Článek

Statistiky varují. V ovoci a zelenině je rok od roku méně vitamínů

 
Přestože je ovoce a zelenina čím dál dostupnější, jejich výživová hodnota podle odborných studií neustále klesá. V některých případech je ztráta vybraných vitamínů nebo minerálů i přes padesát procent. „Nejzdravějším“ potravinám škodí například rychlý sběr a dozrávání ve skladech.
13.06.2015 07:45 |

podobné články

Podobné články

Podle vědců pesticidy v ovoci podporují hyperaktivitu dětí

 
Děti vystavené zvýšenému množství pesticidů v ovoci a zelenině pěstované v USA jsou náchylnější k hyperaktivitě s poruchou pozornosti (ADHD). Vyplývá to ze studie amerických a kanadských vědců.
08.08.2010 04:20 |

podobné články

Pěstování zeleniny od A do Z: Plíseň už vaše rajčata, okurky a cukety nedostane

 
Objevuje se vám na zelenině a ovoci rychle plíseň? Může za to především počasí posledních dní, které je jako na houpačce. Průtrže mračen se střídají s horkými dny, kdy slunce pálí jak o život. Právě kombinace vlhka a tepla může být pro vaši úrodu pohromou. Přispívá totiž ke vzniku a rozvoji plísní a houbových chorob na zelenině. Nic ale není ztracené, poradíme vám totiž, jak proti postrachu zahrádkářů bojovat.
03.08.2016 06:05 |

podobné články

Vitamin D – také trpíte jeho nedostatkem?

 
Věděli jste, že nedostatek vitaminu D je jedním z důvodů, proč v zimě či na jaře onemocníte chřipkou nebo jinými respiračními onemocněními? Právě v období chřipkových epidemií, kdy se spotřebují zásoby vitaminu D vytvořené díky slunečnímu záření v létě, bývá jeho hladina nejnižší. Zejména v zimních a jarních měsících trpí nedostatkem vitaminu D téměř 50 % naší populace. Nové poznatky o tomto vitaminu ukazují, že jeho nedostatek může mít vážné důsledky.
19.12.2017 10:50 |

podobné články

Vybavujeme kuchyň: Jak na přírodní vitamíny? Se špičkovým odšťavňovačem!

 
Po dlouhé zimě je náš organizmus oslabený a abychom předešli jarní únavě i virózám, snažíme se do těla dostat co nejvíce vitamínů. Někdo to řeší tabletkami, imunologové ale považují za daleko účinnější vitamíny, obsažené v čerstvém ovoci a zelenině. Jak je získat v koncentrované podobě? Pomocí odšťavovňače. Našli jsme pro vás skvělý tip: E-shop Hobbyman.cz nabízí jeden z nejlepších na trhu a k němu v těchto dnech ještě přidává zdarma i luxusní digitální kuchyňskou váhu!
16.03.2012 17:00 |

podobné články

Češi pijí více alkoholu. Zelenině, ovoci a chlebu příliš nefandí. SROVNÁNÍ OD ROKU 1989

 
Spotřeba některých potravin v Česku klesá. Snědli jsme především méně chleba, hovězího, ovoce, zeleniny, brambor, cukru a vypili méně nealkoholických nápojů. Naopak těch alkoholických pijeme více. Krom toho jíme také více ryb či čokolády.
05.12.2013 17:35 |

podobné články

Díky ovoci a zelenině můžete snížit riziko infarktu až o 30 procent, říká odbornice

 
Ovoce a zelenina by v našem jídelníčku rozhodně nemělo chybět. Statistiky ovšem dokazují, že tomu příliš nedáváme a v Evropě okupuje z tohoto pohledu až zadní pozice. Kolik bychom toho měli sníst, jsou vhodné ovocné šťávy pro děti? To jsou jen některé otázky pro výživovou poradkyni Nikolu Hanyšovou.
31.03.2014 12:50 |

podobné články

Co tělu dopřát, když volá po regeneraci

 
Organizmus může vyžadovat regeneraci z různých důvodů, dost často to bývá po úrazu či dlouhodobé nemoci. Regenerovat ovšem potřebujeme i po namáhavém fyzickém výkonu, po vleklém stresu nebo třeba po zimě, kdy jsme byli vystaveni chladu a virovým atakům. Ve Wikipedii se píše, že regenerace je proces opravy poškozených tkání. což by vcelku odpovídalo, jen regenerovat můžete i nepoškozené, ale unavené tkáně. A nejen ty. Posilujte imunitu Asi první, co by mělo přijít na řadu, když se začne s rregenerací, je zvýšený přísun vitamínů a minerálů, čímž se posiluje imunita a obnovuje zdraví těla. A protože nejlepší vitamíny a stopové prvky najdete v čerstvé potravě, i duše pookřeje nad prvními ředkvičkami nebo listové zelenině. Z minerálů se soustřeďte především na hořčík, ten vám pomůže s únavou.i s imunitou. Najdete ho hlavně v celozrnných  výrobcích, obsahují ho banány, brambory, pomeranče, špenát a ořechy. Jestli máte rádi čokoládu, pak si ji dopřejte bez výčitek, hořčík je totiž i v kakaových bobech. Bylinkové čaje Léčivé bylinky provázejí lidstvo mnohem déle než chemická léčiva. Bylinkový čaj nejen, že pomůže s konkrétním zdravotním problémem, ale pohladí přitom po duši a tak nějak nastolí vnitřní rovnováhu. Pokud nemáte konkrétní potíže, teď na jaře se zaměřte na detoxikaci organismu, takže ideální čaje jsou z ostropeřce a z kopřivy. Vyčistí játra, podpoří krvetvorbu a organizmus nabere nové síly. Na nespavost a pro zklidnění mysli je dobrá meduňka či levandule. Příroda uzdravuje Aťuž máte za sebou cokoliv, nejlépe se regeneruje venku na slunci. To samo přispívá k tvorbě vitamínu D, bez něj si ho tělo neumí tvořit. Pobyt na sluníčku, na čerstvém vzduchu, procházk přírodou, hlavně v lese, to všechno přispívá především k regeneraci psychické. Ale jak všichni víme, tělo a mysl spolu souvisí. Příspěvek Co tělu dopřát, když volá po regeneraci pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
16.04.2018 13:20 |

podobné články

Český statistický úřad zve na Evropský den statistiky

 
Tento týden si připomínáme význam oficiální statistiky. Na pátek 20. října totiž připadá Evropský den statistiky. ČSÚ připravil zajímavý program. Mimo jiné můžete navštívit jindy nepřístupné prostory Ústřední statistické knihovny nebo výstavu Příběh statistiky.
16.10.2017 11:10 |

podobné články

Více jak polovina populace má nedostatek vitamínu D

 
Nedostatek vitamínu D v lidském organismu výrazně zvyšuje riziko vzniku onemocnění, jako jsou bolestivá osteoporóza či svalová slabost. Zvyšuje také rezistenci tkání vůči inzulínu, má vliv na srdeční selhání a na vznik karcinomu ? zejména tlustého střeva a prostaty. Alarmující je, že dle odborných studií nedostatkem vitamínu D trpí polovina populace. ...
08.08.2012 00:10 |

podobné články

Novinka v léčbě rakoviny v Česku: Infuze vitamínu C

 
Vysoké dávky vitamínu C aplikované přímo do žíly jsou novým způsobem léčby rakoviny a dalších onemocnění v České republice. Léčbu už poskytují některá onkologická centra, část onkologů ale vyčkává, až klinické studie potvrdí její přínos definitivně. Použití infuzí vitamínu C schválil lékový ústav.
11.09.2013 14:20 |

podobné články

6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné!

 
Přáním každé ženy je mít stále svěží a zářivou pleť. Abyste toho dosáhla, nepotřebujete drahou značkovou kosmetiku, někdy pomůže jen zařadit do jídelníčku potraviny, díky nimž se vaše pleť nádherně projasní. Tajemstvím dokonalé pleti je její výživa a dostatečná hydratace. Proto potřebujeme konzumovat takové potraviny, které organismus zásobují vitamíny a některými důležitými minerály. Když spojíme správnou výživu a pitný režim, změny na vaší tváři budou velmi brzy zřetelné. Čerstvé ovoce a zelenina jsou pro pleť požehnáním Avokádo je plné pleti prospěšných živin, od vitamínů (B, C, E) přes kyselinu listovou k minerálům, jako je draslík a hořčík. Avokádo navíc obsahuje omega mastné kyseliny, díky nimž se zklidní zarudlá místa a obnoví se poškozené buňky. Banán je ideálním přirozeným způsobem, jak se zbavit opuchlých víček a váčků pod očima. Draslík, jenž je v banánech obsažen pomáhá vybalancovat sodík v organismu a zbavit tělo přebytečné vody, která otoky způsobuje. Špenát a další listová zelenina je zásobárnou luteinu, antioxidantu díky němuž se nám netvoří vrásky. Udržuje pleť hydratovanou a pružnou, zvyšuje hladinu tuků v podkoží a napravuje škody způsobené volnými radikály. Mrkev působí na pleť až zázračně. Díky betakarotenu pomaleji stárne, pomáhá také s drobnými opravami. Navíc jí dodává nádhernou barvu a lesk. Brokolice je další zeleninou, která významně působí na pleť. Je bohatým zdrojem vitamínů A, B, C, E a K, které podporují tvorbu kolagenu, takže je pleť krásně pružná. Když zařadíte do svého jídelníčku každý den pořádnou porci míchaného salátu, rozhodně tím nic nezkazíte. I další potraviny pleti prospívají Obiloviny, například oves, obsahují vitamín B a hlavně zinek, které zlepšují obranyschopnost pokožky, pomáhají při ekzémech, zabraňují tvorbě akné a  navíc kůži pěkně zpevňují. Mandle jsou plné vitamínu E, který pomáhá zlepšit vzhled pokožky a dokáže ji ochránit před škodlivým UV zářením. Také obsahují zinek, důležitý pro pevnou a zdravou pleť. Příspěvek 6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné! pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.01.2018 22:05 |

podobné články

dTest: Kupované kysané zelí má málo vitamínu C

 
Kysané zelí považujeme už od pradávna za zdravou potravinu a přirozený zdroj vitamínu C a bakterií mléčného kvašení. Chemická konzervace a sterilace jeho vlastnosti mění. Časopis dTest otestoval 14 výrobků a zjistil, že některé z nich označené jako kysané zelí obsahují jen minimum vitamínu C a bakterií mléčného kvašení. Chybí v něm tedy přesně ty látky, které jsou přínosné pro lidskou imunitu a zažívání.
06.02.2018 11:20 |

podobné články

O citlivou pokožku se musí řádně pečovat. Jak na to?

 
Trápí vás, že vaše pokožka reaguje na některé poměrně běžné podněty snad až příliš citlivě? Jestliže se potýkáte se zarudnutím, loupáním, svěděním či záněty, pak jste dozajista majitelkou citlivé pokožky. Je to nepříjemné, ale nejste v tom sama. Problémy podobného charakteru trápí více než polovinu Evropanek. Alarmující je, že jde o více než dvojnásobný počet lidí oproti době před dvaceti až třiceti lety. Co si představit pod pojmem „citlivá pokožka“? Přesná definice neexistuje, ale podle odborníků jde o kůži, která nechrání nervová zakončení tak, jak by měla. Z tohoto důvodu dochází k nepřiměřeným reakcím. Nepříznivých faktorů, které mají na citlivou pokožku negativní dopad, je velmi mnoho a obvykle není snadné určit, co přesně reakci způsobilo. Většinou jde o reakci na potraviny, kosmetické přípravky, UV záření, velký teplotní rozdíly apod. Stupeň citlivosti je individuální – někteří jedinci trpí více než ostatní. Ale co byste měla dělat pro to, aby vás při každodenním životě citlivá kůže tolik netrápila? Budete o ni muset řádně pečovat. Zvyšte příjem vitamínu C Lékaři jsou v tomto směru zajedno. Citlivá pokožka potřebuje dostatečnou zásobu vitamínu C. Můžete ho doplňovat konzumací citronové vody, čímž organismu dodáte i jiné látky a důležité antioxidanty. Z kůže se rychleji vyplaví toxiny a bude vypadat zdravěji. Zároveň výrazně redukujete vznik pupínků a dalších kožních onemocnění. Chraňte pokožku před sluníčkem Ačkoliv je pobyt na sluníčku prospěšný z hlediska zvýšené produkce vitamínu D, osoby s citlivou pokožkou by neměly zapomínat na ochranu kvalitním opalovacím krémem. Investujte do přípravku bez škodlivých chemických přísad a naopak se zajímejte o produkty s obsahem oxidu zinečnatého a oxidu titaničitého. Ty vaší pokožce zajistí adekvátní ochranu. Kosmetiku vybírejte opatrně Žena s citlivou pokožkou to nemá snadné. Budete se muset vyhýbat kosmetice s obsahem alkoholu, barviv, syntetických látek a dalších přísad způsobujících nepříjemné reakce. Uleví vám přípravky určené pro citlivou... Čtěte více Příspěvek O citlivou pokožku se musí řádně pečovat. Jak na to? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
09.03.2018 11:35 |

podobné články

Hubnete? Hlídejte si cukry! Jsou i v zelenině!

 
Až 40 kilo cukru sní každý z nás za jediný rok! Cukry totiž zdaleka nejsou jen ve sladkostech, ale třeba i v zelenině! Jestli si hlídáte štíhlou linii, poradíme vám, na co si dát pozor!
11.08.2016 09:40 |

podobné články

Jindřich uklouzl po shnilém ovoci a zranil se: Chodník na Proseku nikdo neuklízí, co mám dělat?

 
V Jablonecké ulici na Proseku lidé dlouhodobě musejí každé léto řešit problém s popadaným ovocem na chodníku. Plody sem padají z přilehlého stromu, který byl sice v minulosti prořezán, letos se ale stejný problém vrátil. Zdejší obyvatel Jindřich Houška (78) tady v roce 2014 po ovoci uklouzl, upadl a zlomil si prst. Tři roky po této události, kterou řešil s úřady, se však situace znovu opakuje.
06.08.2017 06:10 |

podobné články

Překvapení vědci: Popcorn má stejné množství antioxidantů jako ovoce

 
O ovoci a zelenině, ale i o potravinách, jako je čokoláda, víno, káva nebo čaj, je známo, že hrají svoji roli ve snižování rizika onemocnění srdce a rakoviny, protože obsahují pro zdraví příznivé látky označované jako polyfenoly.
20.08.2009 14:30 |

podobné články

Jane Fonda: Jím denně spoustu barev

 
Herečka Jane Fonda je propagátorkou zdravého životního stylu. Už od osmdesátých let prosazuje cvičení pro dámy jejího věku a tvrdí, že za její skvělou kondici a vzhled nemůže jen plastická chirurgie, ale také přístup k životu a strava. Těm, kteří se jí inspirují, doporučuje, aby denně konzumovali výrazná barviva. Nikoli však ta na malování, ale ta obsažená v ovoci a zelenině.
25.04.2010 09:00 |

podobné články

Osobnosti: Jane Fonda (107 článků)

Proměňte si balkon v minizahrádku!

 
Bydlíte v paneláku a závidíte známým, kteří si pochutnávají na čerstvé zelenině a ovoci z vlastní zahrady? Nemusíte! Vždyť pokud máte balkon nebo terasu, můžete si svou zahrádku přece udělat i vy!
14.05.2010 17:05 |

podobné články

Šetříme s Blesk.cz: Jak uskladnit potraviny

 
Správným uskladněním potravin ušetříte stovky korun měsíčně Zkroťte chaos v lednici! Také se vám stává, že tu a tam musíte vyhodit sálám nebo sýr protože už zrovna nevoní? Vykvetla vám na ovoci nebo zelenině přes noc plíseň? Špatným uskladněním potravin přicházíte měsíčně o spoustu peněz úplně zbytečně. Blesk vám poradí, kam v lednici jednotlivé potraviny umístit a jak na nich celkově ušetřit.
14.02.2011 06:40 |

podobné články