorit zanechal na nebi u Perthu impozantní záři

08.07.2012 18:05 |

V Česku spadl meteorit: Pomozte ho najít!

Je to malé, černé a vzácné. Co je to? Meteorit! Ne jeden, ale hned několik jich popadalo na území Vysočiny. Teď po nich pátrají astronomové i nadšenci.
20.12.2014 18:50 |