V doprovodu ozbrojenců: Vědci zkoumají Věstonickou venuši

Vzácná soška Věstonické venuše vědcům odhalí svá další tajemství. Za přísných bezpečnostních opatření v doprovodu zakuklenců přicestovala do brněnské laboratoře, kde ji čekají hodiny pod speciálním skenerem. Archeologové chtějí zjistit bližší informace o tom, jak a z čeho přesně byla soška vyrobená.
17.08.2016 14:15 |

Slavný badatel Karel Absolon: Objevil Věstonickou venuši a přitom ve škole propadal!

Stál u zrodu české moderní vědy – archeologie, speleologie a antropologie. Objevil Věstonickou venuši, prozkoumal podzemí Moravského krasu. To je o věhlasném badateli Karlu Absolonovi známé. Moravské zemské muzeum (MZM) se ale rozhodlo, že nyní nabídne návštěvníkům i méně známé či přímo kuriózní detaily z jeho života. Třeba vysvědčení plné čtyřek!
21.02.2017 16:00 |

Brněnští vědci budou zkoumat tajemství Věstonické venuše

Věstonickou venuši, nejznámější památku paleolitické kultury a patrně nejstarší sošku z pálené hlíny na světě, budou pro Moravské zemské muzeum zkoumat vědci v technologickém centru firmy FEI.
15.08.2016 07:40 |

Vzácné pravěké sošky vidělo v Brně 50 tisíc lidí

Chcete ještě vidět vzácnou Věstonickou venuši? Tak si dobře prohlédněte exkluzivní fotografie Blesku, který jako jediný včera sledoval likvidaci výstavy Nejstarší umění střední Evropy.
04.07.2009 06:55 |

Nejprsatější Moravanka slaví narozeniny. Vše, co jste o ní chtěli vědět

Přesně před 86 lety objevil v popelišti na sídlišti lovců mamutů mezi Dolními Věstonicemi a Pavlovem tým archeologa Karla Absolona sošku kyprých tvarů, slavnou Věstonickou venuši. Dodnes se jedná o patrně nejznámější český archeologický nález.
13.07.2011 10:35 |

Policejní samopalníci v pozoru: Hlídali převoz Věstonické venuše!

Policejní samopalníci hlídali Věstonickou venuši, která se převážela z Moravského zemského muzea v Brně do Opavy. Tam bude vystavena při projektu Strážci paměti: 200 let muzejnictví v ČR.
04.07.2014 23:00 |

Jak to vypadá na Venuši? Stačí se podívat do laboratoře

Vědci vytvořili kopii prostředí, jaké panuje na Venuši. Laboratorní model, jehož teplota dosahuje téměř pěti set stupňů Celsia, má pomoci objasnit některé ze záhad, které se projevují na povrchu této tajuplné planety.
06.08.2010 06:05 |

Zklamání: japonská sonda minula Venuši

Japonská sonda minula Venuši a začala kroužit kolem Slunce. Vědci se o manévr znovu pokusí za šest let, až se sonda k planetě opět přiblíží.
08.12.2010 13:50 |

Vědci zkoumají rybu chodící po souši. Pomůže jim s evolucí

Vědci z Kanady zkoumají ryby podobné těm prehistorickým. Chtějí přijít na to, jak se dokázaly přizpůsobit souši.
17.09.2014 12:11 |

Start k Venuši se nekoná. Zhatilo jej počasí

Japonská sonda měla v úterý na zádech nosné rakety odstartovat k Venuši. Spolu s ní i několik robotů. Start byl odložen kvůli počasí.
18.05.2010 09:20 |

Japonsko zahájilo misi na Venuši. Sonda hledá sopky

Japonská vesmírná agentura zahájila misi na Venuši, kde bude zkoumat klimatické podmínky a hledat aktivní sopky.
21.05.2010 08:05 |

Sledujte kometu. Také Venuši se Saturnem a Jupiterem

Noční obloha tento týden nabízí planety Venuši, Mars, Saturn a Jupiter. Nad severní obzorem byla ve druhé polovině týdne vidět i kometa McNaught.
12.06.2010 00:15 |

Pozorujte noční nebe. Nabídne Venuši, Mars, Saturn i Jupiter

Nejen amatérští astronomové mají o víkendu žně. Na nebi mohou pozorovat planety Venuši, Mars a Saturn, ráno dokonce Jupiter.
24.07.2010 03:25 |

Listopad nabídne Jupiter, Saturn a Venuši, ale i meteority

Listopadová temná obloha nabídne planety Jupiter, Saturn a Venuši. Měsíc bude nejlépe pozorovatelný kolem 13. listopadu.
17.10.2010 00:45 |

Japonská sonda Akacuki dorazila k Venuši

Japonská vesmírná sonda dorazila k Venuši a připravuje se na vstup do její atmosféry.
07.12.2010 12:00 |

Noc nabízí Venuši, Saturn a Jupiter, ISS a Ursidy

Noční obloha nabízí planety Venuši, Saturn a Jupiter. Měsíc je v úplňku. Koncem týdne bude možné pozorovat večerní přelety Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).
25.12.2010 17:10 |

Noc nabídne Jupiter, Saturn, Venuši, ISS a hvězdné soustavy

Noční obloha nabízí z planet Jupiter, Saturn a Venuši. Měsíc spěje k poslední čtvrti. Začaly jasné ranní přelety Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).
24.01.2011 12:25 |

VIDEO: Wanastowi Vjecy dobyly Venuši, klaněly se před nahou kráskou

Wanastowi Vjecy se znovu hlásí o slovo. Už brzy by měly dokončit desku Letíme na Venuši, k níž ve čtvrtek fotily obal. Dobývání Venuše pojali muzikanti po svém: svlékli svůdnou modelku, před kterou se v ateliéru klaněli.
14.10.2011 00:20 |

Vesmírné divadlo: Na Venuši si přivstaňte!

Zítra si přivstaňte, jako pihu na Slunci uvidíte planetu Venuši! Další taková příležitost přitom bude až za 105,5 roku!
05.06.2012 12:10 |

Nová DVD: Jak ukrást Venuši, Půlnoc v Paříži, Ladíme a Na divoké vlně

Z filmové klasiky vychází tento týden komedie Williama Wylera Jak ukrást Venuši s Audrey Hepburnovou a Peterem O´Toolem. Půlnoc v Paříži je další komedie, tentokrát od Woodyho Allena. Dívčí pěvecká skupina řádí v hudební komedii Ladíme! a podle životních osudů surfařské ikony Jaye Moriarityho byl natočen film Na divoké vlně.
23.04.2013 08:15 |