V jantaru z Kanady bylo objeveno dinosauří peří

Kanadští paleontologové přišli s objevem, který z pohledu tvůrců filmu Jurassic World nemohli načasovat lépe. Nový díl slavné série o dinosaurech má premiéru v červnu, ale už teď mohou všichni jejich fanoušci zpozornit.
20.04.2015 19:06 |

Přelomový objev paleontologů: Dinosauří ocas zalitý v jantaru

Kdo by neznal film  Jurský park , ve kterém se skupině vědců podaří oživit, pravda, spíše křídové, ale o nic méně impozantní zástupce druhohorních dinosaurů. Klíčem jejich úspěchu se ve fantazii tvůrců stal komár zalitý v jantaru, respektive krev, kterou krátce před svým skonem z dinosauřích těl nasál.
19.12.2016 18:30 |

Velvyslanectví: Prodlužuje se přechodné období pro elektronickou cestovní registraci eTA pro lety do Kanady

anadská vláda prodlužuje přechodné období platnosti nového požadavku na elektronickou cestovní registraci eTA pro cestující, kteří přilétají do Kanady letadlem nebo přes kanadské území jen letí, do 9. 11. 2016. Cestující a aerolinky tak získávají na přípravu na tento nový požadavek více času. Od 10. listopadu 2016 však musí mít všichni cestující do Kanady ze zemí s bezvízovým stykem s Kanadou (s výjimkou občanů USA), včetně občanů České republiky, cestovní registraci eTA, aby mohli nastoupit do letadla do Kanady. Občané Kanady, včetně občanů s dvojím občanstvím (například občané ČR a Kanady) budou pro nástup do letadla do Kanady potřebovat platný kanadský pas, jinak budou vystaveni zdržení při odletu.
30.09.2016 21:20 |

Velvyslanectví: Občané České republiky ode dneška potřebují cestovní registraci pro lety do Kanady

Od dnešního dne musí mít všichni cestující do Kanady ze zemí s bezvízovým stykem s Kanadou (s výjimkou občanů USA), včetně občanů České republiky, elektronickou cestovní registraci eTA, aby mohli nastoupit do letadla do Kanady (ať už je pro ně Kanada cílová nebo tranzitní země). Občané Kanady, včetně občanů s dvojím občanstvím (například občané ČR a Kanady) budou pro nástup do letadla do Kanady potřebovat platný kanadský pas, jinak budou vystaveni zdržení při odletu.
10.11.2016 15:15 |

V září na pulty přiletí Vážka v jantaru, pokračování série Cizinka

Historický román Cizinka se stal jednou z nejprodávanějších knih loňského roku. Druhý díl s názvem Vážka v jantaru představí nakladatelství Omega už 19. září 2016.
05.09.2016 10:10 |

Velký seriál Blesku: Největší podvody s potravinami!

Víte, jak chutná peří? To není vtip, ale vážně míněná otázka. Peří totiž chutná třeba jako váš oblíbený levný páreček z dovozu. Právě tam spolu s kůžemi, kostmi a sádlem peří nahrazuje část masa.
27.02.2010 05:10 |

Vědci šokují: Dinosauři byli ochmýření či opeření

Ačkoli ve filmech či tematických parcích zobrazujeme obří plazy jako monstra s lysou kůží, irští vědci tvrdí, že skuteční dinosauři byli pokryti chmýřím jako kuřata. Minimálně. Ale pravděpodobně měla tato zvířata peří. Podporuje to evoluční teorii, podle níž se z dinosaurů vyvinuli ptáci.
01.08.2014 07:50 |

Tajemství, proč byli dinosauři tak velicí, spočívá podle vědců v energii

Největší dinosauři, jako byli třeba dlouhokrcí sauropodi, dorůstali do velikosti, kdy se šedesáti tunami vydali za osm afrických slonů. V moři sice plejtvák obrovský nabere, až třikrát více hmoty než sauropodi, nicméně na souši už živočichové takové velikosti nedorůstají. Podle vědců dinosauři spotřebovávali většinu své energie na růst a méně už na udržování tělesné teploty.
12.07.2009 16:55 |

Dinosaury nevyhladil asteroid, ale mor!

Když ve čtrnáctém století začal řádit dýmějový mor, vypadalo to na vyhlazení lidstva. Obětí onemocnění se staly dvě stě milionů lidí. Člověk jako druh však přežil a množí se úspěšně dál. Navíc dnes dokáže léčit mor antibiotiky. Takové štěstí však neměli dinosauři. Ty totiž dýmějový mor možná sprovodil ze světa. Blechy staré dvacet milionů let, které byly nedávno objeveny v jantaru, totiž obsahují bakterie dýmějového moru.
02.10.2015 17:00 |

Velvyslanectví Kanady nabízí stáž pro studenta ze znevýhodněného prostředí, s hlubokou znalostí romského tématu

Velvyslanectví Kanady vyhlašuje ve spolupráci s Nadací Open Society Fund v Praze stáž na Velvyslanectví Kanady v Praze pro zájemce z řad českých univerzitních studentů a nedávných absolventů. Stáž je určena pro mladé lidi ze sociálně znevýhodněného prostředí s hlubokou znalostí romského tématu. Stážista bude mít za úkol připravit a realizovat plán aktivit velvyslanectví na podporu práv Romů a bude pracovat i na dalších úkolech. Cílem stáže je poskytnout mladému člověku ze sociálně znevýhodněného prostředí příležitost získat pracovní zkušenost na zastupitelském úřadu a dále rozvinout plán aktivit Velvyslanectví Kanady na podporu práv Romů.
02.11.2015 20:31 |

Japonsko sčítá mrtvé, v Mijagi objeveno dalších 2000 těl

AKTUALIZOVÁNO. Na pobřeží japonské prefektury Mijagi bylo v pondělí objeveno dalších 2000 těl. Jen v této provincii tak v důsledku pátečního zemětřesení a přívalové vlny tsunami přišlo podle odhadů o život více než 10 tisíc lidí.
14.03.2011 10:25 |

Skupina Kabát natáčela v peří pro film V peřině

První český film V peřině natáčený kompletně ve 3D je muzikál. Svůj klip k němu natočila i populární rocková skupina Kabát. Drsní rockeři se nebáli vlétnout v klipu do andělského peří..
03.05.2011 17:30 |

Města ve světě zahltily víry peří

Mezinárodní den polštářové bitvy připadl na sobotu. Zapojili se desetitisíce lidí. A ve městech po celém světě tak na patnáct minut vířilo vzduchem peří.
08.04.2012 16:05 |

Kilo peří vs. kilo oceli: Co je silnější?!

Na vše, co člověk objeví, přišla příroda většinou před miliony let. A tak není nikdy od věci inspirovat se ve světě rostlin a zvířat při vývoji nových technologií. Vědí to také experti pracující s uhlíkovými nanovlákny. Ty jsou jen staronovým objevem, který s úspěchem příroda objevila před miliony let. Ptačí peří je vyrobeno z jakýchsi nanovláken keratinu a jeho unikátní struktura mu dává větší sílu než oceli.
23.10.2014 11:00 |

Samičce tučňáka ušili neopren. Ztratila peří a mohla by prochladnout

Vodní park v americkém Orlandu na Floridě se neobvyklým způsobem vypořádal se stárnoucí samičkou tučňáka. Wonder Twin totiž začala ztrácet peří a hrozilo, že v ledové vodě bude chřadnout. Zoologové jí proto nechali ušít neopren, jaký používají třeba surfaři. Jen je výrazně menší…
01.11.2016 22:10 |

Rarita v Běšinách na Klatovsku: Je zima, derou peří!

Novinky ze vsi, děti a vnoučata, recepty na vaření, vzpomínky z mládí i na sousedy, kteří už nežijí. I pár klepů o celebritách stihne probrat parta žen z Běšin na Klatovsku, které se scházejí u draní peří.
22.01.2017 05:05 |

Dinosaury prý zabila sopečná činnost, ne pád meteoritu

Dinosauři vymřeli kvůli sopkám, které vybuchly v Indii před 65 milióny lety, tvrdí nová studie. Teorie hovořící o okamžitém vymření dinosaurů po pádu meteoritu na Zemi tak dostává další možnou trhlinu. Podle nedávných nálezů dinosauři mohli žít ještě půl miliónu let po pádu meteoritu.
06.05.2009 19:40 |

Dinosauří show je v Praze. UKÁZKY

Až do neděle budou v pražské O2 Areně předvádět svou show "živí" dinosauři.
17.02.2010 16:35 |

OBJEV: První dinosauři měli malé chodidla jako kočičí tlapky

Malé dinosauří stopy nalezené v Polsku naznačují, že jejich majitelé byli extrémně malí a chodili po čtyřech. Svět ovládli teprve poté, co masově vyhynuli velcí plazi, napsal ve středu portál France 24.
06.10.2010 05:15 |

Kurupira: Žijí v Amazonii dinosauři?

Pamatujete na klasický román Arthura Conana Doylea Ztracený svět? Příběh poprvé publikovaný v roce 1912 pojednával o výpravě na náhorní plošinu ukrytou hluboko v srdci Jižní Ameriky, kde stále přežívali dinosauři. Že je to hezká pohádka? A co když takové místo skutečně existuje?
29.11.2010 13:45 |