To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

Těsně kolem Země prolétl malý asteroid

Nedávno objevená planetka s označením 2010 GA6 prolétla v pátek v noci těsně kolem Země. Asteroid byl v době průletu Zemi blíž než Měsíc.
09.04.2010 03:50 |

Kolem Země proletěl asteroid blíže, než je Měsíc. NASA o něm do poslední chvíle netušila

Rádi věříme sebevědomým astronomům v jejich předpovědích, že planetě Zemi nehrozí ve viditelné budoucnosti srážka s větším asteroidem. Jenže v neděli prolétl kolem naší planety obří asteroid ve vzdálenosti bližší, než obíhá Měsíc, a NASA o něm do poslední chvíle netušila. Teprve den před průletem její pracovníci obří kus skály odhalili. Je to důkazem, že na srážku s tímto vesmírným tělesem se lidstvo nemůže připravit.
05.09.2016 17:05 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

Kolem Země dnes proletí obrovský asteroid! Hrozí nějaké nebezpečí?

Kolem deváté kolem Země proletí obří asteroid, který má délku 2,7 kilometru. Pokud by se se Zemí srazil, podle vědců by vyhladil veškerý život. Astronomové však uklidňují, že nic nehrozí, protože jeho vzdálenost od Země bude patnáctkrát větší než nás dělí od Měsíce.
31.05.2013 06:10 |

Obří asteroid těsně minul zemi

Tak to bylo o fous. Zemi v noci na dnešek minul obří asteroid, přiblížil se k nám na vzdálenost 0,85 vzdálenosti Měsíce. Posledních 35 let nebylo žádné vesmírné těleso Zemi tak blízko.
09.11.2011 19:45 |

Kolem Země se řítí obří asteroid 2014 HQ124!

Dnes kolem země prolétá asteroid 2014 HQ124. Nebezpečí srážky nehrozí, jeho vzdálenost je trojnásobně větší, než jak daleko je od Země Měsíc.
08.06.2014 19:15 |

Na Halloweena proletí kolem Země asteroid. Fanatikové věří, že nás zničí

Poslední říjnový den, kdy si anglofonní země budou užívat svátek duchů a přízraků známý jako Halloween, proletí kolem Země 2,5 kilometrů široký asteroid. Podle NASA však planetu mine v uctivé vzdálenosti větší, než je mezi ní a Měsícem. Patrný bude teleskopem a nesplní předpovědi náboženských fanatiků, kteří věří, že do naší planety udeří.
22.10.2015 10:00 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

Čtyřsetmetrový asteroid proletí kolem Země blíže než Měsíc

Čtyřsetmetrový asteroid, který se blíží k Zemi, proletí v noci na středu 9. listopadu kolem Země blíže, než je od ní Měsíc. Observatoř na jihočeské hoře Kleti, která se specializuje na pozorování planetek a komet, ho sleduje a podílela se na upřesnění jeho dráhy, uvedl její pracovník Miloš Tichý.
02.11.2011 18:25 |

Objeven obří asteroid na oběžné dráze Země

Astronomové obejvili na oběžné dráze země asteroid o úctyhodné délce asi 300 metrů. Kolem slunce se pohybuje vůči Zemi v předstihu. Jsme mu, tak říkajíc, v patách.
30.07.2011 00:05 |

Asteroid proletí v blízkosti Země. Bude blíž než měsíc či satelity

Na pouhých 28 000 kilometrů se přiblíží k Zemi planetka 2012 DA14. Asteroid prolétne kolem Země 15.února. Bude nejen uvnitř oběžné dráhy Měsíce, ale dostane se níže, než létají geostacionární satelity. Dnes sdělila Česká astronomická společnost. Lidé budou mít podle ní možnost těleso spatřit malými dalekohledy.
07.02.2013 15:35 |

V blízkosti Země proletěl velký asteroid: Nebezpečí nehrozilo!

Obrovskou rychlostí asi 15 kilometrů za vteřinu proletěl v pondělí vpodvečer relativně těsně kolem Země velký asteroid. Nejvíce se přiblížil v 17:20 SEČ, kdy nás od něj dělilo „pouhých“ 1,2 milionu kilometru, což je zhruba trojnásobná vzdálenost mezi Zemí a Měsícem.
26.01.2015 19:41 |

Několikametrový ASTEROID nás minul jen o chlup

Kolem Země proletěl v pátek odpoledne několikametrový asteroid, informuje portál stanice BBC a server Fox News. Nejblíže se Zemi dostal kolem 17.00 SEČ, kdy byl pětkrát blíž než Měsíc.
27.01.2012 12:20 |

Hrozí apokalypsa? Kolem Země proletí obří asteroid

Asteroid, který by mohl způsobit tragédii viděnou zatím jen v amerických katastrofických filmech, proletí kolem naší planety koncem května. Naštěstí bude od nás vzdálen 15krát dál než Měsíc, takže vzrušení budou prožívat pouze vědci.
20.05.2013 21:00 |

Asteroid "Pitbull" se dostane k Zemi blíže než Měsíc! Už v noci

V neděli se kolem Země prožene Asteroid 2014 RC přezdívaný Pitbull. Bude to její nejtěsnější průlet kolem naší planety - bude blíže než měsíc - podle propočtů to bude 40 tisíc kilometrů.
06.09.2014 19:30 |

Konspirátoři zase plaší: Dneska kolem nás proletí asteroid, který by mohl vyhladit lidstvo. Víme, kde sledovat, jestli nás ťukne

Vážený čtenáři, nechceme tě plašit, ale dneska prý kolem Země proletí asteroid, který by mohl vyhladit celé lidstvo. Tak a teď se zase uklidníme a vrátíme se nohama zpět na zem.
17.06.2015 11:51 |

Zemi mine v sobotu večer asteroid. Nebude o moc dál než Měsíc

Jen jednou za deset let proletí kolem Země v takové blízkosti asteroid podobný tomu, který mine naši planetu v sobotu kolem šesté hodiny odpoledne. Vědci ho objevili teprve nedávno, a tak není zcela jasné, jak velký vlastně je. Může to být až 600 metrů v průměru a vesmírné těleso může mít dokonce i vlastní měsíc. Zemi mine o půl milionu kilometrů.
30.10.2015 17:00 |

Vědci: Za 25 let do Země narazí smrtící asteroid „Ničitel“.

Vědci ze Státní univerzity v Petrohradě před pár dny oznámili, že dne 13. dubna 2036 může do Země narazit asteroid. Nejde o první varování, ale tentokrát přichází z velmi uznávaného zdroje a je třeba ho brát vážně (viz video).
10.02.2011 20:40 |

Okolo Země proletí asteroid 2012 DA14: Hrozí výpadek mobilů!

V pátek proletí v těsné blízkosti Země asteroid 2012 DA14 o váze 400 tisíc tun. Jeho dráha bude až 13x bližší, než oběžná dráha Měsíce, poletí dokonce blíž než některé satelity. Pakliže by některý z nich vzal s sebou, spadla by mobilní síť i navigace.
12.02.2013 18:10 |