Článek

Třeští vám hlava? Nepodceňujte spánek, pitný režim a snažte se bránit stresu!

 
Bolesti hlavy mohou mít mnohé příčiny. Jednou z nich bývá nedostatek vitaminů, konkrétně B2. Chybí-li tato látka dlouhodobě, může dojít ke vzniku obávané migrény.
03.04.2016 05:10 |

podobné články

Podobné články

Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to

 
Zdravý spánek je nesmírně důležitý pro každou živou bytost. Lidé jím stráví téměř jednu třetinu svého života. Jenomže co dělat, když stále nepřichází? Jak se zbavit nočního buzení? Můžete sáhnout po pilulkách, které váš problém sice vyřeší, ale pouze krátkodobě. Chcete-li se poruch spánku zbavit jednou pro vždy, zkuste poslechnout rady čínské medicíny. Pohledem čínské medicíny Čínská medicína bývá v našich končinách nesprávně označovaná jako „alternativní“. Možná kvůli tomu, že používá jiné metody, než na jaké jsme zvyklí, neléčí farmaceutiky, nepoužívá nejmodernější přístroje. Ve skutečnosti jde o tradiční starodávný systém stávající na principech východní filozofie. Podle ní v těle vládne harmonie mezi nejdůležitějšími energetickými póly života: jing a jang. Jing je chladný, znamená noc, jang naopak světlý, ohnivý, zastupuje den, rozum, aktivitu. Mezi těmito póly putuje životní energie, nazývaná čchi. Takto to funguje, pokud je vše v pořádku, ovšem objeví-li se stres, špatná strava nebo jiné nešvary, rovnováha se naruší a proudění čchi je narušené. Navenek se to projevuje zdravotními problémy a chorobami. Čínská medicína klade velký důraz na prevenci. Spánek je lékem na všechno V případě poruch spánku jsou síly jin oslabené a jang příliš silné, takže čchi nemůže plynule proudit. A přitom spánek dokáže vyléčit téměř všechno – regeneruje, omlazuje, uzdravuje. Je základem pro správné fungování organismu, zachování zdraví a dlouhověkosti. Pro kvalitní spánek je nezbytné dodržovat pravidla spánkové hygieny. Dále také záleží na době, kdy spíte: Nejvhodnější dobou pro spánek je čas mezi 21. a 23. hodinou. Tělesná energie čchi prochází meridiány trojitého spalovače. Ten je velmi důležitý, protože reguluje fungování vnitřních orgánů. Nejlépe uděláte, když ve 22.30 hod. už budete v posteli nebo se alespoň ztišíte, co nejvíce uklidníte mysl a upokojíte emoce. V tuto hodinu vstupuje organismus do regenerační fáze. Trpíte-li na migrény, deprese, neplodností, apod., dbejte na spánek mezi 23. a 3. hodinou, kdy... Čtěte více Příspěvek Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse

 
Každá žena pravidelně dbá na svůj zevnějšek. Na tom není určitě nic špatného. Málokterá žena ale ví, že cesta za krásou může být mnohem jednodušší, než se zdá. Pomůže něco tak obyčejného a jednoduchého, jako je spánek. Právě jeho dostatek a kvalita se totiž pozitivně podepíší právě na tom, jak budeme celý den vypadat, nebo kolik budeme mít energie. Aby byl spánek bezproblémový a ničím nerušený, jsou skvělou volbou vynikající ortopedické matrace. Ty se dokážou velmi dobře přizpůsobit našemu tělu a nabídnou mu po celou noc potřebnou oporu. To eliminuje otlačeniny, nepohodlnost, nebo buzení z důvodu bolesti svalů či kloubů. Nezapomínejte také na správnou teplotu Spánek by měl být dlouhodobý a příjemný. Jedině tak si naše tělo odpočine a zvládne regenerovat. Na jeho kvalitu ale nemá vliv jenom matrace. Vliv má také celková teplota. A tak obecně platí, že bychom měli spát spíše v chladnějším prostředí. Nebudeme tak riskovat přílišné pocení, vlivem kterého se budeme také budit. Základem je tedy pootevřené okno, topení na minimum a správná pokrývka. I proto vám nabízíme přikrývky v několika provedeních. Doporučíme, že ideální jsou alespoň dvě. Jedna lehčí a méně hřejivá pro letní období, druhá hřejivější, pro období zimy. S nimi následně souvisí i správný výběr povlečení. Dobrou volbou je krepové a flanelové. Spát nejde na povel Abyste si užila dokonalého a spokojeného spánku, musí být tělo také připraveno spát. Usnout zkrátka nelze na povel. Je tedy třeba několik minut odpočívání, než tělo zklidní svůj rytmus a bude připraveno usnout. Možností, jak toho docílit, je několik. Třeba: Sledování televize. Poslech hudby. Čtení knihy. Právě poslední možnost je doporučována nejvíce. A to už z toho důvodu, že na vašich očích při čtení jistě poznáte, kdy už se vám klíží. A jaké tituly jsou před spaním ty pravé? To příliš nerozhoduje. Někdo raději beletrii, jiný cestopisy a druhý využívá možnost modlit... Čtěte více Příspěvek Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.01.2016 09:05 |

podobné články

Pryč se špekem – 3 body, které nepřehlížet!

 
Obáváte se, že cesta za vysněnou postavou bude pořádná fuška? Možná ano, možná také ne. Záleží na tom, kolik kilogramů nadváhy máte. Pokud potřebujete zhubnout jen pár kilo, stačí změnit stravovací zlozvyky a změna bude brzy viditelná. Vždy to chce pevnou vůli, trpělivost a odhodlání. Nedávno jsem viděla na facebooku příspěvek, který mě docela pobavil. Žena stojící u zrcadla říká, myslela jsem si, že mám perfektní postavu, až do doby než jsem si sedla. Je pravda, že pokud stojíme, ležíme, není to tak nejhorší, ale nedej bože, že si sedneme a špek se vyvalí z kalhot ven. No co si budeme povídat, mnohdy za to skutečně mohou špatně zvolené kalhoty. Tedy jejich velikost. I když to možná zní, jako výmluva, ale není. Jestli se narveme do kalhot o číslo menší a jsme, jako jitrnice, bude to mít opačný efekt, než být sexy v obepnutém oblečení. Následující rady vám pomohou zbavit se pár kil a cítit se lépe. Pamatujte na to, že nejde o to být, jako Twiggy. Ale určitě záleží na tom, jak se cítíte a být především v pohodě! Připravte se – jdeme na to. Nepodceňujte pitný režim Hlad je mnohdy převlečená žízeň. Pijte během dne dostatek tekutin: voda, neslazené čaje, ovocné šťávy. Dva litry tekutin je minimum, které byste měly milé dámy přijmout. Nejlépe rozložené po menších dávkách na celý den. Pít tehdy, až cítíme žízeň je zásadní chyba. Voda jednak pomůže odplavit toxiny z těla a tělo si jí ze stresu nebude ukládat na horší časy. Pravidelnost ve stravě Nejspíš proto je krabičková dieta nejúspěšnější ze všech, protože učí člověka přijímat potravu v pravidelných a přiměřených dávkách. Jíst ve chvíli, kdy cítíme hlad už je pozdě a naopak jíst, když hlad nemáme také. Co tedy s tím? Naučte své tělo pravidelnosti. Když budete jíst ve stejný čas, nebudete mít tendence se z hladu... Čtěte více Příspěvek Pryč se špekem – 3 body, které nepřehlížet! pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.09.2015 19:56 |

podobné články

Pitný režim je základem hubnutí

 
Ať se rozhodnete pro některou z redukčních diet, nebo prostě jen podle svého citu snížíte příjem kalorií a dodáte pohyb, je vždy základem připojit i dostatečný pitný režim. Jak vám pomohou tekutiny v boji s nadbytečnými kily? Tvrzení, že hlad je převlečená žízeň, je jen začátkem složitého hospodaření organismu s tekutinami. Pojďme se na něj podívat zblízka....
30.05.2012 00:10 |

podobné články

Jak se zbavit otékání nohou

 
Otékání nohou je nejen velice nepříjemné, ale v mnoha případech i bolestivé. Pro otoky dolních končetin je aktuálně panující léto více než ideálním obdobím, avšak není to podmínkou – oteklé nohy vás mohou nepěkně potrápit i kdykoli během roku. V letním období je ale otékání nohou mnohem častější a začne se objevovat i u lidí, kteří s tímto problémem prozatím nemají žádnou zkušenost. Jestliže i vás sužuje pocit těžkých nohou, otoky vás začínají bolet, neustále se zvětšují a znepříjemňují vám tak horké sluneční dny, pak si přečtěte náš dnešní článek. Společně se v něm podíváme na šikovné rady a tipy, jak se otékání nohou zbavit a konečně si začít užívat nádherné letní počasí! Proč nohy otékají? Mnoho lidí se drží mylné představy, že jsou otoky dolních končetin výsadou pouze postarších a obézních lidí. Není tomu tak. Oteklé nohy mohou potrápit kohokoli z nás, bez ohledu na věk či pohlaví. Oteklé nohy často doprovází i těhotné ženy a to zvláště ke konci gravidity. Otoky se mohou objevit i po delším sezení, kdy si nohy dostatečně neprotáhnete. Příčiny otékání nohou: vysoký krevní tlak ploché nohy zpomalený tep premenstruační syndrom Voda za to nemůže! Další zažitou představou je domnění, že za oteklé nohy může nadměrné množství vody, díky čemuž se mnoho lidí ve snaze zbavit se nepříjemných otoků, díky kterým se jim do nohou zařezávají pásky a každý krok je čím dál obtížnější, uchyluje k velmi špatnému rozhodnutí: nedodržují pitný režim. To je ale chyba, neboť při otocích naopak musíte pitný režim dodržovat. Přísun tekutin pomůže snížit hustotu krve, která se následně nebude srážet a nebudou tak vznikat otoky. Jak se zbavit otékání nohou? Nyní se pojďme společně podívat, jak dát oteklým končetinám jednou provždy sbohem! Užitečné tipy: ulevte vašim nohám tak, že je dáte do zvýšené polohy střídejte tu a tam chůzi na špičkách... Čtěte více Příspěvek Jak se zbavit otékání nohou pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.07.2016 16:45 |

podobné články

Pokud se dítě nenaučí pitný režim, má problém i v dospělosti

 
Pokud se dítě nenaučí dodržovat pitný režim, má s tím problém i v dospělosti a může mít kvůli tomu i řadu zdravotních problémů, řekla odbornice na výživu Věra Stejskalová.
28.07.2010 16:30 |

podobné články

5 tipů: Jak na pitný režim v zimě

 
Dostatečný příjem tekutin máme spojený zejména s doporučením pro letní dny. Ne všichni si ale uvědomujeme, že zimní a chladné dny s sebou přináší na náš pitný režim stejné nároky. Většina lidí tráví v zimě hodně času ve vytápěných a klimatizovaných prostorách, kde se organizmus dehydruje. Stejně působí na člověka mrazivé povětří. Proto je dobré denně vypít alespoň dva až tři litry tekutin.
20.12.2010 15:10 |

podobné články

Pitný režim aneb Proč je nutné pít

 
Dostatek tekutin pomůže v horku ochladit tělo a potlačit únavu. Ideální je pít asi tři litry za den. Na pitný režim se nemá zapomínat ani na pracovišti. Pít se má celý den a v menších dávkách. Pokud se vypije více tekutiny naráz, tělo ji nedokáže zpracovat a hodně jí odejde potem.
07.07.2011 15:10 |

podobné články

Předejděte dehydrataci v horkých dnech. Kvalitní pitný režim je životně důležitý

 
Pitný režim je podle kardiologa Ivana Majerčáka v současných horkých dnech základem zdraví. Příjem tekutin stoupá, ale ne všechny tekutiny si člověk může dopřát bez omezení.
24.08.2011 09:45 |

podobné články

Rady Petra Havlíčka: Tip na správný pitný režim

 
Pitný režim je důležitý nejen při hubnutí, ale i pro zdraví a správné fungování organismu. Jaké zásady byste měli dodržovat?
21.02.2013 05:10 |

podobné články

Osobnosti: Petr Rada (161 článků)

Rady Petra Havlíčka: Tip na správný pitný režim

 
Pitný režim je důležitý nejen při hubnutí, ale i pro zdraví a správné fungování organismu. Jaké zásady byste měli dodržovat?
24.02.2013 14:44 |

podobné články

Osobnosti: Petr Rada (161 článků)

Pitný režim musíte dodržovat i v zimě!

 
Nejen v létě, ale i na jaře, na podzim či v zimě, zkrátka v jakémkoliv ročním období je nezbytné dodržovat pravidelný pitný režim. Lidské tělo je z 60 - 70% složeno z vody, a tak si možná říkáte, že by si tato malá vodní nádrž mohla vystačit sama, a netřeba ji tedy doplňovat. Opak je ale pravdou. Nedostatečnou hydratací si můžete přivodit zdravotní nepříjemnosti nebo negativně ovlivnit svůj sportovní výkon.
10.11.2014 14:41 |

podobné články

Polovina dětí nedodržuje pitný režim! Pijí hlavně nebezpečné přeslazené limonády

 
Léto je tady, sluníčko svítí jako blázen a my bychom nejraději celý den trávili venku. Právě proto bychom rozhodně neměli zanedbávat pitný režim. Už vůbec ne v případě našich dětí. Kolik by toho měli denně vypít a jaký nápoj je pro ně ten nejvhodnější?
22.06.2016 13:20 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
29.09.2016 11:00 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
22.12.2016 13:55 |

podobné články

Užitečné tipy pro zdravé spaní

 
Zdravé spaní je pro každého z nás velice důležité. Uvědomte si, že spánkem strávíte třetinu vašeho života a jen kvalitní spaní vám dokáže zajistit dostatek energie a psychické i fyzické pohody. Pokud se dobře nevyspíte, probudíte se do nového dne bez nálady, budete rozmrzelí a protivní, což se negativně projeví jak v osobním, tak i kariérním životě. Chcete-li si dopřát skutečně zdravé spaní, pak byste měli vědět, jak tohoto stavu docílit. Důležitost spánku rozhodně není radno podcenit. Mnoho lidí svůj spánek šidí, nespí tolik hodin, kolik jejich tělo potřebuje nebo naopak spí v prostředí, které na jejich spánek negativně působí nebo jej dokonce ruší. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů pro zdravé spaní, které byste si určitě neměli nechat ujít! Užitečné tipy pro zdravé spaní, aneb jak se vyspat dorůžova? Možná patříte k lidem, kteří se rádi vyspí a rádi si dopřejí dostatek hodin klidného a ničím nerušeného spánku. Jenže i přes veškerou snahu se vám ne vždy podaří spát celou noc, často se budíte, ráno se probouzíte vyšťavení a bez elánu do jakýchkoli aktivit. A to je špatně! Proto jsme pro vás připravili několik tipů pro zdravé spaní, po kterém nehrozí, že byste se ráno probudili bez úsměvu od ucha k uchu! Tip první: opravdu kvalitní matrace Možná vám to bude znít jako klišé, ale kvalitní matrace je pro zdravý spánek naprostý základ. V současné době můžete vybírat ze skutečně pestrého množství výrobků, mezi nimiž si každý dokáže najít to pravé ořechové. Velice oblíbené jsou matrace z paměťové pěny, které jsou známé pro svou schopnost dokonale se přizpůsobit lidskému tělu. Další alternativou jsou matrace z líné pěny vyrobené ze směsi PUR a HR pěny, které disponují perfektní tepelnou roztažností, která působí proti vzniku proleženin. Jistotou, u které nemůžete sáhnout vedle, jsou zdravotní matrace, které jsou sice drahé, ale... Čtěte více Příspěvek Užitečné tipy pro zdravé spaní pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.08.2016 05:00 |

podobné články

Špatný spánek = riziko cukrovky! Ponocujete? Flámujete? Tak mimo jiné si zaděláváte na obezitu!

 
Nepodceňujte spánek, respektive jeho délku. Ponocování u počítače, vysedávání u televize, nebo snad dokonce flámování do pozdních nočních hodin, vám totiž může přivodit fatální zdravotní následky.
22.04.2012 12:05 |

podobné články

Připravte své dítě na první třídu

 
Jak dítě připravit na první třídu? To je otázka, kterou si pokládá nespočet maminek a s níž si neví příliš rady. Přechod ze školky do školy je pro děti stresující událostí, ke které je třeba přistupovat s pečlivostí, časem i láskou. Dítka se možná na první třídu těší a nemohou se dočkat dne, kdy konečně uvidí své nové spolužáky, kdy si konečně oblečou školní aktovku a kdy konečně budou moci napsat svůj první domácí úkol, ale i přesto je tu jistá dávka nervozity, nejistoty a strachu – a to pro obě strany. Jestliže i vaše dítě opouští školku plnou her a chystá se do první třídy plné povinností, měli byste vědět, jak mu co možná nejvíce přechod mezi školkou a školou usnadnit. Nebojte se, poradíme vám, jak na to! Nastavte řád Největší rozdíl mezi školkou a školou je v disciplíně a řádu. Zatímco ve školce dítka nemusí dodržovat až tak přísná pravidla, nástupem na základní školu se ale všechno mění. Snažte se nastolit řád a dodržovat jej i doma. Nějaká rutina, která bude neměnná, za chvílí dítku přijde normální. Udělejte si výlet – do školy! Není se čemu divit, že dítka pociťují nejen strach a nervozitu, ale i zvědavost a chuť objevovat nové věci. Není proto na škodu, když mu první třídu ukážete ještě před prvním oficiálním dnem, aby si dítko mohlo prohlédnout prostředí a jakmile dojde na prvního září, nebude se zde cítit tak nejistě. Naučte jej samostatnosti Snažte se dítko vést k větší samostatnosti. Možná vás to bude stát hodně sil a bude třeba vynaložit maximum trpělivosti, ale nechte dítko, aby určité dovednosti, které bude potřebovat pro první třídu, dělalo samo – vázání tkaniček, oblékání apod. Radost na první třídu Aby dítě bez problému zvládlo první třídu, musí se do ní těšit a nemít z ní strach. Hodně si... Čtěte více Příspěvek Připravte své dítě na první třídu pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.10.2015 09:06 |

podobné články

Péče o vlasy – prevence a náprava

 
Vlasy jsou téměř nevyčerpatelným tématem žen každého věku. Většina se úzkostlivě o své kadeře stará, ať jsou krátké či dlouhé. V koupelnách, které obývají i ženy, je možné nalézt na poličkách různé vlasové přípravky. Přes šampóny, kondicionéry, masky, vlasová séra, neschází ani styling. Od tužidel, laků na vlasy, gelů, vosků, modelovacích past a výjimku netvoří ani barvy na vlasy. Na jejich kvalitě se často podepisuje neustálé fénování, kulmování, žehlení bez vlasové ochrany. Péče o vlasy je neméně důležitá také po barvení, kdy je vhodné dodat vlasům výživu. Faktorů ovlivňujících kvalitu vlasů je nespočet. Výběr správného hřebenu, pravidelné pročesávání, životospráva, pitný režim. To vše může ovlivnit třepivost, lámavost a vypadávání vlasů. Ideální volbou je v tomto případě péče zacílená na výživu zevnitř, ale i zvenčí. Únava, stres, vyčerpání, špatná životospráva nenechají dlouho na sebe čekat. Jak tedy můžeme svým vlasům zajistit tu nejlepší péči? Pomoc nese název keratin Na ošetření keratinem většina žen navštěvovala či stále navštěvuje kadeřnictví. Věříme, že vás mile potěší skutečnost, že tento luxus si můžete dopřát z pohodlí vlastního domova. Už dávno se vlasové přípravky neomezují jen na základní prostředky. Keratin představuje látku organického původu, která je rovněž základní složkou lidského vlasu. Dodává nejen pevnost, ale také lesk a ochranné vlastnosti. Jestliže stále uvažujete, jak oživit mdlé vlasy a zároveň je chránit, pak je to jednoznačně vlasová kůra obsahující keratin. Většina těchto sad má přibalen přehledný postup, jak jí aplikovat krok za krokem. Nehledě na to, že u každé recenze výrobků najdete většinou i video záznamy, což je možná pro vaši představivost ještě lepší. Nepodceňujte prevenci Chceme-li mít na pohled pěkné, pěstěné a zdravě vyhlížející vlasy, musíme se o ně starat pravidelně. To ostatně platí také o naší pokožce. Průběžné zastřihávání konečků, použití vlasového séra a další vlasové potřeby, včetně ochrany proti slunečním paprskům. K létu se neváží jen sluneční paprsky, ale... Čtěte více Příspěvek Péče o vlasy – prevence a náprava pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
11.09.2015 10:03 |

podobné články