Úspěch českých geologů: Objevili nový minerál, jmenuje se Příbramit

Čeští geologové se svým objevem zapsali do učebnic. Mezinárodní komise ve Stockholmu uznala, že přírodnina, kterou našli v roce 2007 na haldě v bývalém příbramském uranovém revíru, je skutečně dosud neznámý minerál. Dostal název Příbramit.
23.06.2016 14:00 |

Nový minerál se jmenuje Příbramit: Našli ho na uranové haldě

Dosud neznámý minerál, který v roce 2007 našel geolog na haldě v bývalém příbramském uranovém revíru, dostal název Příbramit. Objev uznala mezinárodní komise ve Stockholmu, která zároveň souhlasila s navrženým názvem, řekl dnes ČTK ředitel Hornického muzea Příbram Josef Velfl.
23.06.2016 14:20 |

Čeští vědci odhalili tajemství síly tvarující pískovce

Pískovcové útvary fascinují lidi prakticky odjakživa. Vědci však nedokázali doposud vysvětlit, jak skalní brány, věže nebo převisy vznikly. Zlom však nastal nyní díky práci českých geologů, kteří odhalili tajemství síly, jež tvaruje pískovce. Jejich studie byla publikována v aktuálním čísle prestižního vědeckého časopisu Nature Geoscience.
30.07.2014 20:10 |

Osmý světadíl zřejmě existuje. „Je to Zélandie,“ tvrdí geologové

Svět se skládá ze sedmi kontinentů, učí se dosud děti ve školách. Už Jožo Ráž ale zpíval o osmém světadílu, který viděl jako „krajinu prázdnin, svět věčné mladosti a světadíl lásky“. Studie novozélandských geologů ho teď našla hluboko pod hladinou jihozápadního Pacifiku a zmiňuje ho jako Zélandii. Nový kontinent se podle nich z 94 procent rozprostírá pod mořem.
17.02.2017 11:05 |

Osobnosti: Jožo Ráž (95 článků)

Na izraelskou pláž spadl záhadný hořící černý předmět

Izraelci si lámou hlavu nad záhadným žhnoucím černým předmětem, který v sobotu spadl na pláž u Tel Avivu jen pár metrů od slunících se lidí. Předmět vypadá jako velký černý oblázek, ale má houbovitou konzistenci Podle geologů nejde o meteorit, ale o výrobek člověka, ale co to je, nikdo neví, uvedla v neděli agentura AFP.
26.04.2010 08:45 |

Osobnosti: Aviva Aviva (162 článků)

Prameny vysychají. Bude čerpání zpoplatněno?

V naší republice klesá hladina podzemních vod. Podle geologů začíná být na některých místech situace kritická - ztrácí se prameny a vysychají potoky.
12.12.2010 23:15 |

Odstranění sesuvu na D8 může stát miliardu

Odstranění následků sesuvu půdy na rozestavěnou dálnici D8 u Litochovic si vyžádá náklady zhruba stovky miliónů až miliardu korun. Řekl to vedoucí Správy oblastních geologů České geologické služby (ČGS) Jan Čurda.
10.06.2013 12:45 |

Dálnici u Litochovic zasypal sesuv půdy. Oprava vyjde na stovky milionů

Odstranění následků sesuvu půdy na rozestavěnou dálnici D8 u Litochovic si vyžádá náklady zhruba stovky milionů až miliardu korun. Nejdříve je nutné počkat, až se sesuv zastaví, pak je třeba ho odvodnit, řekl vedoucí Správy oblastních geologů České geologické služby (ČGS) Jan Čurda. Geologové na místě monitorují situaci, půda se sesula v noci na 7. června.
10.06.2013 13:05 |

Překvapení: Pohyb kontinentů je palivem pro evoluci pozemského života

Historie života na naší planetě je poznamenána zářnými vzestupy i strmými pády. Období rozmachu, jako třeba prvohorní svět obřího hmyzu nebo druhohorní věk dinosaurů, zpravidla skončila hromadným vymíráním. Při něm v důsledku kataklyzmatické katastrofy zanikla velká část druhů, přičemž ty zbývající začaly svou expanzi v následujícím období nanovo. Mezinárodní tým geologů a paleobiologů se ale pokusil tento pohled obrátit tak trochu vzhůru nohami. Pro rozvoj života jsou totiž podle odborníků klíčové živiny. A právě dostatek či nedostatek nezbytných stavebních prvků se více než cokoli jiného odráží na jeho vzestupech a pádech.
10.08.2015 12:02 |

HAZARD: "Zázračný lék“ vám může popálit žaludek

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) varovala před preparátem Miracle Mineral Supplement (MMS), který je podle ní zdraví nebezpečný.
08.10.2010 12:20 |

VAROVÁNÍ: Na trhu jsou nebezpečné doplňky stravy

Ministerstvo zdravotnictví varuje před konzumací doplňku stravy s názvem Miracle Mineral Supplement (MMS, Zázračný minerální doplněk). Přípravek obsahuje zdraví nebezpečnou látku, která má dezinfekční účinky, uvádí v úterý ministerstvo na svém webu.
09.11.2010 11:00 |

Největší „perla“ světa by se měla vydražit alespoň za 2,5 miliardy

Má zelenou barvu, váží šest tun a v průměru měří téměř 1,7 metru. O pravou perlu se sice nejedná, ale i tak by se obří koule vytvořená z kamene obsahující především fluorit měla podle odhadů vydražit minimálně za dvě a půl miliardy korun. Podle odborníků by neměl být problém najít kupce. „Perla“ byla vytvořena v Číně, má výrazně zelenou barvu a ve tmě svítí. Právě v Číně je tento minerál cennější než diamanty.
29.11.2010 13:45 |

Kdy je vhodné užívat železo ve formě potravinového doplňku?

Železo je esenciální minerál. Je součástí hemoglobinu, sloučeniny, která v krvi přenáší kyslík. Lidé s nedostatkem železa bývají více unavení, protože jejich tělu chybí kyslík. Železo je též součástí myoglobulinu,který pomáhá svalovým buňkám zásobovat se kyslíkem. ...
06.01.2011 07:30 |

Sběratelka Blažena Kudryová tvrdí: Mám fotku z pravěku!

Blažena Kudryová (59) z Bujanova na Českokrumlovsku už osmnáct let sbírá nejrůznější kameny. Ve sbírce má také minerál, o němž tvrdí, že jde o »fotografi i« pravěkých lovců.
03.10.2011 12:20 |

Lidé pijí nebezpečné bělidlo, aby vyléčili nemoci, třeba i rakovinu

Zřejmě až stovky lidí u nás hazardují se svým zdravím. Nemocní trpící pásovým oparem, boreliózou či rakovinou věří, že svou chorobu porazí pitím zázraku jménem Chlorid dioxine Solution (CDS a CDS2) či Master/Miracle Mineral Solution (MMS).
19.07.2015 19:21 |

Umělec vytvořil netradiční „hudbu”, pomocí laseru přehrál povrch minerálu

Ruský umělec Dmitrij Morozov vymyslel netradiční způsob, jak vytvořit a přehrát zvuk. Pomocí laseru a syntezátoru totiž naskenoval povrch pyritu, což je minerál s výrazným kovovým leskem. Vznikla tak vskutku neortodoxní „hudba“. Informovala o tom agentura Reuters.
12.10.2015 11:20 |

Víte, že existuje léčivý minerál, který vám pomůže v cestě za žhavým sexem?!

To, že nám kameny pomáhají řešit zdravotní problémy, ovlivňují naši psychiku či se vážou k jednotlivým znamením, není žádnou novinkou. Věděli jste ale, že nám nerosty mohou pomoci i při snaze dojít k dokonalému uspokojení a nabuzení? Nevíte, jaký kámen máte mít u sebe, pokud ho chcete mít opravdu tvrdého nebo pokud ji potřebujete malinko zavlažit?
25.10.2015 11:51 |

Filmové premiéry: Thriller pro silné povahy a pokračování legendárního Trainspottingu

Speciální očistná kůra v zastrčeném koutě švýcarských Alp, pokračování legendárního Trainspottingu, nejtěžší zkouška víry a vytrvalosti, skutečný příběh těžebního skandálu Bre-X Mineral Corporation na počátku 90. let a oslava magického času dospívání. V 7. týdnu roku 2017 čeká na české diváky 5 filmových premiér.
15.02.2017 10:20 |

Úspěch českých vědců: Zřejmě objevili cestu k léčbě Alzheimera!

Čeští vědci zřejmě objevili klíč k časné diagnóze Alzheimerovy nemoci a možná i naznačili cestu k objevu léku. Zjistili totiž, že v mozku pacientů jsou místně zvýšené protilátky specifické právě pro tento typ onemocnění.
04.11.2014 10:20 |

Úspěch českých botaniků: Objevili neznámou hvězdnatku!

Zcela novou rostlinu objevili vědci z olomoucké univerzity v tropickém pralese na Borneu. Jde o rostlinu z rodu hvězdnatek, která dostala název nenápadná.
25.11.2016 08:50 |