Úrodu ohlídá družice. Brusel chce do boje s hladem zapojit moderní techniku

Tak moc Evropská unie regulovala rozvoj technologií, až se inovace v některých oblastech téměř zastavily. Jde třeba o zemědělství, kde jsou podle některých europoslanců technologické novinky naprosto nedostatečné a hrozí, že v dohledné době nebudeme mít co jíst. Podle některých odhadů by během 35 let měla poptávka po potravinách vzrůst o 70 procent. Evropský parlament proto vytáhl do boje a zemědělcům chce nové technologie dopřát.
27.06.2016 05:55 |

Číňanům se vrátila družice z oběžné dráhy Měsíce

Do Číny se vrátila experimentální družice, která obletěla Měsíc. Číňané ji do vesmíru vyslali před týdnem. Cesta družice trvala osm dní, Peking si díky ní vyzkoušel technologii pro misi na Měsíc, kterou plánuje v roce 2017. Jejím úkolem kromě samotného přistání bude dopravit zpět na Zem vzorky měsíční půdy.
01.11.2014 13:00 |

MŽP: V kosmu je už třetí družice z programu Copernicus, zaměří se na snímkování oceánů

V úterý 16. 2. v 18:57 SEČ úspěšně odstartovala v pořadí již třetí družice vyvíjená Evropskou kosmickou agenturou (ESA) v rámci programu Evropské komise Copernicus. Družice o váze 1250 kg byla vynesena z kosmodromu Pleseck v Rusku ruskou nosnou raketou Rockot do výšky 815 km.
20.02.2016 18:11 |

Kdo z poslanců si chce zvednout plat? Blesk ohlídá, jak budou hlasovat

Budou poslanci tak drzí, že si zvýší platy? Zákon, který jim poslala vláda, s tím počítá. Sami politici to ale v anketě vesměs vyloučili. Blesk ohlídá, jak budou na podzim hlasovat!
13.08.2012 08:25 |

Brambory zdraží, bude jich nejméně za 20 let. Tropy zdecimovaly úrodu

Tropy a parno se odrazily i na letošní úrodě. Například brambor. Zemědělci očekávají nejnižší úrodu od roku 1994, ceny tak poletí vzhůru. Nepomůže ani dovoz ze zahraničí, slunce zničilo úrodu i tam.
03.09.2015 05:10 |

Chůva, která nikdy nespí: Ohlídá vám miminko ve dne v noci

Hlídat svoje miminko nepřetržitě ve dne v noci je skoro nemožné. To umí jenom malá profesionální elektronická chůvička, která ohlídá i to, zda vaše maličké ve spánku správně dýchá a dokáže tak předejít syndromu SIDS, tedy náhlého úmrtí kojence.
02.09.2012 17:10 |

Jak připravit moderní štedrou večeři

Vánoce se kvapem blíží a s nimi i neodmyslitelná štědrovečerní večeře, během které se rodina sejde u jednoho stolu a alespoň na pár minut nechá všechny starosti za dveřmi kuchyně či jídelny. Recepty pro tento večer se zpravidla dědí z generace na generaci a hospodyňky se rok co rok drží osvědčeného postupu na bramborový salát, zelnou polévku nebo kapra. Proč to ale letos nezkusit jinak a nepřipravit si moderní štědrou večeři? Možná i vy děláte na Vánoce rok co rok to samé jídlo. Nenapadlo vás někdy, že tomu nemusí tak být? Že lze vánoční jídlo pojmout trochu netradičně? My jsme se rozhodli, že letos dáme přednost moderní štědré večeři inspirované světem. Zkusíte to taky? Připravte si moderní štědrou večeři! Vánoce se slaví snad všude ve světě a všude mají své tradice. Proto se můžeme o letošních svátcích těmito státy inspirovat a zkusit si na Štědrý den připravit pokrmy, které jsou jinde tradicí. Na čem si pochutnávají v Austrálii? U protinožců mají v prosinci teplo, ale rozhodně jim panující počasí nebrání v tom, aby si na Štědrý den nepřipravili tradiční mňamky. V této zemi je naprostou klasikou grilování na zahradě, ale drží se zde i tradiční způsoby. V rodinách, kde slaví Vánoce tradičně, si večer prostřou pečeného krocana nebo velice oblíbenou medovou šunku. Co se na Vánoce hoduje v Peru? Pokud byste se chtěli nechat inspirovat krásnou zemí Peru, pak byste si na Štědrý den k večeři museli udělat krocana, který se zde velice často nadívá čerstvým ovocem. Chybět samozřejmě nesmí omáčka z jablek a tradiční tamales, což jsou listy z kukuřice uvařené v páře a plněné mletým masem se zeleninou. Na Vánoce do Ruska! V Rusku sice Vánoce slaví až začátkem ledna, ale i tak si zde dávají do nosu. Pochutnávají si slavnostních jídlech, které se možná netváří jako vánoční,... Čtěte více Příspěvek Jak připravit moderní štedrou večeři pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
15.12.2016 19:55 |

Pád družice na Měsíc natočily kamery v přímém přenosu

Japonská družice Kaguja ukončila vesmírnou misi destrukcí.
24.06.2009 09:05 |

Slunce pod mikroskopem. Nová družice se vytáhla

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil první snímky z nové družice.
22.04.2010 07:35 |

Družice Kepler poprvé objevila hornatou exoplanetu

Družice Kepler, pomocí které americký Národní úřad pro letectví pátrá po obyvatelných planetách mimo naši sluneční soustavu, poprvé objevila exoplanetu složenou z hornin.
11.01.2011 11:55 |

GALERIE: Počasí z družice

30.06.2011 16:10 |

Německá družice spadne za pár dní na Zem, nikdo ale neví kam

Během příštích několika dní spadne na zem německá družice ROSAT. Podle vědců je pravděpodobnost, že spadne právě na vás pouhých 1:2000, což je děsivé.
20.10.2011 08:15 |

Německá družice už dopadla na Zem, neví se ale kam

Uf, tak to bylo o fous. Německá vysloužilá družice ROSAT už dopadla na Zem. Zatím se neví kam, ani jaké její trosky způsobily škody.
24.10.2011 03:20 |

Družice Kepler objevila dvě planety velké jako Země

Družice Kepler, pomocí které americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) pátrá po obyvatelných planetách mimo naši sluneční soustavu, objevila první dvě planety téměř stejně velké jako Země. S odvoláním na americké vědce o tom informovala agentura AP, podle níž je však povrch obou planet příliš horký, než aby na nich mohl být život.
20.12.2011 20:50 |

Družice Meridan dopadla do ulice "Kosmonautů"

Trosky ruské družice Meridian, která se po startu zřítila k zemi, dopadly na Sibiři na dům v ulici pojmenované po kosmonautech. Informuje o tom v sobotu agentura AFP.
24.12.2011 11:10 |

Část zřícené ruské družice dopadla na dům v ulici Kosmonautů

Ironie jako hrom. Páteční pád ruské vojenské a navigační družice Meridian na území Sibiře měl značně komickou dohru. Část zříceného aparátu totiž dopadla na dům v ulici Kosmonautů, napsal v sobotu na svém webu list Herald Sun.
24.12.2011 13:55 |

Družice Kepler našla 11 nových planetárních systémů

Družice Kepler, pomocí které americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) pátrá po obyvatelných planetách mimo naši sluneční soustavu, slaví další úspěch. Pomocí zařízení vědci zaznamenali jedenáct nových planetárních systémů s nejméně 26 potvrzenými planetami. Na svém webu o tom informovala americká vesmírná agentura.
27.01.2012 10:25 |

Vesmírný transport ruské a indonéské družice skončil havárií se ztrátou 3,2 mld

Let nosné rakety Proton-M, která měla vynést z kazašského kosmodromu Bajkonur na oběžnou dráhu dvě spojovací družice, ruskou a indonéskou, skončil v noci na dnešek SELČ havárií kvůli potížím s motory. Oznámila to ruská média s odvoláním na kosmickou agenturu Roskosmos.
07.08.2012 09:55 |

UNIKÁTNÍ VIDEO: Meteorit řítící se na Rusko zaznamenaly družice!

Asi 15 metrů velký meteorit, který v pátek explodoval nad Uralem silou 30 Hirošim, zachytila meteorologická geostacionární družice. Podívejte se na něj.
19.02.2013 10:40 |