V blízkosti Země proletěl halloweenský asteroid, vzdálený byl 500 tisíc km

V blízkosti Země ve vzdálenosti necelých 500.000 kilometrů proletěl asteroid 2015 TB145. Kvůli načasování průletu dostal v médiích přezdívku halloweenský, neboť v sobotu se tento anglosaský svátek slavil.
31.10.2015 21:40 |

V blízkosti Země proletěl velký asteroid: Nebezpečí nehrozilo!

Obrovskou rychlostí asi 15 kilometrů za vteřinu proletěl v pondělí vpodvečer relativně těsně kolem Země velký asteroid. Nejvíce se přiblížil v 17:20 SEČ, kdy nás od něj dělilo „pouhých“ 1,2 milionu kilometru, což je zhruba trojnásobná vzdálenost mezi Zemí a Měsícem.
26.01.2015 19:41 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

NEUVĚŘITELNÁ NÁHODA: Jeden asteroid Zemi těsně minul, druhý zranil v Rusku stovky lidí

V "těsné" blízkosti necelých 28 tisíc kilometrů včera večer SEČ proletěl kolem Země asteroid 2012 DA14, aniž by způsobil viditelné škody.
16.02.2013 09:30 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

Asteroid poletí okolo Země v těsné blízkosti: Hrozí srážka?

Příští týden mine Zemi v naprosto těsné blízkosti asteroid neboli takzvaná blízkozemní planetka označená astronomy jako 2012 DA14. Proletí 13x blíž, než je oběžná dráha Měsíce. Lidé ji uvidí pouhým okem. Hrozí srážka s naší planetou?
08.02.2013 19:15 |

Několikametrový ASTEROID nás minul jen o chlup

Kolem Země proletěl v pátek odpoledne několikametrový asteroid, informuje portál stanice BBC a server Fox News. Nejblíže se Zemi dostal kolem 17.00 SEČ, kdy byl pětkrát blíž než Měsíc.
27.01.2012 12:20 |

Zemi těsně minul asteroid! Je velký jak letadlová loď

Kolem planety Země proletěl v úterý rozměrný asteroid. Vědci z americké vesmírné agentura NASA těleso sledovali pomocí radaru v Kalifornii a pořídili jeho snímky, NASA o tom informuje na svých webových stránkách.
08.11.2011 04:45 |

Kolem Země proletěl asteroid blíže, než je Měsíc. NASA o něm do poslední chvíle netušila

Rádi věříme sebevědomým astronomům v jejich předpovědích, že planetě Zemi nehrozí ve viditelné budoucnosti srážka s větším asteroidem. Jenže v neděli prolétl kolem naší planety obří asteroid ve vzdálenosti bližší, než obíhá Měsíc, a NASA o něm do poslední chvíle netušila. Teprve den před průletem její pracovníci obří kus skály odhalili. Je to důkazem, že na srážku s tímto vesmírným tělesem se lidstvo nemůže připravit.
05.09.2016 17:05 |

Asteroid proletěl pekelně blízko Země: A NASA o tom vůbec nevěděla!

Asteroid se ocitl naší Zemi dvacetkrát blíže, než je nám Měsíc. Vesmírné těleso o průměru tří metrů bylo tak nebezpečně blízko. A NASA ho do poslední chvíle neodhalila.
04.03.2017 16:50 |

Okolo Země proletí asteroid 2012 DA14: Hrozí výpadek mobilů!

V pátek proletí v těsné blízkosti Země asteroid 2012 DA14 o váze 400 tisíc tun. Jeho dráha bude až 13x bližší, než oběžná dráha Měsíce, poletí dokonce blíž než některé satelity. Pakliže by některý z nich vzal s sebou, spadla by mobilní síť i navigace.
12.02.2013 18:10 |

Asteroid proletí v blízkosti Země. Bude blíž než měsíc či satelity

Na pouhých 28 000 kilometrů se přiblíží k Zemi planetka 2012 DA14. Asteroid prolétne kolem Země 15.února. Bude nejen uvnitř oběžné dráhy Měsíce, ale dostane se níže, než létají geostacionární satelity. Dnes sdělila Česká astronomická společnost. Lidé budou mít podle ní možnost těleso spatřit malými dalekohledy.
07.02.2013 15:35 |

DĚSIVÝ OBJEV VĚDCŮ: Hrozí nám asteroid! Brzy se přiblíží k Zemi

Amatérští astronomové objevili asteroid, který se nachází v blízkosti Země, a který by mohl ohrozit naši planetu, uvedl portál dnevnik.hr.
13.10.2011 10:20 |

Asteroid bude Zemi blíž než Měsíc!

Asteroid o průměru 400 metrů proletí v noci na středu v těsné blízkosti Země. V okamžiku největšího přiblížení, ve středu v 00:28 SEČ, bude k naší planetě blíž než Měsíc, a umožní tak astronomům sledovat jej podobným způsobem, jako by to dokázala vesmírná sonda.
08.11.2011 09:05 |

Zemi mine v sobotu večer asteroid. Nebude o moc dál než Měsíc

Jen jednou za deset let proletí kolem Země v takové blízkosti asteroid podobný tomu, který mine naši planetu v sobotu kolem šesté hodiny odpoledne. Vědci ho objevili teprve nedávno, a tak není zcela jasné, jak velký vlastně je. Může to být až 600 metrů v průměru a vesmírné těleso může mít dokonce i vlastní měsíc. Zemi mine o půl milionu kilometrů.
30.10.2015 17:00 |

Vrtulník nebezpečně proletěl pláž těsně nad hlavou umělce

Hollywoodský herec Gerard Butler byl během natáčení v Austrálii svědkem kuriózního, ale také velmi nebezpečného kousku, o který se pokusil neznámý pilot helikoptéry. Nad filmovým štábem totiž proletěl v těsné blízkosti a ještě předvedl několik akrobatických prvků. Riskantní kousek herec sám natočil.
28.07.2014 15:10 |

Osobnosti: Gerard Butler (68 článků)

Kolem Země dnes proletí obrovský asteroid! Hrozí nějaké nebezpečí?

Kolem deváté kolem Země proletí obří asteroid, který má délku 2,7 kilometru. Pokud by se se Zemí srazil, podle vědců by vyhladil veškerý život. Astronomové však uklidňují, že nic nehrozí, protože jeho vzdálenost od Země bude patnáctkrát větší než nás dělí od Měsíce.
31.05.2013 06:10 |

Kolem Země se řítí obří asteroid 2014 HQ124!

Dnes kolem země prolétá asteroid 2014 HQ124. Nebezpečí srážky nehrozí, jeho vzdálenost je trojnásobně větší, než jak daleko je od Země Měsíc.
08.06.2014 19:15 |

Na Halloweena proletí kolem Země asteroid. Fanatikové věří, že nás zničí

Poslední říjnový den, kdy si anglofonní země budou užívat svátek duchů a přízraků známý jako Halloween, proletí kolem Země 2,5 kilometrů široký asteroid. Podle NASA však planetu mine v uctivé vzdálenosti větší, než je mezi ní a Měsícem. Patrný bude teleskopem a nesplní předpovědi náboženských fanatiků, kteří věří, že do naší planety udeří.
22.10.2015 10:00 |