Teleskop objevil »sestru« Země: Co když je na ní život?

Astronomové z NASA objevili pomocí Keplerova teleskopu »sestru« Země. Exoplaneta (planeta obíhající kolem jiné hvězdy než Slunce, a tudíž patřící do jiné sluneční soustavy) Kepler-452b se totiž té naší podobá jak velikostí, tak vzdáleností od své hvězdy!
25.07.2015 05:10 |

Nový teleskop měl odhalit taje vesmíru. Nejsou na něj ale peníze

Do kosmické výše rostou náklady na vesmírný teleskop Jamese Webba, který by měl nahradit existující Hubbleův teleskop.
14.11.2010 02:00 |

Evropský teleskop objevil "nemožnou" hvězdu

Evropský Herchelův teleskop pozměnil pohled na vývoj hvězd. Nalezl hvězdu, která nemá na obloze obdoby.
07.05.2010 13:55 |

Chystaný teleskop uvidí mimozemšťanům až do talíře

Evropské země plánují v budoucnu postavit největší teleskop na světě, který dohlédne až na planety mimo sluneční soustavu
14.06.2012 14:30 |

Čína spustila největší teleskop na světě. Bude pátrat po mimozemšťanech

Čína v neděli uvedla do provozu největší teleskop na světě, který bude sloužit k výzkumu vesmíru, včetně pátrání po případných mimozemských civilizacích. Obrovské zařízení s talířovou anténou o průměru 500 metrů bylo vybudováno během pěti let v provincii Kuej-čou na jihozápadě země a vyžádalo si náklady v přepočtu kolem 4,3 miliardy korun.
25.09.2016 14:05 |

Astronauti opravují Hubbleův teleskop. SLEDUJTE ŽIVĚ

Astronauti z raketoplánu Atlantis v pátek už podruhé vystoupili do volného prostoru. Opravují Hubbleův teleskop.
15.05.2009 17:15 |

Planckův teleskop nasnímal reliktní záření kosmu

Planckův teleskop Evropské vesmírné agentury (ESA) dodal z oběžné dráhy svůj první obraz mikrovlnného záření z celé oblohy.
07.07.2010 14:35 |

Dosud největší zaznamenaný výbuch hvězdy oslepil teleskop

Vědci zachytili dosud nejjasnější výbuch hvězdy. Exploze byla natolik silná, že oslepila vesmírný teleskop Swift.
16.07.2010 09:45 |

FOTO: Teleskop vyfotografoval vesmírnou růži

Infračervený teleskop americké agentury NASA pořídil ve vesmíru unikátní fotografii vzdálené mlhoviny. Snímek připomínající růži je domovem nespočetného množství právě vznikajících hvězd.
30.08.2010 00:35 |

Teleskop v USA znovu začne pátrat po mimozemšťanech

Allenův teleskop v Kalifornii začne znovu pátrat po mimozemských civilizacích. Zástupci programu SETI získali od soukromých dárců dostatek peněz na to, aby mohli činnost teleskopu obnovit, uvedla agentura Reuters. Zařízení vybavené 42 anténami bylo v dubnu odpojeno, protože po zrušení vládních dotací nemělo dost peněz na provoz.
15.08.2011 09:25 |

V Chile spustili NEJVĚTŠÍ TELESKOP na světě! Chtějí najít novou Zemi

V chilské observatoři Chajnantor spustili v pondělí největší a nejvýkonnější vesmírný teleskop na světě. Vědci doufají, že jim pomůže nahlédnout do nejstarších zákoutí vesmíru a najít planety podobné Zemi, píše webový portál deníku The Guardian.
04.10.2011 06:15 |

Čína a Indie postaví na Havaji obří teleskop

Čína a Indie uzavřely dohodu o vybudování obřího teleskopu na vrcholku havajské sopky Mauna Kea v roce 2018. Výsledkem společného projektu, na jehož vypracování se podíleli vědci z kalifornských a kanadských univerzit, má být údajně největší teleskop na světě.
12.01.2012 11:15 |

NASA má vážné problémy: Vesmírný teleskop Kepler nelze zaměřit na cíl

Vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) je ochromen technickou poruchou, která by mohla vést až k předčasnému ukončení jeho pátrací mise po obyvatelných planetách mimo sluneční soustavu. Závadu vykazuje nepostradatelný mechanismus, který slouží k nasměrování teleskopu na cíl, oznámil podle světových agentur šéf vědeckého týmu NASA John Grunsfeld.
16.05.2013 10:40 |

Vesmírný teleskop Kepler končí! NASA ho nedokáže rozhýbat

Dny, kdy vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pátral ve vesmíru po planetách, skončily. Informovali o tom ve čtvrtek činitelé NASA, podle nichž není možné opravit porouchaný mechanismus sloužící k nasměrování teleskopu na cíl, napsala v noci na dnešek agentura Reuters.
16.08.2013 08:05 |

Japonsko vypustilo unikátní raketu. Ke startu jí stačí jeden notebook

Ze základny na jihu Japonska dnes úspěšně odstartovala raketa Epsilon, která nese na oběžnou dráhu teleskop pro studium atmosféry blízkých planet. Start Epsilonu byl pro technické potíže několikrát odložen. Teleskop SPRINT-A má zkoumat prostředí na Venuši, Marsu a Jupiteru.
14.09.2013 08:25 |

Hubbleův teleskop má 25 let, NASA zveřejnila jeho nejpůsobivější snímky

Americká vesmírná agentura NASA zveřejnila 25 nejlepších snímků, které pořídil Hubbleův teleskop. Ten byl vypuštěn před 25 lety, přesně 24. dubna 1990, a od té doby pořídil množství záběrů jak objektů Zemi relativně blízkých, například planet ve Sluneční soustavě, tak záběry vesmíru vzdáleného až 13 miliard světelných let.
22.04.2015 17:21 |

Vědci zřejmě našli důkaz mimozemské civilizace: Hvězdu u souhvězdí Labutě obíhají záhadné objekty

Vědci možná objevili mimozemskou civilizaci! U hvězdy KIC 8462852 vzdálené 1481 světelných let od Země objevil kosmický teleskop Kepler anomálie, které by mohly svědčit o vyspělé a inteligentní civilizaci.
19.10.2015 12:40 |

Prostitut znásilnil sestru (8): Hraj si s mým skřítkem, vybízel dívku k sexu!

Svoji nevlastní sestru Janu zneuctil v jejích osmi letech Ladislav Š. (27) z Pardubicka. Dívka znásilnění tajila a psychicky se trápila sedm let, než vše vyšlo najevo. Bratr dnes 15letou sestru tehdy zřejmě i nakazil pohlavní chorobou.
29.01.2013 07:55 |

Bratři na Písecku prý minimálně 10 let znásilňovali sestru

Dva bratři na Písecku podle policie minimálně deset let znásilňovali svou sestru. Jeden z nich přitom dlouhodobě pobývá ve specializovaném zařízení pro duševně nemocné a sestru sexuálně zneužíval v době vycházek. Žena se bratrů bála a nic neoznámila, na případ upozornili sousedé, řekla policejní mluvčí Kamila Čuřínová Ingrišová.
13.03.2013 11:50 |

Hrůza na Písecku: Bratři znásilňovali svou sestru dlouhých 10 let

Dva bratři na Písecku podle policie minimálně 10 let znásilňovali svou sestru. Jeden z nich přitom pobývá v zařízení pro duševně nemocné a sestru sexuálně zneužíval v době vycházek.
13.03.2013 13:25 |