Svobodní jsou v něčem jako neandertálci, píše Pirát Bartoš. Reaguje na diskusi

Někdejší šéf Pirátů Ivan Bartoš se zostra pustil do Svobodných. Nemá prý nic proti volné diskusi, ale neměla by lidi stále více rozčilovat. Bartoše podle všeho rozčílila především myšlenka, že by si měl každý své štěstí pořádně odpracovat. Domnívá se, že s pokrokem je práce méně a méně, a nepovažuje to za problém. Dočkal se reakce.
22.05.2015 22:01 |

Osobnosti: Ivan Ivan (518 článků)

Neandertálcům vděčíme za silnou imunitu. Naše choroby je však zabily

Jedno je jisté, když se potkali moderní lidé s neandertálci v Evropě, znamenalo to pro jeden ze dvou druhů člověka začátek konce. Neandertálci začali pomalu mizet a Starý svět ovládli definitivně lidé druhu Homo sapiens. Teorií o tom, proč neandertálci vymřeli, existuje několik. Mezi ty nejpravděpodobnější patří teorie o selhání imunity. Podle všeho moderní lidé přinesli choroby, kterým neandertálci postupně podlehli. Jenže díky tomu, že se s naším druhem křížili, předali nám část své imunity, díky níž jsme odolní vůči řadě virových chorob.
07.04.2015 18:05 |

Měli jsme sex s neandertálci. Proto máme dnes alergie

Alergie neboli imunitní porucha přehnané reakce na dráždivou látku trápí stále více lidí moderního světa. Ale její kořeny sahají až do doby kamenné, kdy se moderní Homo sapiens potkal s neandertálci. Jejich střety nebyly jen plné násilí a bojů, ale provázely je také soulože a vzájemné křížení obou druhů. Právě za sex s neandertálci podle německých vědců vděčíme dnešnímu zvýšenému výskytu alergií.
13.01.2016 16:05 |

Neandertálci nepřežili, protože neuměli vyrábět kožešinové "kabáty"

Teorií o tom, proč neandertálci nepřežili poslední dobou ledovou, je hned několik. Vědci ze Skotska prý mají důkazy, že za jejich vymření v chladné geologické etapě Země může neschopnost udržet svá těla v teple. Naopak moderní lidé druhu Homo sapiens objevili parky, dlouhé kabáty z kožešin s kapucí, které je v konkurenci s obnaženými neandertálci zvýhodňovaly.
02.08.2016 11:05 |

Pirát Bartoš: Pokud nechceme krvavou revoluci, tak musíme systém hacknout

Pokud čeští piráti nechtějí krvavou revoluci, tak musí společenský systém "hacknout" a tím ho rozbít. To si myslí analytik, překladatel a předseda České pirátské strany Ivan Bartoš. „Lidi ve standardních politických stranách změnu nenajdou. Jsou v letargii, depresích, a aby začali myslet, tak je člověk musí něčím praštit,“ řekl pak k tomu Bartoš v pořadu Krásný ztráty. V televizním baru u Michala Prokopa mu oponoval výtvarný umělec Krištof Kintera, žák někdejšího šéfa Národní galerie Milana Knížáka.
31.05.2012 18:00 |

Osobnosti: Michal Prokop (53 článků) , Michal Prokop (53 článků)

Neandertálci nebyli masožravci, dokazují jejich výkaly

Většina dospělých prošla školním vzděláváním, v jehož rámci se o neandertálcích učila jako o masožravých příbuzných člověka druhu Homo sapiens. Jenže to byla vize o mohutných pralidech starší doby kamenné dost nepřesná. Stejně jako dnes už víme, že nebyli neandertálci primitivní, používali nástroje i zdobení oděvů, a zřejmě se s námi křížili, budeme od nynějška také vědět, že to nebyli žádní masožravci. Analýza jejich výkalů totiž dokazuje, že byli stejně jako Homo sapiens všežravci a konzumovali také rostlinnou potravu.
07.07.2014 08:00 |

Neandertálci nevymřeli, spíš se asimilovali s naším druhem

Neandertálci nebyli naši hloupí příbuzní, ani nevymřeli, ani jsme je z Evropy nevytlačili. Nejnovější výzkumy dokazují, že to byli naopak lidé inteligentní, používali složité nástroje a dokázali extrahovat smůlu z kůry stromů. A navíc jsou zřejmě předky řady Evropanů. Podle vědců z USA a Nizozemska totiž nevymřeli ani nebyli vytlačeni druhem Homo sapiens, ale pozvolna se v něm rozptýlili. Jednoduše řečeno asimilovali s námi.
07.05.2014 08:05 |

Potvrzeno: Měli jsme sex s neandertálci!

Nedávno objevené fosilie lidí doby kamenné pocházející z Rumunska dokazují, že se moderní lidé druhu Homo sapiens křížili s neandertálci ještě na území Starého světa. Čelist objevená na dnešním území Rumunska totiž obsahuje 4,8 až 11,3 procenta neandertálské DNA. Kost je přitom stará čtyřicet tisíc let.
19.05.2015 08:05 |

Nový objev vědců: Neandertálci a moderní lidé se spolu pářili

Neandertálci a moderní lidé se spolu v Evropě pářili a měli společné potomky, vyplývá z analýzy DNA zhruba 40 000 let staré čelistní kosti nalezené v Rumunsku. O výzkumu informovali v časopise Nature vědci pod vedením Svanteho Pääboa z lipského Institutu Maxe Plancka pro evoluční antropologii.
22.06.2015 23:25 |

Moderní lidé se křížili s neandertálci

Antropologové už několik posledních let spekulují o tom, že se moderní lidé druhu Homo sapiens křížili s neandertálci. Nové genetické analýzy kosterních pozůstatků nalezených v Rumunsku dokazují, že tomu tak bylo a že ke křížení docházelo až na území Evropy a to asi před čtyřiceti tisíci let.
25.06.2015 10:50 |

Bělá není letní tábor. Uprchlíci jsou tam nas*aní, píše Pirát Bartoš

Nad aktuálním stavem v uprchlickém zařízení v Bělé pod Bezdězem se pozastavil český politik a aktivista Ivan Bartoš (Piráti). Motivoval ho k tomu i videoblog Tomia Okamury (SPD), který osobně zavítal do Vyšních Lhot. A Bartošovy postřehy? Rozhodně nejde o letní tábor. Ale zároveň vše není tak dramatické, jak někteří tvrdí.
05.09.2015 05:11 |

Osobnosti: Ivan Ivan (518 článků)

Teroristé mají tisíc možností jak komunikovat, varuje expředseda Pirátů Bartoš. Ale...

Někdejší předseda Pirátů Ivan Bartoš v úterní Kauze dne na Rádiu Impuls popisoval, jak snadno se mohou teroristé domluvit na internetu. Komunikačních cest jsou tisíce a když jeden komunikační kanál policie uzavře, teroristé si mohou najít stovky jiných. Bartoš je ovšem přesvědčen, že bychom se neměli vzdávat svobody a práva na soukromí v panické hrůze z terorismu.
24.11.2015 18:21 |

Osobnosti: Ivan Ivan (518 článků)

Vlastizrádci jsou ti, kteří hrozí šibenicemi, píše komentátorka. A zmiňuje Okamuru i Obrtela

Adam B. Bartoš s Národní demokracií chystají další demonstrace, přičemž v paměti veřejnosti ještě zůstaly obrazy z poslední podobné akce, kde stály šibenice se vzkazem, že jsou připraveny pro vlastizrádce. Hana Zelená ale na Svobodném fóru píše, že vlastizrádci jsou spíše lidé jako Bartoš, kteří fakticky vyhrožují tím, že rozvrátí republiku. Autorka zmiňuje i Marka Obrtela.
17.07.2015 15:46 |

Novinář Bartoš překvapuje: Zatýkání by se měla začít obávat i ČSSD

Známý novinář Adam B. Bartoš, často se vyhrazující proti hlavnímu proudu, se v textu uveřejněném na serveru PrvníZprávy.cz zamýšlí nad tím, zda obří policejní protikorupční akce nezasáhne v budoucnu nejen občanské demokraty, ale např. také ČSSD. Údajně totiž policie odposlouchávala i byty v Pařížské ulici v Praze, které mají patřit lobbistovi Romanu Janouškovi. Na návštěvu k němu chodila řada politiků i podnikatelů. Ti všichni teď mohou mít těžké spaní, tvrdí Bartoš.
23.06.2013 11:10 |

Předseda Pirátů Bartoš opouští loď. Rezignoval, aby sjednotil stranu

Lídr České pirátské strany Ivan Bartoš dnes oznámil svou rezignaci na post předsedy strany. Spolu s Bartošem také odchází i další dva místopředsedové Lenka Wagnerová a Michal Havránek. Bartoš chce nadále zůstat řadovým členem.
06.06.2014 14:50 |

Bartoš na Vyšehradě znovu burcoval proti uprchlíkům. Při následném pochodu narazil na odpůrce s židovskými hvězdami. Policie měla práci

Předseda Národní demokracie Adam B. Bartoš pořádal další akci namířenou proti uprchlíkům, a to na pražském Vyšehradě – místě, kde se tvořily české dějiny. A teď je na čase národ znovu vzkřísit. Tak to alespoň vidí Bartoš. Proti této akci se postavila asi stovka odpůrců, mezi nimiž byly k vidění židovské hvězdy i obrázek Václava Havla.
15.08.2015 16:56 |

Osobnosti: Václav Havel (4483 článků)

Předseda ND Bartoš strávil noc v cele, dnes ho čeká výslech

Předseda krajně pravicové Národní demokracie Adam B. Bartoš strávil noc v cele předběžného zadržení. Dnes ho čeká výslech, řekl ČTK advokát strany Miroslav Timura. Informaci o tom, že je Bartoš stále ve vazbě, potvrdil i místopředseda strany Ladislav Zemánek. Bartoše policie zadržela ve čtvrtek, podle vedení strany zřejmě v souvislosti s jeho publikační a politickou činností, Timura nechtěl konkrétní důvody upřesnit. Policie zásah nepotvrdila.
29.04.2016 11:10 |

Mě už to skutečně vytáčí. Šéf Pirátů Bartoš našel souvislost mezi Clintonovou, Babišem a odpůrci Brexitu

Předseda Pirátů Ivan Bartoš nechápe, jak někdo, kdo si říká demokrat, může mluvit o tom, že je demokracie přežitkem, shazovat klidně milionové skupiny lidí. „Tak vznikají nálepky typu ‚kavárna‘ a nelze se divit. Demokracie buď je, anebo není,“ sdělil na Facebooku předseda Pirátů Ivan Bartoš v den vítězství Donalda Trumpa. Ignorování nebo shazování rovného hlasu v rámci paušalizace, že můžou za to staří, může za to venkov, města, mladí, nevzdělaní, je podle něj skutečná cesta do pekel. „Tak vznikají politické elity a odtržení politiky od reálného života. Bohužel, koho je dobré a koho není dobré volit, nám už tyto elity a média standardně předkládají dopředu,“ vypozoroval.
09.11.2016 18:20 |

Osobnosti: Donald Trump (2721 článků) , Ivan Ivan (518 článků)

Odpůrce Židů Bartoš míří před soud. Popíral prý existenci plynových komor

Předseda krajně pravicové Národní demokracie Adam B. Bartoš čelí v obžalobě mimo jiné tomu, že vyvracel existenci plynových komor v nacistických koncentračních táborech. Bartoš také tvrdil, že Židé nadsazují počet židovských obětí usmrcených během druhé světové války. Záměrem Bartošových projevů bylo vnutit negativní pohled na Židy, obdobně se vyjadřoval o imigrantech z Blízkého východu a severní Afriky, stojí v obžalobě.
20.02.2017 15:45 |

Předseda Národní demokracie Bartoš s odvoláním neuspěl! Podmínka za Židy platí!

Předseda Národní demokracie Adam Benjamin Bartoš (37) neuspěl u Krajského soudu v Brně s odvoláním proti roční podmínce s odkladem na dva roky za podněcování nenávisti vůči Židům. Samotný Bartoš projednání své kauzy nestihl. Uvázl totiž v koloně na dálnici.
07.03.2017 11:15 |