Unikátní objev českých archeologů: Našli sedm tisíc let starou studnu!

Unikátní objev učinili na konci loňského roku olomoučtí archeologové. U Uničova nalezli sedm tisíc let starou studnu. Podobný objev nebyl v Česku zaznamenán padesát let.
26.01.2016 12:20 |

Češi sklízí uznání za objev v Egyptě. Dostali se do TOP 10 úspěchů archeologů

Sklízí uznání za své úsilí. Tým českých archeologů se pod vedením profesora Miroslava Bárty pustil do náročné práce v Egyptě, na začátku roku 2015 pak objevil hrob doposud neznámé královny Chentkaus III., manželky faraona vládnoucího před 4500 lety. Nyní se tenhle objev dostal do top 10 archeologických objevů roku podle britských odborníků. Jaké další objevy uspěly?
29.12.2015 19:35 |

Lannerův dům v Telči hostil výjezdní zasedání archeologů Národního památkového ústavu

Ve dnech 27. a 28. dubna proběhlo v Lannerově domě, sídle NPÚ, ÚOP v Telči, již osmé výjezdní zasedání archeologů NPÚ. Zúčastnilo se jej téměř 40 archeologů, zástupců všech územních odborných pracovišť Národního památkového ústavu z celé České republiky.
10.05.2017 10:25 |

Unikátní objev archeologů: Nalezli mumii v »teniskách«!

Archeologové učinili další významný objev! V mongolské části pohoří Altaj našli mumii, která je prý až 1500 let stará. Co ale všechny šokovalo, byl její oděv, resp. obuv – na nohou má totiž cosi, co připomíná tenisky!
28.04.2016 09:10 |

28.04.2016 09:45 |

02.05.2016 11:50 |

Senzační objev českých archeologů: Hrobku neznámé egyptské královny Chentkaus III starou 4500 let!

Naprostá senzace! Českým archeologům se povedl parádní kousek, který je proslaví po celém světě! V Egyptě našli hrobku dosud neznámé královny Chentkaus III., manželky faraona Raneferefa! Úžazný nález Egypťané oslavují!
05.01.2015 05:21 |

Senzační objev českých archeologů: Hrobka neznámé egyptské královny Chentkaus III starou 4500 let!

05.01.2015 07:16 |

Manželský pár objevil pod gaučem v obýváku středověkou studnu

Pod gaučem objevíte maximálně nějaké zapadlé drobné, ale rozhodně ne středověkou studnu. Britskému páru z Plymouthu se to však tento archeologický kousek podařil.
31.08.2012 15:05 |

Manželský pár objevil pod gaučem v obýváku středověkou studnu

03.09.2012 20:40 |

Bez pitné vody je v ČR kvůli záplavám zhruba 31.000 lidí

Zhruba 31.000 lidí v ČR přišlo kvůli záplavám o zdroj pitné vody. Povodně totiž podle hygieniků znečistily 636 studní a 72 veřejných vodovodů, oznámila mluvčí ministerstva zdravotnictví Viktorie Plívová. V případech, kdy byly velkou vodou zasaženy vodovody, musí vodohospodáři zajistit náhradní zásobování. Lidé, kteří mají vlastní studnu, by měli podle úřadu vodu vyčerpat a studnu dezinfikovat. Státní veterinární správa varuje také před potravinami znečištěnými povodní.
05.06.2013 17:45 |

Číňanky daly Sobotkovi Dračí studnu. Sbíral čaj na plantáži i miliony pro Česko

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) pokračuje v návštěvě Číny, kde zavítal i na čajovou plantáž a do muzea čaje. Okusil v něm Dračí studnu. Tedy jeden z místních čajů, jehož přípravu provází rituál, který zaujal i hejtmana Michala Haška či ministryni Michaelu Marksovou (oba ČSSD). Vedle „sbírání“ čaje se však Sobotka pochlubil i sbíráním milionů pro Česko - mj. investicí Číňanů ve výši 100 milionů dolarů do českého leteckého průmyslu.
19.06.2016 10:20 |

Osobnosti: Bohuslav Sobotka (9043 článků) , Michal Hašek (2268 článků)

Keltové v Mělníce: záhadný objev z doby železné

Keltové, kteří Čechy obývali v 5. a 6. století před naším letopočtem, se usadili také v místě budoucího Mělníka. Dokazuje to nejnovější objev archeologů, kteří našli na náměstí Míru v Mělníku asi 20 centimetrů pod dlažbou keramickou nádobu a další předměty z přelomu období halštatu a laténu.
14.06.2011 00:25 |

Archeologové našli v Telči devět set let starou kostru koně

Unikátní objev se podařil jihlavským archeologům. Při odbahnění Staroměstského rybníka v Telči našli kostru koně ze 13. století.
24.05.2011 13:20 |

Nečekaný objev archeologů: 1500 let stará mumie v botách, které vypadají jako tenisky

Archeologové našli v mongolské části pohoří Altaj prastarou mumii, která je prý už neskutečných 1500 let stará. Na svůj věk je velmi zachovalá, jenže je v tom jedna záhada. Mumie má na nohou tenisky. Jak je to možné?
12.04.2016 20:41 |

Ve Valašském Meziříčí opravují unikátní 300 let starou tapiserii

Světově unikátní 300 let starou tapiserii, která má hodnotu nejméně pět milionů korun, opravují v gobelínce ve Valašském Meziříčí.
02.07.2010 18:30 |

Unikátní objev NASA: Našli nový život?

Objev hned sedmi nových světů u jediné hvězdy oznámila NASA a spolupracující vědci z řady zemí. Všech sedm planet je podobně velkých jako Země a většina i v rozumné vzdálenosti od jejich hvězdy, aby mohly mít celkem přijatelnou teplotu. Otázka tedy zní takto: Je na některé z nich život?
13.03.2017 05:05 |

Unikátní objev archeologů v Olomouci!

Opravdu ojedinělý nález vyzvedli ze země archeologové v Olomouci. Objevili zlomek mamutího klu.
23.08.2015 12:05 |

V Římě našli historický poklad: Pod Koloseem dřímal akvadukt z doby před Kristem

V centru italské metropole byly při stavbě nové linky metra objeveny zbytky zřejmě nejstaršího římského akvaduktu. Podle italských archeologů, které citoval španělský deník ABC, jde o výjimečný objev. Kromě části vodovodního potrubí starého přes 2300 let se při stavbě římského metra našla i hrobka z doby železné.
06.04.2017 10:35 |

Senzační objev na Sibiři! Vědci našli zkameněliny neznámých tvorů

Za senzační objev označují ruská média nález kosterních pozůstatků neznámých tvorů, kteří na Sibiři žili před 350 miliony let. Objev ruských, švédských a francouzských vědců je výsledkem tříleté práce.
17.10.2013 08:20 |