Tutanchamonova dýka je vyrobena z meteoritu, zjistili vědci. Egypťané ho považovali za dar z nebes

Nejnovější analýza železné dýky nalezené v hrobce faraóna Tutanchamona potvrdila, že byla vyrobena ze sloučeniny s příměsí meteoritu.
02.06.2016 13:40 |

Vesničané si spletli sexuální hračku s andělem z nebes

Za dar z nebes považovali vesničani z indonéského ostrova Bangaii figurínu, kterou jeden místní rybář vylovil z moře. Z postavy s jemným obličejem byl tak unesený, že ji vzal domů, kde s ní jeho matka zacházela jako s člověkem a oblékala ji každý den do jiných šatů. Rychle se začala šířit zvěst o nebeském zjevení.
06.05.2016 10:15 |

Totálně neschopný Obama je pro Putina dar z nebes, soudí Jaroslav Bašta. Erdogan se bude raději kamarádit s ním, než aby skončil jako kamarád Západu Kaddáfí

ROZHOVOR „Chromá kachna“ je dar z nebes Putinovi. „Představuje jednoho z nejslabších obyvatel Bílého domu v historii USA,“ hodnotí působení prezidenta Baracka Obamy exministr Jaroslav Bašta. Někdejší velvyslanec v Rusku i na Ukrajině předpokládá, že má Vladimir Putin i díky Obamovi „šanci vytvořit si dobrou pozici pro ruské prezidentské volby“. Pro ParlamentníListy.cz připomíná tato čísla: „Z více než milionu migrantů, kteří vloni využili pozvání Angely Merkelové, se podařilo zaměstnat 54 osob, když se 50 z nich ujala Bundespost.“ Bašta vysvětluje, proč už je Ukrajina pro Západ nezajímavá, z jakého důvodu se raději bude kamarádit Recep Erdogan s těmi, kdo se vývozem demokracie nezabývají, a řeč byla o chování prezidenta Miloše Zemana, když „narazí na blbce“.
17.08.2016 20:40 |

Osobnosti: Vladimir Putin (2803 článků) , Angela Merkelová (1808 článků) , Barack Obama (2378 článků) , Miloš Zeman (17435 článků)

Dinosaury prý zabila sopečná činnost, ne pád meteoritu

Dinosauři vymřeli kvůli sopkám, které vybuchly v Indii před 65 milióny lety, tvrdí nová studie. Teorie hovořící o okamžitém vymření dinosaurů po pádu meteoritu na Zemi tak dostává další možnou trhlinu. Podle nedávných nálezů dinosauři mohli žít ještě půl miliónu let po pádu meteoritu.
06.05.2009 19:40 |

Po pádu meteoritů zaplavily ruský internet vtipy

Prakticky souběžně se zprávami o pádu roje meteoritů nad Uralem se dnes v ruském internetu objevily ironické žerty a jízlivé fotomontáže, které se často trefovaly do nejvyšších pater ruské politiky. S oblibou si jejich autoři brali na mušku šéfa Kremlu Vladimira Putina, který si podle jednoho blogera "uvědomil, že se na meteoritu ještě neproletěl".
15.02.2013 19:55 |

Osobnosti: Vladimir Putin (2803 článků)

Na meteoritu můžete pořádně vydělat! Cena za gram je fantastická

Několik hodin po pádu meteoritu se na internetu objevily inzeráty, které buď poptávají nebo nabízejí kousky meteoritu.
16.02.2013 06:45 |

Konspirační teorie o ruském meteoritu: Kovboj Putin a tajná superzbraň!

Po pádu meteoritu nad Uralem zaplavily ruský internet vedle obav a konspiračních teorií i různé vtipy. jedni se smějí tomu, jak na kolážích "rajtuje" na meteoritu kovboj Putin, druzí však podezřívají tajné služby, že skutečně něco tají.
17.02.2013 06:00 |

Tajemství pitvy Moniky (†36) a Klárky (†8): Egypťané zadržují jejich orgány jako důkazy!

Když Egypťané zaslali do Česka po pitvě těla otrávené Moniky (†36) a Klárky (†8), zděsili nejenom otce a manžela Petra (35), ale i české vyšetřovatele. Chyběly jim totiž klíčové orgány. Tento krok vysvětlil právník Keroles Ezzat Bashier, který se do případu vložil. Podle něj Egypťané zadržují jejich orgány jako důkazy, informoval web TN.cz.
24.10.2013 10:50 |

Opravená Tutanchamonova maska je znovu k vidění v muzeu

Egypťané vrátili do Káhirského muzea slavnou pohřební masku z hrobky faraona Tutanchamona, která musela být zrestaurována. Z masky se loni v srpnu odlomily vousy a byly pouze narychlo přilepeny nevhodným materiálem. Letos v říjnu se proto do druhé opravy pustili egyptští a němečtí odborníci.
16.12.2015 23:10 |

Egyptští balzamovači podváděli. Místo zvířecích těl cpali do mumií skořápky

Starověcí Egypťané uctívali své bohy zvířecími mumiemi. Ne vždycky ovšem stihli uspokojit poptávku po zvířecích obětech a občas při mumifikaci "ošulili". Zjistili to vědci z univerzity Manchestru, když při analýze 800 zvířecích mumií zjistili, že velká většina z nich obsahuje pouze látky, bahno, rákos a skořápky. Vědci se domnívají, že poptávka zkrátka převyšovala nabídku a egyptští balzamovači nestíhali včas připravovat mumie obětovaných zvířat.
11.05.2015 11:41 |

Dýka v Tutanchamonově hrobce: Materiál pochází z vesmíru, zjistili vědci

Když v roce 1922 objevil britský archeolog Howard Carter Tutanchamonovu hrobku, našel tam i dýku ze železa. V době, kdy zemřel mladý faraon, však bylo železo v Egyptě vzácné a netěžilo se. Záhada je nyní konečně vyřešena. Vědci zjistili, že drahocenný kov, který za více než tři tisíce let nezrezivěl, pochází z vesmíru.
02.06.2016 19:45 |

Osobnosti: Howard Carter (6 článků)

Záhada ruského meteoritu: Našli ho! Víme, co v něm je!

Ruští vědci v neděli nalezli v jezeře Čebarkul úlomky meteoritu, který v pátek zasáhl oblast Uralu. Informovala o tom agentura RIA Novosti. Co odhalily rozbory?
18.02.2013 09:10 |

Vědci rozluštili záhadu ruského meteoritu: Našli jeho úlomky!

Největší úlomky meteoritu, jehož páteční pád zranil stovky lidí a vyvolal paniku v okolí uralského Čeljabinsku, leží na dně jezera Čebarkul. Ruským expertům se ale podařilo nalézt menší úlomky, které jsou rozesety v okolí jezera.
18.02.2013 13:00 |

V parku našli záhadný vesmírný sliz a spojují ho s pádem meteoritu!

Vědci si lámou hlavu nad nálezem podivného slizu známého jako astrální želé, který se po explozi meteoritu nad Čeljabinskem objevil v britské přírodní rezervaci.
19.02.2013 14:35 |

U Čeljabinsku našli úlomky meteoritu o rozměru dětské pěsti

FOTO UVNITŘ. Ruští vědci našli v okolí uralského Čeljabinsku zatím největší úlomky meteoritu, který do oblasti dopadl koncem minulého týdne. Podle místní agentury Uralinformbyro dosahují některé exempláře velikosti až  dětské pěsti . Přesné místo nálezu experti tají.
20.02.2013 14:35 |

Vědci odhalili tajemství čeljabinského meteoritu!

Skupina vědců zveřejnila velmi zajímavá čísla a informace o meteoritu, který v únoru spadl u ruského města Čeljabinsk. Tato fakta vás překvapí!
08.11.2013 08:16 |

Rok od ničivého meteoritu: Čeští vědci odhalili jeho tajemství

Exploze meteoritu, kterýpřesně před rokem dopadl v okolí ruského Čeljabinsku, uvolnila nejméně třicetkrát větší energii než výbuch atomové bomby nad Hirošimou v roce 1945.
15.02.2014 13:05 |

Tajemství obřího meteoritu: Rozluštili ho čeští vědci

Exploze meteoritu, který přesně před rokem dopadl v okolí ruského Čeljabinsku, uvolnila nejméně třicetkrát větší energii než výbuch atomové bomby nad Hirošimou v roce 1945. Její síla dosáhla 500 kilotun výbušniny TNT, v Hirošimě to bylo asi 15 kilotun TNT.
16.02.2014 14:35 |

Zoufalý Ondřej Ruml tvrdě zaplatil za podraz na Dyka a Vilhelmovou: Víte, proč nesměl na zapíjení jejich miminka?

Pondělní "zapíjení čerstvě narozeného Aloise Dyka":http://www.extra.cz/dyk-vcera-zapijel-aloise-mame-seznam-hostu-supertajne-pijatyky-nechybela-byvala-prvni-dama-a-smutne-exmilenky se muselo obejít bez donedávna jednoho z nejbližších přátel pyšného otce "Vojty Dyka":http://www.extra.cz/tema/vojta-dyk (27), zpěváka "Ondry Rumla":http://www.extra.cz/tema/ondrej-ruml (31).
15.05.2013 08:35 |

Osobnosti: Vojtěch Dyk (683 článků) , Ondřej Ruml (156 článků)

Filmová partnerka Dyka umí být za femme fatale, ve skutečnosti vypadá jako děvčátko

Sabina Rojková (17) dostala příležitost, o které spousta mladých hereček jen sní - podílet se na filmu, v němž se potkala s nejednou hereckou hvězdou. V případě pohádky Tři bratři se jedná především o Jiřího Lábuse, Ivanu Chýlkovou, Oldřicha Kaisera či o generaci mladšího, ale velmi talentovaného Vojtěcha Dyka. Navíc pod režijním vedením oscarového Jana Svěráka (sošku získal za Kolju). V pohádce Rojková hraje Marušku, partnerku právě Dyka.
13.09.2014 09:55 |