Tajemství v jantaru: Jak se maskoval hmyz v dobách dinosaurů?

Hmyz je zdaleka nejpočetnější skupinou pozemských živočichů. Jeho roztodivní zástupci slouží tak trochu jako paleta, čeho všeho je možné v evoluci dosáhnout. Jen různé způsoby, pomocí kterých se hmyzí druhy dokážou maskovat, už vydaly na stovky knih. Vyvinout téměř dokonalou kamufláž je jedna věc, ale vyrobit si ji, to je ovšem otázka docela jiná.
04.07.2016 22:45 |

Přelomový objev paleontologů: Dinosauří ocas zalitý v jantaru

Kdo by neznal film  Jurský park , ve kterém se skupině vědců podaří oživit, pravda, spíše křídové, ale o nic méně impozantní zástupce druhohorních dinosaurů. Klíčem jejich úspěchu se ve fantazii tvůrců stal komár zalitý v jantaru, respektive krev, kterou krátce před svým skonem z dinosauřích těl nasál.
19.12.2016 18:30 |

3 tajemství krásy, která musíte znát

Vidíme-li nádhernou ženu, která na nás působí dojmem, že je absolutně spokojená a nic jí nechybí, lámeme si hlavu nad tím, jaká jsou její tajemství krásy. Odjakživa se držíme představy, že krásné ženy taková tajemství mají, protože kdyby ne, vypadaly by asi tak nějak, jako my – obyčejné smrtelnice, jež mají dle svého názoru do dokonalého vzhledu hodně daleko… Možná i vy chcete znát ona tajemství krásy, díky kterým byste si mohla zvýšit sebevědomí, cítit se lépe ve vlastním těle, líbit se sama sobě a zároveň i lidem ve vašem okolí. Každá z nás chce být krásná a je jedno, zda zrovna vynáší pytel plný odpadků, nakupuje v obchodním centru, chystá se na pracovní pohovor nebo sedí doma na pohovce u oblíbeného seriálu. Pojďme si prozradit tajemství krásy Jak to sakra dělá? Je tak krásná, přímo dokonalá! Vypadá spokojeně, určitě musí mít nějaký fígl! Pokud i vám podobné fráze proběhnou hlavou ve chvíli, kdy spatříte krásnou ženu, pak jste tu správně. Teď společně s námi můžete odhalit tajemství, která stojí za dokonalým vzhledem žen, jež vídáme na ulici, v televizi nebo v módních časopisech. Jste připravené? Jdeme na to! Tajemství č. 1: Arašídy vám zajistí krásné a lesklé vlasy! Mít krásné vlasy, plné lesku, života a zdraví – no řekněme si, milé dámy, která z nás po tom netouží. Ne všem byla dána do vínku bohatá hříva, která i bez kdovíjaké péče vypadá dobře, má objem a nechybí jí lesk. Jestliže ani k vám nebyla příroda štědrá, ba přímo naopak, doporučujeme vám vsadit na arašídy. Ty jsou známé pro vysoký obsah vitamínů B a vlákniny, které vám zajistí bujné vlasy hýřící zdravím a krásou. Tajemství č. 2: Pevný zadeček díky špenátu? Zkuste to! Ačkoli se traduje, že se za pěkným a pevným ženským zadečkem otočí jen muži, není to vůbec... Čtěte více Příspěvek 3 tajemství krásy, která musíte znát pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.03.2017 03:15 |

Dinosauří roboti vystřídají v O2 Aréně rockové dinosaury

Rockových dinosaurů už se v O2 (Sazka) Aréně v Praze vystřídalo dost a tentokrát chce české publikum zaujmout firma The Creature Production Company pomocí dinosaurů téměř opravdových. Monstrózní show s velkými chodícími replikami dinosaurů k nám dorazí v roce 2010.
28.05.2009 11:20 |

V září na pulty přiletí Vážka v jantaru, pokračování série Cizinka

Historický román Cizinka se stal jednou z nejprodávanějších knih loňského roku. Druhý díl s názvem Vážka v jantaru představí nakladatelství Omega už 19. září 2016.
05.09.2016 10:10 |

Student vyměnil burgery za brouky: Snídá, obědvá a svačí hmyz

Student Peter Bickerton předchází svou dobu. Podle vědců bude totiž hmyz důležitým zdrojem bílkovin ve stravě příštích generací. Přestože se většině lidí na Západě při pomyšlení na konzumaci červů a kobylek zvedá žaludek, Peter začíná slinit jako Pavlovův pejsek. Jemu totiž hmyz nesmírně chutná a už dnes si ho dobrovolně dopřává k snídani, obědu i večeři.
11.03.2014 08:35 |

V Bratislavě mají hotel pro hmyz

Hotel pro hmyz zní možná jako nesmysl, v Bratislavě ale jeden opravdu mají. Je určený pro samotářsky žijící hmyz, který nepatří do žádného roje, a může sloužit například jako úkryt na zimu. Vosy, včely nebo třeba čmeláci si do něj cestu hledají sami.
29.09.2014 13:35 |

Víte, proč na někoho útočí hmyz mnohem víc než na ostatní? Sladkou krví to není!

Určitě si pamatujete na rčení našich babiček! Pokud na nás nalétával hmyz svými sosáčky, jen málokdy se to obešlo bez vtipné poznámky, že máme sladkou krev. Pokud jste tomu doposud věřili, zklamu vás, s naší krví nemají štípance žádnou spojitost. Proč tedy na někoho útočí hmyz víc?
16.08.2016 20:45 |

VIDEO Lupič se maskoval jako invalida: Do pokladní bodl hůl!

Za invalidu se maskoval zloděj, který přepadl večerku v Pardubicích. O to překvapenější byla pokladní, když francouzskou hůl, o kterou se opíral, otočil proti ní jako zbraň. Z kasy ukradl peníze a přes statečný odpor prodavačky utekl.
14.05.2013 12:10 |

Senior se maskoval při ničení sousedovy zahrady. Spory vyšetřuje policie.

Neuvěřitelné spory mezi sousedy na Brněnsku se dostaly tak daleko, že je musí vyšetřovat policie. Hádky odnesly zahrady. Jeden třiaosmdesátiletý mstitel se dokonce v noci při ničení maskoval. Když na něj majitel zařval, leknutím mu spadla šála a soused ho poznal, řekl policejní mluvčí Bohumil Malášek.
14.08.2013 10:25 |

OBJEV: obří stopy dinosaurů. Až třicetimetroví "drobečci"

Stopy dinosaurů, které jsou staré až 150 milionů let, nalezli ve Francii. Patřili sauropodům, kteří měřili až 30 metrů.
07.10.2009 08:45 |

Mamuti by mohli znovu ožít díky experimentu z Jurského parku

Podle vědců není vyloučené, že by mamuti mohli znovu chodit po naší planetě. K jejich vzkříšení by mohl pomoci experiment z filmu Jurský park. Právě v tomto sci-fi thrilleru z roku 1993 biologové použili DNA vyhynulých dinosaurů a dokázali je znovu probudit k životu. Tento pokus je sice u opravdových dinosaurů nemožný, ale na tisíce let vyhynulé mamuty by údajně zafungovat mohl.
03.05.2010 09:35 |

Vědci našli v Utahu fosilie neznámých druhů býložravých dinosaurů

Fosilie dvou neznámých druhů rohatých dinosaurů příbuzných se známým triceratopsem objevili paleontologové v americkém státu Utah. Oba býložravé druhy obývaly tuto oblast koncem období křídy před 76 miliony let, napsala agentura AFP.
23.09.2010 11:05 |

Ženu otravuje řev dinosaurů! Stěžuje si u soudu

Řev dinosaurů obtěžuje jistou ženu z jihopolského městečka Zator. Její pozemek sousedí se zábavním parkem, v němž jsou vystaveny pohyblivé figury těchto prehistorických živočichů. Neobvyklý sousedský spor řeší soud v Krakově.
14.04.2011 17:50 |

Rozpuštěné Věci veřejné rehabilitují svět politických dinosaurů

Věci veřejné končí. Znamená to rehabilitaci světa politických dinosaurů, jimž vyhlásily před rokem a půl válku, ptá se na úvod svého komentáře v týdeníku Reflex Bohumil Pečinka. Připomíná, že oprávněné rozčilení na poměry vydávané za program se stalo pro VV mimořádně účinným ve chvíli, kdy dostalo tvář Radka Johna.
19.05.2011 11:20 |

Osobnosti: Radek John (2461 článků)

K vyhynutí mořských dinosaurů mohla přispět i kyselost oceánů

S novou teorií možné příčiny vyhynutí dinosaurů i dalších živočišných druhů v oceánech v důsledku dopadu asteroidu před více než 65 miliony let přišli vědci z univerzity v severošpanělské Zaragoze. Informoval o tom španělský list El Mundo.
02.01.2012 08:10 |

Nový živočišný druh v Indii: slizká háďátka z dob dinosaurů

Pohybují se v zemi severovýchodní Indie zcela nerušeně už od dob dinosaurů. Až doposud se stvoření úspěšně vyhýbala vědeckému světu a místní vesničané je mylně pokládali za jedovaté miniaturní hady. Ve skutečnosti jde však o zcela novou čeleď obojživelníků označenou jako chikilidae.
22.02.2012 16:40 |

Australský miliardář po Titaniku II. chystá park obřích dinosaurů

Excentrický australský miliardář Clive Palmer, který už staví přesnou repliku Titaniku, zveřejnil další ze svých plánů. Tentokrát chce vybudovat park obřích robotických dinosaurů, napsala agentura AFP.
31.03.2013 15:30 |

V Praze bude otevřena výstava pozůstatků dinosaurů

V polovině března bude na pražském Výstavišti zahájena expozice Dinosaurium, která představí část jedné z největších světových sbírek pravých koster a zkamenělin dinosaurů.
23.01.2014 08:30 |

Letošní volby budou střetem zkušených dinosaurů s nezkušenými dravci, myslí si hradecký lídr ODS Martin Soukup

ROZHOVOR S kandidátem na hradeckého primátora Martinem Soukupem, současným náměstkem primátora, si ParlamentníListy.cz povídaly o kauzách, dvanácti letech života ve vedení města, změnách v ODS i o tom, proč leckomu vadí. „Letošní volby budou, s nadsázkou řečeno, střetem zkušených dinosaurů s nezkušenými dravci. Jinými slovy – budou zde stát letití, možná okoukaní politici, proti neokoukaným, ambiciózním, ale politicky nezkušeným kandidátům," řekl v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.
06.10.2014 16:31 |