Unikátní objev archeologů v Olomouci!

Opravdu ojedinělý nález vyzvedli ze země archeologové v Olomouci. Objevili zlomek mamutího klu.
23.08.2015 12:05 |

Unikátní objev českých archeologů: Našli sedm tisíc let starou studnu!

Unikátní objev učinili na konci loňského roku olomoučtí archeologové. U Uničova nalezli sedm tisíc let starou studnu. Podobný objev nebyl v Česku zaznamenán padesát let.
26.01.2016 12:20 |

Češi sklízí uznání za objev v Egyptě. Dostali se do TOP 10 úspěchů archeologů

Sklízí uznání za své úsilí. Tým českých archeologů se pod vedením profesora Miroslava Bárty pustil do náročné práce v Egyptě, na začátku roku 2015 pak objevil hrob doposud neznámé královny Chentkaus III., manželky faraona vládnoucího před 4500 lety. Nyní se tenhle objev dostal do top 10 archeologických objevů roku podle britských odborníků. Jaké další objevy uspěly?
29.12.2015 19:35 |

Unikátní objev archeologů: Nalezli mumii v »teniskách«!

Archeologové učinili další významný objev! V mongolské části pohoří Altaj našli mumii, která je prý až 1500 let stará. Co ale všechny šokovalo, byl její oděv, resp. obuv – na nohou má totiž cosi, co připomíná tenisky!
28.04.2016 09:10 |

28.04.2016 09:45 |

02.05.2016 11:50 |

Unikátní objev v Olomouci: 3000 let staré plátno z mumie!

Unikátní objev udělali olomoučtí historikové. V archivu tamějšího vlastivědného muzea objevili kus plátna, ve kterém byla kdysi zabalena mumie faraona Ramesse II.
26.01.2014 15:00 |

Osobnosti: Ramesse II. (4 články)

Keltové v Mělníce: záhadný objev z doby železné

Keltové, kteří Čechy obývali v 5. a 6. století před naším letopočtem, se usadili také v místě budoucího Mělníka. Dokazuje to nejnovější objev archeologů, kteří našli na náměstí Míru v Mělníku asi 20 centimetrů pod dlažbou keramickou nádobu a další předměty z přelomu období halštatu a laténu.
14.06.2011 00:25 |

Čechům se podařil unikátní výpočet a objev meteoritu. Je starý jako sluneční soustava

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít na jisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 14:25 |

Unikátní objev! V Olomouci našli kus oděvu faraona Ramesse II.

Pracovníci Vlastivědného muzea v Olomouci v jeho sbírkách náhodou našli část vzácné textilie z mumie patrně nejvýznamnějšího egyptského panovníka Ramesse II.
24.01.2014 17:00 |

Osobnosti: Ramesse II. (4 články)

Poblíž Říma objevili další, malé koloseum

Senzační objev učinil tým britských archeologů v antickém přístavu Portusu poblíž Říma: malé koloseum pro zhruba dva tisíce diváků. Svými parametry 42 metrů délky a 38 metrů šířky ale zdaleka nedosahuje rozměrů známého kolosea ležícího přímo v italské metropoli, které bylo největším amfiteátrem dávnověku a symbolem někdejší Říše římské.
01.10.2009 15:05 |

Světový unikát z Prahy 6: Homosexuál z doby kamenné

Celosvětovou senzací se stal objev českých archeologů, kteří na území Prahy 6 odkryli hrob nejstaršího homo či transsexuála všech dob.
08.04.2011 12:10 |

Čeští archeologové objevili v Iráku zaniklé město

Mimořádný objev se podařil týmu českých archeologů - minulý týden nalezli v iráckém Kurdistánu pozůstatky doposud neznámého zaniklého velkého města. Dávné osídlení, které podle všeho vzkvétalo za předislámského a raně islámského období, nelze spojit s žádnou lokalitou známou z písemných pramenů.
15.10.2013 15:55 |

Senzační objev českých archeologů: Hrobku neznámé egyptské královny Chentkaus III starou 4500 let!

Naprostá senzace! Českým archeologům se povedl parádní kousek, který je proslaví po celém světě! V Egyptě našli hrobku dosud neznámé královny Chentkaus III., manželky faraona Raneferefa! Úžazný nález Egypťané oslavují!
05.01.2015 05:21 |

Senzační objev českých archeologů: Hrobka neznámé egyptské královny Chentkaus III starou 4500 let!

05.01.2015 07:16 |

Tajná skrýš nacistů uprostřed džungle! Významný objev archeologů v Argentině

Nacistické mince i zbytky rozbitého porcelánu s nápisy „Vyrobeno v Německu“. Archeologové si jsou jistí, co hluboko v argentinské džungli našli. Jde o rozpadlou nacistickou skrýš, která byla postavena, aby se v ní zrůdy nelidského režimu mohly ukrýt po druhé světové válce, kterou svou zvrácenou ideologií ani hrubou silou nevyhrály.
23.03.2015 18:25 |

Senzační objev britských archeologů! Našli další Stonehenge necelé 2 km od originálu!

Po staletí fascinuje veřejnost i archeology, kteří si dodnes lámou hlavu nad tím, k čemu vlastně kdysi sloužila. A teď se zjistilo, že megalitická stavba Stonehenge má dvojče! Navíc jen necelé dva kilometry od originálu.
11.09.2015 09:54 |

Nečekaný objev archeologů: 1500 let stará mumie v botách, které vypadají jako tenisky

Archeologové našli v mongolské části pohoří Altaj prastarou mumii, která je prý už neskutečných 1500 let stará. Na svůj věk je velmi zachovalá, jenže je v tom jedna záhada. Mumie má na nohou tenisky. Jak je to možné?
12.04.2016 20:41 |

Hugo a jeho velký objev - kouzelný příběh s citem pro dětskou duši

S nejvyšším počtem jedenácti nominací jde do souboje o americké Oscary film režiséra Martina Scorseseho Hugo a jeho velký objev, který ve čtvrtek 2. února vstupuje do českých kin. Překrásný působivý snímek pro celou rodinu natočil Scorsese podle ceněné knihy Briana Selznicka Velký objev Huga Cabreta.
04.02.2012 11:20 |

Osobnosti: Martin Scorsese (89 článků) , Brian Selznick (2 články)

Senzační objev na Sibiři! Vědci našli zkameněliny neznámých tvorů

Za senzační objev označují ruská média nález kosterních pozůstatků neznámých tvorů, kteří na Sibiři žili před 350 miliony let. Objev ruských, švédských a francouzských vědců je výsledkem tříleté práce.
17.10.2013 08:20 |