Článek

TEST: Snídaňové cereálie - málo vlákniny, hodně cukru

 
Těší se naší velké oblibě. Rodiče je dávají svým dětem ke snídani, protože věří, že jim dopřávají zdravou chutnou stravu. Lidé, kteří se snaží zhubnout, v nich také vidí vhodnou součást kvalitního jídelníčku. Jenže jak se ukazuje, vlákniny, na kterou upozorňují reklamy a která má prospívat organismu, v nich moc není. Čeho jsou však tzv. snídaňové cereálie plné - je cukr. Díky němu se stávají doslova kalorickou bombou.
16.06.2015 07:56 |

podobné články

Podobné články

Některé snídaňové cereálie jsou horší než smažená slanina

 
Kdo chce hubnout a žít zdravě, musí na tzv. snídaňové cereálie zapomenout. Většina z nich totiž obsahuje cukr, je smažená na oleji a z nutričního hlediska se rovná přeslazené a tučné čokoládové tyčince či smažené džemové koblize.
28.08.2009 15:35 |

podobné články

Jak na zácpu přírodní cestou

 
Z medicínského hlediska může mít zácpa nespočet příčin. Počínaje žaludečními vředy, vředů na dvanácterníku, karcinomu slinivky a další. Časté střídání průjmu a zácpy se objevuje také u lidí, jež trpí na dráždivý tračník. Ale proč strašit sněhulákem v létě. Nejčastěji trpí na zácpu lidé, kteří chybují ve svém jídelníčku a přijímají pramálo vlákniny a mají tudíž v nepořádku zažívací ústrojí. Pomáhat si od zácpy chemickými projímadly příliš situaci neřeší a jde skutečně pouze o krajní řešení. Lékaři stále častěji upozorňují na návykovost některých volně dostupných prostředků i na další nepříjemné vedlejší účinky. V některých případech mohou chemická projímadla zácpu ještě zhoršit, jelikož střeva přestanou vyvíjet vlastní napětí hladkého svalstva střevní stěny. Stejně tak doktoři varují před používáním nápojů z listu senny či ricínového oleje – oba jmenované prostředky škodí střevním stěnám. Nejčastější příčiny zácpy Málo vlákniny v jídelníčku Nedostatečný pitný režim Stres Nemoci a medikamenty Genetické dispozice Jak na zácpu přírodní cestou Ihned po probuzení vypijte sklenici vlažné vody případně Mlýnský pramen či Šaratici. Jak už jsme uvedli výše, zařaďte do svého jídelníčku dostatek vlákniny: ovoce a zelenina. Proti zácpě pomáhá i konzumace dvou jablíček večer – než jdete spát. Podobně fungují i meruňky, hrušky, křížaly či sušené ovoce. Kartáčem na střeva jsou i sušené datle. Výtečnou babskou radou neprohloupíte – dejte si vařené sušené švestky a rovněž vypijte vodu, ve které jste švestky uvařili. Pokud vás zácpa trápí opravdu často, vypijte 3x denně před jídlem neslazený domácí jablečný mošt. Doprovází-li zácpu nepříjemná bolest břicha, pořiďte si směs kmínového oleje a masírujte si jim břicho – používá je nejen u malých dětí, ale i dospělých. Pomoci může i teplá sedací lázeň s kostivalem, čekankou a jitrocelem. Doplnit můžete tuto proceduru ještě o popíjení čaje rooibos proti zácpě. Zařaďte do svého jídelníčku luštěniny a ovesné vločky. Se zácpou pomohou i namočená lněná semínka ve vodě – po pár... Čtěte více Příspěvek Jak na zácpu přírodní cestou pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
25.04.2016 02:55 |

podobné články

Jablečný pektin pomáhá udržovat hladinu krevního cukru, cholesterolu i odstraňovat těžké kovy

 
Jablečný pektin je přírodním zdrojem ve vodě rozpustné vlákniny. Základní funkcí vlákniny je napomáhat procesu trávení. Vláknina sama o sobě je nestravitelná a neslouží jako zdroj energie....
10.09.2012 00:15 |

podobné články

Hrajte o snídaňové jumbo hrnky Tchibo - Veselé, barevné a jarní!

 
Stačí se zapojit do soutěže a třeba se právě vy stanete jedním ze tří výherců téhle překrásné jarní snídaňové sady. Hrnky na vás čekají v...
16.03.2013 17:40 |

podobné články

Kolik kávových lžiček cukru denně je ještě v pořádku...?

 
Potravinářský průmysl a především výrobci polotovarů, hotových jídel a rychlého občerstvení vědí, že lahodnost jejich výrobků a závislost na nich nezajistí nic lépe, než když se do nich přidá cukr. Ten je tak dnes skrytý téměř ve všem, co bylo zpracováno či vyrobeno průmyslově. Světová zdravotnická organizace pak skrytý cukr viní z epidemie obezity a zkažených zubů. Lidé totiž krom tohoto cukru ještě do sebe ládují cukrovinky a slazené nápoje. Denně tak do sebe dostanou i padesát lžiček cukru. Ideální míra pro zdraví je přitom šest kávových lžiček cukru.
06.03.2015 16:05 |

podobné články

5 rad, jak zavařovat zdravěji. Skvělé marmelády a kompoty bez chemie a hromady cukru

 
Ovoce, hromada cukru, želírovací cukr a dlouho vařit. To je v kostce základní recept na zavařování marmelád, kompotů a ovoce vůbec podle našich babiček či maminek. Víte ale, že to jde i jinak? Zdravěji, s méně cukru, bez želírovacího cukru a především tak, aby se zachovala přirozená chuť ovoce? A přitom si ani konzervativní manžel nebude stěžovat, že ta marmeláda od babičky bývala lepší.
26.06.2015 06:15 |

podobné články

Soutěžte s Bleskem pro ženy o balíčky zdravé výživy!

 
Společnost REJ uvedla na trh řadu celozrnných výrobků s vysokým obsahem vlákniny VÍTE,CO JÍTE. Vyzkoušejte kvalitní celozrnná müsli, jejichž základem jsou ovesné vločky a jsou nabízeny ve dvou příchutích (s 12% kvalitní čokolády a s 30% tropického ovoce bez přidaného cukru) nebo těstoviny z celozrnné italské semoliny nejvyšší kvality. Ke svačině nebo kávě si můžete dát celozrnné sušenky grahamové a žitné se sníženým obsahem tuku a cukru . Upečte si celozrnný žitný chléb Finský nebo Kovářský chléb. Více informací na www.vitecojite.eu .
26.09.2011 00:15 |

podobné články

Nový klip Lady Gaga: Cereálie na nahém těle, politá mlékem

 
Koupe se nahá ve vaně, oblečení si ale nebere ani v momentě, kdy jí cereálie, telefonuje a nebo hraje na piáno. Nový klip k písni Marry The Night odhalí zpěvačku Lady Gaga - a to doslova. Navíc nejen fyzicky, ale i psychicky.
02.12.2011 17:10 |

podobné články

Osobnosti: Lady Gaga (1256 článků)

K snídani cereálie, nebo dort? Je to jedno, vyjde vás to totiž nastejno!

 
Snídáte ráno cereálie? A myslíte si, že jíte zdravě a hubnete? Opak je pravdou. Kdybyste si totiž místo nich dali třeba dort, vyjde vás to úplně nastejno. Tato „zdravá“ snídaně tvoří ze čtvrtiny až třetiny cukr. A pokud se pak celý den nehýbete a prosedíte osm hodin v kanceláři, je to ještě mnohem horší.
11.03.2016 13:41 |

podobné články

Test ovocných pitíček: 5 kostek cukru v maličké krabičce!

 
Lákají na obrázky šťavnatého ovoce, ve skutečnosti, ale většina z nich ukrývá hlavně obrovské množství cukru! Jedna krabička dětského pitíčka s brčkem obsahuje pět i více velkých kostek cukru!
07.09.2012 12:10 |

podobné články

Zdravá čokoláda dostane místo přídavků cukru houby

 
O škodlivosti cukru se můžeme v poslední době dočíst všude. Hledání vhodných náhražek je tak zásadním úkolem. Americká společnost Mycotechnology se tohoto úkolu zhostila s velkým nadšením a vyvíjí „zdravou” čokoládu, kde budou mít místo cukru hlavní slovo houby. Uvedl to francouzský list Le Figaro.
03.08.2014 21:25 |

podobné články

Sladké a chutné lívance 3x jinak

 
Lívance má rád snad každý. Určitě i vy máte svůj recept, na kterém si vždycky pochutná celá rodina. Sladké lívance se dají připravit na vícero způsobů, pokud vám tedy došly nápady, určitě si nenechte ujít dnešní článek, ve kterém vám přinášíme hned 3 lahodné recepty, po kterých se budete olizovat až za ušima. Lívance nejsou na přípravu až tak složité a ačkoli se jedná o pokrm z kynutého těsta, zvládne jej i naprostý laik či člověk, který v kuchyni stojí úplně poprvé. Chutné lívance 3x jinak – jdete s námi do toho? 1. Lívance z ovesných vloček Potřebujete: 1 l mléka 1 vejce 250 g hladké mouky 1 kostku droždí 250 g ovesných vloček 1 lžičku cukru 200 g marmelády olej na smažení Postup: Část mléka ohřejte, přidejte do něho lžíci mouky, lžičku cukru a rozdrobené droždí. Nechte vzejít kvásek. V jiné misce si rozmixujte zbytek mléka s moukou a vejcem. Přidejte ovesné vločky a kvásek. Těsto důkladně promíchejte, nechte 30 minut odpočinout a smažte na rozumném množství oleje. Nakonec potřete marmeládou dle chuti. 2. Lívance z celozrnné mouky Potřebujete: 370 ml celozrnné mouky 370 g hladké mouky 1 balení prášku do pečiva 1-2 lžičky skořice špetku soli 620 ml mléka 50 g másla 30 ml javorového sirupu 2 ks jablek 3 ks vajec Postup: V misce si rozmíchejte předem prosetou mouku, kypřící prášek do pečiva, špetku soli a skořici. V jiné misce si rozšlehejte vejce s mlékem, rozpuštěným máslem a sirupem. Přijdete suché přísady a nastrouhaná jablka. Pečte na rozumném množství másla do zlatova. 3. Lívance z kokosového mléka Potřebujete: 170 ml kokosového mléka 130 ml mléka 30 g másla 200 g polohrubé mouky 2 lžíce cukru 1 lžičku kypřícího prášku do pečiva špetku soli 2 ks vajec olej na smažení Postup: V misce promíchejte mouku, kypřící prášek, cukr... Čtěte více Příspěvek Sladké a chutné lívance 3x jinak pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
26.06.2015 09:01 |

podobné články

Výtečný recept na makronky

 
Dnes vám přinášíme recept na výtečnou francouzskou specialitu macarons – makronky. Jsou oblíbené po celé Evropě, ovšem zkuste navštívit Francii a nebudete vědět, kam se dřív podívat. Hrají všemi barvami. Vypadají i chutnají výtečně. Hlavní ingrediencí jsou mandle. A protože máme jaro, nešetřete barvami, jako jsou oranžová, tyrkysová, růžová, žlutá. Rozzáří váš stůl i oči vaší rodinky. Připravit si je můžete klidně o Velikonocích, kde přidáte ještě i zelenou nebo červenou barvu. Příprava není složitá a výsledek je grandiózní. Potřebné ingredience na makronky 300g mletých mandlí 300g cukru moučka 300g krystalového cukru 220g bílků z vajec (pokojová teplota) 70g vody Potravinářská barviva dle vlastního výběru Ingredience na krémovou náplň 250g mascarpone 500g moučkového cukru Jena polévková lžíce másla Potravinářské barvivo na krém opět dle svého výběru Postup práce Mleté mandle prosypeme přes síto, aby se zachytily větší a hrubší kousky. Stejně tak přes sítko prosypeme cukr moučka. Cílem je mít v míse jen jemný pudr. K těmto dvěma surovinám (mandle a cukr) přidáme 110g bílků pokojové teploty a promícháme. Vznikne husté těsto, které si dáme zatím bokem a připravíme si sirup. Příprava sirupu: Do kastrůlku si dáme vodu, vsypeme cukr – promícháme a počkáme, až se začne směs vařit a po 3 minutách vypneme. Zbylých 110g bílků si nyní vyšleháme tuhý sníh a přidáme i špetinku soli. Postupně k němu přiléváme sirup a stále šleháme cca 6 minut. Cílem je vyšlehat hmotu, která nebude stékat, ale bude tužší konzistence. Nyní si bílou hmotu opatrně a po trošinkách zamícháme do ořechové hmoty. Mícháme opravdu lehce a spíš pomalu. Nachystáme si další misky podle toho, kolik budeme dělat barev. Vzniklé těsto si pak rozdělíme do těchto misek, kde pak obarvíme podle vlastního výběru barviček. Připravíme si plech na pečení, pečící papír a můžeme použít pomůcku – šablonu z papíru, kde si nakreslíme kolečka. Na plech položíme tedy... Čtěte více Příspěvek Výtečný recept na makronky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.05.2016 03:25 |

podobné články

4 tipy, jak se zbavit závislosti na cukru: Jde to snadno a rychle!

 
Jste tak trochu cukrová princezna? Kafe bez kostky cukru si neumíte představit a čím jiným si zpříjemnit den než kouskem lahodného dortíku? Jistě, chápeme vás, taky patříme k vášnivým milovníkům čokolády, ovšem jak pak budeme vypadat? Chcete se zbavit závislosti na cukru?
26.07.2016 07:00 |

podobné články

Domácí müsli tyčinky

 
Máte rádi sladké, a přesto se mu kvůli zdravému životnímu stylu snažíte vyhýbat? Zkuste si doma vlastnoručně vyrobit müsli tyčinky, které jsou na rozdíl od těch z obchodů plné vitamínů, kvalitní vlákniny a navíc obsahují o něco méně cukru. Jsou vhodnou variantou dopolední svačinky, jež zasytí a dodá spoustu energie!
18.04.2012 06:15 |

podobné články

Domácí ovesné sušenky s mandlemi a čokoládou

 
Na sušenkách si sice pochutnáváme moc rádi, ale pro naše zdraví nejsou nic moc. Zkusíte-li ale své oblíbené nezdravé cookies vyměnit za naše báječné a tělu prospěšné sušenky, můžete zapomenout na výčitky svědomí. Velká porce vlákniny udělá dobře zažívání a navíc do sebe nedostanete tolik cukrů a tuků jako obvykle!
06.06.2012 10:15 |

podobné články

Jarní odhalení: Co ještě můžete čekat od Petra Havlíčka?

 
Známý odborník na zdravou výživu Ing. Petr Havlíček pokračuje ve spolupráci se společností REJ a společně uvedli na trh nové výrobky z řady Víte, co jíte. Oblíbené grahamové a žitné sušenky s ovesnými vločkami nebo kakaové mají nového sourozence – lískooříškové s kakaovou vlákninou. Všechny tyto celozrnné sušenky mají vysoký obsah vlákniny, snížený obsahu cukru a neobsahují ztužené tuky! Díky praktickému balení po jedné sušence si je můžete vzít do auta, na cvičení nebo na výlet, v kabelce nebo kapse je máte vždy po ruce a nikdy se vám v teplých dnech neroztečou.
06.05.2013 09:05 |

podobné články

Ovesné vločky – Recept na sušenky z ovesných vloček

 
Ovesné vločky jsou obilný výrobek, jenž vzniká rozdrcením ovesných zrn. Připravit se z nich dá řada chutných a nutričně hodnotných pokrmů, které korespondují s dietním režimem, sportovním jídelníčkem a zdravým stravováním. Jedná se o velice významnou surovinu z pohledu živin a pozitivního dopadu na zdravotní stav člověka. Jsou složené z komplexních sacharidů, rostlinných bílkovin a zdravých tuků. Obsahují vitamín B1, B6 a vitamín E, vápník a železo. Pro většinu lidí jsou ovesné vločky lehce stravitelné, díky přítomnosti rozpustné vlákniny a podílejí se na udržení vyrovnané hladiny krevního cukru a regulaci cholesterolu v krvi. Pro lidské zdraví jsou vločky malým zázrakem. Samo o sobě nejsou ovesné vločky chuťově nijak atraktivní, ale najdete-li si k nim cestu, zamilujete si nespočet receptů, které se z nich dají připravit. Jeden vám dnes přinášíme a věříme, že potěší i vaše chuťové pohárky. Potřebné ingredience Špetka soli 1 lžička prášku do pečiva 1 lžička mleté skořice 350dkg tuku na pečení (používám kokosový olej) 100g rozinek Datle (podle toho jak máte rádi sladké) Med nebo javorový sirup 1ks vejce (dá se nahradit banánem) 100g ořechů nebo semínek (může být i mix) 3 hrníčky ovesných vloček Postup přípravy Ovesné vločky krátce rozmixujeme, stejně tak datle, ořechy, rozinky a banán, pokud jej použijete jako náhradu za vejce. Místo rozinek lze přidat jiné sušené ovoce (goji, brusinky apod). Přidáme kokosový olej nebo jiný tuk na pečení a vymícháme hustou tuhou hmotu s dalšími uváděnými ingrediencemi. Zkusíme uždibnout a případně dosladíme medem. Těsto si klidně můžete rozdělit na dvě poloviny. Do jedné přimíchat kakao nebo kvalitní strouhanou čokoládu, do druhé kokos. Budete mít dvě příchutě sušenek. Z tuhého těsta (pokud je řídké přidejte vločky) uždibujeme kousky a vyválíme kuličku, kterou v dlani rozmáčkneme na placku cca 3cm velkou. Klademe na plech vystlaný pečícím papírem a pečeme na 180 °C dozlatova. Pod plech se sušenkami je dobré vložit ještě jeden s vodou – sušenky... Čtěte více Příspěvek Ovesné vločky – Recept na sušenky z ovesných vloček pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
24.03.2016 01:15 |

podobné články

VELKÝ TEST KAKAA: To má být pro děti? Je to jen halda cukru obarvená nahnědo

 
Podle nápisů na obalech jsou práškové kakaové nápoje zdravé, plné vitamínů a přitom se po nich děti můžou utlouct, jak jim chutnají. Realita je ovšem úplně jiná - kopa cukru v každém hrnku.
04.12.2013 09:45 |

podobné články