Svobodní jsou v něčem jako neandertálci, píše Pirát Bartoš. Reaguje na diskusi

Někdejší šéf Pirátů Ivan Bartoš se zostra pustil do Svobodných. Nemá prý nic proti volné diskusi, ale neměla by lidi stále více rozčilovat. Bartoše podle všeho rozčílila především myšlenka, že by si měl každý své štěstí pořádně odpracovat. Domnívá se, že s pokrokem je práce méně a méně, a nepovažuje to za problém. Dočkal se reakce.
22.05.2015 22:01 |

Osobnosti: Ivan Ivan (804 článků)

Neandertálcům vděčíme za silnou imunitu. Naše choroby je však zabily

Jedno je jisté, když se potkali moderní lidé s neandertálci v Evropě, znamenalo to pro jeden ze dvou druhů člověka začátek konce. Neandertálci začali pomalu mizet a Starý svět ovládli definitivně lidé druhu Homo sapiens. Teorií o tom, proč neandertálci vymřeli, existuje několik. Mezi ty nejpravděpodobnější patří teorie o selhání imunity. Podle všeho moderní lidé přinesli choroby, kterým neandertálci postupně podlehli. Jenže díky tomu, že se s naším druhem křížili, předali nám část své imunity, díky níž jsme odolní vůči řadě virových chorob.
07.04.2015 18:05 |

Měli jsme sex s neandertálci. Proto máme dnes alergie

Alergie neboli imunitní porucha přehnané reakce na dráždivou látku trápí stále více lidí moderního světa. Ale její kořeny sahají až do doby kamenné, kdy se moderní Homo sapiens potkal s neandertálci. Jejich střety nebyly jen plné násilí a bojů, ale provázely je také soulože a vzájemné křížení obou druhů. Právě za sex s neandertálci podle německých vědců vděčíme dnešnímu zvýšenému výskytu alergií.
13.01.2016 16:05 |

Neandertálci nepřežili, protože neuměli vyrábět kožešinové "kabáty"

Teorií o tom, proč neandertálci nepřežili poslední dobou ledovou, je hned několik. Vědci ze Skotska prý mají důkazy, že za jejich vymření v chladné geologické etapě Země může neschopnost udržet svá těla v teple. Naopak moderní lidé druhu Homo sapiens objevili parky, dlouhé kabáty z kožešin s kapucí, které je v konkurenci s obnaženými neandertálci zvýhodňovaly.
02.08.2016 11:05 |

Pirát Bartoš: Pokud nechceme krvavou revoluci, tak musíme systém hacknout

Pokud čeští piráti nechtějí krvavou revoluci, tak musí společenský systém "hacknout" a tím ho rozbít. To si myslí analytik, překladatel a předseda České pirátské strany Ivan Bartoš. „Lidi ve standardních politických stranách změnu nenajdou. Jsou v letargii, depresích, a aby začali myslet, tak je člověk musí něčím praštit,“ řekl pak k tomu Bartoš v pořadu Krásný ztráty. V televizním baru u Michala Prokopa mu oponoval výtvarný umělec Krištof Kintera, žák někdejšího šéfa Národní galerie Milana Knížáka.
31.05.2012 18:00 |

Osobnosti: Michal Prokop (55 článků) , Michal Prokop (55 článků)

Neandertálci nebyli masožravci, dokazují jejich výkaly

Většina dospělých prošla školním vzděláváním, v jehož rámci se o neandertálcích učila jako o masožravých příbuzných člověka druhu Homo sapiens. Jenže to byla vize o mohutných pralidech starší doby kamenné dost nepřesná. Stejně jako dnes už víme, že nebyli neandertálci primitivní, používali nástroje i zdobení oděvů, a zřejmě se s námi křížili, budeme od nynějška také vědět, že to nebyli žádní masožravci. Analýza jejich výkalů totiž dokazuje, že byli stejně jako Homo sapiens všežravci a konzumovali také rostlinnou potravu.
07.07.2014 08:00 |

Pirát Bartoš: Okamuru rád nemám, Zeman je velký stratég. A proč nepozvali Babišovo ANO?

Na schůzku stran nepozvali ANO, šéf Pirátů Ivan Bartoš vysvětloval ve studiu Blesku, proč tomu tak bylo. Reagoval na dřívější výtku Andreje Babiše (ANO), že by se Piráti měli naučit slušnému chování a vysvětloval, proč jeho menšinovou vládu nemůže podpořit. Vedle toho mluvil Bartoš i o „velkém straégovi“ Miloši Zemanovi a jejich schůzce v Lánech i o tom, že Tomia Okamuru (SPD) skutečně rád nemá.
09.11.2017 05:25 |

Osobnosti: Andrej Babiš (11355 článků) , Ivan Ivan (804 článků)

Pirát Bartoš o marihuaně a alkoholu: Abstinuji a vidím věci s čistou hlavou

V Praze probíhá festival konopí a v metru zní, že lidé se sníženými schopnostmi orientace či pohybu mohou využít zvláštní linku. O marihuaně, drogách, ale třeba i alkoholu mluvil ve studiu Blesku šéf Pirátů Ivan Bartoš. Vede stranu, která skončila ve volbách na stupních vítězů, ale kromě oblasti IT je s ní spojovaná právě i snaha o legalizaci konopí. Sám Bartoš je však prý dnes „čistý“. Trávu nekouří a abstinuje. Promluvil i o svých dredech, vstupu do Pirátů i odporu k neonacismu.
11.11.2017 05:25 |

Babiš vzal manželku na lyže, Bartoš na brusle. Vojtěch vítal miminko Šlechtovou

Na sklonku roku minulého a začátku nového roku 2018 se řada politiků na sociálních sítích uvolnila. Andreji Babišovi (ANO) k tomu dopomohl rodinný výlet na lyže, odkud poslal pozdrav i s manželkou Monikou. To Ivan Bartoš (Pirát) zůstal v Praze a se svou ženou Lydií zašli na brusle, přičemž Bartoš prozradil i novoroční předsevzetí – pořídit si novou harmoniku. Zato Tomio Okamura (SPD) opět usedl před kameru a na svůj profil vyvěsil video, kde mluví o boji, válce či hrozící katastrofě.
01.01.2018 16:15 |

Osobnosti: Tomio Okamura (1905 článků) , Ivan Ivan (804 článků)

Neandertálci nevymřeli, spíš se asimilovali s naším druhem

Neandertálci nebyli naši hloupí příbuzní, ani nevymřeli, ani jsme je z Evropy nevytlačili. Nejnovější výzkumy dokazují, že to byli naopak lidé inteligentní, používali složité nástroje a dokázali extrahovat smůlu z kůry stromů. A navíc jsou zřejmě předky řady Evropanů. Podle vědců z USA a Nizozemska totiž nevymřeli ani nebyli vytlačeni druhem Homo sapiens, ale pozvolna se v něm rozptýlili. Jednoduše řečeno asimilovali s námi.
07.05.2014 08:05 |

Potvrzeno: Měli jsme sex s neandertálci!

Nedávno objevené fosilie lidí doby kamenné pocházející z Rumunska dokazují, že se moderní lidé druhu Homo sapiens křížili s neandertálci ještě na území Starého světa. Čelist objevená na dnešním území Rumunska totiž obsahuje 4,8 až 11,3 procenta neandertálské DNA. Kost je přitom stará čtyřicet tisíc let.
19.05.2015 08:05 |

Nový objev vědců: Neandertálci a moderní lidé se spolu pářili

Neandertálci a moderní lidé se spolu v Evropě pářili a měli společné potomky, vyplývá z analýzy DNA zhruba 40 000 let staré čelistní kosti nalezené v Rumunsku. O výzkumu informovali v časopise Nature vědci pod vedením Svanteho Pääboa z lipského Institutu Maxe Plancka pro evoluční antropologii.
22.06.2015 23:25 |

Moderní lidé se křížili s neandertálci

Antropologové už několik posledních let spekulují o tom, že se moderní lidé druhu Homo sapiens křížili s neandertálci. Nové genetické analýzy kosterních pozůstatků nalezených v Rumunsku dokazují, že tomu tak bylo a že ke křížení docházelo až na území Evropy a to asi před čtyřiceti tisíci let.
25.06.2015 10:50 |

Neandertálci si opravovali zuby už před 130 tisíci let

Neandertálci byli mnohem inteligentnější lidé, než se dosud soudilo. Už před 130 tisíci let totiž položili základy zubní medicíně. Podle týmu paleodontologů z USA a Chorvatska se už v té době pokoušeli opravit různými nástroji bolavé a zkažené zuby.
04.07.2017 13:30 |

Bělá není letní tábor. Uprchlíci jsou tam nas*aní, píše Pirát Bartoš

Nad aktuálním stavem v uprchlickém zařízení v Bělé pod Bezdězem se pozastavil český politik a aktivista Ivan Bartoš (Piráti). Motivoval ho k tomu i videoblog Tomia Okamury (SPD), který osobně zavítal do Vyšních Lhot. A Bartošovy postřehy? Rozhodně nejde o letní tábor. Ale zároveň vše není tak dramatické, jak někteří tvrdí.
05.09.2015 05:11 |

Osobnosti: Ivan Ivan (804 článků)

Vlastizrádci jsou ti, kteří hrozí šibenicemi, píše komentátorka. A zmiňuje Okamuru i Obrtela

Adam B. Bartoš s Národní demokracií chystají další demonstrace, přičemž v paměti veřejnosti ještě zůstaly obrazy z poslední podobné akce, kde stály šibenice se vzkazem, že jsou připraveny pro vlastizrádce. Hana Zelená ale na Svobodném fóru píše, že vlastizrádci jsou spíše lidé jako Bartoš, kteří fakticky vyhrožují tím, že rozvrátí republiku. Autorka zmiňuje i Marka Obrtela.
17.07.2015 15:46 |

Teroristé mají tisíc možností jak komunikovat, varuje expředseda Pirátů Bartoš. Ale...

Někdejší předseda Pirátů Ivan Bartoš v úterní Kauze dne na Rádiu Impuls popisoval, jak snadno se mohou teroristé domluvit na internetu. Komunikačních cest jsou tisíce a když jeden komunikační kanál policie uzavře, teroristé si mohou najít stovky jiných. Bartoš je ovšem přesvědčen, že bychom se neměli vzdávat svobody a práva na soukromí v panické hrůze z terorismu.
24.11.2015 18:21 |

Máme šanci porazit ANO, hlásí znovuzvolený šéf Pirátů Bartoš

Předsedou Pirátů bude další dva roky Ivan Bartoš. Zvolilo ho v sobotu celostátní fórum strany, ve volbě neměl protikandidáta. První místopředsedkyní Pirátů se stala poslankyně Olga Richterová, dalšími místopředsedy jsou poslanci Radek Holomčík, Jakub Michálek a Mikuláš Peksa. Bartoš před volbou řekl, že Piráti budou ve sněmovně konstruktivní opozicí, v příštím volebním období by se ale měli aktivně zapojit do sestavování vlády.
06.01.2018 15:20 |

Kdybych pil, jdu se ožrat! Pirát Bartoš se zhrozil nad tím, co prošlo Sněmovnou

Jedním z těch, které rozhořčilo „vykostění zákona o registru smluv“ je předseda Pirátské strany Ivan Bartoš. „Nejdůležitější protikorupční zákon. Nezůstalo tam nic. Výjimku dostaly státní podniky, státní i městské lesy. To, že ji měl dřív ČEZ, chápeme jako standardní korupční věc v ČR. Přesto se realizuje nejvíce korupce v zakázkách. Lesy ČR, České dráhy, nákupy software za stamiliony. Tam mizí vaše miliardy. Kdybych pil, jdu se vožrat,“ upozornil na svém facebookovém profilu. Podle kritiků pro popravu tohoto zákona hlasovala zajímavá koalice poslanců složená z řad sociálních a občanských demokratů, komunistů a části lidovců.
23.02.2017 17:10 |

Osobnosti: Ivan Ivan (804 článků)

To je on, pirát č. 2222! Za nic prý nemůže...

Pirát z D1 Aleš Trpišovský, známý jako "Pirát číslo 2222", promluvil! Jeho obhajoba ale přesvědčila asi málokoho. Místo neviny svoji vinu spíš potvrdil. To, že během své jízdy vážně ohrozil na životě dva řidiče, považuje podle svých slov nejspíš za úplně normální věc. Do televize dorazil suverénně, za volantem luxusního auta a s taškou Louis Vuitton pod paží.
03.01.2011 20:45 |