To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

Letošní letní trendy? Masivní šperky s výraznými kameny

Jako každý nový rok i ten letošní s sebou přináší spoustu zajímavých novinek na módním poli. Žhavé trendy se dotýkají nejen oblečení a bot, ale prolínají se také do třpytivého světa šperků. Osvěžte svůj outfit extravagantním šperkem. A nezáleží na tom, jestli máte raději prsten nebo náhrdelníky. V letošním roce si na své přijde každá z nás. Nosí se především velké náušnice, náhrdelníky i prsteny, kterým dominují ohromné kameny. Nejenom, že vás i vaše okolí nadchnou svojí masivností a přírodní krásou, ale také působí léčivě, třeba proti stresu. Mohutný šperk vás tedy nejenom ozdobí, ale zároveň se stává také vaší ochranou. Výrazné náhrdelníky Již několik sezón se na výsluní drží masivní náhrdelníky a ani v letošním roce to nebude jiné. Nebojte se velkých dominantních kousků, které budou na vaší ruce či hrudi doslova zářit a upoutávat tak pozornost okolí. Právě tohle je totiž in. V kurzu jsou prostě výrazné kusy, ty každého na první pohled zaujmou. A je jen a jen na vás, jestli zvolíte nápadité mozaiky z barevných kamenů či masivní řetězy. Masivní náhrdelníky vám prokážou skvělou službu. Díky nim získá váš oblíbený svetr nebo úpletové šaty úplně nový vzhled a dávku elegance. A zároveň si tímto žhavým módním doplňkem rozzáříte každý všední den. Velkým hitem jsou náhrdelníky s drahými kameny i polodrahokamy. Pokud tedy vlastníte rubínové, smaragdové či opálové šperky, rozhodně je neschovávejte. Výrazné prsteny Pokud alespoň trošku sledujete módní trendy, jistě ve vaší šperkovnici nechybí alespoň jeden masivní prsten. A to je skvělé. V letošním roce jsou totiž opět na scéně. In budou starobyle vypadající prsteny, ale také prsteny s výraznými kameny. Masivní náramky Je jedno, jakou mají barvu i to, jestli se jedná o stříbrné nebo zlaté náramky. Je tu jen jediné kritérium. Když náramek, tak pořádný, masivní a rozhodně nepřehlédnutelný. Pokud máte odvahy na rozdávání,... Čtěte více Příspěvek Letošní letní trendy? Masivní šperky s výraznými kameny pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.05.2017 06:20 |

NASA přehlídla obří asteroid, který prolétl těsně kolem Země

Ve vzdálenosti 117 tisíc kilometrů od Země prolétl asteroid 2017 VL2. Planetu minul a srážka s ní by stejně neznamenala globální katastrofu, kdyby ale dopadl na území Prahy, lehla by popelem celá. NASA přitom o průletu tělesa mlčí, především proto, že šlo o velmi blízký kontakt a vědci si ho všimli, až den poté, takže srážce by nikdo nezabránil.
12.12.2017 10:35 |

K Zemi se řítí asteroid jako kamion: NASA si ho nevšimla! Máme se bát?

Dnes večer by se měl k naší planetě Zemi přiblížit asteroid, který vědci objevili teprve před šesti dny. NASA hovoří o tom, že by se mělo jednat o asteroid velikosti kamionu. Podle vědců jsou asteroidy nebezpečné, pokud se dostanou do vzdálenosti 7 403 000 km od Země. Asteroid, který byl objeven poměrně hodně pozdě, poletí rychlostí zhruba 37 800 km/h. Měli bychom se obávat nejhoršího?
03.01.2018 20:00 |

Těsně kolem Země prolétl malý asteroid

Nedávno objevená planetka s označením 2010 GA6 prolétla v pátek v noci těsně kolem Země. Asteroid byl v době průletu Zemi blíž než Měsíc.
09.04.2010 03:50 |

Kolem Země proletěl asteroid blíže, než je Měsíc. NASA o něm do poslední chvíle netušila

Rádi věříme sebevědomým astronomům v jejich předpovědích, že planetě Zemi nehrozí ve viditelné budoucnosti srážka s větším asteroidem. Jenže v neděli prolétl kolem naší planety obří asteroid ve vzdálenosti bližší, než obíhá Měsíc, a NASA o něm do poslední chvíle netušila. Teprve den před průletem její pracovníci obří kus skály odhalili. Je to důkazem, že na srážku s tímto vesmírným tělesem se lidstvo nemůže připravit.
05.09.2016 17:05 |

Kolem Země prolétl první asteroid pocházející z jiné hvězdné soustavy, než je Sluneční

Astronomové z Harvardovy univerzity poprvé objevili ve Sluneční soustavě těleso typu asteroid či kometa, které nepochází právě z ní samotné. Je to tedy mezihvězdný cestující, který se přiblížil k Zemi a proletěl v uctivé vzdálenosti kolem ní ohromnou rychlostí 91 540 kilometrů za hodinu.
30.10.2017 13:30 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

Intergalaktický asteroid je možná umělým produktem mimozemšťanů

Kolem Země prolétl bizarní asteroid, který byl poprvé zaznamenán havajskou observatoří letos v říjnu. Dostal jméno Oamuamua a astrofyzikové si lámou hlavu nad jeho bizarním tvarem. Je totiž asi 400 metrů dlouhý, ale jen čtyřicet metrů široký. To je pro asteroidy naprosto neobvyklý tvar. Připomíná dlouhou ponorku a naznačuje, že by mohlo jít o umělý produkt mimozemské civilizace.
15.12.2017 10:30 |

Kolem Země dnes proletí obrovský asteroid! Hrozí nějaké nebezpečí?

Kolem deváté kolem Země proletí obří asteroid, který má délku 2,7 kilometru. Pokud by se se Zemí srazil, podle vědců by vyhladil veškerý život. Astronomové však uklidňují, že nic nehrozí, protože jeho vzdálenost od Země bude patnáctkrát větší než nás dělí od Měsíce.
31.05.2013 06:10 |

Obří asteroid těsně minul zemi

Tak to bylo o fous. Zemi v noci na dnešek minul obří asteroid, přiblížil se k nám na vzdálenost 0,85 vzdálenosti Měsíce. Posledních 35 let nebylo žádné vesmírné těleso Zemi tak blízko.
09.11.2011 19:45 |

Kolem Země se řítí obří asteroid 2014 HQ124!

Dnes kolem země prolétá asteroid 2014 HQ124. Nebezpečí srážky nehrozí, jeho vzdálenost je trojnásobně větší, než jak daleko je od Země Měsíc.
08.06.2014 19:15 |

Na Halloweena proletí kolem Země asteroid. Fanatikové věří, že nás zničí

Poslední říjnový den, kdy si anglofonní země budou užívat svátek duchů a přízraků známý jako Halloween, proletí kolem Země 2,5 kilometrů široký asteroid. Podle NASA však planetu mine v uctivé vzdálenosti větší, než je mezi ní a Měsícem. Patrný bude teleskopem a nesplní předpovědi náboženských fanatiků, kteří věří, že do naší planety udeří.
22.10.2015 10:00 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

Čtyřsetmetrový asteroid proletí kolem Země blíže než Měsíc

Čtyřsetmetrový asteroid, který se blíží k Zemi, proletí v noci na středu 9. listopadu kolem Země blíže, než je od ní Měsíc. Observatoř na jihočeské hoře Kleti, která se specializuje na pozorování planetek a komet, ho sleduje a podílela se na upřesnění jeho dráhy, uvedl její pracovník Miloš Tichý.
02.11.2011 18:25 |

Kolem Země proletěl asteroid: Možná jde o mimozemskou sondu

Kolem Země proletělo na podzim podivné těleso z jiné hvězdné soustavy. Asteroid ve tvaru doutníku dostal jméno Oumuamua a vědci v čele s legendárním Stephenem Hawkingem (75) zjišťují, zdali nešlo o mimozemskou sondu.
13.12.2017 21:10 |

Objeven obří asteroid na oběžné dráze Země

Astronomové obejvili na oběžné dráze země asteroid o úctyhodné délce asi 300 metrů. Kolem slunce se pohybuje vůči Zemi v předstihu. Jsme mu, tak říkajíc, v patách.
30.07.2011 00:05 |

Asteroid proletí v blízkosti Země. Bude blíž než měsíc či satelity

Na pouhých 28 000 kilometrů se přiblíží k Zemi planetka 2012 DA14. Asteroid prolétne kolem Země 15.února. Bude nejen uvnitř oběžné dráhy Měsíce, ale dostane se níže, než létají geostacionární satelity. Dnes sdělila Česká astronomická společnost. Lidé budou mít podle ní možnost těleso spatřit malými dalekohledy.
07.02.2013 15:35 |

V blízkosti Země proletěl velký asteroid: Nebezpečí nehrozilo!

Obrovskou rychlostí asi 15 kilometrů za vteřinu proletěl v pondělí vpodvečer relativně těsně kolem Země velký asteroid. Nejvíce se přiblížil v 17:20 SEČ, kdy nás od něj dělilo „pouhých“ 1,2 milionu kilometru, což je zhruba trojnásobná vzdálenost mezi Zemí a Měsícem.
26.01.2015 19:41 |

Několikametrový ASTEROID nás minul jen o chlup

Kolem Země proletěl v pátek odpoledne několikametrový asteroid, informuje portál stanice BBC a server Fox News. Nejblíže se Zemi dostal kolem 17.00 SEČ, kdy byl pětkrát blíž než Měsíc.
27.01.2012 12:20 |