Článek

Trávíte s chytrým telefonem více než 68 minut denně? Pak trpíte depresí, odhalila studie

 
Čas strávený používáním mobilu a místo, kde telefonujete, ukáže, zda trpíte depresí s přesností na 87 procent. Depresivní osoby tráví s mobilem v průměru 68 minut denně, píše italský deník Corriere della Sera.
29.07.2015 10:35 |

podobné články

Podobné články

Sedíte doma a používáte mobil přes hodinu denně? Máte depresi, řekne vám smartphone

 
Na co složité testy a zkoumání příznaků. To, zda trpíte depresí, dokáže odhalit i obyčejná mobilní aplikace,a to s přesností 87 procent. Stačí jí k tomu prý jen údaje o tom, jak často telefon přes den používáte a kde se pohybujete. Pokud trávíte s mobilem v ruce denně více než hodinu, měli byste zbystřit. 
29.07.2015 13:30 |

podobné články

Medik radí - 2. díl - Tráva, velká šance na depresi

 
Týden uběhl a je tu další díl z cyklu "Medik radí". Tentokrát se zaměříme na zde hodně probíraný problém vlivu marihuany na lidskou psychiku, konkrétně Vám přiblížím nejnovější studii zabývající se tímto problémem. Každý ví, že užívání různých drog různě, většinou významně, ovlivňuje psychický vývoj. Předmětem diskusí je problém, zda se to týká i "měkkých" drog typu marihuana. Tímto se zabývá studie katedry sociální psychiatrie university v Bostonu. Autoři se v ní zabývají vztahem mezi užíváním marihuany a rizikem vzniku epizod velké deprese (MDE, major depressive episode). Studie se účastnilo 6792 účastníků. Ve věku 15-45 let. Statistická analýza dat ukázala, že riziko vzniku MDE roste s intenzitou užívání marihuany. Autoři udávají, že například "nezávislí" uživatelé marihuany mají 1,6krát vyšší riziko vzniku MDE než osoby, které marihuanu nikdy neužívaly. Tato souvislost je zjevná i po korekci na další faktory, jako je pohlaví a závislost na alkoholu či tabáku. Studie prokázala, že užívání marihuany přináší zvýšené riziko vzniku epizod velké deprese, a představuje tak pro vývoj psychiky nezanedbatelné nebezpečí. A jak jste na tom vy???? Zkuste si udělat jednoduchý otázkový test a zjistit, zda na Vás deprese "lidově" leze. :) A. Kladná odpověď alespoň na dvě ze tří následujících otázek: Jste nadměrně a neobvykle smutný po většinu dne a téměř každý den po dobu dvou posledních týdnů? Ztratil jste zájem a radost z věcí, které Vás obvykle těšily? Cítíte se jako bez energie a nadměrně unavený? B. Kladná odpověď aspoň na jednu až dvě z následujících sedmi otázek, aby celkový počet byl čtyři kladné odpovědi na uvedených 10 otázek: Ztratil jste svou obvyklou sebedůvěru nebo se cítíte méněcenný vůči jiným lidem? Děláte si nadměrné výčitky z maličkostí nebo máte pocit těžké viny? Vnucují se Vám myšlenky na smrt nebo sebevraždu? Ztratil jste schopnost soustředění a rychlého rozhodování? Máte zpomalené pohyby a reakce nebo jste nadměrně a nepřiměřeně neklidný? Trpíte nespavostí? Trpíte nechutenstvím s váhovým úbytkem? -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
04.08.2009 09:40 |

podobné články

Facebook přichází na trh s vlastním chytrým telefonem

 
Světem výpočetní techniky začala kolovat zajímavá novinka. Společnost Facebook přichází na trh s vlastním chytrým telefonem – jmenuje se Buffy.
22.11.2011 15:10 |

podobné články

Jak na odkyselení organismu

 
Jestliže se u vás projevují kožní problémy, z nevysvětlitelného důvodu přibíráte na váze, cítíte se podráždění a bez energie, často vás pálí žáha a trápíte se pro bolesti kloubů, pak by možná nebylo od věcí věnovat pozornost odkyselení organismus. Zmíněné příznaky totiž mohou být projevem překyseleného organismu, což je stav, který si mnohdy způsobujeme sami a to špatnou výživou – jíte více, než ve skutečnosti musíte, často se rozčilujete a nevěnujete se pravidelnému pohybu. Věřte nebo ne, ale překyselení organismu je jedním z častých příčin jak tělesné, tak i duševní nepohody. Kdy je ten pravý čas na odkyselení organismu Pohráváte si s myšlenkou, kdy je ten pravý čas k odkyselení organismu? Pak se vám pokusíme pomoci tento oříšek rozlousknout. Vaše tělo volá po odkyselení organismu, když: trpíte únavou, depresí a máte nevysvětlitelné pocity smutku jste podráždění, roztěkaní a neklidní trápí vás bolesti hlavy a celého těla objevily se u vás kožní nemoci a alergie máte zvýšené teploty se vám na jazyku vytvořil bílý povlak a zapáchá vám z úst vám otékají končetiny trpíte nadváhou máte poruchy trávení, žaludeční potíže nebo zácpu Preparáty vhodné pro odkyselení organismu Odkyselení organismus je detoxikace jako každá jiná a i v tomto případě se můžete spolehnout na preparáty, které vám mohou pomoci. K dostání jich je celá řada a záleží jen na vás, pro kterou variantu se rozhodnete. Multivitaminy Tablety Bylinné směsi Koupele Jak probíhá odkyselení organismu Nemusíte se bát, při této detoxikaci nemusíte držet dlouhodobý půst, neboť i jednodenní režim může vašemu tělu hodně pomoci. Ideálním časem pro detoxikaci organismu je jaro, které je za dveřmi a to je ten ideální čas, proč nad odkyselením organismus popřemýšlet. Pamatujte ale, že detoxikovat rozhodně neznamená hladovět a trápit tak sebe a své tělo. Jednodenní detoxikace probíhá tak, že budete pít pouze zázvorový čaj či detoxikační čaje. Příspěvek Jak na odkyselení organismu pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
22.02.2016 12:40 |

podobné články

Padá na vás deprese? Takhle se jí zbavíte!

 
S blížícím se koncem léta, stále kratšími dny a delšími večery, ustupujícími příjemnými teplotami a nutností vytáhnout ze skříně teplejší oblečení začíná stále více lidí pociťovat, že na ně padá deprese. Najednou se již tolik nesmějete, vaše nálada stále častěji klesá k bodu mrazu, nic vás nebaví a pro nic se nemůžete nadchnout. Jestliže i vy začínáte mít pocit, že se známky deprese podepisují i na vás, přečtěte si náš dnešní článek. Nedovolte, aby vás deprese ovládla a začněte proti ní bojovat. Našli jsme pro vás hned několik způsobů, díky kterým můžete dát depresi sbohem a začněte se konečně usmívat. 4 tipy, jak se zbavit deprese Deprese je strašák, který nečeká na pozvání a nečekaně se nabourá do vašeho života. Dlouhými kostnatými prsty se kolem vás začne omotávat a ve chvíli, kdy vás bude mít dokonale v hrsti, bude opravdu velmi složité ji přemoci. Bojovat proti ní začněte ihned, co zpozorujete první příznaky. Jak na to vám prozradí následující řádky! Neohlížejte se zpátky Na spoustu lidí padne špatná nálada ve chvíli, kdy se zničeho nic zamyslí nad tím, co ve svém životě měli a už nemají, co se jim dříve dařilo a teď už nedaří nebo s kým byli a už nejsou. Jestliže se ke vzpomínkám neumíte vracet s trochou nadsázky, pak to raději vůbec nedělejte. Zkrátka co bylo, to bylo. Usmějte se Možná byste nevěřili, jak silný dokáže být i jeden úsměv, ke kterému ani nemusíte mít pádný důvod! Zkrátka se naučte alespoň jedenkrát denně usmát, v tom lepším případě od srdce zasmát, což působí jako skvělá prevence proti depresi. Usmívat se mlžete sami na sebe v zrcadle, na prodavačku v obchodě, na cizí lidi na ulici nebo na řidiče tramvaje. Pečujte o sebe Máte-li depresi, udělejte si čas jen sami pro sebe a buď si zajděte na manikúru,... Čtěte více Příspěvek Padá na vás deprese? Takhle se jí zbavíte! pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.08.2016 17:35 |

podobné články

Desetina mediků myslí na sebevraždu, čtvrtina jich trpí depresí, tvrdí studie

 
Více než dvacet pět procent studentů má symptomy, které se vztahují k depresi nebo mají depresi. Deset procent studentů má navíc myšlenky na sebevraždu. K takovému závěru dospěla nová analýza amerického odborného tisku Journal of the American Medical Association (JAMA), která vyhodnotila 200 studií na toto téma.
07.12.2016 14:00 |

podobné články

Inspirace – jak vymalovat byt

 
Vymalovat byt není aktivita na jedno odpoledne. Není se proto čemu divit, že tohle rozhodnutí děsí nejednu rodinu. Inu jen si to představte: nejdříve musíte všechno uklidit a co nejde uklidit nebo schovat, zabalit do igelitu, srolovat koberec, vymalovat, uklidit nepořádek a pak všechny věci zase vrátit na své místo. Pokud jste dospěli k názoru, že je ten nejvyšší čas vymalovat byt, dobře si předem rozmyslete, kde a jaké barvy použijete. Jedině s dobrým plánem, rozmyslem a pečlivostí se vyhnete chybné volbě a nutnosti vymalovat znovu. A pokud si nevíte rady, najděte si inspiraci v našem článku! Zaostřeno na obývací pokoj Obývací pokoj je centrem každé domácnosti, kde nejen trávíte čas s rodinou, ale kam zvete své přátele a blízké. Vzhledem k tomu, kolik času zde trávíte a že jde o společenskou místnost, je velice důležité vsadit na takový odstín, který ve vás vyvolá líbivé a příjemné pocity. Ideální volbou je oranžová, která celý prostor opticky zvětší a rozzáří. Jak vymalovat ložnici? Ložnice je místem, kam chodíte za odpočinkem – a tomu byste měli přizpůsobit i výběr barev. Netřeba v tomto interiéru experimentovat, přeci jen si zde chcete především odpočinout a nabrat síly. Nevhodné barvy do ložnice jsou například ostře červená, modrá nebo šedá. Naopak s klidným srdcem můžete vsadit na zelenou, o které se říká, že uklidňuje a velice pozitivně působí na lidské vnímání. Vybarvěte dětský pokojíček V dětském pokojíčku jsou barvy nepsanou nutností. Pokojíček učený dětem by měl být veselý, hravý a měl by působit útulně a příjemně. Pokud se barev nebojíte, je ideální volbou do tohoto prostoru jasně žlutý odstín. Žlutá barva se pyšní schopností zesvětlit jakýkoli prostor. A co koupelna? Koupelna je bezesporu jedna z nejvytíženějších místností v celé domácnosti. Pokud si pohráváte s otázkou, jakou barvičkou si koupelnu vymalovat, dovolíme si vám doporučit modrou. Pokud... Čtěte více Příspěvek Inspirace – jak vymalovat byt pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.08.2015 08:25 |

podobné články

Trpíte depresí nebo úzkostí? Může za to váš sval duše!

 
Trpíte úzkostmi, depresemi nebo pocity strachu? Možná je příčinou nerovnováha vašeho velkého bederního svalu neboli svalu duše. To může mít vliv nejen na váš fyzický stav, ale překvapivě i na ten duševní.
12.11.2016 07:35 |

podobné články

Stovky pilotů trpí klinickou depresí, varuje studie. Hrozí cestujícím nebezpečí?

 
Velké množství pilotů, kteří momentálně létají s komerčními letadly, trpí klinickou depresí. Vyplývá to z nové studie, kterou ve středu zveřejnil odborný tisk Environmental Health. Většina z těchto pilotů navíc nevyhledá pomoc, protože se bojí, že by to negativně ovlivnilo jejich kariéru.
15.12.2016 16:50 |

podobné články

Trpíte depresí? Na dovolenou raději nejezděte

 
Pokud trpíme depresí, která je tak vážná, že ji lékaři kvalifikují jako nemoc, jet na dovolenou by mohlo uškodit.
26.04.2010 05:25 |

podobné články

Cvičení pro nesportovce : 15 minut denně stačí

 
Chcete víc cvičit, vytvarovat si postavu a zlepšit fyzickou kondici. Mnohem lepší než se jednou týdně „zničit“ ve fitku, je cvičit raději málo, ale pravidelně. Stačí jen 15 minut denně, ale opravdu každý den… Jednoduché cviky pro každou část těla Jak na krásná ramena – kliky Klasické kliky jsou vynikajícím prostředkem pro posílení tricepsu a bicepsu (celých ramen). Ruce jsou opřené o podložku v šíři ramen, váha není na špičkách ale na kolenou. Cvik cvičte pomalu, nespěchejte. Jak na krásná stehna – výpady Postavte se vzpřímeně a pravou nohou proveďte výpad vpřed. Lýtko a stehno vytvářejí pravý úhel, zadní noha se kolenem téměř dotkne podložky. Váha těla zůstane na zadní noze. Nohy po několika sériích vystřídejte. Jak na krásný zadek – zanožování Postavte se vzpřímeně před stěnu nebo před jinou oporu. Levou nohu pokrčte v koleni do pravého úhlu, špička směřuje k podložce. Pomalu pritahujte levé chodidlo k natažené noze. Celé nohy jsou v napětí, pohyb provádějte tahem, ne švihem. Vydržte několik sekund a vraťte se do výchozí polohy. Nohy opět vystřídejte. Jak na krásné nohy – upravený sed leh Lehněte si na podložku a anatažené nohy zvedněte kolmo na podložku. V kolenou je mírně pokrčte a pozici fixujte překřížením v kotnících. Ruce dejte za hlavu a zvedejte horní část těla směrem ke kolenům. Hlava je rovněž fixována, nehýbejte s ní. Jak na krásné bříško – šlapání na kole Lehneme si na podložku a ruce dejte za hlavu, kolena přitáhneme k hrudníku, zvedneme hlavu a ramena od země. Narovnáme levou nohu a tělo natočíme tak, abychom se loktem dotkli pravého kolena. Takto opakujeme cvik 20x po 4 sériích. Jedná se o velice intenzivní cvičení, díky kterému procvičujete všechny břišní svaly! Začátečníci by měli tento cvik opakovat 15x po 2 sériích. Důležité upozornění – nepřehánějte to Ve snaze shodit za krátkou... Čtěte více Příspěvek Cvičení pro nesportovce : 15 minut denně stačí pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.06.2015 09:12 |

podobné články

Hurá, prázdniny budou s telefonem v zahraničí levnější: EU sníží cenu datového roamingu!

 
Prázdniny s chytrým mobilem v zahraničí budou levnější! Evropská unie od začátku července sníží cenové limity pro mobilní datový roaming o více než polovinu oproti loňskému létu. Používání map, sledování videa či procházení e-mailů v chytrých mobilních telefonech při cestování po EU tak ještě více zlevní.
01.07.2014 23:45 |

podobné články

Trávíte denně u počítače víc než 3 hodiny? Pak vám hrozí tahle podivná nemoc!

 
Jestli patříte k nám do party a taky byste mohli psát studie o tom, "jak čas u počítače huntuje tělo i ducha":http://www.extra.cz/8-chyb-ktere-se-tykaji-vzhledu-a-kterymi-si-zeny-nici-svou-karieru, ale přesto si nemůžete pomoct a je to váš blízký kámoš i pracovní nástroj, možná byste měli brát v potaz novou civilizační chorobu.
27.09.2014 10:16 |

podobné články

Jste ve stresu či dokonce trpíte úzkostmi nebo depresemi? Rozlučte se s kávou!

 
Neobejdete se bez vašich pěti šálků kávy denně? Trpíte úzkostí, depresemi, nebo se jen prostě cítíte ve stresu? Možná je v tom určitá souvislost.
09.06.2013 21:05 |

podobné články

Síla přírody v jedné sklenici denně

 
Máte hektický život plný stresu? Trpíte nedostatkem spánku? Trápí Vás nízká imunita a s tím spojená vyšší nemocnost? Máte sedavé zaměstnání a málo pohybu, nebo naopak vysoké sportovní vytížení a mnoho pohybu? Trpíte nedostatkem energie a únavou? Máte problémy s trávením, vysoký/nízký tlak? Trápí Vás deprese, špatná nálada, nechuť k jídlu?
29.10.2013 00:15 |

podobné články

SOUTĚŽ! Síla přírody v jedné sklenici denně! Získat ji můžete také právě vy!

 
Máte hektický život plný stresu? Trpíte nedostatkem spánku? Trápí Vás nízká imunita a s tím spojená vyšší nemocnost? Máte sedavé zaměstnání a málo pohybu, nebo naopak vysoké sportovní vytížení a mnoho pohybu? Trpíte nedostatkem energie a únavou? Máte problémy s trávením, vysoký/nízký tlak? Trápí Vás deprese, špatná nálada, nechuť k jídlu?
11.11.2013 00:06 |

podobné články

Jezte více ryb, snížíte tím riziko vzniku depresí, tvrdí studie

 
U lidí, kteří jedí více ryb a mořských plodů, je menší riziko vzniku depresí. Vyplývá to z několika mezinárodních studií, kterých se zúčastnilo 150 tisíc lidí a které se zabývaly vztahem mezi pojídáním ryb a depresemi. 
16.09.2015 14:35 |

podobné články

Bolí vás oči? Pomohou umělé slzy!

 
Také trávíte mnoho času před obrazovkou počítače a vaše oči jsou unavené, zarudlé a řežou vás? Nebo vás začnou pálit po chvilce pozorování televize? Vadí vašemu zraku suchý vzduch v kanceláři nebo venkovní vítr? Zřejmě trpíte syndromem suchého oka.
21.10.2010 06:45 |

podobné články

Vyzkoušejte Pražskou muzejní noc s chytrým mobilem

 
Chytré technologie jako je augmentovaná realita nám mění svět před očima. Chcete si to vyzkoušet na vlastní kůži? Vybavte se chytrým mobilem a vyražte na Pražskou muzejní noc
12.06.2010 07:25 |

podobné články