Článek

Také zapomínáte vážit ovoce a zeleninu? Supermarkety na nás chystají změnu

 
„Paní, ty banány jste si zapomněla zvážit.“ Klasická věta, kterou slýcháme v prodejnách, kde si musíme vážit ovoce a zeleninu sami. Jelikož to všude chodí jinak, občas si na to prostě nevzpomeneme. Některé obchody proto chystají změny.
06.06.2016 05:40 |

podobné články

Podobné články

Vitamínová bomba aneb chutné smoothie

 
Čím dál častěji se především v souvislosti se zdravým stravováním můžete setkat s názvem smoothie. Samotné slovíčko pochází z anglického smooth, což značí jemný, krémový. Právě takové je ať už ovocné či zeleninové smoothie. Jedná se o zdravý mixovaný nápoj, kde základ tvoří ovoce a zelenina bez přídavku umělých sladidel a ideálně i bez cukru. Použít lze buď ovoce, zeleninu nebo kombinaci obojího. Koktejl plný zdraví Do smoothie je však možné přidávat i další zdravé pochoutky, jako jsou mladý ječmen, kakaové boby, oříšky, semínka, ovesné vločky, melasu, karobový prášek a další. Takový hutný, výživný, krémový koktejl poslouží jako rychlá snídaně či zdravá svačinka. Ovoce je lépe konzumovat ráno a dopoledne, ale večer si klidně můžete dopřát zeleninové smoothie aniž byste se báli o svou váhu. Tyto koktejly jsou výborné také před fyzickou aktivitou. Smoothie umožňují smíchat podle fantazie nebo doporučených receptů různé druhy ovoce a zeleniny. Využít můžete banány, pomeranč, švestky, jablíčka, kiwi, ananas, maliny, jahody, borůvky, angrešt, rybíz, rajčata, salátovou okurku, papriku, zelí, špenát a dokonce i bylinky. Krémový nebo chrunky Podle toho jaký přístroj použijete, budete mít konzistenci buď krémovou nebo „chrunky“ více křupavou s kousíčky ovoce. Jedním tímto drinkem dostanete do těla potřebné vitamíny, minerály a vlákninu. Pokud vás nebaví ráno stát u kuchyňské linky a mazat chléb, krájet zeleninu, můžete zkusit naházet do mixéru ovoce, přidat trochu vody a snídaně je na světě. Smoothie rozhodně patří do zdravého životního stylu, kdy si za pár korun vychutnáte dokonalou symfonii chuti. Kombinace ovoce a zeleniny Kiwi + salátová okurka + lístky špenátu = na energii Salátová okurka + lístky máty + kiwi = na osvěžení Meloun + banán + grep + mrkev = vitamínová bomba Lístky špenátu + avokádo + jahody = před fyzickou zátěží Hrst rukoly + ananas + chili koření = na hubnutí Příspěvek Vitamínová bomba aneb chutné smoothie pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.08.2015 08:15 |

podobné články

Hrajte s Bleskem Křížovkami o Kráječ na ovoce a zeleninu !

 
Jedinečný kráječ, který seká a krájí rychle, lehce a bezpečně, vše během jedné minuty! Je vhodný na sýry, houby, hranolky, okurky, rajčata, jablka a jiné oblíbené ovoce. Díky malým rozměrům můžete mít kráječ na ovoce a zeleninu na pracovní ploše a tedy vždy po ruce! S kráječem na ovoce a zeleninu dosáhnete bez námahy profesionálního výsledku. Čištění nezabere mnoho času, stačí opláchnout pod tekoucí vodou.
01.08.2012 00:15 |

podobné články

Recept na pečený čaj

 
Čaj společně s kávou patří k nejznámějším a nejoblíbenějším celosvětovým nápojům. Zvlášť velké oblibě se těší čaje bylinkové a ovocné domácí výroby. Máte-li odvahu zkusit něco nového a lahodného, vyzkoušejte pečený čaj s opravdovými kousky ovoce. Jedná se prakticky o Ferrari mezi čaji. Ovšem musíte si dát pozor na jednu věc. Pití tohoto vynikajícího čaje je návykové. Nalijete návštěvě skleničku pečeného čaje a už se jí nezbavíte. Budou čekat, že dostanou další. Výhody pečeného čaje Jednak víte, že máte v šálku čaj z přírodních surovin. V podstatě jde o ovoce, cukr a koření. Konzervanty, umělá sladila a aromatické látky vedle takového čaje neležely ani omylem. Navíc si uděláte přesně takový čaj, který odpovídá vašim představám. Ať už milujete jablka, ostružiny či maliny – fantazii se meze nekladou. K výrobě pečeného čaje můžete využít jakékoliv ovoce a ideálně, pokud si jej sami i vypěstujete. Ingredience na pečený čaj 2kg jakéhokoliv ovoce Cukr dle volby ovoce – cca 3/4kg 2 lžičky skořice 4ks badyánu 5ks hřebíčku 2 limetky/citrony 2dcl rumu (není podmínkou) Postup přípravy Do hlubšího pekáče nebo plechu dáme ovoce (to větší nakrájet na kostičky) včetně citronu. Není-li BIO, pak jej oloupejte. Celé to posypeme cukrem a přidáme i koření – důkladně promícháme. Pečeme v předem rozehřáté troubě na 200 °C přibližně 30 minut. Během pečení aspoň 3x promícháme, pokud by bylo ovoce málo šťavnaté lze přidat trošku vody, ale většinou není vůbec potřeba. Bezprostředně po upečení přidáme rum (nemusí být). Celé promícháme a plníme do připravených skleniček, které zavíčkujeme a otočíme dnem vzhůru tak, jako u marmelády. Příprava pečeného čaje Do šálku dáme 2 lžíce této směsi a zalijeme horkou vodou. Na dně hrníčku na vás čeká lahodné překvapení v podobě kousků ovoce. Čaj lze připravovat v zimě na zahřátí a během léta i jako ledový čaj. Příspěvek Recept na pečený čaj pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
09.02.2016 21:35 |

podobné články

Při nákupu ovoce a zeleniny se nenechte napálit. Máme pro vás 20 dobrých rad

 
Vybírat ovoce pouze očima je chyba. Měli byste zapojit hmat i čich. Velké kusy plodů nemusí být nutně kvalitnější než menší kousky. Občas můžete narazit na nedozrálé ovoce, v extrémních případech na shnilé. Pokud nakupujete ovoce a zeleninu, měli byste brát navíc ohled na sezónnost. Máme pro vás tipy, jak poznat kvalitní ovoce a zeleninu.
19.03.2017 06:10 |

podobné články

Supermarkety dnes slaví narozeniny. Lidé v nich nakupují už 85 let

 
Ačkoliv do Česka zavítaly opravdové supermarkety až po sametové revoluci v roce 1989, ve světě se staly součástí denního života již v první polovině 20. století. Na tehdejší dobu novátorský koncept prodeje vícero druhu zboží na jednom místě si brzy získal sympatie zákazníků. Díky tomu prakticky zlikvidoval starý způsob prodeje, kdy zákazník musel oběhat několik obchodů, než nakoupil byť jen základní suroviny, jako je mléko, brambory, zelenina nebo maso. Někteří supermarkety nenávidí, jiní na ně nedají dopustit. Podívejte se, jak se vyvíjely supermarkety od „narození“ až do současnosti.
04.08.2015 18:40 |

podobné články

Soutěžte s Bleskem Vaše recepty o kombinovaný kráječ ovoce a zeleniny!

 
Jedinečný kráječ na ovoce a zeleninu, který seká a krájí rychle, lehce a bezpečně, vše během jedné minuty. Náš kráječ na ovoce a zeleninu šetří čas i peníze. Je vhodný na sýry, houby, hranolky, okurky, rajčata, jablka a jiné oblíbené ovoce.
03.10.2012 00:05 |

podobné články

Kam zmizelo české ovoce? V supermarketu naše jahody ani jablka neseženete. Proč?

 
To je hrůza! V obchodech nedostanete České ovoce a zeleninu! Proč? Obchody nakupují levněji ze zahraničí. Ovoce tak není místní a vlastně ani nedosahuje takové kvality jako tuzemské! Redakce TN.cz zjišťovala, zda-li v obchodech najdete alespoň nějaké české ovoce. Výsledek je tristní. Osmdesát procent ovoce a zeleniny pochází z ciziny!
26.06.2013 16:55 |

podobné články

Jak odlehčit svému trávení?

 
Jestliže vás často trápí pocity plnosti, je vám těžko od žaludku a do toho všeho se ještě přidá únava, pak může být viníkem všech vašich obtíží špatné trávení, které se může projevovat právě pocity přesycení, nedostatkem energie i bolestmi žaludku. Možná by nebylo od věci vašemu trávení trochu odlehčit a my vám v dnešním článku poradíme, jak na to! S výše zmíněnými nepříjemnosti se denně potýká nespočet lidí a zatímco někdo tyto stavy tiše přetrpí, jiný se jim snaží zabránit – a to je dobře! Slyšeli jste již o termínu známém jako fruit day? Pokud ne, tak si nenechte ujít následující řádky! Fruit day, aneb jak odlehčit svému trávení? Problémy s trávením a s ním spojené obtíže dokážou nepříjemně potrápit. Neberte varovné signály na lehkou váhu. Trpět vůbec nemusíte, bohatě stačí, když do svého jídelníčku zařadíte fruit day! Den plný ovoce Ovoce představuje nedílnou součást našeho jídelníčku a měli bychom jej konzumovat každý den. Ne všichni toto pravidlo dodržují a své tělo potřebnými vitamíny nezásobují, což má za následek právě zvýšenou únavu a pocity těžkého žaludku. Cílem ovocného dne je odlehčit nejen vašemu trávení, ale zároveň i žaludku a střevům, což má za následek skutečnost, že jednoduché ovocné enzymy jdou trávit velmi lehce. Jak na to? Rozhodnete-li se ovocný den vyzkoušet, pak si předem ujasněte, jaké druhy ovoce si během dne dopřejete. Důležité rovněž je rozhodnutí, kterou alternativu podstoupíte – zda přísnou nebo volnější. Při přísné variantě budete během celého dne jíst pouze syrové ovoce, v případě odlehčené varianty si můžete například ovocný salát doplnit oříšky nebo medem. Pamatujte, že byste ovoce měli konzumovat vždy po 2,5 hodinách, přičemž vám doporučujeme zažít pomerančem nebo grapefruitem, poté si dát jablko nebo hrušku, pokračovat ananasem, mangem nebo kiwi. Vystřídat můžete i druhy exotického ovoce a jednotlivé druhy mezi sebou libovolně střídat. Opomenout... Čtěte více Příspěvek Jak odlehčit svému trávení? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.09.2016 05:40 |

podobné články

FNUSA-ICRC: Brňané jí málo ovoce a zeleniny! S novým rokem by měli začít žít zdravěji

 
Námět pro novoroční závazek pro Brňany: jíst více čerstvého ovoce a zeleniny. Pouze 57 % dospělých obyvatel Brna konzumuje alespoň jednou denně čerstvé ovoce, syrovou zeleninu jí denně pouze 48,6 % a tepelně upravenou (vařenou) zeleninu pouze 8 % Brňanů.
16.01.2017 09:55 |

podobné články

Opravdu musíme jíst zeleninu a ovoce na kila, abychom byli zdraví?

 
Bez zeleniny a ovoce to prostě nejde, na tom se lékaři shodnou. Ovšem toho sníst, to už není tak jednoduché. Existují sice tabulky a všeobecná doporučení, jenže zdaleka neplatí pro každého. A navíc, není zelenina jako zelenina a není ovoce jako ovoce...
11.03.2017 18:05 |

podobné články

Víme, na co si dát pozor při nákupu ovoce a zeleniny. Na tržnici i v obchodě

 
Pokud si vybíráte ovoce a zeleninu, měli byste kromě kvality sledovat také označení země původu. To platí jak pro supermarkety, tak pro stánky na tržnici, které toto povinné doporučení často porušují.
21.09.2016 05:35 |

podobné články

4 tipy jak připravit zdravé snídaně

 
Máte rádi zdravé snídaně? V tom případě jste tady správně! My totiž víme, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne a že jej rozhodně není radno podceňovat. A když už snídat, tak nejen chutně, ale vydatně a zdravě. Jenže jak na to?! Připravit si zdravou snídani, která vás nejen zasytí, ale zároveň vám zachutná a především vás nastartuje do nového dne, není tak složité, jak si možná myslíte. V dnešním článku vám poradíme, jak na to. Připravte si zdravé snídaně snadno a rychle Co si představíte pod pojmem zdravé snídaně? Podle nás je to chutné jídlo, které prospívá našemu zdraví, dodá našemu tělu potřebné živiny a přitom jej zbytečně nezatíží. Tip první: ovoce po ránu v neomezeném množství Ovoce je známé tím, že obsahuje cukr. Proto se nedoporučuje ke konzumaci v odpoledních hodinách, kdežto po ránu si jej můžete dopřát prakticky neomezené množství. Právě proto je ovoce ideální volbou právě na snídani, protože vám dodá cukr potřebný pro nastartování organismu a dodání energie. Ovoce si můžete dát samotné, skvělé je jako přísada do vloček, kaší nebo müssli. Tip druhý: zelenina je trefa do černého Největší výhodou zeleniny je skutečnost, že neobsahuje žádné kalorie. Co to pro vás znamená? Že jí můžete jíst neomezené množství kdykoli během dne. Na snídani je zelenina ideální volbou, opět jí můžete jíst syrovou zkrátka jen tak, můžete si ji dát jako přílohu k pečivu. Tip třetí: ovesné kaše všeho druhu Zkusili jste někdy ovesnou kaši? Ne? V tom případě nevíte, o co se připravujte!I ovesnou kaši zařazujeme mezi zdravé snídaně, proto se jich určitě nemusíte bát. Ovesnou kaši si můžete dochutit a oživit čímkoli dle vlastní chuti. Nabízí se například ovoce, lžička medu nebo třeba rozinky. Tip čtvrtý: a co třeba smoothie? Mezi naše tipy na zdravé snídaně rozhodně musíme zařadit i smoothie, která jsou na... Čtěte více Příspěvek 4 tipy jak připravit zdravé snídaně pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
27.09.2017 08:45 |

podobné články

Co na oběd, když je málo času?

 
Pravdou je, že doba je velmi uspěchaná, ale žaludek se tak či tak přihlásí o slovo. Hlavní jídla jako je snídaně, oběd a večeře bychom šidit neměli. Svačinka se dá sníst i za pochodu, přestože se to nedoporučuje. Ovšem máme-li si udělat čas na jídlo, musíme mnohdy řádně zredukovat dobu přípravy jídla. Co tedy zdravého, chutného, aby to bylo rychle? Přinášíme vám tipy na zdravé a rychlé obědy. U některých jídel nevadí, když je předem zapomenete vytáhnout z mrazničky. Jejich příprava vám ani tak nezabere mnoho času. Jedná se například o lososa, který je chutný a zdravý zároveň. Losos v alobalu s rajčátky Plátky lososa opláchneme, okořeníme a položíme na alobal. Poklademe plátky rajčat, zakápneme olivovým olejem a pečlivě zabalíme. Vložíme do trouby a mezi tím si připravíme zeleninu na talíř. Věřte, že se obejdete i bez příloh. Bohatě vystačí listová a jiná zelenina, feta sýr a hrst oříšků, kterými posypete celý talíř. Losos bude za 15 minut upečený a lze ihned servírovat. Kuskus s uzeným lososem Kuskus patří mezi rychlá, zdravá a vděčná jídla. Potřebovat budeme kuskus, zeleninu a uzeného lososa. Kuskus připravíme dle návodu – zalijeme vřelou vodou a necháme pár minut nabobtnat pod pokličkou. Mezi tím si nakrájíme zeleninu, kterou máme doma k dispozici a přimícháme kuskus. Dáme na talířek a přidáme uzeného lososa. To je celé – přejeme dobrou chuť. Sladký oběd – Rýžový nákyp s ovocem Pokud patříte k těm, kteří mají rádi sladké obědy, pak vyzkoušejte rychlý rýžový nákyp. Hrnek rýže propláchneme vodou, zalijeme mlékem s vodou 1:1 a jemně osolíme – vaříme do měkka, ale hlídáme, aby se rýže nepřipálila. Odstavíme a zatím si smícháme máslo, 2 žloutky, med a sníh z bílků – lze přidat vanilkovou tresť. Vymastíme si pekáček a vrstvíme kaši a ovoce na střídačku. Poslední vrstvu tvoří rýžová kaše. Vložíme do trouby a upečeme. Hotové posypeme skořicí a... Čtěte více Příspěvek Co na oběd, když je málo času? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
11.06.2016 15:55 |

podobné články

Trable v panelácích! Jak uskladnit ovoce a zeleninu!

 
Kolem silnic se prodávají pytle krásných, levných brambor, lidé si také z nich dělají zásoby na zimu. Jak to ale mají udělat ti, kteří bydlí v panelácích nebo malých domácnostech? Deník Aha! radí, jak správně skladovat ovoce a zeleninu, aby co nejdéle vydržela.
07.10.2012 05:15 |

podobné články

Zapomínáte na pojištění před cestou? Postarat se o něj může váš mobil

 
Řada lidí stále zapomíná, že by si před cestou do zahraničí měla sjednat cestovní pojištění, případně ho zcela vynechávají s pocitem, že jim se přece nemůže nic stát. Jenže případný úraz by se vám mohl pěkně prodražit. Kromě úrazového pojištění byste neměli zapomínat na pojištění zodpovědnosti nebo i zavazadel. Ať už chronicky zapomínáte, nebo jste líní, může vám pomoci chytré cestovní pojištění.
21.03.2017 20:05 |

podobné články

Zapomínáte? Buďte rádi, vzkazují vědci

 
Štve vás, že zapomínáte? Byli byste raději, kdybyste si toho pamatovali více? Vězte ale, že zapomínání je dobré a mozku za jeho omezenou paměťovou kapacitu vlastně můžete být vděční, jak připomínají vědci.
06.08.2017 17:40 |

podobné články

Děti na základních školách budou dostávat ovoce a zeleninu zdarma

 
Stát bude v příštím roce podporovat přísun zdravé výživy pro děti na základních školách. Vláda v pondělí odklepla 20 miliónů z rozpočtu pro školáky na ovoce a zeleninu, dalšími 53 milióny přispěje ze svého rozpočtu Evropské unie. Informoval o tom mluvčí ministerstva zemědělství Petr Vorlíček. Dávky vitamínů budou ve školách dostávat zdarma žáci prvních až pátých ročníků.
21.12.2009 15:50 |

podobné články

Jak skladovat sezónní ovoce a zeleninu? TIPY a BABSKÉ RADY

 
Jak správně skladovat sezónní ovoce a zeleninu, které jste právě sklidili? Jak vhodně zamrazit, aby se potraviny nezkazily? Čtěte návod i rady, podle nichž se řídily naše babičky.
01.07.2014 14:10 |

podobné články

Různě barevná zelenina na talíři více láká, snáze se hubne

 
Talíř s různě barevnou zeleninou a ovocem více láká, a tak lidem, kteří chtějí zhubnout, radí odbornice na zdravé hubnutí Gabriela Knosová, aby si udělali jídlo hezké. Barevný talíř je přitažlivější a zároveň vylepší jejich zdraví, protože jednotlivé druhy ovoce a zeleniny obsahují rozličné vitaminy a ochranné látky. Jednobarevné diety, kdy se jí celý den ovoce či zelenina jedné barvy, odmítá. Naopak radí volit sezonní ovoce a zeleninu, skladba jídelníčku tak bude pestrá.
20.08.2010 06:55 |

podobné články