Tutanchamon měl železnou dýku z vesmíru

Příběh Howarda Cartera, britského egyptologa a objevitele Tutanchamonovy hrobky, obletěl svět. Inspiroval celé generace egyptologů a zásadním dílem přispěl ke zviditelnění do té doby poněkud obskurního oboru. Stejně tak dal vzniknout romantickým představám o božských faraonech, jejich kletbách a vraždících mumiích, které se staly nedílnou součástí literární a filmové kultury. Rozhodně ale neplatí, že by se okolo místa faraonova posledního odpočinku určité záhady nenašly. Můžeme si jen domýšlet, jak překvapený musel Carter být, když na boku mumie z doby bronzové našel prvotřídní železnou dýku…
08.06.2016 19:25 |

Osobnosti: Howard Carter (6 článků)

Faraon Tutanchamon byl pohřben s plnou erekcí

Ačkoli nebyl faraon Tutanchamon z historického hlediska nijak významný, pro egyptology je cenný především tím, že jeho mumie patří k těm nejzachovalejším z objevených. Pomáhá tak získávat cenné informace o pohřbívání faraonů. Mladý Tutanchamon byl do svého sarkofágu uložen s plnou erekcí, která s jeho tělem svírala úhel devadesát stupňů.
02.09.2015 17:00 |

Tutanchamon: Testy otcovství!

Starověký egyptský vládce Tutanchamon se podrobil testům otcovství. Respektive egyptští vědci hledali jeho rodiče.
17.02.2010 05:10 |

Osobnosti: Tutanchamon (16 článků)

Tutanchamon byl mumifikován se ztopořeným penisem jako bůh Osiris

Egyptologové si dlouho lámou hlavu nad tím, proč byl faraón Tutanchamon pohřben s tolika anomáliemi. Krom toho, že tento historicky poměrně nevýznamný faraón neměl srdce, balzamovali ho se ztopořeným penisem. Pohlavní úd byl vztyčen a udržen v úhlu devadesát stupňů k tělu.
09.01.2014 10:20 |

Osobnosti: Tutanchamon (16 článků)

Savčenková se setkala s poslanci. Od Kalouska dostala dýku

Ukrajinská poslankyně Nadija Savčenková se dnes v prostorách poslaneckého klubu TOP 09 setkala s českými zákonodárci. Přibližně půl hodiny s nimi mluvila o situaci ukrajinských zajatců a vyzvala k jejich podpoře. Žádala také o spolupráci a komunikaci s ukrajinskými politiky. Předseda TOP 09 Miroslav Kalousek ocenil její statečnost a jako dar jí předal ozdobnou dýku, píše ČTK.
13.01.2017 12:45 |

Osobnosti: Miroslav Kalousek (5866 článků)

Dýka v Tutanchamonově hrobce: Materiál pochází z vesmíru, zjistili vědci

Když v roce 1922 objevil britský archeolog Howard Carter Tutanchamonovu hrobku, našel tam i dýku ze železa. V době, kdy zemřel mladý faraon, však bylo železo v Egyptě vzácné a netěžilo se. Záhada je nyní konečně vyřešena. Vědci zjistili, že drahocenný kov, který za více než tři tisíce let nezrezivěl, pochází z vesmíru.
02.06.2016 19:45 |

Osobnosti: Howard Carter (6 článků)

Justin Bieber poletí do vesmíru, za letenku dal miliony

Idol teenagerů Justin Bieber se připojí k hvězdám jako Leonardo DiCaprio nebo Ashton Kutcher, kteří si zaplatili letenku do vesmíru se společností Virgin Galactic. Na svém twitterovém účtu to oznámil majitel kosmické cestovky Richard Branson. Další články k tématu: Turistická vesmírná loď SpaceShipTwo poprvé zažehla raketové motory Letenku za miliony korun si koupilo už 500 zájemců o let do vesmíru Pamela z kultovního seriálu Dallas poletí do vesmíru
07.06.2013 12:50 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (431 článků) , Richard Branson (86 článků) , Justin Bieber (1286 článků)

Zemřel muž, který s Dienstbierem stříhal železnou oponu. Zradilo ho srdce

Jiří Dienstbier starší a Hans-Dietrich Genscher se 23. prosince 1989 sešli v Rozvadově na hranicích a společnými silami přestřihli ostnatý plot, nechvalně proslulou železnou oponu. V lednu 2011 nechyběl Genscher na Dienstbierově pohřbu v Praze. Českého kolegu přežil o pět let. Z Německa dnes totiž přišla zpráva, že německého exministra zahraničí zradilo srdce, se kterým měl delší dobu problémy.
01.04.2016 13:10 |

Na palubě lodi Dragon míří do vesmíru první 3D tiskárna

Vesmírná loď Dragon od soukromé firmy SpaceX vyrazila na svou čtvrtou cestu do vesmíru. Dragon měl původně odletět už v sobotu, ale kvůli špatnému počasí byl let posunut na neděli, oznámil Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Úkolem vesmírné lodi je dopravit na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) první 3D tiskárnu ve vesmíru.
21.09.2014 18:31 |

Poznáváte ho? Lupič napadl čerpadláře železnou tyčí

Brutální útok na zaměstnance benzinové pumpy vyšetřují policisté v Mladé Boleslavi. Lupič zaútočil na muže benzinky Na Hejtmánce železnou tyčí.
05.07.2009 17:45 |

Ondřej Soukup chystá muzikál Muž se železnou maskou

Ondřej Soukup je velmi zaneprázdněný. Momentálně má rozjeto hned několik projektů. Mezi ně se řadí i muzikál Muž se železnou maskou, na němž spolupracuje s kým jiným než s manželkou, textařkou Gábinou Osvaldovou.
30.04.2011 11:40 |

Osobnosti: Ondřej Soukup (284 článků)

Děti, které BRUTÁLNĚ zmlátil muž železnou tyčí, jsou z nemocnice doma!

Čtrnáctiletý chlapec a dvanáctiletá dívka, které minulý pátek železnou tyčí napadl dvaatřicetiletý muž z Mladoboleslavska, byli z pražské motolské nemocnice již propuštěny do domácího léčení. Agenturu Mediafax o tom v úterý informovala mluvčí nemocnice Pavla Danková.
30.08.2011 12:20 |

EXKLUZIVNĚ! TO JE ON! Napadl dvě děti železnou tyčí! Soud na něj uvalil vazbu

Podle informací TV Nova soud uvalil vazbu na Borise Dankaniče, který napadl železnou tyčí v Praze dvě děti. Je obviněný z pokusu o vraždu.
31.08.2011 10:25 |

Železnou tyčí mlátil děti do hlavy! U soudu tvrdí, že jim nechtěl ublížit

Městský soud v Praze v pondělí zahájil hlavní líčení s Borisem Dankaničem, který letos v srpnu zaútočil železnou tyčí na dvě děti a těžce je zranil.
19.12.2011 14:00 |

Bestie! Mlátil děti železnou tyčí do hlavy! Odsedí si osm let

Městský soud v Praze potrestal v úterý sedmi lety vězení Borise Dankaniče, který loni v létě v Praze napadl dvě děti železnou tyčí.
10.01.2012 13:05 |

Lukašenko v Bělorusku zvedl novou "železnou oponu"

Běloruský prezident Alexandr Lukašenko spustil "železnou oponu". Potvrdil existenci seznamu lidí, kteří mají zákaz vycestovat ze země.
23.03.2012 11:10 |

Rath vzkázal z vazby: vodí mě jako muže se železnou maskou

Bývalý hejtman a poslanec David Rath zaslal z vazební věznice v Litoměřicích předsedovi sněmovního mandátového a imunitního výboru Bohuslavu Sobotkovi (ČSSD) ručně psaný čtyřstránkový dopis, ve kterém se vyjadřuje ke své kauze, v níž čelí obvinění z korupčního jednání. Rath se přirovnává k muži se železnou maskou. Za svou aférou vidí ministra vnitra Jana Kubiceho.
24.05.2012 11:45 |

Osobnosti: Bohuslav Sobotka (7823 článků) , David Rath (4226 článků) , Jan Kubice (677 článků)

Rath naříká z vazby: vodí mě jako muže se železnou maskou

24.05.2012 13:05 |

Rath z vězení: Chtějí mě zlomit. Jsem jako muž se železnou maskou

Bývalý hejtman a poslanec David Rath zaslal z vazební věznice v Litoměřicích předsedovi sněmovního mandátového a imunitního výboru Bohuslavu Sobotkovi (ČSSD) ručně psaný čtyřstránkový dopis, v němž se přirovnává k muži se železnou maskou. Zatčení je podle něj komplot.
24.05.2012 13:20 |