Tenhle virus může zničit život na zemi. Přiletěl z vesmíru, tvrdí vědci

Vědci objevili dosud největší virus, který se kdy vyskytoval na naší planetě. Jeho původ je obestřen tajemstvím, protože jeho genetická struktura v drtivé míře nepřipomíná nic, co kdy na Zemi existovalo.
19.07.2013 19:20 |

HPV zvyšuje riziko rakoviny úst dvaadvacetkrát, většina lidí ale virus zničí

Většina lidí má natolik silnou imunitu, že dokáže virus HPV zničit. Imunitní systém se s ním vypořádá. Ale u řady jedinců, zvláště při psychickém oslabení, virus proniká do buněk a může vyvolat rakovinu. Všech sliznic, vedle vagíny a konečníku také v ústech. Vědci z New Yorku potvrdili, že u osob, které mají lidským papilomavirem infikována i ústa, je riziko rakoviny úst dvaadvacetkrát vyšší.
26.01.2016 09:05 |

Je libo virus zika? Dá se koupit na internetu, mají ale zrovna vyprodáno

Kvůli viru zika vyhlásila Světová zdravotnická organizace (WHO) na začátku února celosvětový stav nouze. Ten vyhlásila naposled v roce 2014 kvůli ebole. Aby se dal virus aspoň jednoznačně prokázat, vyvíjí odborníci ze Zdravotního ústavu v Ostravě  potvrzovací test. Je k tomu ale zapotřebí živý virus a živé buňky, na kterých se virus množí. Ten je ale problematické sehnat, a to přesto, že ho na internetu některé firmy nabízejí.
17.02.2016 17:40 |

Sperma, sliny, moč i mateřské mléko. Všude tam se drží virus zika

Čech, u kterého byl prokázán virus zika, má půl roku pohlavně žít jen s nasazeným kondomem. Sperma a krev jsou totiž tělesné tekutiny, které jsou nejvíc infekční. A virus zika se z člověka na člověka přenáší právě pohlavním stykem. Jak dlouho se ale virus drží ve spermatu, zatím lékaři nevědí.
25.02.2016 16:50 |

Virus zika letos oslaví 69. narozeniny. Co dalšího o něm možná ještě nevíte?

Virus zika se objevil už v roce 1947 u opic. Trvalo dalších 60 let, než propukla první epidemie. Nebyla tehdy tak velká, aby se začalo uvažovat o vývoji účinného léku. Když se začal virus spojovat se špatným vývojem mozku novorozenců, lékaři názor změnili. Existuje však řada skeptiků, kteří si myslí, že virus nemá s deformací hlaviček dětí nic společného. Co dalšího jste možná nevěděli o momentálně „nejslavnějším“ virovém onemocnění?
01.03.2016 05:55 |

Virus Zika, po kterém se rodí deformované dětí, se nepřenáší líbáním

Strašákem konce druhé dekády nového milénia se stal virus Zika. Matky mající v těle tyto viry totiž plodí děti s deformovanou hlavičkou. Epidemiologové varovali, aby se lidé vyhýbali kontaktu s nakaženými a že k infekci může dojít také prostřednictvím líbání. Vědci z Wisconsinu to ale vyvrátili a tvrdí, že líbáním se virus Zika nepřenáší.
10.08.2017 17:30 |

Vědci zkoumali pohlavní život gekonů ve vesmíru. Všechna zvířata uhynula

Ruští vědci zkoumali pohlavní život gekonů ve stavu beztíže. Jejich výzkum však zcela ztroskotal, neboť všechna zvířata při návratu z vesmíru uhynula. Cestu do vesmíru přežily pouze octomilky, které se ještě před návratem stihly rozmnožit.
01.09.2014 19:40 |

Ve vesmíru je život? Vědci objevili živé organismy, které nejspíš nejsou ze Země!

Okamžik, který se zapíše do historie, nebo jen další planý poplach? Britští vědci jásají. Ve vesmíru totiž našli záhadné objekty, které jsou podle nich důkazem existence organického života ve vesmíru!
22.09.2013 07:40 |

Takto vypadá MIMOZEMŠŤAN! Vědci tvrdí, že našli život ve vesmíru!

Vědci věří, že objevili mimozemský život! Do vesmíru totiž vyslali balón, na kterém po jeho návratu na Zemi objevili něco, co rozhodně nečekali...
20.09.2013 12:25 |

Čeští vědci objevili způsob, jak zničit zhoubný virus HIV

Francouzští a čeští virologové učinili převratný objev - zjistili, jak zlikvidovat virus HIV.
19.02.2010 22:20 |

Vědci vytvořili umělou kometu. Našli tak důkazy o původu života ve vesmíru

Francouzští vědci ve spolupráci s německými kolegy patrně přinesli nové důkazy o tom, že život na Zemi pochází z vesmíru. Vytvořili umělou kometu v podmínkách, které panují v kosmu, a po několika dnech zjistili, že se na ní vytvořily základní organické látky, z nichž může vzniknout DNA. S odvoláním na francouzský výzkumný ústav CNRS o tom dnes informovala agentura AFP.
13.03.2012 07:37 |

Kde se vzal virus zika? Do přírody ho prý úmyslně vypustili vědci!

Zákeřný virus zika, který napadá mozek nenarozených dětí, se dál šíří napříč kontinenty a lék neexistuje. Navíc někteří novináři tvrdí, že do přírody ho úmyslně vypustili vědci. Proč to udělali?
31.01.2016 17:15 |

Ptačí chřipka se v Bulharsku rozšířila na 55 farem, virus je i v Chorvatsku

Nakažlivý virus ptačí chřipky se v Bulharsku rozšířil do 55 drůbežích farem. Veterinární úřady v této souvislosti oznámily, že od chvíle, když byl virus v zemi v polovině prosince poprvé odhalen, muselo být usmrceno již 430 000 kusů ptactva. S odvoláním na bulharské ministerstvo zemědělství o tom v sobotu informovala agentura Reuters. Bulharsko také zaznamenalo čtyři případy ptačí chřipky u divokých kachen.
15.01.2017 08:40 |

Pozitivní test na virus zika nic neznamená. Stačí mít klíšťovou encefalitidu

I české ženy se začínají strachovat, zda na jejich případné těhotenství nemůže mít vliv virus zika, před kterým varuje Světová zdravotnická organizace. Způsobuje totiž vývojovou poruchu mozků lidských plodů. Vedoucí virologického oddělení Národního referenčního centra pro arboviry Hana Zelená, která se virem zika zabývá, ale tvrdí, že intenzivní obavy nejsou namístě. Dostupné testy navíc podle ní mohou virus diagnostikovat i ve zdravém těle.
03.02.2016 17:50 |

Hrozí světu nová smrtící epidemie? Záhadný virus MERS prý na člověka přenesli velbloudi!

Již několik desítek lidských "životů":http://www.extra.cz/tema/zivot má na svědomí záhadný respirační "virus":http://www.extra.cz/tema/virus MERS, který se do světa šíří ze Saudské Arábie.
26.02.2014 12:00 |

Justin Bieber poletí do vesmíru, za letenku dal miliony

Idol teenagerů Justin Bieber se připojí k hvězdám jako Leonardo DiCaprio nebo Ashton Kutcher, kteří si zaplatili letenku do vesmíru se společností Virgin Galactic. Na svém twitterovém účtu to oznámil majitel kosmické cestovky Richard Branson. Další články k tématu: Turistická vesmírná loď SpaceShipTwo poprvé zažehla raketové motory Letenku za miliony korun si koupilo už 500 zájemců o let do vesmíru Pamela z kultovního seriálu Dallas poletí do vesmíru
07.06.2013 12:50 |

Osobnosti: Ashton Kutcher (436 článků) , Richard Branson (93 článků) , Justin Bieber (1344 článků)

Francie řeší první případ přenosu viru zika pohlavním stykem

Dosud se uvádělo, že virus zika není mezi lidmi nakažlivý. Letos v únoru 2016 ale BBC uvedla, že se virus přenáší mezi lidmi pohlavním stykem. Dle amerických vědců může také virus přežívat v lidském spermatu, čímž se z mužů stávají přenašeči tohoto onemocnění. Zika způsobuje zvýšený výskyt mikrocefalie, která se projevuje zakrněním nebo předčasným ukončením růstu mozku. Zatímco v roce 2014 se v Brazílii s touto vadou narodilo 150 dětí, o rok později jich bylo 2 700.
27.02.2016 20:01 |

Byl první, kdo přinesl do Ameriky vir HIV. Teď zjistili, že se spletli...

Kanaďan Gaetan Dugas byl vědci označen jako tzv. Pacient Nula neboli první HIV pozitivní muž pocházející ze Severní Ameriky, který virus na tento kontinent zatáhl. Letecký stevard měl kvůli tomu dost nepěknou pověst. Zemřel v roce 1984 na AIDS. Třicet let poté vědci ale přišli na to, že on virus do USA nepřitáhl. Začal se šířit v New Yorku už v sedmdesátých letech.
15.03.2016 17:05 |

Kolosální bouře, které by dokázaly zničit Zemi, pohání na Saturnu voda

Jsou masivní, násilné a plné blesků. Super bouře na Saturnu jsou tak silné, že by byly schopné zničit Zemi. Vědci si doposud lámali hlavy s tím, co je hnacím motorem těchto přírodních jevů, jež na šesté planetě naší sluneční soustavy řádí každých 30 let. Podle nové teorie za to může hustota vody v hlubších vrstvách atmosféry.
27.04.2015 19:26 |

Trailer: Gwyneth Paltrow děsí nákazou

Film „Nákaza“ sleduje rychlé šíření smrtícího vzduchem přenosného viru, který nemocné zabíjí během několika dnů. S rychlým šířením epidemie se lékaři po celém světe snaží najít lék a minimalizovat paniku, která se šíří ještě rychleji, než samotný virus. Cestující na letišti se dotkne salátové místy v letištním baru předtím, než podá kreditní kartu číšníkovi. Obchodní jednání začne podáváním rukou. Muž zakašle v plném autobusu. Jeden kontakt. Jeden okamžik. A smrtelný virus se přenese. V americkém Centru pro kontrolu a prevenci nemocí dochází k mobilizaci všech výzkumných pracovníků, kteří se snaží rozluštit kód unikátního patogenu, který neustále dále mutuje. Jak postupně narůstá počet mrtvých a lidé se v kolabující společnosti snaží ochránit sebe samotné a své nejbližší, jeden aktivista a blogger (Jude Law) začne tvrdit, že veřejnost nedostává pravdivé informace o skutečném dění, čímž vyvolá epidemii paranoie as strachu stejně nakažlivou jako původní virus. . Obyčejní lidé se zároveň snaží přežít ve společnosti, která se prakticky zhroutila.
20.10.2011 13:55 |