Unikátní objev na Sibiři: Vědci našli 12 tisíc let zamrzlé štěně

Vědci v Rusku odebrali vzorky tkáně z mumifikovaného štěněte, které bylo asi 12 tisíc let zamrzlé v permafrostu na Sibiři. Jak napsal portál The Times, jde o nejstarší podobný nález.
21.03.2016 07:00 |

Unikátní objev: Vědci našli v Rusku 12 000 let zamrzlé štěně

Vědci v Rusku objevili štěně, které bylo 12 tisíc let zamrzlé v permafrostu na Sibiři. Jde o naprostý unikát a nejstarší podobný nález vůbec. O objevu informoval server The Times.
21.03.2016 10:01 |

Na Sibiři našli 12 tisíc let zamrzlé štěně. Má velmi zachovalý mozek, překvapilo vědce

Vědci v Rusku odebrali vzorky tkáně z mumifikovaného štěněte, které bylo asi 12 tisíc let zamrzlé v permafrostu na Sibiři. Jde o nejstarší podobný nález, napsal zpravodajský server The Times. Podle Pavla Nikolskyho, který se účastní výzkumu, je nalezený psík velmi dobře zachovaný. "Jednou z nejdůležitějších věcí je to, že je velmi dobře zachovalý mozek," uvedl. "Stupeň zachovalosti je asi 70 až 80 procent. Až ho vyjmeme, budeme to moci určit přesněji. Zatím ho vidíme jen na skenech magnetické rezonance. Dá se říct, že jde o jeden z prvních případů, kdy jsme získali mozek zástupce psovitých z období pleistocénu," dodal. Tělo štěněte bylo nalezeno v loňském roce v bahně jedné z jakutských řek.
21.03.2016 07:15 |

Senzační objev na Sibiři! Vědci našli zkameněliny neznámých tvorů

Za senzační objev označují ruská média nález kosterních pozůstatků neznámých tvorů, kteří na Sibiři žili před 350 miliony let. Objev ruských, švédských a francouzských vědců je výsledkem tříleté práce.
17.10.2013 08:20 |

Unikátní objev českých archeologů: Našli sedm tisíc let starou studnu!

Unikátní objev učinili na konci loňského roku olomoučtí archeologové. U Uničova nalezli sedm tisíc let starou studnu. Podobný objev nebyl v Česku zaznamenán padesát let.
26.01.2016 12:20 |

Převratný objev! Na okraji SLUNEČNÍ SOUSTAVY našli tajemný objekt

Dvanáct miliard kilometrů od Slunce objevili vědci růžové zamrzlé těleso. Nejnovější objev naznačuje, že v dané oblasti se zřejmě nachází množství podobných těles.
27.03.2014 15:50 |

Obří tajuplné krátery na Sibiři: Kde se sakra vzaly? Vědci si lámou nad záhadou hlavy!

Jsou gigantické, a kdyby do nich nějaký nešťastník spadl, živý by se z nich jen tak nedostal. Řeč je o čtyřech obřích kráterech, které se jakoby zničehonic objevily na Sibiři. A vědci si teď lámou hlavy, co je způsobilo.
23.02.2015 21:20 |

Senzační objev vědců v Africe. Našli kosti člověka staré 300 tisíc let

Vědci v Maroku našli fosilie člověka (Homo sapiens) staré 300 tisíc let. Jsou tak o 100 tisíc let starší než dosud známé nejstarší kosti člověka rozumného. O senzačním objevu mezinárodního týmu vědců informuje ve svém nejnovějším vydání časopis Nature.
07.06.2017 22:05 |

Příšera z hlubin: V dole na Sibiři našli mumii neznámého tvora

Dlouhý krk, protáhlá hlava, ostrá zubiska. To není popis slavného filmového Vetřelce, ale mumie podivného monstra, kterou našli horníci v diamantovém dole na Sibiři. Ani experti si nejsou jisti, co je to vlastně zač.
14.08.2016 05:35 |

Rybáři balancují u prohlubní, otvírají zamrzlé rybníky

Se speciálními pilami a sekerami vyrážejí jihočeští rybáři na zamrzlé rybníky. Vyřezávají v ledu prohlubně, aby rybám dodali kyslík a vodě potřebný sluneční svit. Práce to je náročná.
10.02.2012 05:10 |

Hasiči varují – pozor na nedostatečně zamrzlé vodní hladiny

Jakmile se hladiny rybníků a vodních nádrží při delších a silnějších mrazech pokryjí vrstvou ledu, lidé si vyráží zabruslit na čerstvém vzduchu a v přírodě. Je to přeci daleko romantičtější než tlačenice na stadionu. Zamrzlé rybníky využívají lidé také k procházkám nebo zkrácení si cesty.
08.01.2015 12:22 |

Chlapeček se propadl na tenkém ledu do řeky. Zamrzlé Berounce se raději vyhněte

Se začátkem února se v Praze oteplí. Městské části tak varují obyvatele metropole, aby nevstupovali na zamrzlé řeky či rybníky. Pokud je to nutné, tak pouze v případě, kdy jsou si jisti bezpečím. Příkladem může být malý školák (6), který si hrál se spolužáky u Berounky v Praze 16 a propadl se na ledě. Díky rychlé záchraně městské policie vše naštěstí dopadlo dobře.
31.01.2017 17:10 |

Pátrání po původu psů: Pomoct by s ním mohl nález se Sibiře

Odkud pochází věrný, čtyřnohý přítel člověka? Na to se vědci už dlouho snaží najít jednoznačnou odpověď. Pomoct by s tím mohl unikátní objev ostatků prehistorických psů na Sibiři. Odborníci nyní zjišťují, zda byli ochočení.
04.04.2016 21:20 |

Unikátní objev NASA: Našli nový život?

Objev hned sedmi nových světů u jediné hvězdy oznámila NASA a spolupracující vědci z řady zemí. Všech sedm planet je podobně velkých jako Země a většina i v rozumné vzdálenosti od jejich hvězdy, aby mohly mít celkem přijatelnou teplotu. Otázka tedy zní takto: Je na některé z nich život?
13.03.2017 05:05 |

Převratný objev NASA: Našli planetu podobnou Zemi

Vědci s pomocí Keplerova teleskopu našli první exoplanetu, která je srovnatelná se Zemí velikostí i vzdáleností od svého Slunce. Exoplaneta, jejíž objev označila NASA za milník na cestě k hledání mimozemského života, je od Země daleko 1400 světelných let.
23.07.2015 19:35 |

Konečně se dočkala! První dáma Zemanová má doma štěně

První dáma Ivana Zemanová (48) se dočkala! S měsíčním zpožděním dostala svůj narozeninový dárek. Štěně zlatého retrívra. A Blesk má jejich první společné fotografie: Takže to je první štěně Česka – Darcy!
30.05.2013 06:45 |

Osobnosti: Ivana Zemanová (290 článků)

LIDÉ BEZ CITU: Štěně někdo pohodil venku v zauzlované igelitce!

Jen nevěřícně mohli o uplynulém víkendu koukat lidé a strážníci ,kteří objevili malé štěně v zauzlované igelitové tašce v Hradci Králové. Pohozené štěně by se samo z tašky nedostalo, přežilo jen díky všímavosti kolemjdoucí ženy.
29.07.2013 13:10 |

Vědci objevili na Sibiři nový lidský druh

Kosti objevené v jeskyni na Sibiři patřily dosud neznámému lidskému poddruhu, který se smísil s našimi předky.
01.01.2011 13:15 |

ZÁHADNÁ DÍRA na Sibiři: Ani vědci netuší, jak vznikla

Kráter po dopadu meteoritu? Díra po výbuchu plynu? Nebo snad UFO? Vědce zmátla obří propast, která se nedávno objevila na Sibiři.
16.07.2014 15:55 |

Kilometrový kráter na Sibiři je rájem pro badatele: Brána do podsvětí?!

Obří kilometrový kráter Batagajka na Sibiři, který byl objeven v roce 1960 a pořád roste, děsí tamní jakutské obyvatele. Ti věří, že díra je vstupní bránou do podsvětí. Zato vědci a další badatelé jsou z propasti absolutně u vytržení.
02.03.2017 12:10 |